Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 177375 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tidig julklapp
Klinth: fyfan va underbart, det var en tidig julklapp som smakade mumma!

Sv: Gris!
Yolla Toyboy: Grisläktare :) Nej jobba för att få tillbaka stämningen där alla andra lag avskydde att komma till Scandinavium... en grisarena istället för en grisläktare :)

Tidig julklapp
Glad nyhet, Conny och Janne har båda skrivit på för ytterligar ett år som tränare i Frölunda, härligt, härligt......

Sv: Matchen idag
finne85:
jasså det menar du!!!!!!

Gris!
Jag vill ha en "gris" läktare i scandinavium! Som det laget i finland hade.... Gris!

MoK GG:

haha :)

hört på vad "stonemannen" (reportern på TV4) sa på hockeykväll när han besökte Finland...

I en intrervjuv (stavfel, jag vet) skrev Fredrik Norrena att den största skillnaden mellan Elitserien och FM-ligan är att det är mera man mot man i Finland... typ framför mål menar han.
Att i Sverige lämnar man omarkerade spelare framför mål.
Rätt ofta.
Beror på att det är mer fysisk spel i FM-ligan.

Yolla Toyboy: Det kanske är lite väl mycket offensiv hockey i FInland. Vissa matcher undrar man om dom ens har backar på isen. Försvar vad är det? Nej tacka vet jag elitserien.

Frölunda85: ;) såklart jag menar! :) inte lätt när man e trött hehe :)

Frölunda85:

Jag hoppas att Finland slår Sverige! Finland är ju det enda blavitta lag man kan hålla på! Men ärligt talat finska ligan är mycket roligare än elitserien! Där spelas det så offensiv och kul hockey! Inte så taktiskt och tråkigt som här i sverige. Är väl bara Frölunda, Hv71 och Färjestad som skulle passa in i finska liga spelmässigt!

fröken småland: Du menar i Baltica cup.he he, jo du.
Jag tror att vi får ganska svårt att vinna mot Finland, men ingenting är omöjligt

Sv: All Star Lag uttaget
Yolla Toyboy: svara på min fråga istället.

danoj:

Dom har bättre hockey kunskaper än du! Face it!

Dragan 2k: då anklagar ja väl hockeyligan då :)

Frölunda85: faan om vi inte kapar morrondagens match i karjala cup! vem e han den där snygge linjemannen sabelström förresten? faan! vi får dras med vinnerborg! orättvist!

FreddanVF: jepp henke var bra idag, inget snack om den saken.
Ronnie sundin fick näta också, hör ju inte till vanligheterna :)

Hjälp
Vi behöver namnunderskrifter!

Vår hockeyklubb Halmstad Hammers har drabbats av ett idiotiskt beslut taget av Halmstad Kommun. De tänker höja hyran för ishallen med ca 250% !!! Till ca 450000:- per år! Detta kommer att få allvarliga konsekvenser för vår hockeyklubb och andra idrottsklubbar som bedriver sin verksamhet i vår ishall.

Vi har startat en namninsamling för att protestera mot detta beslutet och få kommunpolitikerna att tänka om. Namninsamlingen finns på adressen:

www.btwo.se/hammers_1/protest.asp

Detta har redan blivit uppmärksammat i både radio & TV och en del tunga namn finns redan med på listan. Vi börjar närma oss tusen namn men vi vill ha fler. Vi behöver allt stöd vi kan få, så har du några sekunder över och vill ge oss ert stöd så skriv på.
Tack.

Henke var godkänd. Hade han haft klubban där man skall ha den på avgörande straffen hade han fått högre betyg.

Yolla Toyboy: Kan dom hockey för att dom är fullavlönade?
Konstigt resonemang, vet du förresten vilka det är som betalar deras löner?
Du får en alfdocka vid rätt svar.

Dragan 2k:

Jag tycker att det är ett bra uttaget all-starlag! Dom som har tagit ut laget kan hockey! Det är därför dom är fullavlönade... Vi på läktarn vet inte bäst...

fröken småland: Ja, det e klart

sofia: ja han var vass. som alltid. han e kung trots att det gick som det gick! :)

Svensk Hockey.
Rädda Hockeyn!!!!!!!!!!

Hej Hockeyälskare.
Jag hade tänkt mig att starta ett upprop för att försöka rädda eller restaurera standarden på svensk hockey.
Jag hoppas att du kan hänga med på det ena eller helst båda mina ”påstående” angående svensk ishockey, och då främst i Elitseriemiljö.

1. Lägg ner ”Handväskeishockeyn”.
Dagens hockey på Elitserienivå är alldeles för tam. Jag menar givetvis inte att domarna skall tillåta rena överfall och låta bli att blåsa för hakningar och trippingar osv. Men jag tycker att dagens domarkår i allt för stor utsträckning styr matcherna till var de är. Toleransnivån skiftar i allt för stor utsträckning under pågående match vilket får till följd att spelarna aldrig vet vad domarna tolererar och vad som de inte tolererar. Det som ena perioden var okej är utvisning i nästa. Våra domare måste bli mer lika och framförallt hålla samma nivå en hel match.

Kommentar.
Domarna i Elitserien är många gånger så dåliga att de med nöd klarar de fystest de måste uppfylla inför var säsong.

2. Stoppa flykten till NHL.
Ett system för att göra flykten till NHL mer selektiv måste till stånd. NHL-lag kan i dag köpa loss Svenska spelare till ”Världensbästaliga” för rena bingopengarna. Elitserien blir lidande då spelare som är ”på gång” kontrakteras och sticker till NHL eller farmarligor långt innan de visat vad de kan i våra serier. Det får till följd att vi svenskar får hålla till godo med, låt vara ganska många goda spelare, men också många avdankade spelare som gjort sitt både i NHL och i andra utländska (mer betalande) ligor. Hockeyförbundet måste få till stånd ett mer rättvist handelssystem.

Kommentar.
I en intervju sade en av våra Elitserietränare angående förslaget att utöka elitserien till 14 lag att ”-Det finns inte så många kvalificerade spelare att vi kunde skrapa ihop två lag till.”
Det är ju mycket oroande att vi dränerar vår egen spelarmarknad så enormt att vi inte kan ruska fram 40 spelare till som håller Elitserieklass.

Dessa synpunkter är helt mina egna men jag tycker mig förstå efter samtal med många hockeyfans att många tycker likadant. Därför känner jag att det är dags att göra något åt det. Genom att hålla truten och fortsätta glo på matcherna händer det inget.
Så klipp ut mina påstående och klistra in dem i ett mail till [email protected]

Kommentarer och dylikt på mitt inlägg personligen får ni gärna maila till mig på [email protected]

Tänk på att desto fler som mailar desto mindre är deras möjligheter att avfärda oss.

Glada hockeyhälsningar
Göran Lövgren
(Mifare)

fröken småland: Ja, det gjorde han. Han var riktigt bra=) kul för honom, inte kul att dom förlora, men kul att det gick bra i debuten iaf.

Frölunda85: lyckades med konsten att somna under andra perioden.. stod lunkan hela matchen eller?

Matchen idag
Synd som sagt att Sverige förlorade pågrund av att straff skyttarna sköt usla straffar. Skönt ändå att Henke visar var han ska va, första målvakt i Tre Kronor.
Diskussionerna i pauserna var jättebra. Skönt att se att det faktiskt finns väldigt många fans som fortfarande ställer upp för tre kronor, även när det går dåligt.

rayar: Hmmm. Mycket kan man anklaga Aftonbladet för men inte detta. Det är Hockeyligan som ansvarar för detta.

Sv: Tre Kronor
FreddanVF: Jag börjar bli lite trött på att alla kommenterar min ålder. Bara för att du är några år äldre betyder inte att du vet mer.
Själv är mitt starkaste minne när Tre Kronor vann OS guld 94.

alltså, de va ju ovanlgit att aftonbladet lät sthlms influerad tränare ta ut de

Dragan 2k: håller med, lhc nästa match hemma den 26:e december känns väldigt avlägset.

All Star Lag uttaget
Då var årets All Star Lag uttaget.
Jippo. Japp. Intressant och kul? Inte det minsta.

Wikegård och Luleås målvaktstränare tog ut laget. Där platsar inte Ronnie Sundin som en av backarna.

Se laguppställningen via länktipset. Är det någon annan som reagerar på något?

Kan inte elitserien börja snart!!!? Jag är uttråkad.

FreddanVF: Touche!
Glömmer aldrig åren då VM verkligen var statusfyllt och vi hade kung conny i båset, och vm i åbo 91 där sudden gör tunnel på fetisov, det är nostalgi det!

Frölunda85: Var det det bland det roligaste du sett av ett svenskt landslag?... Vart var du när Sudden avgjorde mot Sovjet, när Conny coachade oss till 2 VM guld. Det var riktig hockey på den tiden. Ett av mina starkaste hockeyminnen. Men du var väl inte så inne i hockey när du va 5-6 år. Och det som hände i Moskva igår, det var patetiskt. Sverige klarade ju inte ens av att hålla pucken i anfallzon under kontrollerade former.

Frölunda85: Det är väl klart sam fan att vi är glada över det. Att ha med dessa 7 spelare i Baltica Cup är ju ett kanonbetyg till både spelarna, Conny och Frölunda Indians som förening!!!

Att man sedan skojar lite, strunta i det, eller häng på skämtet, så blodigt var det ju knappast..... Utan rätt kul faktiskt ;-)

Klinth: Ja, men jag tycker att det var på väldigt låg nivå. Tycker som sagt att vi ska vara glada att det är så många Frölunda spelare uttagna i Tre Kronor. Efter matchen igår märkte man att de har mycket att lära.

Frölunda85: Behöver väl knappast poängtera att det finns ett ord som heter ironi.... och precis som nån skrev så lägger vi smileys efter vissa saker och då bör det kanske inte tas så alvarligt :)

Du säger Tre Kronor inte är bra... nej dom har lite att lära och det är många nya spelare med. Men tänk på att Ryssland satsar allt för att vinna denna turneringen dom måste visa sin bästa sida hemma så det är inget skitlag man möter. Många ryska spelare lämnar aldrig ryssland eftersom dom har så bra betalt därför stannar många bra spelare medans våra spelar i NHL:

Frölunda85: Ditt inlägg som handlade om att du var upprörd över att vissa troode att Hardy hade tagit ut Frölundaspelare för att de skulle skadas i Baltica Cup. "Konspirationsteorin"......

Klinth: Vad pratar du om nu?

Frölunda85: Kan du inte läsa mellan raderna?

Vi menar naturligtvis precis vad vi skriver, då vi har lagt till en massa smilies efter texterna. Detta brukar normalt betyda att man skojar lite med varandra, och det borde väl klart framgå att så var fallet, eller? Bli inte apförbannad nu, men tänk till lite, försök förstå vad folk har skrivit och vad de menar, innan du hugger till med ett eller tio inlägg.

Sv: Inte hata! :)
jaa, va är en bal på slottet egentligen

liepins: här e de perfekt! snön ligger, kunnat va lite mer men de e så att tomten Conny kommer fram iallafall.. :)

remes: Snön lyser med sin frånvaro här nere på de sydliga breddgraderna ja:)

Inte hata! :)
Nej, nu får de va slut på alla klagomål från alla håll! de e jul! vi leder serie, allt e perfekt! alla tycker å tänker ju inte lika.. :)
de e jul gubbar, en riktig go jul här uppe ifrån dala skogen te alla er! har ni någe snö?? nedå!
Goa Goa Gubbar e vi allihopa!!!!

jakten på guldet har börjat!

danoj: ok,strunt samma. då orkar jag inte bry mig..tänkte att vi kanske kunde komma överens...men jag hade tydligen fel..

Frölunda85: Tycker nog att du ska ta till dig det första argumentet du skrev själv.
Gå inte för långt nu säger jag, lägg ner nu.

liepins: ok,då vet jag det.

danoj: Men jag säger bara att du kanske ska tänka på att behandla andra som du själv vill bli behandlad. Jag har fått ta väldigt mycket skit av dig. Och du verkar ha något emot mig??ska jag ta det personligt??

Frölunda85: Förstår precis va du menar. Du tycker landslaget e kul, det tycker inte jag.
Respekt är värt mycket.

liepins: Jag frågar bara om du förstår vad jag menar?? kan vi inte bara diskutera klart och reda upp allt, istället för att soppa allt under mattan. Om du vill säga vad du tycker eller har några råd så lyssnar jag på dig, för jag respekterar dig

Frölunda85: Du får ursäkta men du lägger argumenten direkt i händerna på mig genom dom inläggen du skriver, hoppas jag att du själv förstår, tänk efter nästa gång INNAN du skriver så slipper vi sånt här rabalder.
Säger som liepens, nu lägger vi ner detta.

danoj: ok. men då tycker jag att du ska behandla mig likadant, vilket du inte gör.
Dessutom låter du som en liten beservisser som tror sig veta allt. Den här fördomen om att jag skulle var mer omogen eller kunna mindre bara för att jag är 17 år, tycker jag är rätt dum.

« · 177375 · »