Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 218862 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Modo - Frölunda
Dragan 2k: han är ju inte heller så dålig på att tacklas=)

Jenza: hehe nu fick du mig att garva lite, inga tuffa spelare? :)
Säger bara namn som sundin, karlsson, carnbäck, kom och ta för er bara :)

Jenza: Glöm inte en viss herr Karlsson som till och med älskar Leksandsmatcher...säger en hel del..

Jenza: okej...men wernbloms hjälm sitter ju i nacken och niklas åker lätt ifrån wernblom...ronnie sundin har heller inga dåliga bröstvärmare...

ribba9: Werna kommer att krossa imorgon, bokstavligt talat. Och jag tror inte att lille Nicke skulle ha så mycket att sätta emot om det skulle hetta till lite. Där har ni en nackdel, ni har inga "tuffa" spelare. I modo har vi också elitseriens bäste tacklare utsedd av spelarna själva: Mattias Wennerberg!

Jenza: det finns ju bara en skyttekung och han spelar i vf.....

ribba9: Matchen i matchen: Wernblom vs Andersson. Vem blir skyttekung?

Jenza: Nja, dom VAR sjuka, conny räknade ändå med att ha ordinarie lag imorgon, då får ni det tufft :)

Jenza: men vi har ju breden och några hinner säkert komma tillbaka....

frölundaindian: Ja det kan ju gå hursomhelst men var och en tippar ju efter det man själv tror (själva grundiden med tippning). Får man några enkla mål så kan det lätt rinna iväg. Såg att några nyckelspelare i VF var sjuka bl.a. Nicke Andersson, Jonas Johnsson osv. Det skulle bli tunga avbräck för er...

Jenza:

om MoDo ska vinna så gör dom det med TYP 4-3 eller dyligt

inte 7-2(enligt mig)

Jenza:

om MoDo ska vinna så gör dom det med TYP 4-3 eller dyligt

inte 7-2(enligt mig)

Jenza: gött att du är optimist men jag tror att du kommer att få fel....3-2 till vf.....=)

ribba9: Näe de tror inte jag heller, jag tippar 7-2 till Modo

Jenza: men matchen ska nog inte bli något problem.....=)

Dragan 2k: Ja visst blir det en intressant match. Men Modo har mer att spela för. Synd för er att ni inte får se matchen. Det kommer däremot jag att göra. Men nästan lika intressant blir att se vem som vinner i mötet Timrå-Fbk. Blir Timrå 2:a så är det bättre att bli 7-8:a. Det vore kanon att möta Timrå medans Fbk vore en mardröm.

Jenza: jo jag vet. Frölunda brukar inte trivas så mycket i Kempehallen men i år har det gått rätt bra. Samtidigt kan laget spela ut, bärga minst en poäng. Modo är ännu inte på säker mark inför slutspelet och behöver poängen. Bådar för en intressant och spännande match.

Frölunda sota för det. Återstår att se. Både lagen har revanch att kräva. Frölunda för förlusten mot er i Scandinavium och ni för försluterna mot HV och Leksand.

Dragan 2k:
Ja med tanke på hur Modo såg ut och uppträdde sist finns det anledning att vara orolig om man mot alla odds håller på dem.

Kan meddela att Norrena såg mycket het ut på träningen idag...passa er bönder=)

Dragan 2k: Senast mot Frölunda så gick det ju bra, och då stod Norrena i målet. Modo har vunnit så mycket på sistone att spelarna blivit för bekväma och då blir det som det blev igår. Men efter två raka förluster så tror jag att Pirro gett dem en läxa och jag har en känsla av att Frölunda kommer att få sota för det.

Jenza: Norrena är en fantastisk målvakt och i mitt tycke en fullvärdig målvakt helt i klass med Lunkan. Senast han stod, mot HV tror jag, var han helt briljant.

Jag skulle däremot oroa mig över hur Modospelarna över huvudtaget ska ta sig ur egen zon. :)

danoj: Jag kan försäkra er att det inte kommer att se ut som i tisdags mot hv. Så dåligt har inte Modo spelat sen Brithen var tränare. Men samtidigt vann ju hv på ett riktigt skitmål. Det kunde gått hur som helst.

Såg att Norrena skulle stå, det glädjer mig.

Vad gäller Sveriges lag i Kings cup så är det väl typ C-landslaget som spelar.

Sv: Hockeyfeber i gbg!
MoK GG: Aj, aj. Inte ,medlem där. Finns det några biljetter släppta till den 4 kvarten? Annars blir det till å slänga sig på luren samma sekund som semibiljetterna släpps. kanske skulle lägga sig i en sovsäck utanför hockeytemplet!?

gustavoc: Finns tydligen fåtal biljetter kvar på sektion B. Men dom kan bara medlemmar i Goa Gubbar köpa.

Jahopp! Nu har jag missat att kvartsfinalbiljetterna var släppta, och lär väl således bli utan! Fan, vad serien har gått snabbt i år! i sluspelet är jag rädd för två lag, kanske tre. Modo, alltid ett spöke för VF, Leksand, ett defensivt grislag som bara vinner på att förstöra spelet och Djurgården, väldigt starka efter jul och har närmat sig toppen med stormsteg! VF har kapaciteten att ta guld, men allt för många gånger har mina gulddrömmar krossaats redan i kvarten. jag ser med spänning och tillförsikt fram emot sluspelet. Hoppas, hoppas att det äntligen är vår tur!

Sv: Slutspelsbiljetter
Cc: Frölunda äger inte Frölundaborg. Det gör Göteborg Fritid som numera kallar sig GotEvent. Så var det förr iaf. Hade Frölunda ägt Frölundaborg hade dom byggt om den för längesen och spelat alla sina matcher i den.

erras: Det var inte 20 000 biljetter kvar. Det var 8 000 biljetter, 4 000 till varje match kvar i morse när dom släpptes till alla som inte är medlemmar. 16 000 biljetter hade redan köpts av medlemmar, sponsorer och seriebiljettsinnehavare.

erras: Så man kunde beställa på internet också? Trodde jag inte...kunde man ju suttit hemma istället=)

liepins: jag var tvungen o kriga mot internetlinan men de gick bra ;>

Dragan 2k:
Jepp...jag blev tvungen att strypa tre=)

danoj: mm de e rätt bra ändå..
fast något 1000-tal var väl borta redan men ändå upp emot 20 k biljetter på 1 timme
hade tur att ajg bokade på nätet :>

skönt att jag fick 2 schyssta biljetter..
kan jagv skratta mig lycklig på :>

danoj: Någon timme så var biljetterna slut. Folk går över lik för att få tag på dyrgriparna.

Hockeyfeber i gbg!
En artikel om hur het hockeyn är i gbg, klicka på länken.
Hockeyfeber är bara förnamnet!!

Sv: Frölunda -Luleå
Becka: jadå, var på luleå i november oxå. Då var luleå klart bäst i första perioden men sen så kom frölunda mer och mer och luleå kom bort sig totalt och så blev det en massa utvisningar osv....men kul var det :)

ok jag har bara suttit på T och E förrut men ringde lite sent den här gången. Det är nästan slutsålt står att det är ett fåtal biljetter kvar.
Tror Vf kommer att vinna. va tror du?

Becka: jag har suttit högt upp i svängen och det var helt ok

Är inte säker på att det är sektion U. spelar inte så stor roll får ju se Frölunda i allafall!!!!!!

Cc:
Frölunda hyr Scandinavium bara. Sen får de väl intäkterna och en liten del av det som säljs i kioskerna. Så borgen har inget med hyran av Scandinavium att göra=)

Dragan 2k:
VF Äger väl Frölunda Borg. Den tar givetvis inte lika många, men då är det ju VF som drar in alla slantar.
Gotevent, borde ju mest sannolikt ha ett avtal som gör att VF tjänar på att arragera i Scandinavium, dvs, att de får minst lika mycket för de första sålda biljetterna, upp till gränsen för vad Borgen tar, och sen en %-sats på resten av biljetterna.
Detta är givetvis bara spekulation... Jag vet egentligen inte alls :)

Becka: det är i svängen. Jag har bara suttit på långsidan så jag vet inte hur det är att sitta där. Fråga "sektion U" :)

Den bästa platsen jag haft i scandinavium är nog när jag satt på sektion T den var väldigt bra! Biljetterna var nästa slut när jag ringde i fredags så jag fick ta va som fanns. Är det dåliga platser på sektion U???

Becka:
Det bästa stället att kolla när matcher börjar, och dessutom kunna boka biljetter är väl ändå ticnet.se

Bokar man biljetter till kvartsfinalerna, så kan man hämta ut dem ända till 28:e Feb, och man får ju reda på vilka VF möter 25/2 (på TV4)

Det kanske behövs... ska sitta på sektion U tror jag, är inte riktigt säker

Becka: ta med dig hjälm, risk för puckar i huvudet :)

Ok. då vet jag det!

Becka: räknar dom nerifrån, så det är långt ner

Becka:
låååååååångt ner...;0)

Kanske en dum fråga men räknar man raderna uppifrån och ner lr tvärtom?=) Jag menar om man har rad nr5 är det långt ner lr långt upp??

Vad kostar slutspels biljetterna?

Becka: jaha, men det är ju bra så du slipper ränna som en skottspole :)

« · 218862 · »