Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 167684 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Modo bästa plantskolan
FreddanVF: Ni ligger på minus ni medans Modo har en trygg ekonomi med runt 19 miljoner i kassan. Där har ni något att lära...
Det är nog ingen fara med att Foppa inte skulle vilja lira här hemma, han har till och med lovat att spela i hockeyns mecka igen! För övrigt så skulle det räcka med Foppa i laget så vinner vi SM. Svårare blir det nog med en kille som Calle J som man hört inte vill spela i elitserien utan bara vill spela i NHL och trivs bra där borta. Han blir nog kvar där livet ut.

Sv: Frölunda - Djurgården
Klinth:
Allt annat än matchen sist i Göteborg är ett fall framåt för Mesta Mästarna.
Skulle gissa på ett ganska tillknäppt spel från bortalaget till att börja med .
Dags för ungdomarna i >Frölunda att få känns på hur morgång känns ;)

Känns som om Frölunda loosar ikväll!
Jag tror att Djurgården vinner med 4-2 i Scandinavium ikväll. Men jag hoppas att Indianerna tar 3 poäng, men dom har ju inte varit så heta det sista så tyvärr blir det nog förlust. Allt ont har något possetivt med sig, tabellen blir ju jämnare och roligare...

Linnea: Japp, enl. Frölundas hemsida är det samma laguppställning som mot HV 71 senast.

Linnea: Det är alltid kul att sticka ut hakan lite grann ;-)

Det gäller att VF får igång sitt fina spel, att dom känner att flytet i spelet kommer tillbaka. Då kommer också resultatet.

Tror nog att Henke får stå, men vem vet?

Klinth: 6-1 var ett vågat tips. jag tror 4-1. Men grabbarna är nog heltaggade vid det här laget. Hoppas jag...=)

Såg Jens Karlsson på stan, han såg helt livsfarlig ut. Ett bra tecken? Är et Henke eller Norrena som står. Norrena tog ju revansch på sigsjälv senast i Scandinavium, är det Henkes tur nu?

Dagens match är av väldigt viktig art, Lätt att fastna i uppförsbacken om de förlorar hemma idag.
Men det gör de ju inte. Eller hur? =)

Sv: Supportersange
Klinth: Har varit på Scandinavium när den var fullsat både til Indians-matcher, men ochså til Tre Kronor matcher. Det er Hockeyfest, enig.

Frölunda - Djurgården
Jaha, i kväll så är det dags. En av de matcher man verkligen vill att Frölunda skall vinna. Sveriges "framsida" mot Sveriges "baksida". Skansen (no offence) på hemmaplan, seger känns som ett måste.

Tyvärr har formen svikit lite det sista, trots att man lyckats ta en del poäng. I kväll räcker inte det, i kväll måste Frölunda vara taggat till tänderna. I kväll måste trenden vända. I kväll måste VF vinna.

Receptet heter vinnarinstinkt!

Ackeström visade i Söndags vad det är, trots att det inte räckte hela vägen, nu är det upp till bevis för HELA laget. Att åka och drälla med pucken, peta lite på den, det håller inte.

Men inte ikväll..... I kväll så smäller det..... I kväll så är det lekstuga i Scandinavium...... Och VF vinner med 6-1

FORZA FRÖLUNDA

hillerod: Härligt med en Dansk supporter, välkommen till forumet!!!

Om du gillade matchen i Jönköping, har du varit på hockey i Göteborg, i Indianernas hemmaarena Scandinavium?

Det är hockeyfest, det!!!

FreddanVF: Jag har läst att skulden till och med kan vara "nollad" redan efter denna säsong, och det i förhållande till gällande budget, som inte tar med ett eventuellt slutspel.

Eftersom laget har gått såpass bra så strömmar det till fler supportrar till matcherna, snittet är högre än väntat, och de "nya" supportrarna handlar av det ökande sovenir-förrådet i större utsträckning än de "gamla" supportrarna.

Sen, visst kan man köpa in spelare, men det gör vi ju nu med. Bara inte i samma utsträckning som Linköping.

Jag tycker Conny har hittat mixen. Fyll på med ett par-tre juniorer varje säsong, behåll de äldre som visar hjärta och kämpaglöd, då håller denna trenden i sig ett bra tag framöver.... Kolla bara på de spelare som finns i leden, med Lukkonen, Steen, Leetma osv i spetsen...

Jenza: Haha vilken fantasi du har...

Kristian Huselius, Calle Johansson, Daniel Alfredsson, Per-Johan Axelsson.. Dom gubbarna kan inte lira hockey då eller?

Och förresten blir det lock out eller strejk så spelar nog hellre Foppa och Näslund golf, eller hänger med familjen(Näslund).

Jag tror inte en storstad som Göteborg skulle få några problem att skaffa nya spelare om talangerna "togs slut" eller stack till NHL. Förra året gjorde VF en "vinst" på 9 miljoner. Det innebär att man har 11 miljoner kvar i skuld. I år har vi dyrare biljettpriser och ett bättre hemmasnitt och mer reklam. Det borde innebära mer intäkter vilket isf skulle radera ut Frölundas skuld på 20 miljoner efter 2 år. Och efter det skulle man ha råd att skaffa nya spelare utifrån om förrådet här hemma skulle vara tomt så det är inget men oroar sig för.
För du kan ju nämna en spelare som inte vill spela inför mycket publik och ska du lira i Sverige ska du i så fall lira i Kålleseum. Och inte i nån landsortshåla i Norrland känt för sitt Papper.

hillerod:

Förstår inte riktigt vad ordet tit betyder...

Laget har väl ett hyggligt bortastöd och själv försöker jag se 4-5 matcher per säsong i alla fall...

OskarB: Tar Ni tit med til Bortamatcher eller er det kun Matcher på Kinnarps Arena som Ni ser ?

hillerod:

Det är alltid trevligt med utländska besökare. Passa på och kom igen till slutspelet, då blir det ännu bättre hockey.

OskarB: Jeps, God kamp - helt OK at HV vandt, men en håbløs åbning af Frølunda. Jeg kommer nok forbi en anden gang - turen fra Danmark er ikke så lang, og man kan se meget bedre ishockey.

hillerod:

Visst är den?? :-) Hoppas du hade trevligt.

OskarB: Hej HV-fan, Tack för hjälpen. Kinnarps Arena er iøvrigt fantastisk flot.

hillerod:

Hockey-bockey is an easier kind of hockey played in schools or by neighbourhood teams. It has the same relation to hockey as softball has to baseball, if you understand what I mean.

danoj: What does "bockey" mean ?

hillerod: i think the lyrics is "Hockey bockey lag" , u sing it just to annoy your opponent :)

danoj: Difficult, but I'll try. When playing against HV71 Indians have a song that goes "HV är ett hockey b....? lag"
I can't hear the exact lycics, do you know the words?

hillerod: can u take it in enghlish? =)

MartinSedin: kan väll säga som så att om mot all förmodan norrena försvinner nästa år så blir nog jöhnfeldt andrakeeper och henke då första keeper, sen dom andra du nämner kommer nog att få chansen under nästa år, nu är det mathias luukonen, mikael svensk och jonas leetma som har första tjing på spel.

Supportersange
Hej Frølunda,

Kommer fra Danmark, var i Jønkøping søndag for at se kampen mod HV71. Indians tabte desværre. Har et enkelt spørgsmål vedr. en supportersang der vistnok lyder lidt som: "HV är et hockey boggey lag" Hvad synger I egentlig ?

danoj: Nu känns det som det är lite låg nivå på diskussionen, lite "min pappa e starkare än din". Kanske bäst att lämna den bakom oss?... Men vi kan väl slå fast att det helt enkelt är två platser i Sverige där det fostras hockeyspelare bäst, Göteborg och Örnsköldsvik. Alla nöjda och glada?

danoj: Jag har sett de flesta J20 samt J18 hemmamatcherna för MODO de senaste säsongerna och jag kan bara gratulera Västra Frölunda med sitt jobb på ungdomssidan de senaste åren.

Jag anser att Västra Frölunda för närvarande är den bästa plantskolan men MODO kommer inte så långt efter. MODO har så här långt floppat i J20 SuperElit och det är väl tveksamt om det ens blir slutspel iår.

Haten av till Conny som verkligen har vågat satsa på juniorerna.

Hur långt ifrån alaget är spelare som Kalle Olsson, Loui och Lennon Eriksson? Jönhfeldt i målet har imponerat i J20 SuperElit i flera säsonger nu, har han till och med elitseriepotential?

Nästa år kommer vi dock igen med årskullen 1986 som Anders Melinder mer än en gång har jämfört med spelare födda 1973.

danoj: Där fick Jenza svar på tal, härligt danoj....=)

Jenza: enögdhet?
Testa och inte var det själv nästa gång du postar inlägg från början.
Var tydligen fler än jag som tyckte det om du läser längre ner.

danoj: Svårt att vara ödmjuk och överleva på detta forum då det verkar finnas en hel del enögdhet här...Och när du säger att frölunda har 8 st med i team 17 så låter det som om ni vore överlägsna men Modo har ju som någon sa 7 st så det är väl jämt får man säga. Kom bara ihåg att inte kasta sten i glashus...

BORÅSINDIAN: Det är en helt annan sak i grundserien och i ett slutspel. Se bara på HV71 som knep åt sig sista slutspelsplatsen och sedan vann hela skiten för några år sen. Även om man vinner serien så har man fortfarande långt långt kvar till ett eventuellt guld. Men ni har helt klart förutsättningar för att vinna och denna säsongen är nog eran stora chans så vem vet?

Hur som helst, det skall bli kul och se om ert kära Frölunda kan komma tillbaka i vinnarstilen eller blir det kanske ett "HV-fall". Kul dock att självgoda Färjestad går lite tungt för en gångs skull.

danoj: Håller jag med om 100 procent. Jag delar absolut inte samma uppfattning gällande den frågan som annan modo supporter här säger.

Som sagt jag tycker det är roligt att även Frölunda börjat släppa in
talanger i svensk hockey. Ju fler desto bättre för att vi ska bli bättre i Sverige och NHL.
Tycker väldigt många elitserie lag är väldigt fega. Färjestad som t.ex helt LA NER sitt J-20 lag. Iofs spelar ju de bättre juniorerna i Allsvenskan om de inte får spela i Elitserien, men ÄNDÅ. Finns vissa spelare som kan behöva lite längre tid att utvecklas och som dessutom tillslut blir riktigt riktigt bra...

Wewillwintoday: Som sagt, både modmo och frölunda ligger långt fram när det gäller ungdomssidan. Sen att komma in och gapa att modo har 5 och vi 2 till jvm tycker jag bara är så patetiskt, e typ nivån "min pappa e starkare än din" , men som sagt, kul att ni har 5 med i jvm.

Jenza: Om vi får möta er i slutspelet igen, så viker vi inte ner oss. Vi har alltid haft svårt för er innan i både serien och slutspelet. Men i år har vi kört över er i 2 matcher och så kommer det att fortsätta, var så säker.... Jag vet inte när vi möter er nästa gång, men då vinner vi igen =).

liepins: Jag tycker först och främst att det är kul att Frölunda också börjar vaska fram rejält med talanger. Hatten av för det..

MODO har till J17, 7 st spelare uttagna, medan VF har 8, dock skulle MODO även dem ha 8 spelare uttagna om det inte vore för skada.

Alla dessa spelare i vardera lag kommer dock ej att bli ordinarie.. det får man väl se...

Tror det dock är rätt länge sedan en klubb hade så många som 5 st uttagna till J-VM som modo. Skulle tro att det är så länge sen foppa, näslund, sundström och grabbarna(var minst 6 då från MODO)..

Jenza: det har ingenting med jvm att göra, det var mest ett svar till ditt pajkastarinlägg ang plantskolan.
Har vi visat att vi inte pallar när det närmar sig vårkanten?
Förra året gick vi till semi final, rätt bra gjort, nästa gång innan du skriver inlägg här inne så var lite ödmjuk, det underlättar väldigt mycket.

Jenza: Ja vi får väl se hur det går.
Som vi sagt här miljontals ggr innan så spelar inte det förgångna den minsta roll nu.

danoj: Vad har team 17 med JVM att göra? Och dessutom är jag inte speciellt bekymrad över Modos situation i elitserien. Ibland har man ett dåligt år (ett dåligt år för Modo är att inte gå till final) men vi går nog till slutspel och jag hoppas att vi får möta frölunda. Det har ju visat sig tidigare att ni inte pallar med när det tuffar till sig på vårkanten. För övrigt ska det bli kul att se när ni tappar alla talanger till NHL som Modo gjort de senaste åren. Då får ni känna på baksidan av att få fram talanger.

Förresten, det skulle vara kul om det blev strejk där borta i NHL, vilket lir det skulle bli i elitserien. Inte minst i Modo eller vad sägs om en kedja med Forsberg, Näslund, Sundström, Hasse J och Timander. Sedan i andra kedjan får man se lite Sedin show osv.
Smaka på den!

danoj: Ja där fick han la så han satte i halsen=)

nedanstående inlägg gäller team 17.

Jenza: Noterbart är att 8st från Frölunda blev uttagna. Behövs kanske inte ett snille för att räkna ut vilka 2 klubbar i sverige som har den bästa eller den framgångsrikaste ungdomsverksamheten...

Vader

2002-12-02 15:45:24

Jenza: oj då, var ju kul när det går som det går i elitserien för er, lycka till.
Och vart den bästa plantskolan ligger idagsläget vet alla om utan just du verkar det som.

Modo bästa plantskolan
Modo har med hela 5 spelare till JVM. Kan jämföras med frölundas sketna 2 st. Det visar att Modo fortfarande är nummer ett när det gäller att vaska fram talanger. Härligt, wow!

Sv: målvakt?
MoK GG: Han kanske lottar?=)

rayar: Skulle tro Henke får stå imorgon men med Conny vet man aldrig :)

mokGG: han har bara stått en match dvs nu mot hv och har inte stått hemma på länge

liepins: Känns lite lurigt nu. Conny lät Norrena stå 3 matcher i rad. Antagligen för att få in matchtempot i kroppen efter skadan. Nu senast stod Henke.

Frågan är ju om Conny nu vill alternera varannan match, eller kommer dom att stå två eller tre matcher var i rad?!? Där är frågan. Hur tänker Conny? Ingen vet, det är hans styrka....

Egentligen en orelevant fråga, om det nu inte är för byte av målvakt i DreamTeam, förstås. I övrigt är de ju väldigt duktiga båda två, och det spelar egentligen ingen roll vem som står, bara båda hålls igång.

MoK GG: Med tanke på Connys senaste matchning borde det la snarare va Norrena...

rayar: Varför borde det vara Henke då?

Goa Gubbar
Tack för en härlig stämmning i klacken. Första gången jag kunde se mitt älskade VF i Jönköping i Goa Gubbar- klacken. Jag har ont i händerna fortfarande. TACK TACK. Vi ses nästa gång VF möter HV. Då blir det seger. Synd att HV skulle vinna på grund av en dommarskandal!!!!! En klockren utvisning på en HV-spelare föranledde deras mål. För jävligt. Ja, ja... Nu tar vi DIF på tisdag. Så är ordningen återställd. Simma lugnt Gubbar

Goa Gubben

dasluggo: borde väl va henke

målvakt?
nån som vet helt säkert vem som ska stå i nästa match?

« · 167684 · »