Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 168074 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: tröttsamt
danoj: Men kul att Jonas Johnson fick klippa in två, sen så skulle väl grabbarna ha satt ett par puckar till tycker jag men DIFs målvakt Bjurling är mycket bra även Lunkan är bra men det är han ju varje match numera.

sannes: japp jag kollar, blev mycket bättre i 2'a, även om jag tycker att försvarsspelet är dåligt.

danoj: Jag tyckte inlägget var urbota dumt så jag orkade inte ens svara på det.
Men du har rätt slipsnissarna har väl aldrig varit kända för att hålla igång. Jag har inte upplevt det iallafall.

Ser du matchen förresten? Andra perioden blev det bättre fart på tillställningen tycker jag.

fefe: vi vill ha mindre såna som dig (slipsar) och mer folk som hörs under matcherna.
Företagsnissar som du som gör att stämningen ibland inte är lika hög som den har varit.

tröttsamt
jag e så trött på att höra klacken , men man kan ju inte kräva så mycket av dom när 9/10 är under 16 år. Förutom dom 2 som inte har nåt annat liv än att bonka på trummor år ut o år in .
Hockeypockeylag????? Ganska komiskt faktiskt, undra vilket lag som e hockeypockeylag som har varit i serien hur länge som helst o har vunnit 1 gång. Det blir komiskt men vad kan man kräva av tonåringar. Har gått på hockey i Scandinavium ett flertal år men har nästan lagt ner det, anledningen har jag väl nämnt redan. Tyvärr så har företaget jag jobbar på platser nära klacken så det e svårt o inte störas av "mitt liv med trumman" o hans tuggummituggande gäng.
Hockeypockeylag hahaha herregud , så fruktansvärt komiskt.....

Sv: Spöa DIF nu
claesw: Självklart så skall vi spöa dif, orkar inte heller höra skit från 08...

Spöa DIF nu
Bor i Stockholm och blir vansinnig på alla stöddiga Djurgårdare. Spöa dom duktigt i kväll nu : )

Sv: Fattar nada!
Fina grabbar:

Det är väl nr 14 Carnbäck som är ikonen i laget idag!? Fast han tekar väl inte?

Fattar nada!
Det är väl nr 14 Carnbäck som är ikonen i laget idag!? Fast han teckar väl inte?

Sv: Modo bästa plantskolan
MoK GG: Har vi någon uttalad tekare nu? Det finns ju ingen som håller hög klass, men är det JJ som gäller, eller?

FreddanVF: Jo Ikonen lade av pga av skadan han fick inför förra säsongen. Ikonen var en högpotent tekare och låg alltid i topp med över 60% vilket man saknar enormt. I slutspelet ifjol var Ikonen inne ofta i boxplay och tekade för att sedan åka och byta med en gång :)

Klinth: Ja jag minns från förra slutspelet hur han kom in och vann teken och sen bytte, riktigt psykande!

Jenza: Allt runt Påhlsson och eventuellt spel i ES skall man ta med en riktigt stor nypa salt. Det är tidningarna som drar igång snacket, för att ha nyheter att sälja. Först skall kontraktet rivas, om det nu händer. Sedan skall ingen NHL klubb visa intresse under en tid, och hur troligt är det. Sedan kanske det börjar bli tal om ES. Kanske.

FreddanVF: Vad som gäller i det där fallet verkar vara lite oklart. Jag kan dock inte fatta hur det kan ligga i Hedins intresse att uttala sig så. Men det som skrevs i Aftonbladet var till stor del bullshit. Typ "Idag landar han i Frölunda" eller "bara slutförhandlingar återstår". Vi får se vad som händer. Just nu verkar det lungt i det fallet. Och egentligen vill han ju inte spela i elitserien överhuvudtaget, det är ju NHL som gäller.

FreddanVF: Ja, det var väl under slutspelet i fjol, om jag inte missminner mig. Synd att förlora honom på skada, han var riktigt bra.

Klinth: Ja han hade väl knäproblem. Men ett tag använde väl VF honom som tekare? Han kom in, tekade och bytte.

MoK GG: Behöver vi en tekare kan vi ju alltid försöka värva Erik Norbäck från SSK ;)

MoK GG: Ja, där känns förlusten av Ikonen. Tungt att han inte är kvar. Han la väl av pga skada, eller hur var det?

Jenza: VF skulel behöva en Påhlsson för det VF kan falla på längre fram när det är slutspel är att dom är så usla på att teka!!

Jenza: Jag måste dock säga att uttalandet som Bengt Hedin gjorde att vem som helst kan få Påhlsson bara dom betalar Modo 200 000 oroar mig lite. Låter det inte lite som om han inte vill ha Påhlsson. Hade jag varit i hans situation hade jag låtit lagen och media komma på det själva.

FreddanVF: Ja men det kan komma bistrare tider och då kan det vara bra att ha några mille att luta sig mot...Men förnärvarande behövs en klasscenter typ Wahlberg, han var nog den värsta förlusten. Nån som kan slå de där avgörande passen. Påhlsson skulle inte heller sitta helt fel...

Jenza: Modo är väl en av de klubbar som ändå har en befäst klubbkänsla bland de spelare som börjat där en gång i tiden. Ett annat är ju Frölunda. Kolla bara årets lag. Carnbäck, Ström, Micke & Nicke Andersson, Ackeström, Esbjörs, Sundin....
Goa gubbar som verkligen har sitt hjärta i Frölunda, hemvändare samt eviga trotjänare. Betyder mycket för de "yngre" förmågorna och för lagmoralen.... Och det syns ju också på spelet, inställningen och placeringen!

Jenza: Hur kunde jag glömma Weinhandl :) Han var nog ett stor förlust.. Och Lintner var också bra. Men med 19 mille borde man kunna skaffa ganska bra ersättare.

FreddanVF: Påhlssons klubbkänsla är jag lite orolig över men jag tror att det blir Modo för honom, blir det inte det är han heller inte välkommen när Foppa och co. kommer hem.
Du har glömt Weinhandl, Wahlberg. Den sistnämnda kanske tycktes vara för gammal för landslaget men han var grym ifjol. Sedan Lintner var väl inte så pjåkig heller...

Jenza: Det var väl dom spelarna som hade landslagsklass? Vilka mer ingen jag kan komma ihåg iaf. Däremot får man buga och tacka för Jan-Axel Alavaara. Kanske lockbete för Påhlsson vem vet? Kanske "klubbkänslan" vacklar där också... Men Påhlsson kanske vill ha ett guld innan Foppa och grabbarna återvänder.

FreddanVF: Pierre Hedin är en av få som har klubbkänslan kvar. Han vågade väl om inte annat då farsan heter Bengt...
Spelare som typ Pihl flyttade för att frugan ville plugga och Linköping passar då bra. Modo hann inte ens mothugga, Hedin var besviken på Pihl för det men han hade väl redan bestämt sig. Sedan Hållberg ville nog ha en förändring, killen är troligtvis för liten för NHL-spel så han ville väl prova på något nytt.

Jag har hört att MoDo tappar spelare för att dom betalar så dåligt... Är det möjligen så att herr Hedin är jäkligt snål med dom 19 miljonerna... Jag menar Pihl, Hållberg osv. Dom skulle säkert spelat kvar om dom fått rätt med stål. Enda anledningen att Pierre Hedin spelar kvar är väl familjefriden.

Sv: Frölunda - Djurgården
6-2

Det är ett bra resultat, men det förutsätter ett kliniskt rent hemmaspel i minst 2 perioder. Inget daltande som med Malmö senast.

Blir det inte en uppryckning, då vågar jag inte titta på C+ idag...

FreddanVF: Jag var inte ett dugg orolig för att Foppa skulle lägga av, det sa han ju redan vid presskonferensen att det bara var ett brejk. Synd bara att tv- sporten hann göra ett reportage om honom som om han hade dött. Nu är han mer sugen än någonsin och lär fortsätta längre just tack vare brejket.

Fiaskovärvningar? Lehtinen och Milo har kommit igång och är kanske bästa backpar i Modo. Morten Green också bra, har gjort 2 mål de senaste tre matcherna. Damgaard är stabil och Riksman likaså. Wilde har väl inte gjort så många glada i Övik och Leverström hade psykiska problem och fick åka hem till Värmland igen. Karlin ser intressant ut då han spelar igång sig i ÖSK efter en långtidsskada. Inte tycker jag det är nyförvärvens fel att det gått lite knackigt! Nu ser det dock bättre ut då vi fått tillbaka Staal, känns som om vi kommer att klättra i tabellen. Det tar dock på att varje år tappa ett gäng landslagsmässiga spelare...

Jenza: Jo har spelarna blivit bra behandlade hos sina moderklubbar går dom säkerligen dit och lirar nått eller några år innan dom lägger av. Vi får la se :) Senn att Foppa kommer avsluta i MoDo det ifrågasätter nog ingen.

FreddanVF: Nej det är rörigt detta med NHL och alla avtal som finns bara att vänta och se vad som händer. Dock har ju Calle sagt att han vill spela ett år i VF innan han lägger av'.

MoK GG: Jag tror den gyllene regeln gäller som IHF satt ut om att en spelare kan enbart spela i den klubb han spelade innan han gick till NHL. Eftersom han fortfarande tillhör NHL klubben. Och under en lock out tror jag inte att en elitförening betalar "utbildningsbidrag". Däremot efter han lagt av, då finns det nog inga riktiga garantier. :)

Jenza: Jag har inte sagt att Foppa inte kommer spela i MoDo.... NÄR HAN LÄGGER AV med NHL.

Men däremot under en så kallad lock out så skulle han troligen inte spela. Inte om han för ett år sen hade såna problem att han nära på pensionerade sig. Då höll ni väl andan i Ö-vik.

Calle J må vara lite till åren men allt talar för att han återvänder hem när hans nuvarande kontrakt går ut och jag är säker på att han har mycket kvar och ge. Det har man om man spelar i första backpar i NHL.

Klinth: Jo jag vet... Det var det jag menade med att våran 20 miljoner skuld skulle vara betalad efter 2 år. Dvs efter årets säsong :)

Det märks inte att MoDo har 19 miljoner i kapital på deras fiaskovärvningar.

MoK GG: Klubbkänslan verkar inte finnas kvar längre, men jag tror ändå att de största lirarna har tjänat ihop så mycket pengar att de går till den klubb där de fostrades för några avtackningsår. Men man vet aldrig med Linköping, ingenting förvånar mig längre vad gäller den klubben...

Örebroare som älskar Frölunda
Ny match på canal+,vi får ta revansch för förlusten iKinnarps isöndags;iett fullsatt scandinavium så tar vi DIF.
FRÖLUNDA MOT SM-GULD!!!

Jenza: Skulle nog bli aningen kaotiskt om alla spelare kommer hem til sverige om det blir strejk, Elitserielagen har säkerligen fulla lag när det blir tal om strejk, Hur löser man det? Sen synd om Linköping... kanske men då får dom hålla kvar sej i elitserien först sen vad garanterar att en före detta Djurgådare går till Djurgården? Man vet aldrig...

Linnea: Ja, nåt sånt bör det ju vara ;-)

Vore kul att veta vad han hade tänkt sig ;-)

Jenza: Ja, det vore ju visserligen hur kul som helst att se. Frågan är bara hur "bra" dom är i den omgivning som dom får här hemma. Det är ju knappast samma uppslutning på platserna runt "proffsen" som dom är vana vid ;-)

Sen vore det kul att se hur lagen skulle klara av det, rent försvarsmässigt. Det lär ju krävas lite extra av målvakterna.

Klinth: Hoppas strejken 2004/2005 inträffar! Vilket lir det skulle bli i elitserien. Match i matchen tex "Forsberg vs Sundin" eller "Alfredsson vs Näslund". Men så synd det skulle vara om Linköping som inte har en spelare att hämta hem...blir nog inget Sm guld där inte!

Sv: matchen
danoj: Det blir det säkert. Men det blir aldrig lika bra som när man ser det live. Inte ens när man plågar sina rumskompisar med matchtröja, flaggor och skrik..

matchen
Fan va synd att man inte kan gå på matchen idag, får väll bli C+ och hoppas att matchen blir lika spännannde ändå :)

Klinth: Jag tar mig friheten och sätter in BRA...

FRÖLUNDA ÄR: Va? "fy aas va dom är" Va?

haha säga så till knattar =)

FRÖlunda är bäst ************************ fy aas va dom är

Klinth: Det grämer mig att jag inte kan gå och kolla ikväll...Ska på akupunktur...yeeha..

Jag säger som den galna mamman som brukade gå på hockeymatcherna min bror var med i.
"Nu har ni flyt under skären, krossa de jävla bären!"

Det var knattehockey...

Frasse99: Vi får väl se. Jag tror att Frölunda vill, och kommer att, visa sin hemmapublik att de senaste matcherna är glömda, och att den underbara, lekfulla hockeyn som Frölunda stått för i år inte var en tillfällighet, utan deras höga, stabila nivå.

Bered er på en Frölundaoffensiv av sällan skådat slag ;-)

Det är ett lyft för hela ES när duktiga NHL spelare väljer att avsluta i sin moderklubb eller någon annan klubb för den delen. Visst gynnar det laget som spelaren i fråga väljer att spela i, men höjer ju också klassen för alla andra spelare. De får möjlighet att lära av de "storas" erfarenhet och kunnande.

Dessutom är ju vi åskådare att gratulera, det är alltid kul att se bra spelare, även i motståndarlagen.

Jenza: Frölundas ekonomi är på stark uppgång så där har vi inga problem. Men att kalla MoDo och Övik för hockeyns mecka är att ta i rätt så bra alltså :) Tror det krävs mer än Foppa för att vinna SM Guld, Han kan ju inte spela själv. Men sicken förstärkning det vore.

« · 168074 · »