Frölunda85: Okej, du får tycka som du vill, att H.Lundqviat e bättre. Fast du har sett rätt lite hockey kan jag säga isåfall... Iår har kanske Lundqvist varit snäppet bättre... Men det kan ju iofs. bero på att Lundqvist har haft mindre press på sig än Norrena, som kom till Frölunda efter 3 raka FM-guld och räddningsprocent på över 91 % i 3 år...
Klinth: Läs hela artikeln. En bit ned står det: "- Man får bara inte bränna så många chanser som vi gjorde; det är därför jag verkligen grämer mig, suckade Evensson som såg sina spelare missa öppna mål." Uppenbarligen har Conny en bit in i intervjun satt saker i perspektiv.
Samen: Men det beror på att ni börjar att tjata om vilka Frölunda spelare som spelar fult, och att de ska åka ut....What comes around goes around (eller vad det nu heter)
sannes: Jo som sagt, det har varit en väldigt konstig stämning här inne de senaste dagarna. Man har fått sitta på helspänn för man vet aldrig när nästa iq-befriade inlägg skall komma. Raderingarna har duggat tätt ja=)
Vi kan ju även försöka vara lite ödmjuka i forum utanför detta, så kanske vi slipper alla dessa nötter som ska komma hit och jävlas.
Och så upptäckte jag att det var 9 raderade inlägg enbart idag, verkar som det nog var tur att man inte läste dom. Så mycket raderingar på en dag var mycket längesedan vi hade härinne, tror jag.
Som sagt en liten skärpning ifrån oss alla så är vi på rätt spår igen.
Det är väldigt mycket inlägg som skrivs här nu, det är ju jättekul att man har vaknat till men jag tycker att det har blivit lite knepig stämning härinne när man läser inläggen, mycket konstiga påhopp ifrån alla håll (även ifrån Frölundaiter) tycker jag.
Hörrni, det vore väl inte fel att vi alla skärper till oss ett snäpp så får vi en fin stämning här igen.
Det kanske bara är jag som tycker att det har spårat ut litegrann, kan bero på att man börjar bli gammal, vad vet jag.
Vissa inlägg blir man upprörd men det är ingen idé att svara på dom, det blir liksom ännu värre då.
Ha en fortsatt trevlig kväll, det tänker iallafall jag ha!
Klinth: den ende julklapp vinnerborg har gjort sig förtjänt av är en livstids avstängning från all hockey. hur rimmar man på ett sånt paket? att han är ett kräk vet vi alla från elitserien till allsvenskan.
Samma här, blir å följa matchen från soffan här i kalla dala skogen! leda serien skulle va en bra start på nya året! Kom igen nu Conny visa va du kan! vi vet men visa hv de nu!
Då är det en ny topp fight i morgon igen. Jag tror och hoppas att vi vinner mot HV, eftersom vi är det klart bästa hemma laget i serien. jag tror att formen börjar komma tillbaka nu. Tyvärr kan jag inte se matchen på plats, så det blir canal+ för min del. Heja nu fram frölunda till en seger i morgon.
danoj: Förstår inte varför LIF fansen tjatar så, hur var inte dom första matchen i gbg???? 2 skadade pga fula slag, nu försvarar jag varken Joel eller Jonas, men när vi klagade på KIF spelarna första matchen, så bara ni förklarade bort är, så LÄGG NER denna diskutionen NU.
hgus4300: Att som GP bomma en så totalt uppenbar regelvidrighet som Joel Lundqvist gjorde sig skyldig till är bara ett bevis på att man ser på Frölunda med skygglappar och blundar för det som egentligen händer. ytterligare ett bevis på detta är att det inte skrevs ett ord om att det sk slagsmålet egenligen föregicks av ännu en vidrig tackling i ryggen av Jonas Jonsson som borde ha gett ännu ett matchstraff.
Jag citerar AB "Vid den andra sargsmällen, i mitten av den tredje perioden, var det Frölundas lagkapten, Jonas Johnson, som gjorde sig skyldig till ett övertramp. Tacklingen gav bara två minuters utvisning, även om den från läktarplats såg farligare ut än den första. Det tände de flesta av spelarna och kvällens fight bröt ut intill Leksandsbåset. Där hittade domaren två matchstraff för vardera laget, men inget för Jonas Johnson. Kanske var det straff nog att vara kvar på isen och få stryk i förlängningen"? Slut citat...
Jag tycker att Conny Evensson borde kunna vara större än de uttalanden han fällde efter matchen nu senast. Att mästartränaren är dålig förlorare är en sak, men att grina ut mot domare och hela världen som serieledare och trolig SM-vinnare är inte bara skamligt, utan pinsamt.
Jag skulle nog tippa på att Frölunda och Leksand spelar ungefär lika fult. Det är ju bara kolla utvisningsstatistiken så ser man att Frölunda och Leksand är de mest utvisade lagen i elitserien. Det är kanske därför det blir så många utvisningar när lagen möts? Och tänk på att det krävs minst två för att slås.
rayar: Om jag ska spå bilden i GT så tycker jag precis som jag tyckte första gången i säsongen dom mötte Leksand att leksand spelar otroligt fult! De slog av 2 tummar den första matchen och nu blir det 143 utvisningar! Jag undrar ibland vad dom spelarna tänker med egentligen...Hårt Hårdare Jens Karlsson!!!
fröken småland: hmm...lite konstigt inlägg. Det är vell klart att tjejer är lika bra fans som killar. Spelar ingen roll vilket kön eller ålder man har...det beror vell snarare på personen i fråga
varför ska ni killar alltid kalla oss hockeyintresserade tjejer för groupies? visst, det finns groupies på alla hockeymatcher.. men det är bara en liten del som går å kollar bara för spelarnas skull. och det är förresten inte bara tjejer som gör det. det förekommer även på dammatcher i de flesta sporter. själv går jag å kollar för att hockey är kul & det händer mer än i tex fotboll. ock mina "hockeytjejer" går åxå dit av samma anledning som jag. okej.. jag har varit tillsammans med en i elitserien. so what!? folk tror att jag e värsta hockeyraggaren för det. trots att det var Han som raggade upp mej. inte tvärtom..
så ge faan i att kalla nån för groupie eller hockeyraggare utan att veta varför man är i ishallen!
Party Hard: Jag vill inget hellre än att Jonas Johnsson ska vara med i VM...men ibland börjar man undra om han verkligen vill spela eller har tillräckligt med hjärta... Det kanske finns de som är ännu mer tända och verkligen vill spela..
Party Hard: nja jörgen jönsson kan vi klara oss utan... han gör ingen nytta i den formen han är i nu... ottosson har la inte visat allt för mycekt han heller... men jonas o niklas ska självklart vara med!!!
Jag tycker att Hardy Nilsson skall ta ut Jonas Jonsson, Niklas Andersson, kristoffer ottosson och jörgen Jönsson till VM även om dom tackar nej till alla fjolliga turneringar innan. Dom bästa skall spela VM!
HasseT: Vi har spöat Rögle BK ett antal ggr. Visst ni vann i somras, notera ordet somras! Det är vinter nu och det är nu det gäller nåt i serien och i vår gäller det ännu mer. Vi kan inte hjälpa att det närmaste elitserien ni kommer är Jörgen Jönsson. Det måste vara kul att möta Mörrum, Troja och Bofors eller vad dom heter. Ni skulle inte ens ha en suck mot Brynäs så va tyst till ni bevisat nåt av klass ok. Ang. Leksandsmatchen så tycker jag personligen att det måste vara svagt av 2 elitspelare att missa tom kasse. Och när man som SVT text tv säger har ett stundtals överlägset spel så borde man ju iaf hålla undan när man leder med 3-2. Nu verkar det ju ha vänt spelmässigt. Se till och sätt pucken innanför ramen nu också.
Klinth: ..vad skulle det då vara förkul med en gästbok? Lite hårda tag får det vara =) Tycker att stämningen här bara visar hur matcherna gått. Inget annat. Ibland bra, ibland dåligt. Så är det, so what. Sen att det dyker upp vissa mer eller mindre begåvade inhopp gör bara det hela mer intressant ; )
liepins: Ja, det har du rätt i. Det verkar finnas en del som är ute efter att skapa debatter av detta slag. Sedan gör man ju fel som reagerar och smäller tillbaka, men det är svårt att hålla sig oxå, tyvärr. Det bästa vore ju egentligen att ignorera, men, men....
HasseT: Nä, för du skriver ju på ett så pedagogiskt och ödmjukt sätt att det är helt fel av oss att över huvud taget kunna hitta något att reagera på. Vi får ju verkligen leta, NOT!
HasseT: Självklart är alla välkomna att skriva här. De senaste dagarna har det blivit jävligt taskig stämning här inne. Känns dock som att du endast varit inne för att provocera och det kallar inte jag försök till en konversation.
Jag med flera andra snackar gärna hockey med andra, håll det på en vuxen nivå bara.
Jag anser inte att vi behöver ligga i elitserien för att jag ska få prata här, hm. Det är inte alls dynga jag skriver, men jag tänkte inte skriva här mer nu. Med er går det ju knappast att konversiera, det är ju en sak som är säker. Då kan jag säga, kom igen när nu vunnit över Rögle.
Okej, du får tycka som du vill, att H.Lundqviat e bättre.
Fast du har sett rätt lite hockey kan jag säga isåfall...
Iår har kanske Lundqvist varit snäppet bättre...
Men det kan ju iofs. bero på att Lundqvist har haft mindre press på sig än Norrena, som kom till Frölunda efter 3 raka FM-guld
och räddningsprocent på över 91 % i 3 år...
Så tänkt efter vad du säger nästa gång.