Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 180124 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Acke, Acke, Acke
Läste på hockeyligans puckprat att Ackeström troligen inte spelar i Stångebro den 28:e. Är det någon som vet med säkerhet hans status - dvs om skadan är sådan att han inte spelar på några veckor. Känns i så fall som ett tungt avbräck då Acke varit en av våra bästa backar.

Sv: mer drag på läktarna
Becka: Det behöver inte vara någon från Goa Gubbar som tar tag i detta utan det räcker att NÅGON gör det. Finns det intresserade så borde ni gå ihop för att fixa till nåt fräckt...

Sv: mer drag på läktarna
Frölunda85: Håller med dig om röda rutor. Man skulle kunna ha tex massa röda rutor och sen att man har gröna rutor som bildar texten Frölunda lr något annat. Skulle kunna göra något i allafall för att få en snyggare inramning!!

Är det någon här som är med i Goa gubbar och går på nästan varända match som läser detta?? Så fall kan ni ju svara på om ni skulle kunna tänka er att gå med på detta.

mer drag på läktarna
Läste eran diskussion om mer flaggor, det låter jättebra. SKulle man inte kunna ha fler saker också??Kanske röda färg rutor som alla håller upp eller något???Nåt som gör att det blir riktigt drag och ser riktigt snyggt ut???

Sv: lhc-vf
maghome: Det hade conny redan bestämt innan matchen igår.

danoj: Hur får du veta information om målvakt? har kolla frölunda hemsida och nämnde ingenting om målvakt. har du ngt källa?

maghome: Det gör Norrena

Patrik Skene: vet du vem står målvakt för Frölunda imorgon mot Linköping??

danoj: Hoppas du får rätt i ditt tips till imorgon!Jag tror det blir jämnare,där Frölunda vinner med 4-2.Målskyttar Kakko,Esa,Johnson och Tolsa.

BORÅSINDIAN: sitter och läser GT och där kunde man läsa lite av eftersnacket från matchen igår, bla ett citat från mikael sandberg "-Frölunda är bra...nej, frölunda är outstanding i elitserien"
Den gamle sampan har rätt bra koll på läget :)

danoj: Ska oxå se matchen på tv, kommer över någta kompisar så det blir massa chips och öl =) Jag har tippat på 3-0 till frölunda.

lhc-vf
Dags för en ny drabbning imorgon redan, matchen är redan beställd på PPV , det jag såg av linköping igår skrämmer mig verkligen inte, jag har vart lite undrande till att lhc ligger sist, men om man lägger sin kraft på hakningar,fasthållningar samt enmansanfall så vinner man inga matcher samt avancerar i tabellen.
Mitt tips inför morgondan blir 5-1 till frölunda.

Sv: Frölunda showlaget nr 1 !!
BJ: Brukar heta så ja=)

Beställdes det inte in nåt nytt material eller var det fel på det med?

liepins:

Materialfel... :-D

BJ: Men den var felgängad så den släppte direkt?=)

skalpjägaren:

Hehe, de drogs åt den 5/12 tex... ;-)

BJ: Hur ofta drar ni åt dessa tumskruvar då...?

Sv: känn ingen sorg för mej.. linköping
fröken småland: Jepp, det såg jag... noll koll i lhc...
Ja, någon måste ju le ;)

Sv: Förslag till GG
MoK GG: Ju fler flaggor desto bättre och snyggare! Hängflaggor är till för förgylla inramningen lite!
Jag vet att GG redan har, men som sagt ju fler flaggor, desto snyggare blir det! (tycker jag i alla fall)

Helst ska hängflaggorna vara minst fem meter!

Sv: Frölunda-Linköping??
rayar: LHC hängde med i 10 minuter i första perioden så långt såg det ganska bra ut tycker jag men sen fallerade det totalt.

Sv: Förslag till GG
Indian i VF: vad för slags flaggor menar du? hängflaggor? Räcker inte megasize flaggorna som finns? Dock använda dom stora som brukar vara nere vid kortsidan för lite.

kan inte påstå att linköping hängde med nånstans :) va mer klubbor under armarna/vid midjan än på isen :D

liepins: Det var ingen höjdarmatch. LHC hakade sig igenom hela matchen. Och den så kallade domaren upptäckte inte att han faltiskt har en pipa att blåsa i förrän i tredja perioden. Men kul att se att Vf är stabila. 4-0 är inte att förakta.

Förslag till GG
Jag tycker Goa Gubbar borde satsa på att göra megasize-flaggor och stora hängflaggor!

Sv: Hockey igen
sannes: Det e la inget konstigt med en måndags match det brukar ju förekomma en del under slutspelet.

BORÅSINDIAN: Klart du ska vara hemma på söndag, det vore ju skam annars, eller?!.....
Lite konstigt med en måndagsmatch.....
Nu har du några hårda dagar framför dig, söndag, hockey på måndag och nyårsfirande därefter.

Sv: hej
Frölunda85: Det var väl faktiskt inte bästa elitserielag som Aftonbladte korade Frölunda till det var väll ändå laget med bäst show... sen att vi spelar bäst just nu e ju en annan sak.

danoj:

"...när FBK skruvar åt tumskruvarna bjuds den bästa hockeyshowen i Europa." ;-)

Frölunda showlaget nr 1 !!
Läs länktips!
Frölunda är showlaget nr 1 !!

skalpjägaren: nej det håller jag med om. såg du dom på tvsporten? kul att nån ler trots allt :-)

Frölunda85: Om det tittar lite längre ner, så ser du att "någon" skrivit resultatet...

liepins: Nej, jag såg ju bara lite på Leksand- Djurgården matchen.
Såg nu också att någon hade skrivit resultatet för dagens match lite längre ner.
Ganska mycket folk i alla fall

Frölunda85: Ingen koll?:) VF vann med 4-0. Var inte heller där så vet inte hur trycket var...8300 satt på läktarn iaf.

Frölunda-Linköping??
Vad blev resultatet från matchen idag mot Linköping???, missade den matchen.
Var det mycket folk i scandinavium???Bra tryck???

hej
Tjena, jag är tillbaka. Tack för det, ska försöka att skärpa mig i fortsättningen.
Har ni förresten läst att Aftonbladet korat det bästa svenska elitserielaget ju, och VI vann!!!

fröken småland: nä, lhc är ju inget topplag direkt...

skalpjägaren: blir nog inga problem att fånga trepoängaren i övermorron heller. verkade ju iaf inte va särkilt ansträngande i mål idag iaf! :)

GÖÖTT! Seger med 4-0, så som det ska vara :)
Och Henke fick hålla ytterligare en nolla, nu tar vi lhc på bortaplan av bara farten...

fröken småland: Så gött :) Nu ska bara henke få hålla nollan också...

känn ingen sorg för mej.. linköping
går ju som en dans det här! :-)
hääääli't att det står tre-noll till vf & inte tvärtom! isf hade ju timrå kanske gått om. kämpa på då vf!

sannes: Jag ska nog hålla mej hemma på söndag, ladda upp inför måndags matchen mot HV.

BORÅSINDIAN: Hahaha.........värst vad du var rolig så här på annandagen.......
Som jag skrev tidigare, jag har inte glömt det, bäst att du ser upp man vet aldrig vad som kan hända.....

sannes: Söndag???? Vad är det då?? *ler*

BORÅSINDIAN: Det är ju en enormt viktig dag på söndag också, eller vad säger du?!..........Jag har inte glömt så det så.

Äntligen hockey igen, det skall bli kul. Men lite dumt med hockey på annandagen, det spelas så många matcher ändå så man borde väl kunna "slippa" att spela under julen.
Det verkar som om hockey vill följa efter bandyn.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Sv: Målvakt
båstad: Jepp, så sant så. Men notera att Frölunda ALLTID spelar som bäst på vårkanten. Kan ju sluta rätt bra om man får tro det:)

liepins: Tack för infon. Nu gäller det bara för killarna att glömma det som var innan jul och börja om som om det inte hade hänt.
Ha en underbar matchdag.

båstad: Tack detsamma!
Henke står idag, sen är det Norrenas tur i två matcher.

Målvakt
God fortsättning alla VF-fans. Är det nån som vet vem som står idag?.
Mitt tips 5-2 Frölunda Rules

Sv: bild
skalpjägaren: Bara att haka på våra resor så kanske ni lyckas vara med när vi hittar på nått :)

Sv: bild
skalpjägaren: Jepp, klockren=)

« · 180124 · »