Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 191544 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Frölunda - Modo
MoK GG: Eventuellt en rättelse. Var det Werner som slängde sig och styrde in en puckjävel liggandes raklång efter isen mellan två Frölundabackar? Om det var han som stod för den bravaden, så var det nog "systrarna" Sedin som rövade in den där pucken.

Dragan 2k: jaja men laget har haft en säsong med oflyt och förluster av spelare som heter duga. Sen har vi haft skador oxå. Men det känns som frölunda åker på stryk ikväll. WERNBLOM!

MoK GG: Möjligt, men jag har för mig att det var Werners rumpa som stod för den "touchen".

aabb81: Risken att MoDo kör över Frölunda känns oerhört liten. Sen våran dagiskedja numera kallad dragkedja köär lätt ifrån Wernblom och fete Högardh så dom blir tvugna att dra på sej massa utvisningar. Men jävlas Wernblom eller nån hystar vi in Carnbäck ¨på han :)

aabb81: Staal, Wennberg, Högardh och Wernblom. Alla bra spelare, det håller jag med om, men fullt så bra är dom inte att det räcker för att MODO läxar upp Indianerna i Scandinavium. Inte i år.

Jag svarar med några namn, som kommer att vara inblandade i Frölundas seger ikväll, 6-2 till Frölunda.

2x N.Andersson , Ackeström, Kahnberg, Lundqvist och Carnbäck.

Vill Wernblom kramas så släpper vi loss Jensa.....

Hoppas på en bra match ikväll!!!

aabb81: jättechans att vinna. Nej. men visst chansen finns väl. Men det är inte troligt. För övrigt så vet jag inte om man ska säga att Modo är rejält på gång. Vad har man tagit 6 poäng av 21 på de senaste sju matcherna. Sedan har väl inte Modo slagit Frölunda i år.

Nej, ni slår ur underläge.

namnet är DRAGkedjan

Klinth: Var det inte en av systrarna Sedin som styrde in pucken med röven??

Klinth: Jag tror Modo har en jätte chans att vinna, laget är på gång, sen har de fått tillbaka Kim Staal, sen har Frölunda ingen WEnnerberg och Högardh. Tror Wernblom kommer att köra över dagis kjedjan...eller vad var det den hette den där kjedjan?!

Dragan 2k: Werner är kunglig! Jag älskar Werner och hans spelstil, så länge han inte spelar mot just Frölunda. Då tycker jag inte alls bra om Werner.

Werner har en förmåga att göra lustiga mål oxå. Kommer ihåg när han styrde in en puck med röven i en av kvartarna mot VF för en 3 år sedan eller något sådant. Fy F-N!!! Då gillade man inte Werner alls!!!

Men det är ju en man som borde vara given i 3kr, åtminstode i "cupperna". Då älskar man Werner igen ;-)

Wernblom. Jag gillar verkligen Wernblom. Gillar hans stil. Såg ni när han gjorde ett av sina mål mot HV senast. Stod han framför Lioven och skrek något med blicken fäst mot Liv. Inte så att jag har något emot HV eller Liv men hans inställning är någonting som betyder så oerhört mycket i ett lag.

Den mannen kan det här med att kämpa och så tycker jag att han utvecklats till en enorm hockeyspelare. Han leder för övrigt målligan. Temporärt. Den platsen kommer N Andersson att överta redan i kväll.

I kväll får backarna se upp med denna bulldozer.

Va berädda på en urladdning i kvällens match, tror VF kommer ge allt vad man har. När en het Vernblom är på besök blir det nog lite slutspelskarakter, synd att man ska missa detta krig bara.
När det gäller målvaktsfrågan, ska bli intressant att se hur Conny gör inför slutspelet, blir det fortfarande varvat eller plockar man en av dom som möjligtvis kan vara i bättre form, i nuläget så kan man knappt skilja dom åt! Nästa år så hoppas jag iaf. att Henke finns kvar, Norrena sticker för att ta sista chansen att tjäna sig några mille.

Sv: henke vs norrena
HenkeLover: Om jag fick välja mellan en het Henke eller en Het Norrena väljer jag den senare. Mer rutin och erfarenhet så drar han det längste stråt. Norrena har vart finsk landslagsmålvakt ett tag Henke var bara med för att värma in sej i 3 Kronor. Henke är för klantig med klubba och ibland även runt mål där känns Norrena mycket säkrare.

Dragan 2k: Visst vinner Frölunda ikväll, 6-2!!!

Frölunda - Modo
Så var det match igen. Ytterligare en gång blir Scandinavium besökt av ett lag som är i stort behov av poäng. Frölunda ska vara taggade efter förra matchen där spelet var allt annat än kul att titta på.

Hmm... Känns som om laget ska revanch ofta numera. Kvällens match då. Hur slutar den?

Tippar givetvis på Frölunda seger (optimist som man är tippar jag aldrig emot Frölunda). Frölunda seger 4-2.

Matchbilder
Någon som vet om det finns några matchbilder från lhc matchen?
Har letat och letat, men hittar inga, brukar ju finnas på comhems webbsida men just denna matchen har dom itne med alls.

henke vs norrena
vem e ingentligen bäst.. en het henke eller en ljummen norrena??? Norrena e finsk landslagskeeper men henke e dessamma. vem ska evensson satsa på.. mitt svar e Henke

Sv: Henke lämnar Frölunda
Dragan 2k: Ja, visst blir man lite orolig emellanåt, men i regel vet inte press mer än oss supporters gällande övergångar, kontrakt mm mm.

Först så spelar vi färdigt denna säsong, och tar hem både seriesegern och SM-guldet. (Hoppas, hoppas, hoppas)

Sedan så har vi Silly season, med alla tokiga och roliga spekulationer och halvsanningar blandade med verklig fakta.

Sedan börjar truppen ta form igen för att till slut bli en full trupp med härliga hockeyspelare, och ännu en säsong av blod, svett och tårar väntar, med nya förhoppningar och spännande stunder.

Hockey är underbart ;-)

FORZA FRÖLUNDA

Klinth: Jo, du har nog rätt. Vid närmare eftertanke brukar Aftonbladet skriva lite som de vill. Kom ihåg när de skrev att Påhlsson var i Gbg för att skriva kontrakt med Frölunda när han bara var här för att träffa polaren Alaavara.

Jag tror oxå att Norrena åker om man måste välja målvakt.

Om man ska lära sig en läxa av allt detta är det nog att ta uppgifter från kvällstidningarna med en nypa salt.

Men tack Mok GG och Klinth för att ha stillat min oro. Höll på att sätta vokdk... jag menar kaffet i vrångstrupen när man öppnade Aftonbladets webbplats.

Dragan 2k: Låt media hållas, det är ju på SVARTA RUBRIKER som dom tjänar sina pengar. Lite ASGAM över det hela.....

Att denna diskussion dyker upp är ju inte direkt konstig, två av de bättre målvakterna i ES alternerar två matcher i stöten, klart att de vill stå mer. Klart att det blir diskussioner och frågeställningar. Klart att VF löser det efter bästa förmåga, men knappast inte förrän det är färdigspelat.

Att både Henke och Norrena skulle dra till NHL finner jag högst osannolikt. Det är möjligt att Norrena skulle kunna åka över pölen, men Henke är trots sin underbara säsong och smått otroliga räddningsprocent fortfarande en grön, lovande debutant. Han behöver eteblera sig som 1:a målis i ett ES-lag, därav diskussionen. Dessutom behöver Henke etablera sig i 3kr. Där har han god konkurrens!!! Salo, Hedberg, Tellqvist, Liv är väl de som det hittills handlat om, även Wanheinen har varit aktuell. Tellan och Wanheinen konkurrerar Henke nog ut i dagsläget, men sen då? Han börjar närma sig Liv, men behöver mer matcher och mer rutin, därav diskussionen.

Att Henke vill bli utalad 1:a målvakt synes ju självklar, det är nästan ett måste för hans karriär. Att han skulle byta klubb i ES till nästa säsong känns dock avlägset. Om det skulle stå mellan att behålla Henke eller Norrena, då åker nog Norrena ut, det är vad jag tror. Varför skulle VF släppa Henke till konkurrenter i ES, han är ju tillsammans med Liv den bäste svenska målvakten, och i hela ES är det väl bara Kapanen som kan ta upp den kampen av de utländska målvakterna.

Jag är inte direkt orolig!!!

Dragan 2k: Tror faktiskt risken att Henke lämnar VF är liten ännu mindrte att han lämnar VF för en an nan elitserieklubb. Men tror som vanligt att media tolkar saker som dom vill och att Henke inte är så nöjd med hur Aftonbladet framfört sakerna, Verkar som dom ligger i för att skapa obalans i Frölunda.

MoK GG: Undrar var man kan hitta en sådan målvakt som är nöjd med att spela endast ett fåtal matcher.

Sedan måste väl Frölunda prioritera Lunkan framför Norrena om man ser till nästa säsong. Man vill ju ha spelare som har lokalanknytning. Innan man får påpekande så vet jag att Lunkan kommer från Åre och har spelat i Rögle. Men hans hjärta klappar för Frölunda och en sådan spelare ska man ha i sitt lag även om målvaktskonkurrenten är en klassspelare han oxå.

Men som Conny säger. Det finns en risk att både målvakterna försvinner inför nästa säsong.

Sedan tycker jag personligen att det är fel att sådant här dyker upp i media mitt under säsong. Detta kan man ta efter slutspelet. Att föra en sådan dialog i media kan knappast ha positiva effekter för laget under pågående säsong.

MoK GG: Låter spännande det där med att Henke eventuellt vill lämna VF. Det finns ett antal klubbar som tar emot honom med öppna armar.

Vf chefen: Tror inte Norrena är nöjd med situationen heller att spela så lite så antingen tar han sista chansen att tjäna pengar i NHL eller så sticker han säkerligen hem till FInland igen, Sen tror jag inte det är nån hoit att ta upp Jönfeldt i laget ännu, vi behöver en Bosse Ahl bakom Henke i nån säsong till som är nöjd med att spela få matcher.

Vf chefen: Det låter ju som en bra lösning, kan du fixa det eller ? ;-)

Frölunda85:
Tampas målvakt är inte nåt vidare bra heller och det är dom som har draftat Norrena. Om jag måste välja mellan pest och kolera så tror jag att det bästa är att Tampa plockar över Norrena och Vf får en slant för det. Sen behåller vi Henke och Jönfält i ES. Tampa har -8 i målskillnad just nu.

MoK GG: Ja, Henke ska va kvar, med vad händer med Norrena??Han har ett år kvar på hans kontrakt medan Henkes går ut efter denna säsong...det bådar inte gott

Frölunda85: Jo han har ju antytt detta lite då och då i intervjuer men aldrig sagt det rakt ut och på nått vis har man svårt att tro att han säger det rakt ut. Man vet ju aldrig hur media förvränger saker. Men som sagt detta måste lösas så Henke är stabil och vet vad han skall göra nästa säsong så han inte oroar sej för detta under slutspelet. Henke måste vi har kvar det är nog det viktigaste kontraktet att lösa.

Sv: Snälla GG
Chief: Tror man som sagt att sådanna brev gynnar föreningen så får man nog vara lite snurrig.

Henke lämnar Frölunda
Har läst i aftonbladet idag att Henke Lundqvist säger att han kommer att lämna Frölunda nästa säsong om han inte får bli första målvakt då. Jag säger bara så här Conny...ditt val är enkelt, gör henke till första målvakt

MoK GG: Vettiga människor inser att man inte skriver sådana brev överhuvudtaget. Skulle vara intressant att höra vad den/de som skrev egentligen hade för tanke bakom. För så jä-la dum att man på allvar tror det skulle gynna föreningen kan man bara inte vara.

"Goa Gubbar" tycker jag låter mycket mysigare än något som inkluderar ordet "brigad"...

liepins: Skönt att det inte finns sådanna idioter som håller på VF som skriver sådanna brev. Varende vettigt människa måste ju inse att det skadar hela föreningens anseende.

sannes: hehe..alltid snäll vettu...

liepins: Hm.....värst vad du var snäll så här på kvällskvisten......hihi...

sannes: Ja då gör du bäst i att stanna hemma kanske?=) Fast ska erkännas att det inte gått så värst bra de senaste matcherna jag sett heller...

liepins: Helt klart så är det i fotbollen de finns.

Då får jag ju tag på biljetter galant om det nu skulle vara så men och andra sidan så brukar det alltid finnas en plats ledig till mig.
Men jag borde nog hålla mig ifrån Scandinavium, för de få gånger jag har varit nere och kikat så har de inte spelat bra. Straffar var det sist.

sannes: Tror dårarna håller sig till andra idrotter(läs fotboll) i denna vackra stad.

Tror inte det är särskilt stort tryck till matchen imorrn. Hamnar nog runt 7-8000 skulle jag tro.

liepins: Det finns säkert några "dårar" (ursäkta uttrycket) hos oss också men dom har tack och lov inte märkts av än. Och så hoppas jag att det kommer att förbli.

Helt annan sak, någon som vet om det är tryck på biljettförsäljningen mot MODO. Jag kom på att jag ev skulle ner och kika till mina grabbar, var ett tag sedan.

Snälla GG
Känns rätt tryggt att ha "mesiga" Goa Gubbar vid sin sida här i Göteborg. Ett anonymt brev skrivet från Gbg känns väldigt avlägset just nu.

Eller det kanske beror på att vi är serieledare?:)

Sv: Biljetter
sofia: nej det vet jag inte det ä'r när grund serien är slut då när man vem frölunda ska möta

En som älskar frölunda

Sv: Vf-LHC
gud: KLart det är skönt att vinna fast dom inte spelar bra så man kan haka fast i topp 4 i tabellen. Men som du säger så börjar det ju bli dags att varva upp inför slutspelet snart men har ingen aning om dom gjort det. Sen vet man att Carna mfl lyfter sej flera snäpp i ett slutspel.

MoK GG:
det måste ändå vara skönt att vinna fast
laget inte är riktigt på topp..

vet du om Frölunda har börjat träna "hårdare"
inför slutspelet eller är det serielunken träning
fortfarande??

danoj: Hela matchen var botten ingen vidare underhållning man gäspade mest på läktaren. Krävs ett lyft

Sv: VF vs LHC
Sebbe: Vi är mycket trygga för vi vet vi kommer till slutspel det räcker för oss. Allt annat är bonus.

Vf-LHC
Gött med 3 nya fräscha poäng, tydligen tyckte evensson att den första perioden var citat "botten" trots ledning med 2-0, nu såg inte jag matchen så jag kan inte kommentera detta.
Verkade som det blev en vanlig dag på jobbet seger för frölunda, men sådana segrar räknas också :)
Närmast modo på torsdag, hade vi ställts mot modo årgången 01/02 hade jag varit betydligt mer orolig än vad jag är nu, jag är faktiskt kolugn :)
Men som sagt, pucken är rund....

FORZA FRÖLUNDA!!

rayar:

Jo, men du har ju forfarande inte svarat på vad bönder har med det hela att göra.

ehm de ska va skriker inte skriver

bj: folk skriver ju "spela hockey bonnjävlar" såå .. ja skrev bönder ist för bonnjävlar

Sv: Hästarna?!
Vf chefen: Ingen aning om detta men har för mig att VF får viss kompensation av Got Event för förlorade intäkter som givetvis inte täcker inkomstbortfallet.

Säga vad man vill om Borgen men vilken stämning det kan bli i den arenan. Minns med nöje SM-final serien mot Luleå.

Sv: Hästarna?!
Är det nån som vet vilka summor det rör sig om? Hur mycket betalar VF för en hockeykväll i scandinavium till Got event? Hur mycket måste Vf betala för en kväll i borgen?

Sebbe: Ser fram emot er match mot TIK nu på torsdag. Det lär bli en riktig holmgång med förhoppningsvis lika läge vid slut på ordinarie tid.

« · 191544 · »