Jag är inte det minsta ledsen eller besviken över Hardys sätt att forma truppen. Många av mina Blå-Vita bröder och systrar skriker rakt ut då Mikael Karlberg inte får representera Sverige i en låtsasturnering (som mer lr mindre avgjordes med slantsingling ifjol).
Vi vilar upp oss, medans Hardys gäng tar ut sig för att förhoppningsvis få spela VM - risken är tyvärr överhängande att detta görs förgäves, då NHL-lirarna alltid har förtur hos Hardy!
danoj: Eh? Om du inte redan visste så har LHC ett eget forum därför används hockeysnack rätt så sällan av oss LHC supportrar, men några st finns det allt.
rätt kul, lhc fansen har skrivit mer i vår gbok på några timmar än vad dom gör på en hel vecka i sin egen gbok, undrar vad det tyder på... Jaja, imorrn blire vinst mot knätofsarna från knäckebrödsland!
Patrik Skene: Ja men LHC har ju ingen match idag, får man inte ödsla lite tid på att diskuterar saker som har med ES hockeyn att göra? Eller är man en svikare som inte stödjer sitt lag?
Myran är borta ur leken och han tar sina egna beslut, för det är ju hans liv och ingen annan bestämmer vad han ska göra eller inte göra. Positiv eller negativ? Ja det får vi se..
Rätt så patetisk att du måste dra in brevet, tabell placeringen och myran när jag bara ville ha svar på hur man stöttar sitt lag när det ej är några matcher eller liknande.
Dom får gärna spela kval bara dom hänger kvar i ES. Sen hur dom bär sig åt struntar jag fullkomligt i.
Richter LHC: Man ödslar inte energi på småsaker,man är livstids medlem och man har lite känsla för spelet.Man ser alla hemmamatcher och man älskar när Jens Karlsson mosar Barry Richter.Lycka till i kvalet...En annan grej som är viktig lagsämja och inga anonyma brev om tränarens avgång...Sen är det fördel om man har en lagkapten med lite stake i,som bryr sig mindre om sitt hår.....
Frölunda85: Visst får du säga vad du tycker, alla har ju rätt till det?
Jag blir bara fundersam när Patrik Skene säger att vi ska stötta vårat lag istället för att bry oss om Niklas Andersson. Vad gör man vid den här tiden av dygnet för att södja sitt lag? Ni får gärna komma med förslag eller berätta vad ni gör...
Patrik Skene jag väntar på ett svar från dig, alltid lika skoj att få tips från veteraner.
Patrik Skene: Snälla? Klockan var runt 20.00-22.00 när jag skrev här inne, hur ska jag kunna stötta laget då? Vad brukar du göra vid den här tiden för att stötta Frölunda? Ge mig lite tips till nästa gång...
Jag tog några minuter till att skriva vad jag tyckte om slashingen, under tiden var väl du i Scandinavium och städade? Nej nu vill jag veta vad du gör för att stötta Frölunda vid den här tiden av dygnet. Lägg gärna upp ett schema för en dag så får jag se hur en sann supporter stöttar sitt lag dygnet runt.
Om det bara vore så lätt att kunna stötta sitt lag till vinst.. =/
Angående det här med Tre Kronor...jag måste faktiskt säga att jag är lite besviken på min absoluta favorit spelare Jonas Johnsson. Att tacka nej Igen till Tre Kronor... Visst att han vill umgås med sin familj,men det är ju ändå lika för alla. Och Jonas har ju ändå redan tackat nej till en turnering. Det jag är orolig för nu är att han kanske inte får vara med i Vm..ställer man inte upp i någon av cuperna så tycker kanske Hardy att han är för divig eller nåt. Med tanke på hur otroligt bra Jonas är vore det väldigt synd. Alla andra Frölunda spelare ställer faktiskt upp i Tre Kronor (av de som blivit tillfrågade)
En Niklas Andersson, det finns bara en Niklas Andersson...Linköpingssupportrar borde försöka stöta sitt eget lag mer än lägga kraft på Niklas Andersson,så kanske ni vinner nån gång med...
Nu får du fan ta och kamma dig. Tills du blir skallig...
Jens Karlsson hade inte slipat rören och hade spagetti i benen när VF var på besök i Scaniarinken. Men vem blir inte lite "shaky" när man precis är på väg att få smaka på Törminator. Men jag kan säga att jag tycker att tacklingen var onödig och borde renderat i en tvåa vilket den gjorde. Om nu Andersson gav igen för att han vart inknuffad och orsakade en offside och gav igen med att försöka kapa handen av Z så är det nog något av det dummaste jag sett/hört. En offside!?
Och om du har sett värre saker i år så undrar jag vad? Är det grottmän på skridskor som glider runt i scandinavium? Ett helt lag av Bautin kopior.
Vilket jävla liv det vart när jag startade den här tråden...
remes: Jo,det gäller att utnyttja Leksand när dom går bort sig (vilket händer ganska ofta). Då går nog allt bra. Vet du vilken match canal+ sänder imorgon?
Frölunda85: ja leksand är ett topplag (ibland) på hemmais! men dom kan försvinna helt ibland så helt plötsligt får dom nå ryck!! :) imårn blir den första matchen som jag missar för frölundas del här uppe i dalarna för man har ingen j*vla skjuss! fy fan! jaja men de blir radion å internet! :(.. jaja men men Frölunda mot guldet!
Richter LHC: Nej,det har jag inte sagt. Men du har nog sagt att Niklas ska straffas 8 gånger nu eller nåt. det börjar bli enformigt. SÅ länge du fortsätter att klaga på honom...tänker jag fortsätta att försvara honom
Ja ni har så rätt så. Linköping ska få mitt stöd och Leksands spelarna borde ha blivit bestraffade.
Ni håller ju på Frölunda och då ser ni slashingen ur ett annat perspektiv. Hade det varit en LHC spelare hade jag nog gjort detsamma. Men saken är att det var riktigt fult och det håller nog de flesta med om. Med undantag för er som håller på Frölunda.
pappin: ja du, jag förstår inte varför det blir sån uppståndelse över det här?? Självklart var det kanske inte så snällt...men det är ändå hockey och sånt händer ibland. Dessutom skulle som sagt inte Niklas Andersson gjort så för att medvetet skada någon,det är jag säker på.
danoj: Dessutom är det ganska klantigt av honom att säga att Frölunda alltid kommer undan. Jag tycker att vi åker ut hela tiden..domaren brukar inte vara på våran sida
Frölunda85: sluta klaga på honom..?klaga och klaga,men det är bara ni som tycker att det var en shyst slashing...men det ka inte vara shyst om man gör det efter avblåsning(men jag tror också att zetterberg hade gjort nån innan?)
Richter LHC: Nu lägger vi detta bakom oss, gjort är gjort. Så här skulle du inte snacka om nån LHC spelare hade gjort samma sak, Så lägg ner din energi på dom i stället, dom lär behöva erat stöd så att dom inte åker ner i kval serien.
Richter LHC: Lägg ner den här disskutionen nu tack, har hänt mycket värre grejer, var som i början av elitserien när vi mötte leksand och kakko och jens karlsson fick sina tummar avslagna och var borta i flera veckor, blev dom bestraffade? svar: nej.
Richter LHC: Varför vill alla andra lags supportrar att Niklas Andersson ska bli bestraffad??? Det var inte så farligt. Ni överdriver. Sluta att klaga på honom
Frölunda85: jaså?aja...ja,siså där 50 mil...men jag åker inte på nåra,men ska boka in en match mot malmö hemma ...orkar inte bäretta varför jag håller på dom här,skickar mejl..
pappin: jaha. undrade bara,tyckte bara att det stod något om det i din presentation. Då har du en bit att åka alltså. Går du på många Södertälje matcher. Hur kommer det sig att du håller på Södertälje när du bor i Sunsvall???Vore det inte lättare att hålla på Brynäs eller nåt?
Vi vilar upp oss, medans Hardys gäng tar ut sig för att förhoppningsvis få spela VM - risken är tyvärr överhängande att detta görs förgäves, då NHL-lirarna alltid har förtur hos Hardy!
LIFvet leker... mot slutspel!
Pssst... jag tror vi vinner 5-2