Frölunda85: Personligen tror jag att Frölunda kämpar hårt för att komma ur den här svackan...dom är väl medvetna om att det är långt kvar och att man inte kan ta det lugnt för att man ligger 1:a...tvärtom. Sen är det självförtroende du pratar om...divighet är en helt annan sak.
Hockeymillis: Det är bara en av mina tankar. De kanske tänker att...eh, det fixar vi ändå, för vi är så bra. Men att det sedan inte alls fixar sig. Tycker inte att det är något fel att diskutera svackan, jag mår tex bättre att prata om den, så man får olika svar och åsikter på vad andra tror. Jo, alla vet nog att jag gillar Henke mer än Norrena, men det står jag för
"- Det är tråkigt att matchen drabbas av så mycket utvisningar. Leksand filmade väldigt mycket. De slängde sig varenda jävla gång. Och sedan tar domaren ut våra spelare, rasade Evensson."
Om conny använder svordomar, och det gör han ju i praktiken aldrig, då är kritiken tamigtusan befogad!!
Frölunda85: Hmm...jag förstår inte kommentaren om att våra spelare har blivit diviga och att det är därför de spelar sämre...för det första har vi absolut INGA spelare som är diviga och för det andra så förstår jag inte varför vi måste diskutera deras svacka. Vi vet att Frölunda är i en svacka och har varit i ett tag nu...det måste ju hända...men samtidigt så vet vi att Frölunda är så pass starka att dom har alla förutsättningar att ta sig ur den. Tror absolut inte vi behöver oroa oss. Och jag tror att alla vet att du föredrar Henke framför Norrena vid det här laget...men du ska aldrig klanka på Norrena för det. Njut av att vi har två grymma målvakter istället.
Frölunda85: Du ska se på torsdag, då kommer det att vara mer fart och fläkt i spelet. Men tänk oxå på att vi fortsätter och plocka poäng när vi inte spelar på topp. Det bevisar att det är ett starkt lag även när man har en dålig dag eller ligger i en svacka.
BORÅSINDIAN: Jo,jag har ju märkt att Frölunda har en svacka...men ändå...de får allt ta och arbeta mer eller nåt. Fast igentligen ska jag inte klaga...vi ligger på första plats..det är bara det att man har fått så höga krav på killarna nu, för det går ju så bra. Då begär man alltid mer...fast det ska man ju göra också
Frölunda85: Du måste tänka på att dom spelar nästan matc varannan dag nu. Färjestad har oxå haft en svacka, alla lag kommer att ha svackor, man kan inte vinna alla matcher. du ska se efter jul uppehållet, då är VF tillbaka i det vinnande spelet.
BORÅSINDIAN: Men är det bara så lätt att glömma???att soppa under mattan???Det känns som vi måste diskutera det här. Vad har gått fel i de senaste matcherna??en del spelare ser ju helt avslagna ut...som att de inte orkar kämpa..har kanske några blivit för diviga eller nåt
Frölunda85: Vi tog en poäng i dag, det ska vi vara glada för. Nu glömmer vi den här matchen, det är ny match på torsdag hemma mot HV. Då kommer det vara ett helt annat lag på isen, jag lovar. Vi är starka hemma.
liepins: Visst, det är klart att utvisningarna var det stora skälet..eller snarare den där domaren. Men det känns så jävla synd att förlora en sån här match. Men det är inte bara Norrenas fel utan hela lagets. Att jag säger att jag tycker Henke är bättre beror på att jag alltid har gjort det, inte bara den här matchen för att Norrena stod
fanatiker: Nu får det här jävla hackandet på Norrena sluta!! I varje match VF spelar och han står skiter folk i att kolla upp hur det verkligen gick till, istället kikar man på laguppställningen och utgår så fort Norrena står, att det är hans fel.
Blir så jävla trött på detta tjöt! Ni tror inte det faktum att vi hade 85 utvisningsminuter kan ha varit en avgörande faktor?
Sen att Leksand skullle va ett sketgäng...nej det är dom inte. Hemma är de jävligt starka.
Frölunda85: Menar du att du inte visste det förrän nu???
Du som är SÅÅ kunnig inom ämnet ishockey. Du måste tydligen ha missat både P4:s och Comhems radiosändningar. Sedan kan man faktiskt gå in på Swehockey och kolla laguppställningarna ca en timme innan matchstart.
Och du...VF har ingen chans mot NY Rangers, förresten. Inget annat svenskt lag heller för den delen.
Frölunda85: Jag vet inte om jag vågar tycka illa om norrena, men det e ju dock sant att han har en svacka... Eller asså... Jag e änna lite besviken. Själv föredrar jag Henke i mål o det har jag gjort hela tiden.... Fast norrena e ju trotts allt en bra målvakt.
Jag har sagt det hela tiden! Norrena måste lära sej att stå i mål o ta puckarna han får på sej. Hur många matcher har vf vunnit med norrena i mål? Hur många med henke? Henke håller iallafall inte på o fjantar sej bakom målet.... Nä, nu får han skärpa sej!!!!
Sätermas: Vilket skämt...jag har hört att det var utvisningar som avgjorde den här matchen. Annars skulle vi ha vunnit. Det är klasskillnad mellan Frölunda och Leksand
förlust med 4-3 i sudden, vi fick 3-4 matchstraff varav en utvisning i sudden torr jag, marcus winnerborg som domare, ingenting förvånar mig längre när det gäller den mannen, fyf*n säger jag!
liepins: Jag var nere och såg matchen mot Södertälje och det var riktigt urusla skott han drog iväg, träffade ju nästan aldrig mål. Det var så jag tyckte synd om han till sist.
liepins: jaa fan e helt knäckt! leksand ligger jöö typ 11 mil här ifrån! ingen j*vel kunde skjussa! :( de kommer snart tårar! men har leksands polare som ringer å rapporterar! ingen fin crosschecking joel fick in :()....... jag känner mig typ som en svikare nu! frölunda e ju bara här två gånger (kanske slutspel?) så e man inte på matchen fy!!!
Just nu så visas Frölundaspelare ut på löpande band mot Leksand. Jag vet inte men ibland så upplever man att det är väldigt barnsliga utvisningar många ggr. Ishockey är en kampsport och då måste domarna ha lite känsla för spelet. Och inte alltid bara läsa i direkt ur regelboken. Tacka vet jag Rådbjer, en gammal hockeyspelare som förstår spelet.
Richter LHC: Jag satt på rad 11 sektion B. Jag var mycket nära situatiuonen själv tycker jag. Jag upplevede slashingen som ett ganska löst slag som tog i magen. Han slängde sig ner direkt på isen. Jag såg tydligt att han slängde sig, men jag kan inte säga till 100% att slaget träffade armen. Slaget såg ialla fall inte särskilt hårt ut.
Personligen tror jag att Frölunda kämpar hårt för att komma ur den här svackan...dom är väl medvetna om att det är långt kvar och att man inte kan ta det lugnt för att man ligger 1:a...tvärtom.
Sen är det självförtroende du pratar om...divighet är en helt annan sak.