Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 186419 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: på lördag....
rådbjer: Hehe...föreställning flyttar ju till Malmö på lördag som nån skrev innan=))

Nja, VF äger ju inte arenan och sånt här brukar bokas in långt i förväg. Du vet Disney....mycket stålars där=)

liepins: Låter som VF vs Mif :)))

Är sånt viktigare än hockey? Dom kan väl spola gamla Ullevi
istället o uppträda där!

För det är väl Disney on Ice? Se där, det låter som hockey i Scandinavium igen :)))

rådbjer: Nåt jippo i Scandinavium idag...skönheten och odjuret tror jag det var.

Klart vi piskar dem på lördag!

Varför spelar inte ni idag när alla andra spelar?
Blir ju inget roligt då när vi leder serien igen, se till att dänga Mif på lördag nu!
Vi vill inte ligga i topp, det mår vi inte bra utav!

Vi fans är vana vid den hårda, asketiska vägen, inte den euforiska!

MoK GG: Såg en skylt vid samma ställe där vi käka senast..Löddeköpinge eller va det hette..

liepins: Kanske kan ta det på hemvägen. Frågan e vart det ligger nära på vägen.

MoK GG: Vi får la passa på o ta ett besök på Max på lördag när vi är på lite sydligare breddgrader?=)

gud: 13/2 det var långt fram :) Nej men Goa Gubbar sitter garanterat på Stage Door vi e några andra som flytt till Valhallas fik och käkar buffe där innan matcherna för 25 spänn och då ingår en öl. Lugnare där :) DU får la dyka upp dit :)

Frisco: Och på lördag intar skönheten Evensson och odjuret Bäckman Malmös ishall :-)

MoK GG:
skriver som du,,vem bryr sig..;0)
hellre ett skrovmål ifrån MAX än
100 big Mac ifrån Mc D...

era planer inför matchen den 13/2
hur ser dom ut?? blir det Stage door innan
eller planerar ni något annat??

gud: Det är visserliugen sant det är väl inte för inte dom konkurerat ut McDonalds i vissa städer norrut. Synd bara dom e lite dyra men vem bryr sej :) Blir lika glad varje gång man kör förbi en MAX.

MoK GG:
det är inte bara GODA hamburgare...
det är grymt GODA hamburgare...
mera MAX till folket..

danoj: Den hemliga MAX tillagar goda hamburgare :)

MoK GG: Vem tusan är denna hemlige max ni tjötar om? :)

gud: Jo det har sagt länge dom har väl planer men ingenstans att bygga. OCh som Liepins har jag mycket säkra källpr att dom skall bygga i GBG. Det brukar stå på MAX vart alla MAX ligger och vart dom skall bygga... och där står GBG med :) Vi får la se när det dyker upp. HElt OK om man säger så men Kentycky Fried Chicken slår ut allt :)

gud: Har säkra källor=)

liepins:
det tror jag inte på..
har hört i 2 år att dom ska
bygga här i Götet..men stämmer
det så blir jag sååå glad...;0)

mer MAX åt folket...

Sv: he he
SWEDENsuperstar: ?

Dragan 2k: Skönheten och odjuret intar Kålleseum from imorgon.

he he
JOPP... jaha....

Är det någon som vet varför inte VF spelar sin match imorgon utan först den 14:e?

gud: Hoppas man kunde piska till dem rejält...

PS..Max är på g till Gbg=)

danoj:
vad jag har hört ifrån Timrå så borde
ni slå Malmö..men tyvärr så spelar inte
Malmö samma hockey som Frölunda och
Timrå..

fast jag borde be till mig själv att
ni torskar så gör jag inte det..ser hellre att
ni vinner med en roligt o positiv hockey än
att dödgrävar hockeyn som Malmö spelar vinner..
Lycka till...

danoj: Jo, förvisso men insatsen nere i Malmö senast var bedrövlig. Där behövde man inte spela bök och stök för att vinna.

Dragan 2k: Kan ju lätt påstå att det inte kan bli mycket sämre än sist.
Som jag ser det ska dit inte vara några problem för ett lag som VF att ganska enkelt slå MIF. En seger i stil med 4-1 tror jag på..

Dragan 2k: ja, fast det är klart, asson har ju en punkt där, eju inte lätt att åka skridkskor med klubba och puck samtidigt som man har en ryggsäck att bära på.
Tar frölunda med sig spelet från timrå matchen, då blir det inga problem.

asson: Vad tror ni andra om matchen mot Mif. Tror på en öppen match med många mål... eller kanske inte. Blir väl målsnålt och bökigt som vanligt. Hoppas nu att Vf lyfter sig lite efter bottennappet senast nere i Skåne och spelar det spel som vi vet kan prestera.

på lördag....
På lördag ska vi slå "skitlaget" mif, vi ska visa vart skåpet ska stå.
Visa att vi även kan slå ett skitlag som bara ska böka & stöka!
Håll i hatten Era reserv danskar!
Hårt hårdare FRÖLUNDA!

Sv: tv4
FreddanVF: Visst finns det sittplatser. Men inga stolar att sitta på utan bara träbänkar (men ett sittunderlägg ingår i biljettpriset, kanon eller hur!). Kolla in länken så ser du hur det ser ut.

danoj: Att Frölunda fullständigt spelade ut TIK i andra var väl ändå en överdrift va?
1´a perioden vägde över något till TIK, i 2´a var VF det starkare laget samtidigt som det bliv lite för mycket petande på pucken från Timrås sida och i 3´e så kom Timrå igen. Var nära att vi lyckades åka sönder Frölunda där faktiskt.:)

Läktarkultur
Ni som inte vet vad jag menar kan gå in på GG:s hemsida och klicka er fram till Luleå fansen. Typ såna flaggor tycker jag GG och andra supporterklubbar ska satsa på!

Finns det sittplats i Timrå? Trodde den var så liten å trång att man bara hade ståplats.

FreddanVF: Det var 2 jämna perioder samt en period (2'a) som frölunda fullständigt spelade ut timrå, synd att dom inte satte sina chanser bara, måste bli effektivare som conny sa på bortaplan.

Jag lyssnade på Radiosporten igår och då sa dom ett antal gånger att Frölunda förde matchen och att Frölunda var bättre. Sen när man ser på SVT och TV4 så visar dom enbart chanser med Timrå?

Vem är det som ljuger?

Jag stog på södra ståplats i hörnet närmast parkeringen. Jag hörde åtminstånde två olika personer som skrek "Frölunda" för fulla halsar. En från bortaståplatsen och en från norra sittplats. Det var väldigt gott att höra även om man själv inte hade modet att göra det samma.

Sv: SERIEFINAL
BORÅSINDIAN:

Tjöta ;) Er andra period var iaf grym ikväll. Men Timrå krympte ytorna och höll ihop försvarsspelet bra och avsluten missades för det mesta. Det var mycket spel i Timråzonen medans det var så gott som nyspolat i er i den andra perioden.

En kanonmatch var det iaf trots 1 -1 efter 60 spelade minuter. M.a.o en mycket bra seriefinal.

Frölunda85: Om inte annat kommer man att minnas Frölundas spelare. Maken till tunga motståndare var det länge sedan jag såg i kulturmagasinet.

Senast jag kände att Timrå mötte ett tyngre och lite bättre lag var när jag såg dem mot Färjestad (4-6) i höstas. Skillnaden mellan Frölunda och Färjestad är att Frölunda förutom att vara tunga även spelar fartfyllt. Så fartfyllt och tungt ibland att Timrå blev rejält utspelade stora delar av den andra perioden, som Frölunda vann rättvist.

Att vi sedan lyckades komma igen i den tredje perioden beror nog till stor del på att Timrå i år är så otroligt vältränade, att det är mycket svårt att stå emot i slutet av matcherna.

Frölunda var ändå, sett över hela matchen, det lite bättre laget och förtjänade att vinna.

Frölunda85: Tack tack :)

Sv: All Star Trams
Sebbe: Ok, väldigt bra. Ja, det börjar snart.
Godnatt på dig också

MathiasE: Men det var bra gjort. Timrå fansen kommer säkert att komma ihåg dig

Frölunda85: ganska bra?! Där höll du allt igen litta.
Bara inga spelare blir skadade nu, dålig tajming i så fall.
Slutspelet e närmare än man tror, det går rätt fort nu, men visst längtar man.

Gonatt alla VF-fans, o grattis ännu en gång till segern o den nyvunna serieledningen.

Frölunda85: Och just det, jag stod nästan högst upp när jag skrek efter matchen... Men det är inte så fruktansvärt många rader i Timråhallen :)

MathiasE: Det var säkert en härlig syn. Skönt att det finns såna bra fans som du, som verkligen stöttar sitt lag

Frölunda85: Inte så lätt att dra så många ramsor när man gapar ensam :) Skriker man för full hals så orkar man bara ett par meningar sen e det kört :) Var inga speciella spelare, var nästa hela laget som åkte fram och vinkade.

Sebbe: Ja, vi har det ganska bra faktiskt. Men det har ju ni också.
Jag börja längta till slutspelet nu, då är det extra het stämmning

RoW: Jo, jag blev jävligt nervös efter 1-1... Då såg det riktigt farligt ut... Jag gillar inte att matcher avgörs på straffar men tyckte ändå att poängfördelningen var rättvis.

Frölunda85: ja, han har väl över 94 i räddnings% lr?
Tycker att faktumet att han inte spelar varje match men ändå har en sådan fin statistik visar enorm styrka. Conny borde sätta han som förstemålvakt trots att även Norrena e lysande. Conny e ju från Värmland, så han vet :)
Det e ju minst sagt angenäma problem han tvingas hantera :)

RoW: Ja du, vi ska få fler tok fans som sjunger. Då kanske vi kan överösta Timrå klacken??

MathiasE: Vilka ramsor skrek du då???Du måste stått ganska långt ner och nära om Frölunda spelarna hörde dig så bra. Var det några spelare som tackade extra mycket eller??

Ja, för mig är det självklart att hålla igång ordentligt, man går ju dit för att stötta sitt lag. De behöver ju höra det också

MathiasE: När jag gick ut från hallen hörde jag en tokfan sjunga om Frölunda. Det var alltså du. Då hördes du lång väg kan jag säga, Däremot hördes du inte mer än en gång där jag satt på Södra sittplats. Bra gjort att ensam stå upp för sitt lag. Du hade nog del i segern som jag tycker var ganska rättvis med tanke på Frölundas imponerande andraperiod.

Efter att Timrå kvitterat märktes det att Frölunda blev lite stressat med tanke på att man förlorat så många bortamatcher på sistone. Det redde ju upp sig för er på grund av att Timrå är oförskämt dåliga på att lägga straffar. Vi vinner mot Luleå och Brynäs och återtar därmed ledningen på lördag när ni förlorar mot Malmö igen :-)

« · 186419 · »