Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 200682 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: VM i orättvisa?
sofia: Då jag idag inte hade någon möjlighet att se matchen på ppv eller höra på radion så vet jag inte ett dugg om vad som hände under matchen.
Det är nog bara att avvakta besked om vad som hände antar jag.

Han avbröt iaf matchen så jag hoppas iaf att han inte är skadad

sannes: Att jensa var skadad är mer än vad jag har hört...
Får hoppas att det inte är något allvarligt...

sannes: ja, jag kollade på matchen på pay per view och då meddelade dom att han blivit skadad, men man märkte det aldrig på isen, eller inte jag iaf.

skalpjägaren: Så sant, så sant.

sofia: Jensa skadad, det är något jag har missat, hände det i dagens match?

jensa
Nån som vet hur allvarlig jensas skada är? kanske ingen vet mer än jag, men chansar på å fråga=)

sannes: Ja, hellre såna här förluster nu, än sen i en framtid final ;)

skalpjägaren: Det är aldrig roligt att förlora på det sättet, bara 9 sekunder innan signal. Grabbarna borde väl veta att de ska kämpa till slutsignalen ljuder......jaja..bättre såna bottennapp kommer nu än i slutspelet.

Surt att än en gång förlora i slutsekunderna. Det får ju f-n inte hända, både mot lule och dif... 2 matcher vi kunde ha vunnit...
Jaja, bara att ta nya tag och göra allt för att vinna nästa match.

PS. Kul att Kallio nätade...

TA NYA TAG NU!!
kom igen nu och ta ny tag hemma mot fbk kallio är inte längre ny i laget och har gjort ett mål redan undeerbart sen tar vi lek-sand(en) i helgen osv.

GoaGubben: Det var inte alls tråkigt, och långt ifrån orättvist. Två bra lag med hyfsat tempo och bra närkamper. VF ledde ingen gång och hade flax vid båda sina baljor, DIF bara vid ett.

VM i orättvisa?
Hur tråkit va det inte att DIF vann????????????
Ibland är hockey inte rättvist. Förutom vårat turmål (2-2) så va faktiskt Frölunda det bästa laget på isen den mesta tiden, sista delen av 3:e var vi starka. Å så kommer det där ******a målet i slutsekunderna. SKIT. Ja, ja... bara nu inte Jensa är allt för skadad så ska vi nog ro detta iland. Skulle ju smaka med både serieseger och SM-guld.
Simma lugnt alla Goa VF-fans. Vi hörs.

Sv: Spelar Kallio mot DIF?
Mr Y: 9 sek (!)...väldigt segt, framförallt när det e 08:orna som står för motståndet. Synd att ni inte piska dom, nu lär dom väl bli kaxiga som vanligt. Hoppas nån sätter dom på plats snart ;)

Vad har hänt med swehockey ingen rapport från dif- vfhc

3-2 till dif när det var bara nio sekunder kvar av matchen

det här är tamigfan inte sant, 9 sek kvar, och förlust igen, magnus johansson och ronnie sundin, STÅ FF INTE OCH TITTA PÅ MOTSPELARNA, FÖRFAN!!!

danoj:

Gamla trådar?! liepins inlägg som jag ursprungligen svarade på skrevs 2003-01-24 11:37:10. Var drar du gränsen för att tråden ska vara "färsk"? Att jag ställer en fråga som svar på liepins senaste inlägg i ämnet har väl ingenting med att få sista ordet att göra. Det kallas som sagt att diskutera.

BJ: du behöver inte vara spydig, jag fattar nog hur det går till i ett forum, däremot så tycker jag det är så förbannat tråkigt när man ska älta gamla trådar bara för att någon ska få sista ordet.

Kom igen nu för helvete vf, passningspelet är tamigfan under all kritik, skärpning!

danoj:

Han gav påståendet i gästboken och jag svarar. Det är så det brukar gå till. Fler har deltagit i diskussionen vilket visar att det intresserar fler. Bara för att ämnet inte intresserar dig så behöver det inte betyda att det inte hör hemma i gästboken.

BJ: jamen använd mailfunktionen då, den finns också.

danoj:

liepins kom med ett påstående som jag vil diskutera. Om inte du vill delta så är det ingen som tvingar dig.

BJ: orka älta, kallio gjorde iaf frölundas mål, har vart kanon!

liepins:

Och vad skulle han tjäna på att ljuga om en sådan sak?

Gött 1-1 mål av Kallio.

Sv: Rysk stortalang på gång !
1-0 dif

Sv: Rysk stortalang på gång !
1-0 dif

Rysk stortalang på gång !
Hej

Kirill Starkov, 15 år...ett namn för framtiden ?

Frölunda visar framfötterna.

Roligt att vi verkligen satsar på framtiden, och söker framtida talanger. Och det här känns verkligen spännande. Troligtvis så finns det mycket kvar att lösa innan han kommer hit, ibland så är det bara mycket spekulationer bara. Men nyfiken blir man.

Nä, nu till dagens match. Kämpa på grabbar.

danoj: Jag kunde inte sagt det bättre själv ;-)

I eftermiddag skall vi viss 08:orna hur hockey spelas på Sveriges framsida. VF mot SM-guld!!!!!

skalpjägaren: utan kallio och med norrena i mål kan vi också knäcka dif, såg vi ju i höstas när vi vann med 6-0 ;)
Hopppas verkligen frölunda vinner idag, klarar inte av att loosa mot dif.

rådbjer: Med henke i mål och med Kallio på isen så har vi nog en chans att knäcka dif, trots att de är väldigt formstarka just nu...

Se till att sätta stopp för Djurgårns framfart nu, själva räckte vi inte till, tyvärr.
Vi har tappat formen o får hoppas den kommer tillbaks till slutspelet.

liepins: Starkt att gå in i 1:a kedjan, efter 16 timmars flyg och bara ett träningpass.
Kommer nog bli en hel del fart idag, hoppas att han snurrar upp hela djurgårn på läktarn. Det blir en saftig kedja det...

skalpjägaren: Jepp man bygger för framtiden. Kallio är nog inte heller en sån spelare som vill flänga runt för mycket utan kanske vill börja om lite?

Ska bli intressant o se han i eftermiddag iaf. Förstalinen med Nicke och JJ..Huja!

liepins: Just det. En av anledningarna till att VF värvade Kallio var just det att han skrev på för nästa säsong, istället för säsongen ut. Detsamman gällde ju för Phålsson när han var aktuell...

ooooooooo.... rysare i globen. jag tror ppå en jämn match som går till förlägning

skalpjägaren: Precis. Det duger inte att säga att man inte behövde någon forward nu.
ALLA lag behöver värva inför nästa säsong så det är rent skitsnack att säga att de inte ville ha honom.

liepins: Men framför allt kommer han att bli värdefull nästa säsong... Då kommer det nog att brännas lite i näsan på Looben...

BJ: Givetvis säger Loob så nu ja. Vad ska man vänta sig?

Men men...inget att bry sig mer om nu.

Sv: Vem står?
MoK GG: Tackar kul sida:)

Sv: var är klacken?
vfvf: Hur menar du nu? Skall det vara två klackar iScandinavium, eller vill du flytta på den befintliga klacken? Varför inte ställa dig i den klack som redan finns?

var är klacken?
Hejsan! ja undrar om det kan bli någon förändring på klacken. som ja ser nu så blir det bara sämre och sämre... ja funderar att starta en egen klack på sektion c. vill nån vara med? ni i goa gubbar kan oxå få vara med ;) . va säger ni?

MoK GG: Är ni på plats i Stockholm nu eller? Det lär ju bli en match med bra fart i, och jävligt kul att se live. Synd att man inte är där, det blir PPV istället. Det får duga det oxå.

Sv: kallio
danoj: Det står i dag på VF´s hemsida att Kallio spelar idag mot DIF, han går in i samma kedja som N.Andersson och Johnson. 2:a kedjan och 3:e kedjan förblir desamma. i 4:e kedjan försvinner Lukkonen som då ersätts av Esbjörs.

Henske står idag igen.

Vad vågar man tro om matchen? Jag misstänker att det blir en tuff tillställning, där Frölunda är snäppet vassare. Henke storspelar och håller ner siffrorna för DIF. Slutresultat 6-2 till VF!

Babar: Ett tips kika alltid på www.bad-boys.nu för senaste nyheter. Men Henke står idag. DIF dödaren kallad :)

Vem står?
Vem står idag. En som inte hänger med just nu

Sv: kallio
danoj:
Snott från GP.
Så här ska Kallio bli spelklar: Philadelphia har skickat ett "releasepapper" till Frölunda. Det ska till Svenska ishockeyförbundet och därefter till Internationella förbundet i Schweiz. Ett transferkort ska också skrivas på, skickas till svenska förbundet, vidare till det finska och därifrån till Internationella. Sedan är det kirrat, och Kallio kan dra på sig Frölundatröjan.

kallio
Verkar som om kallio kommer att gå direkt in i första linen imorgon mot djurgården, iaf om man ska tro på hur det såg ut idag på träningen, enligt "badboys" som hade besökt träningen spelade han ihop med johnson och andersson, snacka om en femma med speed!!!!
Ska bli väldigt intressant att följa morgondagens drabbning

Det e ba lilla jag som stör...
...o jag tänkte ba ställa en liten fråga (kanske en dum sådan att ställa här...). Hjälpte käre mor att flytta o hittade en bortglömd TreKronor-Matchtröja som ingen har nån nytta av... (Jag har faktiskt en egen..=) ) Nu vet jag dock att TreKronor inte e så himla jättepopulära som dom vart en gång i tiden (kanske blir annat med Henke i mål?) men ändå...SÅ...morsan har fått för sej att man kan sälja den...Skulle det kanske va nån som vet nån som kanske kunde va lite intresserad...?

I så fall så kan ni väl hojta till...!
...nu ska jag inte störa mer....=)
Haj på er!

Sv: Organisationen
Dragan 2k: Ja, er ungdomsorganisation e ju helt klart den ledande i landet. Och om dessa förhandlingrna med lovande dansk-ryssen sätts i lås så kommer påståendet ovan bara att förstärkas.

Organisationen
läste precis på hockeymagasinet.com att Frölunda är på god väg att knyta till sig en 15 årig blivande storspelare.

Se länktips.

Man fortsätter och fyller på och fyller på i organisationen. Framtiden är ljus.

« · 200682 · »