danoj: 8 sekunder kvar av perioden. Snacka om psykologiskt mål.
Sedan tycker jag det är extremt oroväckande att man inte gör så mycket mål något mer. Vad är det som händer egentligen. Ok, Luleå är inget lätt motstånd att göra mål på men med de klassspelare som utgör vår forwardsbesättning borde man kunna kräva lite mer målproduktion.
Det är la sjävla fan också, vi tar 3 utvisningar på raken, tro f*n att luelå gör mål, gör någonting nu conny, för nu blrjar jag bli j*vligt trött på detta.
Jag hoppas att Kallio kommert till vf. efter Ikonen fick sluta så behöver vf en forward till. Och Kallio skulle vara parfekt om vf kunde knyta till sig honnom.
Så ska Carnbäck lägga av (lugnm efter säsongens slut och förhoppningsvis SM-finalen). Som Leman säger är det kanske inte direkt någon överraskning. Men, man kommer ändå att känna en tomhet när han slutar.
Hans tröja borde väl hängas upp i taket efter att han slutar?
Ta tillfället i akt kära Frölundaiter och vallfärda till arenorna och se denna VF hjälte innan han slutar.
Normalt när man läser rykten om övergångar brukar man kanske inte ta det på fullaste allvar. Detta gäller inte minst artiklar i Aftonbladet och Expressen. Men, när GP:s Henrik Leman författar något brukar det finnas viss substans. Tänk er en spelare av Kallios kaliber i VF. Se länktipset
Glädjande med denna säsong, förutom de sportsliga framgångarna, är givetvis att ekonomin är på bättringsväg. Tycker att styrelsen har gjort ett kanonjobb. Hur illa såg det inte ut för typ några år sedan. Skattefusk, rättegångar, ett spel som lämnade en del att önska och allt som oftast negativ publicitet i media (framförallt AB och Exp). Numera när man läser om VF i media tycker jag att det är övervägande positiv PR man fått.
Oavsett hur det går i slutspelet har Frölunda förvandlats från ett mittenlag till ett topplag och med en framtid som ser exceptionellt ljus ut.
E det nån som vet nått mer om att Henke ska lämmna VF?? Hoppas inte det.. Vi behöver ju honom.. Inte för att Norrena e dålig för de e han inte.. Han va bra matchen mot modo.. Men henke e ju oxå bra.. Nån som vet om han stannar???
FreddanVF: Håller med dig ang dina 3 punkter du tar upp, men 2 av målen igår var inte norrenas fel, utan föregicks av uselt försvarsspel. Egentligen spelar det ingen roll att modo gjorde 3 mål på oss igår, för vi skulle ha gjort minst 5-6 på alla dom lägen vi hade.
finne85: Jag är jätteklok... Se bara hur bra Norrena var när han spelade i AIK... Tyckte redan då att det var en chansvärvning och visst han har spelat toppen med tycker fortfarande Frölunda kastar pengar i sjön med en sån som Henke i laget. Han är lika bra som en förste målis ska vara... Och han har suget. Han är så bra som han kan bli i sverige. Och visst tack till Norrena för att han lärt honom använda klubban osv. Men det hade man inte behövt en målvakt för.. endast en finsk målv. tränare eftersom dom verkar öva på det...
MoK - Det var inte därför dom förlorade nej..
1. dom kan inte teka 2. Dom vet inte hur man lyfter pucken ovanför isen 3. Dom ska spela sig till öppet mål
Och igår så hade ju modo 6 spelare på isen hela tiden... den sjätte var svart-vit randig och korkad.
FreddanVF: Norrena kastade sej nog ner lite tidigt denan gången men känns som man kan ta det för hur många frilägen har han inte räddat på liknande vis under säsongen? Knappast hans fel att vi förlorade matchen
asson: Läs inte mina inlägg då.. Och är man landslagsmålvakt ligger man inte som en ål på isen raklång och ser en vitklädd Modo spelare passera dig som om du vore en slalomport. Har länge väntat på att någon skulle dra förbi Norrena när han kastar sig som en fallande fura på isen så fort nån är fri.
MoK GG: Jo Tack mina kunskaper är det inte det minsta fel på... Det är bara så att alla här inne är jäkligt snabba med att skriva satsa på dom unga killarna men så fort det gäller Henke nä då kan han sitta där och öppna båsdörren.
Jag vet att det finns mycket mer som Frölunda ska öva på. Till exempel så kan man ju lägga nånting ner på isen framför ett tomt mål, varför inte Norrena, han ligger ju ändå där mest hela tiden. Sen kan dom öva på att slå pucken över Norrena och in i mål. Man behöver faktiskt inte alltid slå in pucken efter isen.
Det har varit rykten om att Tomi Kallio som just nu spelar i Philadelphia (iår har han spelat i 3 olika NHL-klubbar inom 3 mån.) kan vara aktuell för Frölunda... och Färjetad.
Han har haft konstigt nog svårt att platsa i nått NHL lag iår. Ifjol och året före var Kallio rätt eteblerad i sitt lag, så Atlanta. Men iår blev det mycket lite spel tid där...
Nu räcker det för fan, hur många gånger ska man måste säga att ingen målvakt i världen skulle ha vunnit MoDo matchen åt Frölunda ändå... stirra inte blint på statisken nästa gång.
Fegis av Conny, Frölunda att dom kan inte bestämma vem står målvakt imorgon. har kolla hockeyligans hemsida.... Ur texter: Conny har inte bestämt vem av målvakterna som ska stå.
Nizz: Vadå misslyckat målvaktsspel mot Modo?? Är du ännu en av dem som inte såg matchen men alltid tror det är Norrenas fel vid förlust? Blir ju så förbannad...
Tror ni att ska Henke stå mot Luelå???? Jag fattar inte att Conny fortsätter med byte målvakt mellan Henke o Norrena hrrmm men men hoppas Conny välja Henke som förste målvakt efter misslyckas målvaktspel-MoDomatchen. Jajaja få se vad som händer de närmaste timmarna.
Någon här som har 2 biljetter till salu den 28:e januari mot fbk? Har försökt i en vecka men det är helt slutsålt, inte ens mina "kontakter" kunde ordna fram något :) Så om någon har 2 st över, så skicka gärna ett mess till mig.
Vi får väl se hur det blir med slutspel och SM-guld, dit är det ännu långt. Får väl hoppas att vi slipper "sluspelsspöket" MODO under ev. slutspel i alla fall ;-)
VF måste börja producera framåt igen. Finlir, petningar med klubba och klena avslut... Det vinner man inga matcher på, åtminstonde inte i längden...
Det är många omgångar kvar av serien, låt os vänta och se vad som händer. Det är nu det börjar bli riktigt spännande och kul med tabellen.
asson: Tolsa mfl hade bra fart under skridskorna igår han blev ändå matchens lirare. Tolsa vill mycket just nu snart släpper det. Nya tag mot Luleå borta imorgon sen 2 nya hemmamatcher nästa vecka.