Mattias Ritola son du nämner är en av de bästa 15 åringar jag sett.
Han spelade för Borlänge Hockey den gångna säsongen oich både Fbk och Leksand har varit intresserade så det är bara att gratulera till ett bra nyförvärv.. Jag blir inte förvånad om han har en a- lags plats om 1-2 år....
Jasså... så nu Evensson har bestämd sig för att börja med Lundqvist i målet...
Förstås inte varför alla säger att man måste bestämma vilken målvakt man ska använda i slutspelet då det har fungerat alldeles utmärkt så långt... Javisst dt är slutspel men dt ändrar väl inte målvakterna presentations förmåga?
Men Conny gör som han vill.
Tror fortfarande att dt blir Färjestad som tar guld. Speciellt nu när dom har kommit i så pass bra form nu till slutspelet.
FreddanVF: Ingen fara 1. kedjan regerar forfarande I sverige, kallio gör ju två mål så att dom är så bra som dom ska vara, hoppas bara att deras och lagets kan hålla sig i form HELA slutspelet.
Mysmi: Ja såna där oönskade kommentatorer vill man inte ha bakom sig´, men vilket lag höll dom på då?
Kan bara fortsätta konstatera att lovande ungdomar bara fortsätter att välja VF. Nu är det pojklandslagsspelarna Mattias Ritola och Patrick Zackrisson, båda 15 år, som kommer att skriva på för frölunda.
Dragan 2k: Hehe ja är Kinch kommentator då är det bara att stänga av ljudet :) Sämre får man leta efter, den enda som kommer i närheten är Zachrison det år som TV3 sänder alpina tävlingar... det gick lite för fort för honom ;)
Om 6 minuter börjar en chatt med Conny Evensson på Göteborgs-Posten. Hoppas moderatorerna har överseende med detta inlägg ifall det klassas som reklam.
Dragan 2k: Inte ännu. Företag som är riktigt serviceminded dröjer med svaret lite extra för att kunna ge ett så exakt och bra svar som möjligt :-) Så fort (eller om) det kommer så ska jag dela med mig.
FreddanVF: Kul att se en gnagare bli jämförd med en annan ;)
Låt mig ställa en fråga, är det så att ni endast gillar kommentatorer som talar väl om Frölunda ? Är det inte bättre att få en nyanserad bild av en match än en "en färgad" ?
Vf chefen: Ok, jag fick ett väldigt svagt svar av honom då jag lade fram alla mina argument emot vad han skrev, han hade faktiskt inget vettigt alls att komma med, men iom att han skrev som han skrev till mig nu så fick han tillbaka ett bra svar :)
Frasse99: Lasse kommenterar inte VF förräns i en final och här snackade vi om Scandinaviums reportrar. Men jag håller med Lasse är mannen om man säger så. Sen tycker jag att Lars Gunnar Jansson är en SMULA bra också. Han har en vana att säga en smula för er som inte snappat upp det än :)
BJ: Jag måste ju inviga mod och förhoppningar inför slutspelet hos alla Vf fans. Jag vill bevisa att Kallio är bättre än Hyvönen. Ärligt talat så har man sett vad han presterat och funderat på om han skulle passa i vår 4 kjedja.
danoj: Jag fick ochså svar. han påstod att han gillade att reta oss och att jag inte var ensam om att klaga. Han hade inga planer på att sluta med det. Jag vet då vem som ska maila honom om det där krysset i sargen på tisdag kväll och fråga när dom kommer...
Få se nu om jag förstått det här rätt. Du har alltså lagt ihop all statistik för de båda innan ES för att på detta sätt lyfta Kallios insats och förringa Hyvönens? Sedan kan man ju fundera på varför du väljer att räkna ut ett poängsnitt för dem i ES istället för att skriva ut poängen när det bara skiljer en poäng till Kallios fördel. Är det kanske för att det ser lite bättre ut? Den här meningen får mig att dra på smilbanden, "Visserligen har Hyvönen gjort några fler mål men det är inget att fundera över.". Jag som i min enfald trodde att det gick ut på att göra mål. Så, i ditt tycke så är passningen mer värd än målet? Tänk om ingen hade gjort mål på Kallios 7 passningar. Hur viktiga hade de varit då? Nej, var du glad att VF har Kallio så är vi FBKare glada att vi har Hyvönen. Personligen så skulle jag inte vilja byta då det finns gott om framspelare i FBK medans sådana här målskyttar alltid är välkomna, men med det så vill jag INTE förringa Kallios insats. En sista liten statistikbit till dig. Hyvönen har Skjutit 26 skott och gjort mål på 11 av dessa vilket är 42%. Inte dåligt, men det är väl inget att fundera över?
Klinth: Sannolikheten att dom ska få iväg 30 skott är nog liten. Totalt har dom skjutit 1325 skott vilket ger ett snitt på 27,04/match. För övrigt har Frölunda avlossat 1550 skott med snitt på 31,63/match.
HENKEBUS: Jag har gjort en liten uträkning. Idag ligger Henke på 94,81%. Han har fått 770 skott på sig och släppt in 40 mål. Om Brynäs skjuter 30 skott och Henke håller nollan så blir det 800 skott och 40 mål. 95% är klart. Tyvärr räcker det inte med 29. Om han skulle släppa ett så är det i stort sett kört. Om Brynäs avlossar 50 skott och får in en puck så hamnar han på 95%, med det klarar dom aldrig.
Hyvönen är inte så märkvärdig egentligen. Om man jämför Kallio med Hyvönen så ser man att Kallio har snittat 0,54 poäng/match totalt. Hyvönen har "bara" 0,47. Kollar man då elitserien så har Kallio 1,33 i snitt i Frölunda och Hyvönen 1,22 i Färjestad. Visserligen har Hyvönen gjort några fler mål men det är inget att fundera över. På tisdag kommer Kallio att passa till Nicke när han sätter 2 baljor och går förbi Wernblom i poängligan. Dessutom passar Nicke till Kallio när han sätter sitt sista i grundserien. Hyvönen blir utan mål mot HV.
FreddanVF: att man skriker JAAAA, nej det blir mål och att det blir ett susande nej genom publiken är ju en sak, men dessa killar var ju inte tysta en sekund utan bara snacka goja hela tiden :(
Att fråga mig om de olika kedjorna är nog ingen bra ide. Jag vet ju inte vilka killar som har vilken siffra :-/, men Kallio och Niklas var ju i form igår iaf :)
FreddanVF: första perioden var ok, andra var kass och lite trist och tredje då jäklar kom de igång :) och Henke gjorde några snygga räddningar särskilt då han petade till pucken när en bumbibjörn kom alldeles själv på mål
mysmi: Känner igen den beskrivningen, fast själv är jag nog en gaphals :)
Jag tycker Kallio kedjan försvunnit dom senaste matcherna i protokollet. Är spelet så också? Hur såg det ut igår? Bortsett från det utsökt snygga 4-1 målet vill säga.
Jag tycker Frölunda ska spela med Henke och försöka få upp slutspelsångan ordentligt mot Brynäs och visa Gästrikarna att dom verkligen hör hemma i kvalserien. Inget av lagen har ju nått att spela för egentligen.
det mest tröttsamma när man går på match e att jag lyckas alltid hamna i närheten av några nötter. Igår satt det 2 killar snett bakom mig som hördes över hela sektionen. De sa allt de tänkte om matchen och jag var såå nära att säga till dem. De trodde de var Arne H antagligen men de lät mer som Lasse K........
Läge att testa, testa, och åter testa morgondagens stjärnor!
Vore det inte en HELT perfekt match för Jönfeldt. målvakten i j20 laget att göra debut på riktigt. Ingen press på sig, antagligen får han en hel del att göra och det kan bli öppet spel med mycket frilägen åt båda håll..
Mitt tips,, vila norrena och henke,, låt jönfeldt briljera!!!