Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 188363 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Frölunda-Mif
Frölunda85: Japp å på vilket sätt sedan ta upp ett 0-3 underläge och det var en helt underbar match att vara på

lizzard: ok, men det var bra att ni satte dit dom i alla fall

Frölunda85: Vi spelar inte något mer mot dom i serien har spelat våra 4 matcher mot dom iår.

lizzard: Det var bra att Luleå vann mot Timrå i torsdags..det kan ni göra fler gånger

Och det var bra att ni vann om man ser det med Luleå ögon :)

lizzard: Kan tänka mig det. Men jag börjar bli orolig för en sak...har Frölunda slutat att göra mål???Tycker att det går väldigt trögt där, vi får inte alls in många mål längre. Vinna med 2-1 mot Mif är ju inte särskillt bra

Frölunda85: Såg just på sporten å dom sa att Henke var väldigt bra

lizzard: Tur att vi vann i alla fall, antar att det var Henke som räddade oss, som vanligt

Frölunda85: 2-1 till Frölunda blev det

Frölunda-Mif
Vad blev resultatet i Malmö-Frölunda matchen??

Sv: MIF-VF
PS: Var det nån mer än jag som såg intervjun med magnus johansson efter matchen?
Han verkade väldigt konstig, sur och sammanbiten, eller var det bara jag som tyckte det?

Tacka Målvakterna för det...
Härligt go i VF nu... 17 skott på en hel match mot ett lag som ligger på 9:e plats..

Tyckte Conny sa i dagens GT att dom skulle bli aggressivare och ta för sig mer och skjuta mer. Och att dom hade haft dom matchlediga dagarna på sig att träna och att dom hade gjort det bättre.
Det visade dom ju tydligt i matchen mot MIF.

Ryck upp er nu VF. Det kommer ett slutspel snart. Då kan man inte prestera 17 skott på en match och förvänta sig vinst. Vem man än möter.

MIF-VF
Kan bara konstatera att detta nog var en bland dom sämsta matcherna jag sett frölunda prestera i år.
Anfallspelet var obefintligt, den som räddade oss ikväll var henke lundkvist.
Man ska kunna spela betydligt bättre, backarna undrade jag vad f*n dom höll på med ett tag, dom stod ju bara och tittade på mif spelarna i egen zon, dom gick inte på, tryckte inte till, och kunde inte få ut pucken, silken skitmatch rent ut sagt.
Sen undrar man ibland om mif spelarna verkligen har några vf killar som idoler, jag menar det verkar ju som att dom vill ha hem deras klubbor så som dom rycker och håller fast i dom.
3 poäng idag var det enda positiva.
Nu krossar vi lhc på tisdag.

Bortaseger
Äntligen får man väl säga. Första 3 poängaren borta på ett tag. Man får väl säga att utan bra backspel och strålande insatser av Henke hade man gått bet i Malmö för tredje gången denna säsong.

Nu sopar vi banan med LHC på tisdag.

Sv: Hästarna?!
-96 ska det va

Patrik87: )6 när Luleå vann Sm guldet spelades finalen i FRölundaborg iaf så det e nog mycket möjligt att dom har hästhoppning under semi/final det är väl en årligt återkommande show

Är det inte så att en avgörande semi-final skulle Frölunda få spela i Borgen? Är inte Scandinavium upptagen de sista semifinalerna?

MoK GG: Stod inget om Fredrik på Frölundas hemsida rörande dagens laguppställning. Däremot så är ju Steen tillbaks!!!

Sv: Målvkat?
lsaqua: Frölundas hemsida är uppdaterad och där står det att Henke kommer att vakta kassen.

Målvkat?
Läste längre ner att Henke skall stå mot Malmö, är det klart eller bara rykte? Frölundas hemsida har börjat att tappa igen. Ibörjan av säsongen så var den alltid uppdaterad inför matcherna med all information, såsom vem som skall stå i matchen, men inte nu längre.

liepins: ENligt GP spelar inte Micke Andersson idag pga av känningar i ljumsken. FÅr vi se Fredrik JOhansson på bänken idag då kanske.

Dragan 2k: Tror på samma spel från MIF som senast men hoppas VF denna gång kan hitta ett eget spel och köra sönder bönderna... nog för att det är kul att åka på bortamatcher men att se sån skit som senast ser jag inte gärna igen, jag kräver uppryckning helt enkelt=)

liepins: Vad tror du om matchen? Kanske blir det böljande anfallsspel från både lagen, få utvisningar, många mål, nästan inga fasthållningar eller hakningar. Eventuellt åker Vf på en dubbelutvisning när det återstår någon minut av tredje.

MIF-VF
Då var det åter dags för match i hockeymetropolen Malmö.
Enligt mig ska det bara bli seger. Punkt slut!
Henke vaktar kassen och Steen kliver åter in i laget efter JVM.

Mitt tips: MIF-VF 1-

Sv: In med Henke!!
Jo: jag tycker att henke bevisade i förra slutspelet att han helt klart är mogen för att stå i slutspelet så jag hoppas att conny å dom väljer henke isf!

liepins: Jag instämer att det nog blir så.

Frölunda85: Men jag är rädd att Conny tar Norrena som förstemålvakt på grund av hans erfarenhet.

Frölunda85: Bestämma sig om vem som skall stå i slutspelet är ju omöjligt för Conny just nu. Den bästa nu kan ju falla ihop totalt senare i vår.
Personligen har jag Norrena som en liten favorit, men Henke å andra sidan bevisade ju förra året att han pallar trycket. Men ändå...Norrenas rutin kan bli avgörande.
Eller ja vet inte...de är ju målvakter av internationell klass bägge två:)

Jo: Ja, det har han verkligen gjort

liepins: mm..men jag tror det blir Henke.För man måste ju bestämma sig vilken målvakt man ska ha till slutspelet. Vem av dom tror du mest på då?

Frölunda85: Ja han har ju bevisat att han är en målvakt av klass helt klart.

Frölunda85: Självklart ljuger inte statistiken men bäst form när det gäller är det nog som avgör vem som står sen. Vem som än får stå är jag säker på att han spikar igen fullkomligt!:)

In med Henke!!
Det var kul att se lunkan igår på hockeykväll. Jag håller helt med Challe när han sa att Frölunda var tvungen att bestämma sig för en första målvakt till slutspelet. I mina ögon är det självklart Henke som ska få stå, han har den bästa statistiken och har bevisat hur duktig han är. Jag tycker inte att det är mer än rätt att han ska bli första målvakt.

Sv: Sicka Goa Gubbar...
liepins: Javisst challe är ju i första hand en hockeyfantast som det verkar. Visst gillar han Djurgården men han har ju hästlängder mycket mer kunnande än hela TV4 redaktionen tillsammans. Sen är det tur att vi har Canal + för dom tar ju bilder därifrån. Annars hade man bara fått se Djurgården varenda gång. Så var det ju förr. AIK och Djurgårdens matcher. Jämt var det så.

liepins: Jo men det är konstigt än då dom på tv4 gillar ju som sagt inte VF (fins lá ett halvt undantag men jag tvivlar) men dom är dock imponerande av Vf - junisarna. Fast det är ju klart att dom ska och ta lärdom av så hockey sverige överlever.

Jo: Ja ibland kan man undra om inte DIF äger dem. Men Challe gillar VF och tror det är han som ligger bakom att vi får se så mycket av VF-junisarna som vi ändå gör.

liepins: men det är ju ändå konstigt att dom visade de bilderna...

liepins: Jo visserligen men tv4 är lá inte direkt kända att vara neutrala i sin hockey utlåtande. Jag menar att på vissa utav dom kan man lika hjärna skriva dif fan i pannan på.

Jo: Fast å andra sidan, hela programmet gick ju ut på att berätta hur fantastiskt duktig Henke är så tycker nog det var rätt okey ändå...

Jo: Där har du helt rätt!

FreddanVF: Men det vet du väl vid detta laget att det är DIF supporters hela högen. Jag lovar hade en Dif mv stått så hade det varit pompa och ståt i det inslaget tro mig.

FreddanVF: Aa, det var ju dåligt, det verkar ju som om dom försöker få det att se ut som att han var dålig, vilket jag inte tycker att han var i alla fall.

Cluben LHC: Strunta i Text TV , har du gett upp för förhand?

Sicka Goa Gubbar...
TV4 intervjuar Henke och ska visa lite landslagsbilder när han gjorde debut... så visar man bara mål på honom. Hur goa e dom då? hehe... Jag ville ju se vilka goa räddningar han gjorde. Typiskt Tv4.

Cluben LHC: På Tisdag :O)

Så när spelas VF-LHC, inte för att jag tänkte följa matchen, utan bara för att veta vilken dag jag ska strunta i text-tv.

liepins: Aha, det var ju knepigt, borde finnas någon annanstans de kan va. Nåja..nu ska jag gå och kolla på hockey kväll

Frölunda85: Är det alltid då det vankas slutspel i Scandinavium.
För info får du läsa hela tråden...

Dragan 2k: *skratt*...ja jävlar du!

Dragan 2k: Vad pratar ni om???Hästar???Ska det vara någon häst tävling...

« · 188363 · »