Frölunda HC

60402 inlägg · 3400 ämnen

HV vs VF

162142 · » Till forumet

Sv: HV vs VF
MoK GG: Okej, jag loooovar!!=) ska inte hända igen...sorry....
Kommentera

MoK GG: Varför inte, jag tycker Henke är så söööööt ¤ler¤ Att han är bra som målvakt är ju ett plus ¤ler¤ och så har han en så söööt brorsa oxå ¤ler¤.

Nä, det känndes inte riktigt rätt, jag håller med dig ;-)

Men det är klart att brudarna skall få tycka till om grabbarna, fast kanske inte just här. Sedan tror jag iofs inte att Jensa blir lessen över att ha tjejerna på sin sida ;-)
Kommentera

sofia: Snälla snälla ta inte upp disskusionen hur snygga spelarna är!!!
Kommentera

Linnea: "Anar jag ett fellow-Jens-Karlsson-fan? =)"

Jaadå! Finns det nån snyggare, coolare, grymmare eller?! ;)
hihi
Kommentera

gustavoc:

Har du inte tänkt på att VF kan råka ut för ett antal skador? Vad är det som FBK-fans ska vara avundsjuka på hos VF?
Kommentera

HV kommer igen och jag tror att Vf kommer få en svacka de oxå
men kanske inte 5-6 matcher utan 3-4
Jga ser hellre Hv ligga och bevak den 4:de platsen nu och blixtrar till i slutspelet
Kommentera

Alla som pratar om att VF kommer hamna i någon sorts svacka, kan gå och lägga sig. Vf hamnar inte i någon sådan. Förlorar dom en match, vinner dom nästa. Ett bra exempel på att det går att spela fokuserat hela säsongen och inte vika ner sig, är FBK som spelade enormt bra förra säsongen. Dom förlorade väl ungefär 3 matcher på hela serien(inga formsvackor där inte!). Denna hemska svacka som alla tjatar om, är något som det avundsjuka HV och FBK supportrarna har uppfunnit och går och drömmer om.
jag tror inte att VF kommer att vinna alla matcher som är kvar, men jag vet att dom alltid ger järnet och med dom förutsättningarna, kan ni slopa er lilla teori om att VF skall förlora en 4-5 matcher i rad så att ni småläningar m.fl kan få ett litet övertag. Ni är avundsjuka och hade inte en aning om vad FRölunda gick för innnan säsongen. vi som har följt dom ett tag, har anat vad som komma skall. Och ni, bered er på att bli mosade i det sluspel som väntar( om ni nu kommer dit, vill säga).

Inget ont om FBK, dom spelar rolig hockey och allt som oftast också juste hockey. jag ser gärna er som motståndare i final till våren.
Kommentera

Klinth: Rättelse 10:21:03 ;-)
Kommentera

danoj: Visst lever man i nuet, och drömer om framtiden. Vi har dessutom extra stor anledning att glädjas, med tanke på att detta inte är något som vi varit speciellt bortskämda med tidigare.

Kolla mitt inlägg 10:01:23 idag, så är det förhoppningsvis ;-)
Kommentera

Klinth: jo jag har också märkt detta, alltid ska någon gnälla på något, man börjar ju bli van ;)
Rätt skönt att titta i tabellen nu iaf, en match mindre spelad, mest mål gjorda, minst insläppta, och mest poäng.
Visst, bara 20 omgångar är spelat och mycket kan hända, men man lever ju i nuet :-)
Kommentera

svanru: Det kanske till och med finns en eller ett par grejer till som vi kan enas om, vem vet ;-)
Kommentera

Klinth: Jag är glad att vi kan vara eniga om en sak ialla fall. Tack för att ni håller med mig. Domaren dömmer oavsett hur usel han är. Men all respekt för Jens glöm inte de gamla goa tiderna fighterna mellan Bros och Zäta. Man blir aldeles lyrisk av bara tanken. ha en trvlig helg. Lycka till 08:as förorter. Om inte blir det byte i toppen.
Kommentera

Klinth: Känns lite så va..; )
Kommentera

Linnea: Visst finns det alltid någon från det andra lagets supportrar som gnäller när någon, t.ex Jensa spelar tufft.
Dessutom är det alltid minst en av motståndarlagets supporters som hittar något att gnälla om i våran GB efer förlorad match mot VF, intressant.... mycket intressant.....

Kan det handla om dåliga förlorare ;-)
Kommentera

Klinth: Håler med till fullo. Den bästa hockeyn spelas ju alltid från läktaren, men faktum kvarstår att det är domaren som dömer. Den är han som sätter ribban och han som bestämmer. Så enkelt är det. och man kan inte spela en hockeymatch utan tufft spel och en och anna utvisning. Då skulle det ju bara vara tio man som lallar runt och vispar med klubborna Nä, gå på kroppen om det behövs.

Och jag tycker Jens fyller sin funktion i laget., helt klart. Ska man börja jämföra är det en annan sak. Då finns det ett par som är värre som du säger.
Kommentera

Laban26: Jag håller med dig vad det gäller att spela tufft men schysst...... Självklart är detta vad alla spelare med hård och tuff spelstil strävar efter. (Till och med "bulan" Berglund, skulle jag tro ;-))

Det där med att aldrig få in rena fina tacklingar, det är b.s! Dessutom fruktansvärt svårt att bedöma om man bara sett en match med honom. (Kanske några, men långt ifrån det antal matcher som jag har sett Jensa spela).

Sedan är det faktiskt upp till domaren att avgöra vad som är tillåtet spel, och vad som är otillåtet spel vare sig det räknas som tufft eller inte. Det förvånar mig att du då inte hugger på Axelström, som åkte ut ett antal gånger i matchen mot HV 71, men det kanske du då inte anser vara fult spel eftersom HV 71 gynnades helt plötsligt?!?
Kommentera

sofia: Anar jag ett fellow-Jens-Karlsson-fan? =)
Visst finlir i all ära men Det fysiska spelet är ju en del av det hela också. Det måste finnas såna som han i ett lag också. Som offrar sig och tar smällarna. Och ger också för en delen...=)
Kommentera

Laban26: Jens är ball, det är bara att inse. Han gör hockeyn roligare bara. Det ska vara tufft, inte bara åka runt å glida, det blir tråkigt i längden då. Jag gillar när det är lite stökigt oxå och jag håller med linnea. Han spelar inte grishockey som vissa andra...han spelar tufft! Han är grym!!!

hårt, hårdare, Jens karlsson!
Kommentera

Laban26: Någon form av polis behövs och finns i alla lag. Domaren skall se till att det inte urartar dvs om Jens Karlsson spelar "fult" så antingen är det inom accepterad nivå av domaren eller så fick han sitt straff. Om nu domaren ser nått som inte var fallet med Lärking som var urusel åt båda håll i matchen mellan VF-FBK senast.
Kommentera

>>>>>Klinth:

Det finns nått som heter spela tufft men schyst........

Det är synd att säga att nr 58 gör.

Han sätter ju aldrig in rena fina tacklingar han
tacklar bara i ryggen och hakar men sin klubba.
Kommentera

Klinth: Känns som om det alltid blir tjöt när nån spelar tufft. Som Jens till exempel. Men han spelar ju ingen grishockey som många andra. Det är skillnad på att var atuff och att vara grisig.
Kommentera

danoj: Det är bara en av många sanningar i våran grymma värld ;-)
Kommentera

Laban26: Nje, jens karlsson är inte psykiskt sjuk, däremot spelar han väldigt tufft ibland.
Det är hans spelstil och det är bara att acceptera, sen att han kan överdriva ibland är ju en sak, men det gör ju alla emellanåt.
Och jag håller med dig klinth.
Hårt Hårdare JENS KARLSSON!
Kommentera

Laban26: Vaddå "Nr 58 Jens Karlsson i VF..Är han psykisksjuk eller nått?"

Vad är det du vill ha sagt, eller undrar över?

Menar du att han spelar tufft, med en smått trans-atlantisk spelstil, vilket kan göra ont på inte ont anandes små lirare vid sargerna?!?

Det finns ett talesätt: Hårt, Hårdare, Jens Karlsson ;-)
Kommentera

>>>> Grattis till segern

Vad skall man säga om VF?

Laget har ett enormt självförtroende och det syns på
VF-spelarna.Så som VF spelar nu påminner om Hv71:s
spel i början av säsongen.

VF har fyra bra kedjor som är ger 100% i alla lägen
och TVÅ bra målvakter.

Ett Vf med superform mot ett Hv71 som inte får spelat
att stämma slutar bara på ett sätt.Hv71 var ett nummer
för litet i går fast de hade hemmaplan.

Ang. Nr 58 Jens Karlsson i VF..Är han psykisksjuk eller nått?

PS....Serien är lång och alla lag får svackor så även VF...

Forza Hv71
Kommentera

asson: Frölunda spelar så underbart nu så man blir ta mig tusan tårögd. Sitter och funderar på när det kändes så här gött att hålla på Frölunda, och det enda som är likvärdigt i känsla och glädja är när just samme Conny Evensson såg till att Frölunda åter äntrade sin rättmätiga plats i ES.

Jag går på moln, och Patrik Carnbäck går på vatten shalalalala lalala la.

Sedan kommer följdfrågan: Är Frölunda så här grymt bra, eller är dom inne i en formtopp, och de andra lagen i en formsvacka? Det blir vi väl varse vad det lider, men jag börjar bli mer och mer övertygad att grabbarna med indianen på bröstet är såpass överjävliga i år att svaret blir att de helt enkelt är såpass grymt bra. Och det känns så jävla rätt ;-)
Kommentera

danoj:

Alltid kul att anmärka.... ;-)
Kommentera

BJ: ne du har inte påstått det, däremot media etc, så det är väll dom du får vända dig till om du anser att dom hade fel uppfattning om dagens resp tisdagens match.
Japp håller med, kul disskution. :-)

FORZA FRÖLUNDA!
Kommentera

danoj:

Har inte påstått att det var rätt heller. Kul diskussion.... :-)
Kommentera

BJ: Matchen mot er i tisdags kallades också för seriefinal , då var det också 1'an mot 3'an, vi låg på samma poäng som HV, så visst kan dagens match kallas för seriefinal.
Kommentera

danoj:

Jo, men FBK låg tvåa och HV trea, alltså ingen seriefinal.
Kommentera

BJ: ni och HV hade samma poäng inför dagens möte, därav ordet seriefinal.
Kommentera

asson:

Hur det kunde var seriefinal när det var ettan och trean som möttes vet då inte jag.
Kommentera

Dragan 2k: Så sant, så sant. Dom borde väl fatta själva att det är dåligt.
Kommentera

Underbart!
Det fick räcka med ett mål av Esbjörs, men det va snyggt för två!
Kanon match av Norrena, ett par riktigt goa räddningar.
Känns helt ok.
Med Conny i laget är det nog inte ingen jätterisk för underskattning hoppas jag, på söndag é det dags att slå ssk.
Vi brukar ha lite svårt mot dom men nu tror vi på seger.
Som "svt text" Ny seriefinal, ny seger!!!
Kommentera

sannes: De finns bara en sak som jag ser fram emot när det gäller Hockeykväll - slutet.
Kommentera

Dragan 2k: Hockeykvällarna på Fyran brukar inte vara nån höjdare tycker jag, blir förmodligen samma ikväll.
Kommentera

Dragan 2k: ja precis, dom lär väll säkert fokusera på att djurgården har en ny svacka nu iom förlusten mot fbk.
Men som sagt, oerhört kul att se frölunda nu.
Kommentera

danoj: Tycker det är speciellt kul att Esbjörs fick trycka in en puck. Snyggt mål dessutom. Vilket lag vi har.!!!!

Alltid lika kul att höra kommentatorer och experter ösa beröm över Sveriges för närvarande bästa lag.

Sitter i trans igen och beundrar elitserietabellen. Man leder, har gjort mest mål, släppt in minst och har överlägset bästa målskillnad.

Ska bli intressant att se vad Hockeykväll på Fyran har för knivskarpa analyser.
Kommentera

skitbra insats av frölunda!
Om man bortser från ett tag i 3:e perioden då HV faktiskt trummade på bra, men dom 2 första perioderna var det inget snack vem som höll i taktpinnen.
Kul att se fredrik norrena med, han var stabil.
Som grädde på moset, carnbäck gjorde mål i kinnarps arena , och esbjörs!!
Sen grattis till sundin, pappa för 2'a ggn i morse!!
Kommentera

BORÅSINDIAN: Ja du, ytterligare en seger mot ett av topplagen, verkligen ett styrkebesked av grabbarna.
Det var en riktig "pärla" Joel drog på vid 1-0 målet. Han har blommat ut rejält denna säsongen, det gäller ju alla ungdomarna.
Kul att Norrena var bra i målet också.
Kommentera

Richter LHC: Härligt med en seger borta mot HV. Frölunda blir bara bättre och bättre, dom kommer att bli svår slagna om dom fortsätter så här. Nu blir det till att beställa hem SSK-VF på söndag.
Kommentera

Richter LHC: På Canal+ sa dom att Tolsa kanske är med och spelar om 10 dagar. Man kan alltid hoppas det.
Kommentera

Klinth: Ok, tack så mycket!
Kommentera

Richter LHC: Knappast före årsskiftet, det är vad jag har läst och hört. Sedan vat jag inte hur snabbt han blir frisk i förhållande till det....
Kommentera

Hej!
Någon som vet när Tolsa är på is igen?
Vill veta om jag ska byta ut han från mitt dream team ...

Tack!
Kommentera

MoK GG: Det var smäckert uttryckt :) Jag hade ju liksom hoppats att han inte var sån...; )
Kommentera

MoK GG: Hoppas också på Esbjörs i kvällens match det är han värd. Det kan inte vara kul att ha Jensa som motståndare. Ung, rivig och hårdare än granit.
Kommentera

MoK GG: jepp, tror faktiskt att vi vinner idag, kombinera anfallsspelet från senaste matchen med bra försvarsspel, då är segern vår, men då måste man spela som jag har beskrivit.
Ett litet tips, HV-Frölunda 2-4
Kommentera

Dragan 2k: Självkklart! Jag sade inte att VF skulle förlora idag :) Esbjörs hade vart trevligt om han avgjorde. Och Jensa sätter vi i röven på Timmy :)
Kommentera

162142 · »