Roligt att få gå å titta på äkta seriefinal med de två lag som jag tycker vart ALLRA ALLRA bäst denna säsong men jag tror att ni får det hett om öronen
MIF brukar vara ganska så roliga trots allt. Speciellt om Bäckman får dem att känna blodvittring under slutspelet. Har tex inget alls emot att se en Rydmark i sin äckligaste form möta Färjestad och riktigt grisa sönder kärringen Jönsson. Lite kommentarer om frugan hans skall nog få fart på det där...
Måste dessutom säga att med tre femmor och nästan enbart poäng på hemmaplan så spelar de efter sina resurser. Jag tror faktiskt att det räcker till slutspel för dem. MoDo sjunker som en sten efter sitt tränarbyte och åker rakt ner i kvalsvenskan. Linköping kommer börja vinna men räccker inte fram. Luleå är för profillösa och usla för att nå fram. Sedan är det för Brynäs och Tälje att slåss om sita platsen.
Men jag är en riktigt usel tippare, så det lär l sluta helt tvärtom...
anders: Om jag är trög, ja det är vissa som säger det.... Synd om Er, nä vill Ni se på stök & bökhockey så ok. Jag skulle inte va särskillt nöjd med det. När det gäller Guldet så är det helt öppet, jag tror inte att fbk kommer ge bort det i första taget, När dom får upp farten är det inte många lag som kan stoppa dom. Seriesegern är det också öppet om, jag hoppas att vf kommer ligga bland de två i topp för att få spela mer på hemmais. Och du, Ett bra slutspel är ett slutspel UTAN mif! Men om några år kanske Ni också kan få ha lite fantasi och börja spela, vem vet.....
anders: Kommer man bara till slutspel så har alla 8 lagen ungefär lika stor chans att vinna mycket avgörs ju av skador och liknande. Inte tillräckligt med spelarmaterial säger du... har ni nånsin haft det? MIF spelar alltid hak och ryggsäckshockey och ställer upp sej på egen blå. Kul att se ett sådannt hemmalag! Men igår var hela er sk ishall ganska död inte ens klacken orkade med att hålla igång nått tempo. nej var du glad om MIF ens kommer till slutspel i år.
asson: Självklart var det ingen kul hockey som MIF visade upp,de ställde ju bara upp folk imittzon sista perioden men Frölunda måste börja vänja sig vid att spela bra mot defensiva lag oxå.MIF skapade lite vassare chanser igår och var mer värda segern än vad Frölunda,tyvärr.Inte kul heller att tappa serieledningen.Men den tar vi tebacks på tisdag. FRÖLUNDA MOT SM-GULD!!!
asson: Synd om oss miffare??? ÄR du trög eller??? Vi har inte tillräckligt spelarmaterial för att spela som t ex ni. Har man inte det så får man spela så här. Det viktigaste är att de kämpar och visar hjärta. Målen kommer så småningom de också. Bara för att ni spelar underbar hockey nu så kanske ni inte vinner guld för det. Vem vet, kanske FBK seglar upp o snor guldet framför näsan på VF o Timrå. Skulle inte vara förvånande. Och vinner de guldet så har alla sedan glömt hur bra ni var i serien. För man kommer bara ihåg mästarlaget!
MoK GG: Ja, det var ju inte överensstämmande med verkligheten i alla fall, Tolsa har ju till och med varit framåt och en av de hungrigare spelarna.....
Ingen panik. Att vf igår gjorde en rätt kass match mot mif är ganska logiskt, svårt att "spela ut" mot ett lag som spelar bök & stök, Tycker synd om alla skåningar som ska behöva se så skithockey men dom kanske inte förstår bättre. Mot Tik kommer det bli en helt annan match, dom kan nämligen spela hockey, riktig hockey! Tror helt klart på vf vinst och efter den ska vi ge igen för förlusten mot mif. Hårt hårdare FRÖLUNDA!!!
cj80: Det beror kanske på att Timrå vunnit nästan alla bortamatcher. Men det är bra att du tänker positivt, det ska jag också göra och säga att efter Tisdagens match leder vi med 4 poäng före er. Tänk att ett förhandstippat jumbolag ska störa er i guldjakten.
danoj: säger bara..canada-cup..1984,aldrig har ett svenskt landslag varit så bra på små rinkarna. tycks minnas att de t,o.m slog..canada..boorken..visade en unik förmåga att svetsa samman alla stjärnor till tidernas bästa..tre kronor..
Frölunda85: jag måste såga så här att visst måste vi lära oss det men vi har inte tid just nu under dessa förhållanden o lära oss nu... vi ska inte lära vi ska utföra! eller e jag för hård nu?!
Frölunda85: prata inte om baltica cup.... :) eller :(...... visst vi spelade kasst men vi hade vissa fina chanser, när conny tog ut lundquist tänk om någon hade hunnit fram när pucken blev in skjuten mot mål... då hade den gått in o då hade de bllllllitt 1-1... snyft...aja skit samma det fixar sig det vet vi alla...
SupportVF: Dagens spel berodde på att våra spelare helt enkelt var för dåliga, väldigt dåliga avslut, påminner om vissa matcher i baltica cup, där det bara inte gick att göra mål. Utvisningen var som sagt avgörande, hade de inte fått den kunde matchen slutat hur som helst, är som sagt synd att en domare ska avgöra en match
självklart kommer vi t baka det är väl bara 1p.... conny är utantvekan den bästa tränaren... men jag fattar mig inte på dagensspel visste fick i chanserna fast sent i matchen men annars var det bara rörigt, vi slogs om ställningen o väntade bara på andras misstag.... o den utvisningen tåls o diskutera!
SupportVF: aj då, har du varit så sjuk??hoppas du mår bättre nu. Är ju inte kul att komma tillbaka när vi gör en sån här dålig match. Men jag tror att det vänder, jag litar 100 procent på att Conny gör rätt, han är den bästa tränaren som finns.
har varitt sjuk en längre tid o legat döende på sjukan men nu när jag e tbax så förlorar vi mot MIF med 1-0 som sagt bättre nu en sen o vi måste skärpa till våra borta spel! 5 raka borta förluster! aja men vi ska ha Guldet i år vi måste få det! vi är värda det men det är ju andra lag oxå iallafall timrå som gjort mkt bra i från sig.... men jag gråter om vi inte får det!
Dragan 2k: Ja, Johnsson behövs absolut. Sen behöver andra spelare i Frölunda skärpa sig lite, Tolsa har jag inte sett mycket av, vet inte om han varit skadad eller nåt
FreddanVF: Håller med dig ang domaren , patetiskt att se, ska man ta sådana utvisningar så ska man tamejf*n göra det hela matchen, man ska hålla EN nivå genom hela matchen. Sen var det inte hans fel att vi förlorade, gör man inga mål vinner man inga matcher.
Visst svenska domare suger. De gör allt för att få bort närkampsspelet i hockeyn. Men inte fan var det den gubbens fel att det vart torsk idag. En felaktig utvining kan jag leva med.
Personligen var jag mer irriterad på VF som inte gjorde mycket rätt. Inte hade fart, inte hade inställning eller den vilja det krävs för att vinna en match mot malmö. Och det är också där jag lägger dagens förlust, med tolv skott på mål skall man inte ta poäng. Det gjorde vi inte heller. Såg mer ut som nån variant av Tre Kronor - dvs helt ofarliga.
Nåja, det är nu som formsvackan skall vara, inte i mars utan nu. Detta för att sedan bygga på mot slutspelet. Timrå gör däremot en Västerås om de vinner serien. Om ni kommer ihåg hur de gick för dem en gång när det begav sig.
Vita tröjor suger, ta tillbaks den helgröna tröjan.
Ulrik Lindh är ett stort skämt. Som INTE får mig att skratta. Alltså 4 min till MIF efter 2 perioder. På samma tid hittar han 12 min på VF?? I en match där bägge lagen spelar exakt likadant och där Malmö spelarna varje gång VF kom in i zonen cross-checkade, höll i, slet & drog och hakade. Under samma period hittar han 12 minuter mot VF som var det laget som minst spelade grishockey. Ulrik Lindh är en feg skitstövel som inte tål att han blir utbuad. Lägger sig tam för hemmapubliken. Hade han haft samma bedömning under hela matchen som under Kahnbergs så kallade utvisning så hade MIF spelat permanent med en man i båset. När ska vi slippa dessa division ett domare som känner sig stora när hemmapubliken jublar för en bortautvisning? Då växer dom... småpratar med målvakten, skämtar lite och slappnar av. Och bortalaget blir dom han attackerar då han inte riskerar att bli bespottad och utbuad. Skandal. Det var en skitmatch av domaren totalt tjänstefel. Mina chips har aldrig flygit så högt som dom gjorde under den här matchen. Förbannad blir jag när jag vet att han får betalt för det också. Vart är svensk hockey på väg?
Det var min känga till Lindh som pajade för oss att spela 0-0.
Sen en till VF ledningen och spelarna... Något måste göras. Antingen får centrarna träna timing i tekningar och tjuvknep och grejer i några veckor framöver eller så köper ni en tekare NU! För det var inte många tekningar som gick hem idag.
God fortsättning alla och ska vi spela så här mot Timrå? Ja då behöver vi inte ens åka dit. Spara busspengar och lämna WO i så fall. Och bara vi inte får MIF i slutspelet. Där kommer dom verkligen få spela häng och kläng hockey.
Frölunda85: Tror nog, rättar mig själv, att Johnsson saknades nu ändå. Hans ledaregenskaper behövs verkligen i en sådan match när ingenting händer. Sedan saknar jag Ackeström enormt i sådana här matcher.
Kom ihåg mot HV när han gjorde två mål (tror det var HV). Den fighting spirit han uppvisar match efter match hade vi verkligen behövt idag.
skalpjägaren: men vi får som sagt inte vara för hårda, vi har faktiskt inte förlorat mycket alls, men visst har man ju höga krav på dom, men de kan ju inte alltid vara jätte bra
Dragan 2k: nån gång ska väl vara den första... :( Med sånt här bortaspel då vi förlorar mot både lhc och mif, så kommer det inte att bli nåt sm-guld. Skärpning VF!!!
Dragan 2k: Det är ju det ända positiva, men det ser mörkt ut mot Timrå, de blir riktigt svåra att slå på hemmaplan, och spelar vi som idag så blir det nog omöjligt. Samtidigt ska man ju inte klaga för mycket, vi har faktiskt inte förlorat mycket alls i helhet
danoj: Men en sak kan man ju undra, ska det verkligen betyda så mycket att en spelare är borta???Hur ska det då se ut i slutspelet om tex Johnsson skulle åka på en långvarig skada???
danoj: Välkomna till Timrå på tisdag! Det känns underbart att vi är serieledare fram tills dess i alla fall. Jag misstänker att några av era spelare kanske tänkte mer på den matchen, eller vad tror ni?
Pinsamt av domaren att ta den utvisningen och bidra till att Mif gör 1-0 i det läget, fy tusan. Hade det här varit slutspel hade jag blivit riktigt förbannad...
sannes: Ok. Ingen domare från Ljungby håller hög klass. Det vet vi sedan tidigare. Men ska man hålla en något neutral hållning måste man erkänna att Mif var bättre. De hade fler chanser, bättre chanser och borde ha gjort ett eller två mål tidigare.
Frölunda måste skärpa sig ordentligt om man ska ha susningen av en chans mot Timrå.