Wernblom tillhör utan tvekan en av mina favoritspelare i elitserien alla kategorier. Varför kan man fråga sig?
Den mannen ger attityd och kämpaanda en helt ny innebörd. Tror att alla elitserielag skulle vilja ha honom i sitt lag. Finns det någon jobbigare spelare att möta i och runt målet? Knappast. Men imorgon får han gärna bli neutraliserad av Sundin och gänget.
Werner slåss och bråkar mycket mindre nu än förr. Nu gör han fler mål, slår ursnygga öppnande passningar, dribblar och fintar - än vad han slåss och bråkar.
Om du tror att du inte vill ha Werna i ditt lag så ljuger du förmodligen för dig själv.
För övrigt: in med Norrena! Om han bara är hälften så psykiskt ostabil som han var sist han stod mot MoDo så vinner vi... ;)
Håller stenhårt med Henke. Kakko-Alavaara tre mål bakåt. Wernblom ska inte lämnas så ensam, det borde Alavaara om nån förstå. Henke ska fortsätta i mål. Han vill revanschera sig och visa Göteborg vem som är nummer 1. Det tror jag iaf.
Och en grej till, SM-Liiga intresserar mig inte ett dugg.
gud: Nej fasen, jag jagar ju fjärdeplatsen nu när Klinth är bortrest;)
Målvakt imorgon är osäker. Jag själv hoppas på att Norrena får chansen. Niklas Andersson har varit osäker p g a magsjuka men den senaste rapporten gör gällande att han är tillbaka. Så visst är det läge att spela på oddset. Inte en chans de tappar en hemma nu...
liepins: klart är allafall att ni har en tumme med er från lilla mig...
ALLA... jag och några galningar ska på hockey den 23 April.. bla..liepins,hockeymillis...är det någon som är sugen på att ramla med o svinga en läsk eller 2 och sedan gå på matchen kan messa mig eller ynglingen liepins.. det skulle vara kul att vara ett gäng härifrån HS..
Peter72: Modo tror jag oxå ni klarar nu med två raka hemma. tror både vi kan vinna 2 o 3 matcher i Scandinavium, har mkt med dagsformen att göra =) Vi får väl vänta o se tills vi möts, om vi möts ;)
Sebbe: Det är klart att vi är inte överlägsna i den meningen. Jag menade bara att spelet soim vi har haft under säsongen inte stämmer riktigt överrens med det spelet som vi har nu. MODO kommer vi att klara av. det är jag helt övertygsd om. ni kan säkert vinna en match i scandinavium men två? mycket tveksamt.
Peter72: lite väl överoptimistisk där tycker jag. Ni går att rubba, ni e bra, men långt ifrån överlägsna. Ta er förbi Modo först som ett delmål på vägen =)
ribba9: Inget lag skall kunna rubba oss. med det spelet som vi har presterat i år skall vi vinna detta klart. men som sagt mycket kan hända i slutspelet. men nu har vi 2 hemmamatcher på rad. nu ska vi bara ta MODO.
Skärpning ny frölunda...fixa ihop spelet och kom ut och prestera det ni har presterat under året...när vi e på topp så ska inte ett modo med magnus wernblom kunna rubba oss..oavsett vilken målvakt som vaktar buren...=)
finne85: Varför vi hade problem med anfallet ( vilket inete jag tycker ) kan vara att Nicke var borta i går.
Men det var ett förbannar tjat om Denne NORRENA, tar cony in han så gör det mig igenting, dom är ju ungefär lika bra, klart några tycker henke ebättre, kolla bara på MÅLVAKTSPROCENTEN, men den ljuger ju ibland. men jag tycker vi ska sluta tjata om Norrena och Henke ( observera ""TJATA"" ) disskutera e ju okej, men det ha blivit ett tjat tycker jag. Kom igen n På fredag gäller det oavsett vem som står i mål!
"Varför ska du hålla på och hänga ut vissa spelare när laget förlorar??Det är alltid hela laget som förlorar."
- Men för fan.. det ska komma från dig och alla andra som vill ha in Henke hela tiden. Direkt Norrena gjorde en dålig match i höstan så var ni på honom, och ville ha in Henke.Så tänkt efter nästa gång. Jag kan nästan garantera om Norrena får chansen på Lördag så tar han den, och visar vägen till guldet... hehe =) Men dt är ju inte målvaktespelet som är VF största problem just nu. Snarare anfallsspelet.
Varje lag skulle garanterat byta ut och variera målvaktera om ena målvakten inte varit på topp i 2 matcher irad (speciellt nu när det är slutspel) som just henke. Sen har ju VF Elitseriens överlägset bästa målvaktspar.
finne85: "Men att Henke släppte in 4 puckar på 26 skott beror nu knappast på konkkurensen. För det första så har ju Henke fått vara lung nu när han fick höra att han börjar slutspelet."
Vad jag menar är givetvis att konkurrensen har lossnat. Med andra ord att Henke känner sig lugn då han inte knner samma konkurrens!
Finns det någon spelare som jag saknar i Vf så är det Wernblom. Jag har alltid gillat spelare som är beredd att offra sig hänsyslöst för sitt lag. Okej, wernblom är småful och en retsticka men till skillnad från andra "galingar" i elitserien går han sällan över gränsen. Typ berglund i luleå och sjögren i timrå.
Visst kan han det. Han är minst lika bra och lär vara taggad till tusen för ingen vill sitta på bänken. Får Norrena stå en match lär det bli samma för Henke åso kommer han in o dominerar nästa.
Jag ger mig inte på denna punkt, ingen ide att argumentera emot;)
Rulltårtan : Luleå var det bättre laget i matchen som helhet. Sedan spelar FHC bara för att få utvisningar med sig, bara då ni kan göra mål, i övrigt rätt tama.
dom möter nog färjestad bk