Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 208287 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Spela Hockey Bondjävlar!
Linnea: Jo, dom skulle väl beivra sådant, men det har vi ju inte sett något av, tyvärr.

Standarden på domarna? Finns det en sådan? Det är ju dom som tillåter att spelet har blivit en dragkamp med klubborna, och det märks ju internationellt........ Obra!!!!

Sv: C. Bäckman på väg in i NHL?
Dragan 2k: Skulle tro det, jag har inte hört någonting annat... Undrar om han ångrar sig, om han inte hellre hade tagit SM-guld med VF ;-)

Sv: C. Bäckman på väg in i NHL?
Klinth: Hoppas det går bra för honom. Hur är det med Koivisto. Är han fortfarande nere och harvar i farmarligan?

Klinth: Jo du har ju en poäng. Men bara för att den typen av hockey förekommer alltmer gör den ju inte mer rätt. Tycker fortfarande att det bara är spelförstörande. Och det var väl det som domarna så enigt skulle gå in för att stoppa inför säsongen...just det ja..; ) Kanske inte skulle ge sig på alltför svåra mål..
Är det bara
jag som inbillar mig eller har standarden på domarnas insatser varit sämre i år än föregående år. Eller är det spelet som förändrats?

Klinth:
SSK bör vara med på den listan också ;)
Efter det att Timo "äckligt diciplinerat" Lahtinen tog över så har de ju verkligen inte presterat skönspel direkt....

C. Bäckman på väg in i NHL?
Det verkar som om Christian Bäckman ska få chansen att visa vad han går för i NHL, se länktips.

Kul för honom ;-)

*gäsp* uppehåll
åååååå,,,,,, så var det uppehåll igen, nu när det började osa till men spelarna behöver se defenitivt nu, så det är nog bra iaf, men inget att göra på typ 1½ vecka.

Men sen JÄVL** blir det slut spel må ni tro, och den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge.................... något gott......jag drömmer bara på en sak och det är inte så svårt att gissa på vad :-)

Linnea: Ja, det är långt ifrån skönspel som de presterar. Tycker iofs inte att man skall gnälla för mycket, svensk hockey har tyvärr blivit en haknings, slashing och ryggsäckshockey, och det märks ju under landskamperna då sverige drar på sig utvisning för hakning och slashing stup i ett.

Skall bli intressant om att se om det är samma visa under SHG.

Kul i alla fall att VF kan stå emot, och vinna även dessa matcher. Tyvärr tar det styggt på manskapet under match, då det verkar som om grabbarna tar i onödigt hårt när de skall ge igen, och åker på onödiga matchstraff.... Kan bli ödesdigert i ett slutspel....

Linnea: jo jag tycker inte om deras hockey heller och visst förtjänar det sin sista plats, men var du och tittade matchen mot masarna så kan du se en "viss" klassskilnad i hakningar,slashingar. det var kort sagt 60 min stor bråk på plan från masarnas sida :)

sektionU: Inte så mycket hakningar och slashingar?? matchen mot VF på annandagen var det värsta jag skådat. Linköping bokstavligt talat hakade och låste sig igenom HELA matchen. Nu förlorade de ju också, de förtjänar sin sista plats..=)

Klinth: Jo, men jag tycker att te x Linköping dim använder sig inte så mycket av tjuvhugg och slashingar, visst använder dom det men inte i samma mängd. men sen,...vart ligger dom i tabellen , jo klart sist :)

Dragan 2k: Det kanske är så enkelt att Leksand inte hänger med på bortaplan, när tempot skruvas upp ett par snäpp och man spelar hockey på hög nivå. Då är det ju lätt att det blir många hugg och slag, och dessutom hakningar bara för att kunna hänga med något sånär. Fast det har iofs varit stök och bök där uppe oxå....

Klinth: Färjestad har väl inte haft det lätt heller där Nordström är väl det mest talande exemplet för när det klickar efter frustrationen av slashingar, fasthållningar och dylikt.

Det var en Modoit som var inne på GB:n och höll med och samma scenario hade utspelats i Kempis dock inte lika brutalt som i Scandinavium.

Sedan har Wikegård inte någon Leksandsspelare på sin julkortslista.

Dragan 2k: Jajjemänn, det var det ;-)

Ryggsäckshockey, det är Malmö riktigt bra på.

Bonkehockey, det är Leksand bra på.

Har andra lag haft samma problem med Leksand i år, eller är det bara mot Frölunda som det tänder till så förbannat???

ribba9: Inlägget var skrivet med viss ironi. Därav smileyn på slutet.

Frasse99: varför ska man åka till globen och kolla på en dålig match??

Frasse99: Tell me about it ;-)

Klinth:
Du är välkomen att besöka Globen under en match mellan Djurgården och MIF så skall du få se ett annat lag som är mästare på ryggsäckshockey ;)

FreddanVF: Inte ens en så from herre som Jesus hade kunnat hålla sig lugn i Frölundaklacken under just denna match mot Leksand. Spelet var tufft, fult och grisigt. Tack Leksand, för att ni visar hur hockey INTE ska spelas..... Konstigt att klacken skanderar, KROSSA LEKSAND!!!!! Jättekonstigt......

Att Micke får matchstraff är inte mycket att snacka om, men han slår ju inte helt oprovocerat.

Att Kakko, efter att ha tagit emot tre-fyra slag UTAN handskar försvarar sig, och åker på matchstraff, det är helt otroligt.

En sak är om lag inte hänger med, en sak är om man spelar ryggsäckshockey, men att ha som taktik att slå sönder ett bättre lag, det är katastrofalt dåligt. Varför ser endast matcherna mot Leksand ut så här? Är det Leksands taktik mot Frölunda? Daladans?

bajenmattias: Kan upplysa dig om att klacken sjung Krossa Leksand inte Hata Leksand. Men som jag sagt förr så kan det låta nästan likadant.

100% Kallio
undrar vad en hundraprocentig Kallio kan åstadkomma mot HV efter Sweden Hockey Games uppehållet. HV:s försvar har väl kanske inte direkt imponerat i år. har för mig att de har minus i målskillnad.

Nu får man bara vänta olidligt några dagar på att upplösningen av ES sker.

Sv: Slutspels biljetter.
thunder ace: Förlåt, förlåt. Medlemmar får självklart köpa den 14:e, precis som de med seriebiljetter. 2 biljetter per medlemskort.

Sv: Jensa
Los Lobos: Ja det tål att ses igen. Grabben har det i nte lätt. Alltid tre spelare på honom. Starkt att göra mål i det läget.

danoj:

Det bästa med Jensas mål är reprisen där man verkligen ser hur han får kämpa och med stor kraft rycker loss sin klubba som en leksing fattat ett bastant grepp om och utan att tveka dunkar pucken i mål.

VF-Anna: men leksand har ju skadat våra spelare förut och dom kör ett sådant spel som kan ge mycket skador och det kan ju vara förödande i kommande semifinal och final eftersom vi inte kanske kommer ha lika många spelare då, och det är bara vad jag tycker. för det kan ju faktiskt hända, men jag säger inte att det ÄR så. å då är det ju bättre att för säkerhets skull möta ett annat lag....

sofia: det spelar ingen roll vilket lag man möter det finns alltid en risk för skador och annat. och jag hoppas verkligen inte att spelarna tänker som du, för då blir risken ännu större till skador...

VF-Anna: men det kan bli skador och matchstraff m.m å därför är det en risk att möta leksand...

VF-Anna: ja det är klart vi gör...

ribba9:Risken???, vi tar dom ändå,fult spel eller ej...

Dragan 2k: risken är tyvärr ganska stor att vi får möta dem i slutspel..

Dragan 2k: nä, iofs. vi får väl hoppas å det bästa=)

sofia: Tror inte någon Frölundait - spelare, supporter eller ledare toppar några populäritetslistor i Leksand.

Men,men. Matchen är över. Vi vann. Fick inga skador (förhoppnignsvis om inte Esbjörs ljumskar inte blir bättre). Och förhoppningsvis behöver vi inte möta dem fler gånger i ¨år. Tänker främst på skaderisken.

Dragan 2k: ja i den matchen var det gris hockey av stjärnorna...det var bara karlberg som ville spela hockey...

Dragan 2k: Haha=) han är nog inte så populär i leksand så om det eventuellt blir kvartsfinal mot dem så kan det nog bli rätt "grisigt"!

sofia: Han kallade dem för och jag citerar GP... "Jens Karlsson, vars 1-0 (23.06) var påpassligt, talade mer klarspråk:
- Leksand är det värsta grisgänget i elitserien."

Se länktipset

Dragan 2k: vad tyckte han om leksingarna? vill höra=) hehe

thunder ace: De som är medlemmar får inte köpa den 14:e utan måste vänta till den 19:e.

sofia: Håller med dig totalt. Sedan hans kommentar om vad han tyckte om Leksingarna. Den killen säger vad han tycker och gör vad som krävs. En äkta kämpe

danoj: Jag tycker oxå att det är jättekul för honom och gillar hans spelstil, det borde finnas fler spelare som honom=)

Jensa
Tycker det var väldigt kul att jensa karlsson fick sätta en strut igår, han är ju inte känd som någon stor målskytt utan mer som en grovjobbare :)
Igår fick hans slit resultat när han stod och bökade framför mål och till slut kunde trycka in den.
I dagens GP finns det med lite snack med anders Broström, och han tycker att det har saknats en typ som jensa i många år och jag är beredd att hålla med, en som vågar ta stryk och smälla på.
Det finns ett talesätt, HÅRT, HÅRDARE, JENS KARLSSON!!

sektionU: det var ju en ganska brutal cross cheking.det dåliga va att han inte fick game...utan att danielsson väntade på hur ont han fick...dåligt danielsson.

Los Lobos: jag säger bara till christer olsson att klart som fan man säger att ni filmar han får en slash i "struphuvut" sedan ligger han och kråmar sig av smärta 1 minutsenare hoppar han in i spelet igen utan några problem. Usch vad ni filmar och han fick ju sedemera sitt straff "game" och ni är inte nöjda med det... tsssssss

Los Lobos: Precis, menade Christian Olsson på P4.

Det var ju stundtals rent förtal, han sysslade med. Likväl som han var lika hemmakär i matchen mellan VF-TIK för ett oändligt antal omgångar sedan.

Nä, Christian Olsson är en usel ambassadör för Radiosporten. Han har inte förstått vidden av att vara något sånär objektiv.
Det var ju pinsamt långa stunder, när han gick på som någon idrotts-Goebbels på bästa sändningstid.

Förstår att Christer Olsson tände till. Den så vanligtvis lugne och skridskoskicklige backen brukar inte tappa humöret utan anledning.

Efter detta räcker debatten för min del.
Var ju inne på att segern var helt rättvis för seriesuveränen VF.
Det enda jag hakade upp mig på var Goa Gubbars ramsor och Christian Olsson på Radiosporten...

bajenmattias: Dessutum tror jag Mastermind menade kommentatorn i P4. Denna stackars kommentator blev verbalt attackerad efter matchen av Christer Olsson... ;)

Se bifogad länk.

bajenmattias: Tycker inte att det ligger något hat i den ramsan.

Och kommentatorn på PPV var långt ifrån Frölundavänlig, snarare tvärtom. Han hade dessutom svårt med namnen på Frölundas spelare. Han pratade mest hela tiden om Leksand.

Los Lobos:

Eftersom jag reagerade som jag gjorde beträffande frölundas ramsa Hata Leksand och spela hockey Bondjävlar var att det stod på en banderoll goa gubbar Inte hata bara älska och då vänder man kappan efter vinden lite tycker jag men det är ju en bagatell med tanke på vad som hände på isen...

Vad bertäffa matchen igår så håller jag med om det som Mastermind skrev att kommentatoen på PPV var lite frölundakär när han kommenterade men det är ju ingen ursäkt för Leksands agerande på isen som stundtals var lite väl fult.....

Dragan 2k:

Ni får det som att låta att Leksand spelar sådan här ful hockey för jämnan och så är ju inte fallet men jag kan hålla med om att gårdagens match prägladeds av fula påhopp och tjuvnyp men att säga att Myten om Leksand är död är ju fel som någon påpekade i ett inlägg.... Leksand är lika populära nu som de alltid ha varit sedan att deras supportrar ställer opp i vått och torrt överallt de spelar är ju inte många lag som kan jämföras med...

Vad beträffar Tobias Holm så tycker jag inte att han skall spela så fult som han gör. Han har ju slänga handskarna 2 matcher på lite tid nu men matchen igår tror jag att alla spelare var tända och vissa var tydligen lite "! FÖR" tända...

Visst spelade Leksand fult igår men i ett kommande slutspel kommer matcherna att se ut så här oavsett om det är Leksand HV Modo eller nåt annant lag som spelar...

// Mattias

Ps.. Jag försvarar absolut inte Leksand spelstil i går..

sektionU, Ribba 9, Thunder ace.

Vad håller du på med egentligen???

Använd ett nick i gästboken.

thunder ace: Är medlem .

« · 208287 · »