Psch, din lilla flamer - det är nog värre att vara hockeyspelare i en "kulturort" när det går tungt. I Ö-vik blir man bara utsatt för den kompakta tystnaden men i Leksand har jag i början av 90-talet sett personer som på någon halvmeters avstånd brölar ut sin besvikelse när det vankades spel i allsvenskan.
I Göteborg/Stockholm/Malmö har nog iaf spelarna en möjlighet att släppa det där när de väl lämnat arenan, för inte har väl kvartssamtalen slagit igenom i hockeyn ännu?
Mr Y: "modo varkar kommit på hur man ska gör mål på henke." ..eh kom igen, killen släppte in 2 puckar idag. så inte har modo kommit på någon henkehemlis inte
Nu är iofs Gbgspubliken rätt känd för att kunna bua ut sitt lag när det går dåligt, så atte... (Vad gjorde de i början av förra hemmamatchen, förresten?)
Funderade på samma fråga. Dt finns ju spelare som Kahnberg, Andersson, Johansson, Kallio m.fl.
Men Steen har ju vart rätt het dom senaste matcherna så varför inte...
Sen tror ju alla att man MÅSTE göra mål på straffar i en hockematch, men så är det inte, det blir mål ENDAST på 1/9 straffar har jag hört nånstans, och det låter inte omöjligt. Speciellt man hör 11000 skrika i bakgrunden.
Sen tycker jag fortfarande att man SKA lägga in Norrena till nästa match, Lundqvist är inte het längre. Beror ju till viss del på att han inte haft speciellt mycke att göra dom senaste matcherna men är det för alla målvakter. Han har ju inte spelat dåligt, men inte lika bra som vanligt heller.
Portello: jo men nu hade vf chansen att gå till semi och conny viste att modos målvakt hade spelat bra under matchen och vf har bättre straffläggare en sten.
danoj: Nu kam man inte skylla på det, men varför blåste dommaren när FRÖLUNDA gjorde mål. han blåste före pucken petades in för blockering. Då hade vi nog vunnit, hoppas vi tar dom på tisdag. Det blir tufft där uppe.
Zidlicky gjorde 1+1 i dagens vinst match mot Blues med 3-5 och steg till delad 5:e plats i hela poängligan, väldigt bra av en back. Sen leder han förståss oxå HIFK:s interna poängliga. Med den segern säkrade HIFK en slutspelsplats.
En av mina favoritspelare! Han har ALLT, kommer att bli en NHL sjärna om några år! Tro mig!
"12 000 fans stod på Frölundas sida i fredags. Scandinavium kommer utan tvivel vara lika fullt i dag. - Men om det blir grus i maskineriet har de 12 000 personer som står och buar. Då är det inte roligt att vara Frölundaspelare längre, säger Magnus Wernblom."
Inte brukar väl scandinaviumpubliken bua ut sitt lag p.g.a att det går grus i maskineriet... Tycker snarare vi är en bra publik som lyfter laget i både med och motgång!! Synd att Wernblom hade fel :-)
"Sedan harvar de två år i farmarligan sen plockar någon klubb i Europa hem dem igen. :)"
- Så brukar dt vara ibland ja. Fast i Zidlicky fallet tror jag dt inte är så. Om ni minns Brian Rafalski så har dom nästan så gott som exakt samma spelstil, möjligtvis att Rafalski är snäppet snabbare och kvickare, men Zidlicky svara med att ha lite bättre teknik och spelsinne. Annars är dom oerhört lika.
Och ni såg ju hur det gick för Rafalski? Efter 2 säsonger i HIFK drog han till NHL och är nu bland NHL bästa backar, iaf. offensivt. Så med detta resonemang så tror jag inte Zidlicky skulle få några större problem att anpassa sig till NHL spelet.
4 Kjedjan dominerar totalt. Tyvärr känns det inte som en riktig slutspelsmatch. Men fy fan vad gott med 1-0. Publiken är lite tusta tycker jag. Jag är helt säker på att Jens kommer sätte ett "till" idag.
Marek Zidlicky kommer att få ett kontrakts förslag av Nashville när Finska ligan är slutspelad och allt talar för att han gör ytterligare ett test i NHL.
Dragan 2k: Det kommer att bli en rolig tid framöver om alla som spelar i J20 och J18 går upp i A-laget. det finns en hel del bra spelare. såg finalen i TV-pucken för 1 år sedan då GBG vann. då var bröderna Wikner med. Dom spelade verkligen modigt och förståndigt. Hoppas att dom lyckas i A-laget också.
Sitter och följer J-18:s match mot Mif där framtidsnamn som Anton Axelsson (Pebbens yngre bror), Sebastian Karlsson (Jens yngre brorsa) samt Wikner bröderna spelar. Står klart sedan ett tag att man vinner den serien också. ´Nu har man vunnit ES, J-20 samt J-18.
Hur som helst 9 - 6 i dagens match än så länge. Målen formligen vräks in. På de två första perioderna lyckades Frölunda skicka iväg 15 skott på mål. Hur många gick in? 7! Snacka om effektivitet...
frölundaindian: Hoppas precis som du på en övertygande seger ikväll. Återstår att se om förra matchen blev en väckarklocka för laget. fördelen med dagens match är att den går 17:00 - 2 timmars mindre väntetid. Drygt 3 timmar kvar till The Showdown!
oraklet: Om VF mot förmodan skulle lyckas besegra MoDo så är TIK beredda till att ta vid. Visserligen kommer Frölunda givetvis vara gigantiska favoriter och allt annat än 4-0 seger i matcher skulle förstås vara en skräll.. men vi får se vad som händer. Kanske kan TIK ta en seger mot Frölunda.. Men som sagt.. vi litar till våra bröder i norr.
En omöjlighet skulle jag vilja tillägga. Eftersom om att Frölunda kommer möte antingen Djurgården eller HV71 i semifinal eftersom 1:an alltid lottas mot sämst placerade lag så ni får finna er i att bli förnedrade av Färjestad.
"När det gäller Marek Zidlicky imponerar hans statistik. Statistik för ifjol i den finska ligan:
56 matcher, 11 mål, 29 assist, 40 poäng totalt, +7 i +/- och 107 utvisningsminuter."
- Jo, det är rätt hyfsad statistik. Men iår har han vart ÄNNU bättre. 45 poäng på 53 matcher (9+36) gäger väl en hel del om hur han spelat iår. och ligger med dom poängen 7:e i hela poängligan.
Tror inte nåt på att han vore aktuell för Frölunda, tror nog NHL ligger närmare, men man kan ju aldrig vara säker =)
Psch, din lilla flamer - det är nog värre att vara hockeyspelare i en "kulturort" när det går tungt. I Ö-vik blir man bara utsatt för den kompakta tystnaden men i Leksand har jag i början av 90-talet sett personer som på någon halvmeters avstånd brölar ut sin besvikelse när det vankades spel i allsvenskan.
I Göteborg/Stockholm/Malmö har nog iaf spelarna en möjlighet att släppa det där när de väl lämnat arenan, för inte har väl kvartssamtalen slagit igenom i hockeyn ännu?