Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 206823 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Fasthållningar, hakningar
sannes: jo visst var mickes tilltag onödigt, men tro fan man blir förbannad såsom dom slashar, herregud, man vill ju ha fingrarna kvar efter matchen.

Nu fick jag igen i andra perioden för att jag tidigare skrev att det var lugnare nu än tidigare matcher.

Jag trodde det var hockey jag skulle se på och inte boxning och brottning, sicken match, utvisningar och matchstraff åt höger och vänster.
Micke Anderssons matchstraff var inte mycket att säga om tycker jag, det var en riktigt ful grej han gjorde.

Hur skall Conny få ihop laget nu i sista perioden. Esbjörs har fått stiga av pga skada, ljumskarna tror jag det var.

Sv: Har glömt vad han heter.
Joinzzon: Jo jag vet, kom på det efter att jag hade postat inlägget.

Sv: Har glömt vad han heter.
BORÅSINDIAN:
Juha Ikonen

Skulle bra vilja veta vad dom gör på leksands träningar, provocera fram slgasmål å hakningar är väll inte en alltför vpgad gissning?
Sen den där pajasen holm, kakko stod bara å höll i honom, och han börjar veva, nä fyfan, säger som publiken, spela hockey bonnjävlar.

Har glömt vad han heter.
Vad var det han hette? Finnen som skadade sej, så att han fick sluta. han var så ruskigt bra på att teka, Jag och min polare kommer inte på vad han heter,

Dragan 2k:
Jo, det kan nog hända.
Jag tycker ändå att det är lugnare nu än tidigare matcher.

Fullsatt i "templet" idag igen, makalöst.

Dåså, andra perioden börjar nu......

Sv: Witehall
MAStermind: jo då. Det finns alltid plats för en duktig lirare. När det gäller dyrare lag gör det nog ingenting. Föreningen är numera välskött och laget formligen drar in pengar. Med ett pybliksnitt på närmare 10000 och starka sponsorer är Frölunda definititvt framtidens lag

Sv: Witehall
Dragan 2k: Tja, orkar ni ta vara på honom den här gången då?
Sist blev han väl skeppad till Hanhals.

Sedan kom vi och lyfte upp honom - och...VIPS...
...NHL-proffs, sejourer i Schweiz och Tyskland och landslagsman.

Och ett dyrare lag blir ännu dyrare...

sannes: tycker ändå inte man ens kommer ner i den klass som Leksand gör med sina hakningar och fasthållningar.

sannes: jo hörde detta, hehe började undra vad det var frågan om :)

danoj: Roligt att höra publiken som sjöng nationalsången idag, visserligen var sången sådär men kul var det.

När det gäller hakningar osv i dagens match så är vi inte guds bästa barn heller, skulle jag tro.

Och biljetterna till kvartsfinalerna släpps nästa vecka.

Dragan 2k: japp, eju som joel sa, dom vill ju inte åka skridksor själva utan få draghjälp av oss.

Fasthållningar, hakningar
Fy tusan vad de håller fast och hakar.

Witehall
Nu ska Witehall flytta hem enl länktipset. Fortsätter byggandet på sitt hus utanför Göteborg (Lerum tror jag). Givetvis vill han till Frölunda i första hand.

Sv: Henke står idag?
BORÅSINDIAN: Det låter bra, då har Conny gjort rätt val

Dragan 2k: När dom intervjuvade Conny på canal+ efter MIF matchen, så sa han att hENKE skulle få stå mera matcher nu. Så det blir nog Henke i målet i slutspelet. Hopas at dom vinner mot LIF i dag, LIF har ju mycket att spela för så jag tror att det kan bli en tuff match.
FORZA FRÖLUNDA.

rådbjer: ja du. Robinson är säkert populärt där uppe. har ingen aning om varför matchen börjar så tidigt.

Dragan 2k: Varför börjar er match kl. 14? Ville Leksingarna komma hem i tid till Robinson?

OM vi vinner Guld, då blir det trångt på Domustrappan i Timrå :)))

liepins: ja, vem vet. Återstår att se om det verkligen är Henke som står. Vet inte om Frölundas hemsida har angett det ännu men vi får väl under tiden anta att den informationen som finns hos GP inte är tagna ur luften.

Det är väl det som gör Conny så bra som tränare. Han har väl som alltid full koll på läget.

Ponera att VF vinner Sm-guldet i år. Undrar hur mycket folk som dyker upp utanför Posiedon och Avenyn. Frågan är: räcker Avenyn då? Kanske skulle behövt en gata i Broadways storlek.

liepins: Jo det skulle verkligen vara kul att veta hur COnny tänker med målvakterna., Förlusten var ju ingalunda Norrenas fel i SSK snarare tvärtom.

Dragan 2k: Okay...tackar för det:)

Knepigt att de ställer Henke igen tycker jag. Norrena var riktigt bra sist...Den som ändå kunde läsa Connys tankar...

liepins: Dagens tryckta GP.

Dragan 2k: Vart har du läst att Henke står?

Henke står idag?
Det verkar som om Henke står i dagens match mot Leksand. Det innebär att Henke stod 4 matcher, uppehåll mot SSk och står idag igen. Känns alltmer som om Frölunda bestämt sig för vem som kommer att stå under slutspelet och vem som således kommer att vara första målvakt.

Biljetter till VF-TIK
Hej alla Rödskinn!

Är på jakt efter 4 biljetter till matchen mellan VF-TIK den 13/2 så om det skulle vara någon som har några han/hon inte själv kan utnyttja så vore jag tacksam om den personen skulle kunna maila mig på adressen [email protected]... hoppas bara att det faktum att jag håller Timrå IK närmast mitt hjärta inte ska ses som ett hinder ;-).

Våld
Nu är det dax för domarna att ta tag i alla slashingar och hakningar..det hackar sönder spelet om det går till överdrift..

Sv: ...??
liepins: Jag har mer fattat det som om det har varit hat kärlek mellan Färjestad och Djurgården, men det kanske har ändrats. Och självklart mellan Frölunda och Djurgården

Sv: ...??
Frölunda85: Har alltid varit lite "hatkärlek" VF- och FBK-supporters emellan. Inget att ta för seriöst. Bara på skoj:)

...??
Börjar bli lite fundersam över att frölundaiter bråkar med fbkare och tvärtom. Frölunda och Färjestad har vell aldrig haft något emot varandra innan..eller har jag fel??

Sv: Luukkonen
Pat86: ja det låter som en bra ide :)

danoj: ok tack så mycket....måste ju göra en tvåpinnsflagga med hans namn på som välkomnande...

Pat86: Japp Lucky Luuko kallas han för. Ingen aning egentligen men det ska väl säkert vara att en anspelning på Lucky Luke - killen som drar snabbare än sin egen skugga. Dätr har vi Luuko. Han är snabb och skjutglad. Och gör en massa mål. Se statistiken för J20 ifjol.

Pat86: jepp det stämmer att han kallades så, varför?
Tja, vet inte riktigt, kanske har något att göra med leksandmatchen i höstas då han satte 2 strutar och i GP dagen efter så var rubiken "lucky luuko".

Luukkonen
vad kallades luukkonen i frölunda?? jag har hört att han skulle kallas lucky luukko...stämmer det?? i så fall varför just det??

Sv: Frölunda - Leksand
bajenmattias: Vila spelare är det inte tal om nu. Snarare tvärtom. Gäller att se att spelarna är laddade inför slutspel för i ett slutspel kan allt att hända. Tror att spelarna ligger i hårdträning.

Hoppas precis som du att det blir en kanonmatch. Inramningen kan man inte klaga på. Utsålt, Säkert en 1000 masar och ett supporterupprop från Frölundas sida. Det blir garanterat en upplevelse. Sen får ni masar reda på hur det känns att få ett mål emot sig signerat Tomi Kallio.

FreddanVF:

Faktum är att Leksand kommer att överraska med sitt spel nu för jag tror att publiken kommer att får se en bra match imorgon!

Frölunda har förvisso seriesegern att spela om men Leksand har ju en slutspelsplats att spela om så jag tror att det blir lite av en nycklmatch för Leksand!!

Vinner vi imorgon törs jag lova att vi ses igen i Kvartsfinalen...

Frölunda gör klokt i att vila lite spelare frm till slutspelet kanske för att inte riskera att åka på skador!

Mer än 2 mål ska det vara.... "Det var sex matcher sen Leksand gjorde mer än två mål i en match..."

bajenmattias: Läste i AB att Leksand inte gjort mer än 1 mål i 6 matcher i rad, Vad talar för mer är ett mål mot VF borta när VF är seriens bästa hemmalag plus att vi släppt in minst mål. Och Frölunda spelar för att vinna ES. 1 miljon kronor.

Dragan 2k: ok, har förresten hört att biljetterna till slutspelet släpps den 17:e, lr 18:e feb, Och den 14:e till medlemmar, gäller ju att hänga som ett plåster på telefonen den dagen när dom öppnar kassan kl 10.

danoj: Tydligen magsjuk. han ska dock enligt uppgift vara med i morgon igen. Fyra kedjor som mal sönder allt vad motstånd heter.

Dragan 2k: kunde inte sagt det bättre själv :)
Vet någon förresten varför inte esbjörs var med igår?
Någon som vet om han kommer att medverka imorgon?

svanru: Ett formidabelt tips. Leksand har ingenting att hämta i gbg. Jo det har dem förresten - en förlust.

svanru:

Hoppas att du vinner för Leksand brukar ha svårt att vinna i Scandinavium men Leksand har ju mer att spela för...

Mitt tips.... 2-2 3-2 efter sd.

Sv: Södertälje - Frölunda
Synd att man inte kan sätta mer än en kasse när Timrå förlorar. Så man kan säkra seriesegerna och sen ta det lugnt till Kvartarna börjar. Tråkigt. Speciellt som Norrena var strålande. Tur att VF införskaffade sig Kallio för annars hade man inte ens fått en pinne igår.

Jag har satt en hundring på 5-1, se nu till att stötta dem så jag kan ha en :-D lördagskväll.

Sv: Bortaplan
ribba9: Måste du hålla på o svara på dina egna meddelanden i ett annat namn hela tiden?

Har du ingen fritid?

sektionU: Känns inte riktigt relevant att jämföra VF med MIF...

ribba9: Varför ställer du så mycket frågor på varenda HS?
Är du nyfiken på allt o alla? Har du ingen egen åsikt? Har du stora frågsjukan? Eller har du inte kommit ur "varför då då"- stadiet än?

sektionU: ja men på senare tiden har det inte blivit så många tre poängar...och vi är ett topp lag...så att..

« · 206823 · »