danoj: Men kom igen...det e vell bara kul att det är tjejer med, vem har sagt att hockey bara är för killar??det är ju för alla. Det är bara kul att det är lite jämnställt
danoj: Håller helt med dig när det gäller Åsa Edlund. Hon är ju helt kass. Man får nästan lust att stänga av ljudet när man hör hennes fnitter. Enda anledningen att hon är med är att SVT vill visa att tjejer kan. Synd att domaren avgör hela turneringen med en monster-tabbe! Nåja, Sverige spelar bra hockey och det är det viktiga. Det enda som fattas är målskyttet. Det kan vi kanske få från NHL spelarna när det gäller VM.
danoj: Anderssons spel bådar gott inför sluttampen av säsongen. Dessutom tycker jag att Sudins backspel är i princip klanderfritt.
Nu tar vi finnarna sedan sopar vi banan med våra elitseriekonkurrenter.
Få se om landslagsspelet har gynnat Dragkedjan. Tycker trots allt att Tolsa gjorde en bra turnering. Han river och sliter och börjar lära sig att man inte har den tid internationellt som man har i elitserien.
Tror att självförtroendet har ökat hos Frölundaiterna. Hoppas nu att detta bär frukt under rersten av ES säsongen
Dragan 2k: jupp, däremot kan man nog konstatera tyvärr att tolsa inte håller på den här nivån ännu, måste spela enklare och snabbar epå den här nivån, men han har ju några år på sig :) Och sen snälla SVT, byt ut åsa edlund som kommentator, fnittriga tjejer vill jag inte höra i rutan när jag ser på hockey.
Nikals andersson fortsätter att ösa in mål i tre kronor precis som i frölunda, såg en rätt rolig sak, när dom intervjuvade myggan wallin, trodde först att det var leif boork som hade rakat bort skägget, fasen va lika dom var :)
Jenza: Vi får väl se hur det går med det. Om årgången är något lik den 73 så får vi ser upp. Men vi abonnerar för tillfället på SM-tecknen på juniorsidan. Om det är något lag som ska kunna mäta sig med Frölundas juniorer är det väl den andra plantskolan i Sverige.
Frölunda har dominerat svensk junior hockey några år då Modo haft några sämre årgångar. Men nu ser det ut som att Modo åter intar tronen som bästa plantskola. Årgångarna 86-87 jämförs med de berömda 73:orna med Foppa, Näslund (Bäste poängplockare i NHL), Sundström, Hasse J, Werner osv. Ska bli intressant att se när undomarna får chansen i Modo. Kanske får de skolas in med just 73:orna när de kommer hem till Modo? Vem vet, vem vet...
Vår gode vän Niklas Bäckström som stod i AIK under deras katastrofala säsong stod nu i Finlands landslag idag. 16 skott på mål. 5 insläppta. Kanada vann matchen. Han hade en smått fenomenal räddningsprocent på cirka 60%
liepins: Just det Holmqvist. Funderade att skriva ett meddelande häromdagen om just faran med att sticka över för tidigt och tänkte namnge Holmqvist som exempel men glömde bort hans namn.
FreddanVF: Att Timrå kommer att få svårt mot Frölunda i en eventuell semifinal eller final är solklart. Som Timrå-supporter är man så otroligt glad att man får vara med och leka med elefanterna att det inte ens finns på kartan, som man säger. Angående Kapanen så gjorde han ju hyfsat ifrån sig mot tjeckerna, så jag tror inte att ryggen för tillfället är något större problem.
Jag tror inte heller att er målvakt Lundqvist är så sugen på spel i AHL, vilket det antagligen skulle bli om han får kontrakt. Han blir nog en tillgång även nästa år i Frölunda, precis som Z var både i Elitserien och framförallt i SHG i fjol.
I och för sig är DRW, där Z spelar, ett betydligt bättre lag än NYR, men jag tror att Rangers inte är i så stort behov av Lundqvist, precis som Redwings inte var det av Z. Storklubbarna brukar kunna vårda talangerna, även om NYR är ett lag i kris för tillfället. När det blir räfst och rättarting i New York och överbetalda (halv)stjärnor sparkas för nya och billigare förmågor kan man börja oroa sig för Lundqvist.
sektionU: Visst visst men VF ser stadiga ut nu medans Timrå vacklar. Nä det är nog inte så stor chans att Timrå vinner om inte laget har kurerat sig och Kapanen får ordning på ryggen sin. Däremot mer oroande att höra om Lundqvists klubbhandsskada och att han överväger att åka till NHL om han får ett seriöst bud men att han accepterar farmarligan.
Hoppas han skriver två vägs kontrakt isf för det är väl klubbarna där borta snålare med och då får vi nog behålla honom.
Hockeymillis: Jovisst, men man måste kunna ha lite is i magen och vänta med att gå ut och göra allt offentligt, jag tycker inte det var så snyggt att han sa just det nu i GT. Men men, jag vet inte själv hur jag hade reagerat om jag hade vart i samma sits som honom, så vad vet jag :) I övrigt är Henke sveriges överlägset bäste målis.
danoj: Jag tror att Henke är väldigt fokuserad på vad som är väsentligt just nu och då framför allt slutspelet, men samtidigt så måste man ha lite framförhållning...det är inte långt kvar på säsongen och självklart så tänker han mycket på vad som kommer sen.
Dragan 2k: Personligen tror jag inte att sammanhållningen i laget påverkas så jättemycket av att han går ut med detta.
Jag har förstått att jag är den enda som inte stör mig så överdrivet mycket på att Henke går ut i media och "glappar". Jag tycker mest att det kommer vara fruktansvärt trist om han sticker för han är min favorit i Frölunda och vi behöver ha kvar honom. Men just att han går ut och pratar om vad som kan hända nästa säsong känns inte så farligt ändå...vi vet ju alla som sagt hur det ligger till ändå.
men jag kan förstå om Conny och ledningen kanske inte blir så jätteglada.
Hockeymillis: Jo förvisso, men det gäller att fokusera på vad som är väsentligt just nu, och det är inte vad som händer EFTER säsongen som är väsentligt nu, all fokusering ska läggas på stundande slutspel.
danoj: Ja men vad spelar det för roll undrar jag bara? Det som han säger kommer ju inte som någon chock direkt...alla vet ju hur det ligger till ändå..eller?
Hockeymillis: Man gör inte så om man är rutinerad, dom flesta som får frågan "vad händer med dig nästa säsong?" brukar vänta tills serien/slutspelet är över, titta på norrena, han lär ju va besviken på sin situation iom att han inte ses som given förstamålis, men han säger ingenting, det tyder på rutin.
Hockeymillis: Gäller att hålla fokus på årets säsong och inte börja spekulera i nästa säsong. Det kan man ta efter SM-guldet. Tror knappast det är positivt för laget och dess sammanhållning att en spelare går ut i media och säger får jag chansen sticker jag oavsett spel i NHL eller farmarlaget.
Det kan även vara så att Henke försöker sätta press på Frölunda inför nästa säsong. Om detta är fallet är det helt fel forum att göra det.
Sedan kan det också vara att han blivit riktad av journalisten att svara på det sätt han gjort.
Hur som helst bör Henke varje fall vara kvar åtminstone ett år till i elitserien. Han är grymt duktig men har lite kvar att lära.
danoj: Jag förstår inte detta tjatet om att Henke går ut i Media och pratar om vad som kanske händer nästa säsong. Tycker att det förstoras upp alladeles för mycket...vad spelar det för roll egentligen?