Frölunda HC

SHL · 60900 inlägg · 3408 ämnen
« · 233364 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: vilka möter dom ifinal ??
R10:
dom möter nog färjestad bk

vilka möter dom ifinal ??
vilka möter dom i final ??
NÅN DOM VET ?

Sv: Wernblom
Los Lobos: skulle ej vilja ha wernblom i VF. Nog för att han är bra men nej tack.

danoj: 99% - glöm det. 0,99% möjligtvis.

Wernblom tillhör utan tvekan en av mina favoritspelare i elitserien alla kategorier. Varför kan man fråga sig?

Den mannen ger attityd och kämpaanda en helt ny innebörd. Tror att alla elitserielag skulle vilja ha honom i sitt lag. Finns det någon jobbigare spelare att möta i och runt målet? Knappast. Men imorgon får han gärna bli neutraliserad av Sundin och gänget.

knaskamilla: Kan bara tala för mig själv och med största säkerhet 99% av dom resterande frölundafansen :)

danoj:

Sundin är med andra ord ingen spelare som ribba tar till sitt hjärta, om det han är bra på är att få in slag på sina motståndare...

knaskamilla: Ska vi med wernblom till?
Vi har ju sundin, du skulle sett den högern han fick in på herr werna i måndags, en riktig pärla :)

ribba9:

Werner slåss och bråkar mycket mindre nu än förr. Nu gör han fler mål, slår ursnygga öppnande passningar, dribblar och fintar - än vad han slåss och bråkar.

Om du tror att du inte vill ha Werna i ditt lag så ljuger du förmodligen för dig själv.

För övrigt: in med Norrena! Om han bara är hälften så psykiskt ostabil som han var sist han stod mot MoDo så vinner vi... ;)

Sv: Frölunda mot Sm-Guld
Håller stenhårt med Henke. Kakko-Alavaara tre mål bakåt. Wernblom ska inte lämnas så ensam, det borde Alavaara om nån förstå. Henke ska fortsätta i mål. Han vill revanschera sig och visa Göteborg vem som är nummer 1. Det tror jag iaf.

Och en grej till, SM-Liiga intresserar mig inte ett dugg.

liepins: Det tycker jag. Och säg till Conny och gänget att de är stjärtligt ihjälomna de också ; )

Linnea:

Hmm..mer kakor. Då får man nog ta sig ett kvartssamtal innan så de verkligen vinner;)

liepins: Visst fixar du segern, fixar jag mer kakor; )

Linnea:

Lita på mig. Jag tar hand om detta. Men då ska jag fasen ha credit för det när segern är bärgad!;)

liepins: Du får ju visa attt du kan hantera det då nu i sanningens ögonblick.. Det är det som skiljer männen från pojkarna..Hehehe..; )

Linnea:

Gaaahhh! Too much pressure!!!!;)

liepins: Ja ansvaret vilar på dina axlar nu, det är du medveten om vad? Jag menar jag är ju inte där och gapar så nu är det upp till dig ; )

gud:
Nej fasen, jag jagar ju fjärdeplatsen nu när Klinth är bortrest;)

Målvakt imorgon är osäker. Jag själv hoppas på att Norrena får chansen. Niklas Andersson har varit osäker p g a magsjuka men den senaste rapporten gör gällande att han är tillbaka. Så visst är det läge att spela på oddset. Inte en chans de tappar en hemma nu...

liepins:
Ooops..menar 500...:0)

liepins:
hehe..det är ju bara dryga 400 kvar om du slutar att skriva nu..så sluuuta då..kompis..;0)

hur ser det ut inför matchen i morgon..står henke??
någon skadad?? är det läga att spela er på Oddset??

gud:
Skriv på så kommer du ikapp mig snart;)

Coolt att det fortfarande är 2 TIMRÅ IK fans kvar i topp 20...;0)

liepins:
klart är allafall att ni har en tumme med er från lilla mig...

ALLA...
jag och några galningar ska på hockey den 23 April..
bla..liepins,hockeymillis...är det någon som är sugen på
att ramla med o svinga en läsk eller 2 och sedan gå på matchen kan messa mig eller ynglingen liepins..
det skulle vara kul att vara ett gäng härifrån HS..

pssst..
matchen Sverige - Slovakien..

gud:

Vad har jag sagt till dig om detta? Klart vi fixar ut dö-vikarna. Ska bara leka lite me dem först;)

nu får ni ta o fixa en seger i morgon..
så här kan ni inte hålla på med..ut med dö - vikarna nu..;0)

Sebbe: Jag tror att det blir mycket tuffa matcher mellan oss. men det är en lång väg dit att vandra.

Sebbe: dom skall det vara!

Peter72: Modo tror jag oxå ni klarar nu med två raka hemma.
tror både vi kan vinna 2 o 3 matcher i Scandinavium, har mkt med dagsformen att göra =)
Vi får väl vänta o se tills vi möts, om vi möts ;)

Sebbe: Det är klart att vi är inte överlägsna i den meningen. Jag menade bara att spelet soim vi har haft under säsongen inte stämmer riktigt överrens med det spelet som vi har nu. MODO kommer vi att klara av. det är jag helt övertygsd om. ni kan säkert vinna en match i scandinavium men två? mycket tveksamt.

Peter72: lite väl överoptimistisk där tycker jag. Ni går att rubba, ni e bra, men långt ifrån överlägsna. Ta er förbi Modo först som ett delmål på vägen =)

ribba9: Inget lag skall kunna rubba oss. med det spelet som vi har presterat i år skall vi vinna detta klart. men som sagt mycket kan hända i slutspelet. men nu har vi 2 hemmamatcher på rad. nu ska vi bara ta MODO.

Sv: fredrik norrena
frölundaindian: Jag fattar ingenting!

Skärpning ny frölunda...fixa ihop spelet och kom ut och prestera det ni har presterat under året...när vi e på topp så ska inte ett modo med magnus wernblom kunna rubba oss..oavsett vilken målvakt som vaktar buren...=)

finne85: Ja går under benämnigen UNGEFÄR för att det kan variera väldigt mycket.

finne85: jag tycker oxå att vfs anfalls spel inte varit bra....vi borde prestera mycket bättre än vad vi har gjort...speciellt första femman..=)

Norrena e minst lika bra.............om han kommer in i flytet så kan han spika igen totalt...=)

frölundaindian:

"Varför vi hade problem med anfallet ( vilket inete jag tycker ) kan vara att Nicke var borta i går."

- Jo, till viss del kanske... men anfallsspelet har ju inte stämt riktigt bra ännu i slutspelet så dt är inte hela sanningen.

"dom är ju ungefär lika bra"

- Jasså... nu låter dt så, den uppfattningen fick man inte tidigare.
Jaja...

fan om inte TPS vinner ikväll mot Jokerit, 0-0 efter 22 min.

finne85: Varför vi hade problem med anfallet ( vilket inete jag tycker ) kan vara att Nicke var borta i går.

Men det var ett förbannar tjat om Denne NORRENA, tar cony in han så gör det mig igenting, dom är ju ungefär lika bra, klart några tycker henke ebättre, kolla bara på MÅLVAKTSPROCENTEN, men den ljuger ju ibland. men jag tycker vi ska sluta tjata om Norrena och Henke ( observera ""TJATA"" ) disskutera e ju okej, men det ha blivit ett tjat tycker jag. Kom igen n På fredag gäller det oavsett vem som står i mål!

ahaa.. ser nu att nästa match är renn på fredag...
skrev lördag i mitt förra inlägg... men so what...

Los Lobos: kanske det...man vet aldrig...=)

ribba9: Du skulle säkerligen älska honom om han spelade i VF... ;)

Frölunda85:

"Varför ska du hålla på och hänga ut vissa spelare när laget förlorar??Det är alltid hela laget som förlorar."

- Men för fan.. det ska komma från dig och alla andra som vill ha in Henke hela tiden. Direkt Norrena gjorde en dålig match i höstan så var ni på honom, och ville ha in Henke.Så tänkt efter nästa gång.
Jag kan nästan garantera om Norrena får chansen på Lördag så tar han den, och visar vägen till guldet... hehe =)
Men dt är ju inte målvaktespelet som är VF största problem just nu.
Snarare anfallsspelet.

Varje lag skulle garanterat byta ut och variera målvaktera om ena målvakten inte varit på topp i 2 matcher irad (speciellt nu när det är slutspel) som just henke.
Sen har ju VF Elitseriens överlägset bästa målvaktspar.

liepins: jaja...men jag gillar han inte....=)

ribba9:

Lite mål? Vann ju för fasen skytteligan;)

Los Lobos: wernblom slåss och bråkar (kanske lite mål ibland)...inget annat....=)

hegen: Wernblom är hjärtligt välkommen till VF vilken dag som helst...

finne85:
"Men att Henke släppte in 4 puckar på 26 skott beror nu knappast på konkkurensen. För det första så har ju Henke fått vara lung nu när han fick höra att han börjar slutspelet."

Vad jag menar är givetvis att konkurrensen har lossnat. Med andra ord att Henke känner sig lugn då han inte knner samma konkurrens!

Wernblom
Finns det någon spelare som jag saknar i Vf så är det Wernblom. Jag har alltid gillat spelare som är beredd att offra sig hänsyslöst för sitt lag. Okej, wernblom är småful och en retsticka men till skillnad från andra "galingar" i elitserien går han sällan över gränsen. Typ berglund i luleå och sjögren i timrå.

intressant länk
kolla in denna länk,, för er nostalgiker,,,,

Frölunda85:

Visst kan han det. Han är minst lika bra och lär vara taggad till tusen för ingen vill sitta på bänken. Får Norrena stå en match lär det bli samma för Henke åso kommer han in o dominerar nästa.

Jag ger mig inte på denna punkt, ingen ide att argumentera emot;)

« · 233364 · »