Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 225462 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Är Frölunda medias nya gunstlingar?
Alltid kul när laget blir positivt uppmärksammat i media. Men vad har hänt hos Aftonbladet. De har väl inte varit kända för att vara pro Frölunda men varför inte.

Det som oroar mest inför slutspelet som även Aftonbladet belyser är tekningarna. Att ingen spelare ligger över 50% vunna tekningar är inte bra. Det märktes mot Luleå och om man möter Dif kommer garanterat att märkas där.

Sv: Nu blir det tufft!!
liepins: Först trodde jag att ni hade en sån där Lunarstormborttagningsautomatik (vicket långt ord)
varje gång nån skrev lunarspråket som ingen fattar! :))

rådbjer:
ja jag lider verkligen med dig;)

rådbjer:

KOLLAR

liepins: Fast det var synd att bli av med rekordet på antal raka inlägg :))

liepins: OK då ska jag testa igen då :))

rådbjer:
Gjorde som du sa och rensade alla dina testinlägg;)

Sv: Löjligt med lottning!
Cc: Jovisst men det brister ju litegrann för dom sista tre matcherna spelas ju hemma borta hemma eller hur. Och dom avgörs också i varannan dag serie.

Vargatjutet: Gäller väl er också? Leksand kan vara farliga.

O Nej! Vår Gb har blivit lunarized!

FreddanVF:
Du får också tänka på att det är mycket längre avstånd i USA = högre hostnader att åka runt.
Nu vill jag inte säga att de 900 km som det är mellan VF och Modo är lite, men om du har HV och DIF t.ex, så är det ju inte så långt mellan Jönköping och Sthlm.

Det jag tror att man försökt göra i Svergie är att få den avgörande matchen hemma. Det måste ju vara roligare för ett lag att vinna avgörande match hemma inför hemmapublik.

Vargatjutet: o Ni åkEr uTmOt lekZaNd!

Vf chefen:
Man kan ju se det som så, att om det avgörs på ojämt antal matcher, så kommer Frölunda ha fördel.
Anledningen att man lägger två matcher i rad, är att man helst vill ha de avgörande matcherna inför hemmapublik. Dvs, 4 raka, så spelas sista i hemma. 4-1, spelas sista i Hemma, 4-2 så spelas förvissa sista borta, och 4-3, så spelas sista hemma. Det är altså 75% chans att den avgörande matchen är hemmamatch. (om man nu ska se det så..)

Nu blir det tufft!!
Nu gäller det för VF att kämpa för att komma vidare.. Vilket jag hoppas ni gör för jag vill se Färjestad - Frölunda i final... Jag tror att kvarten mellan VF - MoDo går till alla sju matcher... Och jag tror att om inte VF är vakna och aktiva till 100%, så tar MoDo och slår ut er..

Men som sagt, jag håller tummarna för Frölunda.. Kämpa..

Sv: "SvartaBiljetter"
FreddanVF: Eftrrsom det är "typ" förbjudet att sälja svarta biljetter så gör dom tvärt om. Det är dom killarna som säljer. (Kanske)

FreddanVF: Det där med 2 hemma matcher i rad är en ren ekonomisk sak. Skulle det bli 4-1 i matcher så har hemma laget haft 3 hemma matcher och borta laget ha 2. Avgörandet kommer oftast mellan match 4-7 och där är 75% av matcherna hemma.

svanru: vi får väl hoppas att leksand skräller rejält mot FBK. det hade inte varit så fel. självklart vinner vi mot MODO. då kan vi säga att vi fick en bra lottning

FreddanVF:
Också funderat på det. Faktiskt fått en förklaring en gång som lät ganska vettig, dock glömt av den men det hade med sponsorbiljetter att göra:)

FreddanVF: dom kanske vill ha billiga biljetter eller också kanske dom inte har fattat att det finns biljetter kvar?

Hur som helst att det otroligt korkat-

HENKEBUS: Vadå löjligt med lottning! Om den hade sköts proffsigt så ger det en krydda i tillvaron. Lottning i TV4 var patetisk. Glöm inte att det blir lite svårare att välja motstpåndare med lottningar. Ni skall vara glada över MoDo istället för att få leksand och halva truppen skadad.

HENKEBUS: Appropå det du skrev med svarta biljetter. Kan nån förklara för mig varför det står folk utanför med skyltar till dom matcherna som bara har drygt 7 000 åskådare och så står man med skyltar som har texten Biljetter Köpes på? Har aldrig fattat det. Kan förstå när det är slutsålt.

FreddanVF:

BRA IDÉ!!!

den borde man fan i mig anamma helt och fullt!!!

dra den i mail till swehockey.se

Sv: Busligan
liepins: Ja, eller att Peter Andersson är Värmlänning. :-)

Kikkoman: Jag tycker inte man ska kopiera handbollen. Men däremot tycker jag man ska kopiera NHL fullt ut. Som det ser ut nu så har man någon konstig blandning. Först har man lottning mellan 1-2, 7-8 och 3-4, 5-6. I NHL ligger systemet fast. 1 mot 8, 2 mot 7, 3 mot 6 osv. Sen har man i Sverige kopierat NHL med 7 matcher men totalt fattat noll i resten. Det ska vara fördel med hemmaplan. I NHL spelas match 1 och 2 direkt hemma, 3 och 4 borta sen varsin till 7. Om Frölunda tex. fått dom två första hemma hela tiden så är det ju fördel av hemmaplan. Att få match 4 och 5 hemma i följd tycker jag är ett hån. Alla vet hur viktigt det är att vinna första matchen och som det är nu så spelar toppklubbarna den på bortaplan. Huvudlöst. Men dom har ju aldrig gjort någonting rätt på hockeyförbundet.

svanru: I vissa fall är det berättigat att skylla på domarna men att dom skulle ogilla Ackerstöm speciellt tror jag inte. Men helt rätt har du. Det måste finnas nån man kan spy galla över och det är han med randig tröja.

svanru:
Har nog mer med att domarna får sin lön från Färjestads kansli;)

liepins: Nu satte du mig på prov. Hur skapar jag statistik på 2 minutare för dom senaste 25 omgångarna. Men du har helt rätt, jag tycker också att han lungnat ner sig betydligt. Det gäller även Joel och Jensa.

Vf chefen: FBK kanske har haft bättre tur med domarna :-)

Sv: ???
Klinth: Just nu är det rea på ICA.
Använd Wella schampo.
Snart börjar vår nya tv serie, missa inte det.
Gå upp mitt i natten så hitar du smör i kylskåpet.
Nu börjar nyheterna snart.
Köp senaste Mixplattan från Åhlens.

Fy fan vad jag hatar tv4.

HENKEBUS: 'men det kan vara kul att veta,,,,' - jaja.

Vf chefen: Större delen av Ackes straff kom nog under den första halvan av serien. Numera har han hållt sig borta rätt bra tycker jag.

"SvartaBiljetter"
Har någon pejl på vad biljetterna på gatan kostar inför matchen,,,

nu är det väl ej legalt och jag tänker absolut inte ge upp mina dyrgripar på sekt k och b men det kan vara kul att veta,,,,

svanru: Denna tabell är sorterad efter 2 minutare. Dessutom har jag lagt till en kolumn längst ut till höger som visar antalet 2 minutare per match i snitt. Tyvärr finns det en och annan Vf spelate med där.

Sv: MoDo måste vara en drömlottning !
Dragan 2k: Jag också, av någon lustig anledning.
Hmm, tycker det är en hel del barnsjukdomar på HS4.
Men det kanske fixas såsmåningom.

svanru: Tror han är misförstådd bara =)

Busligan
Jag vet inte om Joel har varit extra grinig i år men kolla in J Jönsson som har fått 2 matchstraff finns inte med på top 25. Vad säger ni om ettan han måste vara en riktig buspelle eller kanske lite extra smågrinig ?

Portello: Fick helt plötsligt en deja-vu känsla.

Busligan
Klinth: Jag vet inte om Joel har varit extra grinig men kolla Jönsson som har fått två matchstraff och finns inte med på top 25.
Men ledaren av ligan är väl ingen gullunge eller?

Dragan 2k: Bulan är from som ett lamm, inget snack om den saken.

Dragan 2k: Bulan är from som ett lamm,helt klart. Inget snack om den saken.

svanru: Jag vet mycket väl att du inte ville måla ut Frölunda som ett ful-spelande lag, men "busligan" såg ju inte så bra ut för Frölundas del ;-)

svanru: Det vet jag att du ville, men i "busligan" såg det inte så vackert ut för Frölundas del.... detta trots att de faktiskt inte spelar fulspel. Som Dragan 2k skrev, matchstraffen späder på rejält ;-)

Portello: Jag tror att det föreligger en konspiration inom den förenade domarkåren att göra Bulan till en sorts syndabock för alla missar man har gjort eller kommer att göra. Blev oerhört besviken över detta flagranta påhopp på den fromma Bulan. :)

Klinth: Nej min käre Klinth jag uppfattar inte VF som ett buslag. Det är nog mer relevat att titta på lagens totala utvisningsminuter. hittar dock ingen bra statistik. De jag tänkte på var Luleå, LIF etc

Frölunda85: Det bästa med TV4 är att man SLIPPER att titta på deras sändningar rörande ishockey och Engelsk division III fotboll. Det är en kanal för reklam, såpor och annan bröte.....

Tacka vet jag Canal + som verkligen satsar på att leverera utsökt sport med brakommentatorer och bra uppföljning runt sporten. Dessutom finns det absolut ingen reklam som stör sändningen.

Om Canal + inte sänder den match man vill se, så sänder PPV Sport hos Com Hem oftast de matcher som man vill se, mot en rimlig kostnad.

Så är det bara.....

Ber om ursäkt till de som inte gillar reklaminslag i de texter som skrivs här på forumet, men nu krävdes det......

Dragan 2k: Men hur kan Bulan ligga så högt upp? Han är elitseriens snällaste spelare. Och ännu snällare lär han ju bli i slutspelet :)

Dragan 2k: Och Ackeström är väl ändå inte en spelare som kan anses spela destruktivt. Att inte han blev uttagen till landsslagsspel under året förvånar.

svanru: Visserligen! Men statistiken kan vara missvisande. Exempel: Joel Lundqvist. 3:a i busligan men inget direkt ful spelare. Matchstraffen ökar på minuterna ganska dramatiskt. Ska man titta på enbart 2 minutarna så har vår egen Ackeström dragit på sig mest.

svanru: Men vad bra, då gynnas ju grislaget Frölunda med alla dessa slagskämpar och råa kapningar och neddragningar som dom ägnar sig åt hela tiden....... Eller vad ville du ha sagt?

Portello: Nej verkligen. Nöjet med en hockeysändning är ju inte enbart själva matchen utan alllt runtomkring också. vad tycker "experterna"? Hur uppfattade spelarna det? Vad tyckte tränarna?

Hmm. Som du säger - på fyran får man inte reda på det. Ibland när jag ser på fyran känns det som om man kommit in i värsta propoganda TV:n för de egna programmen. Maken till självgodhet får man leta efter.

Roligaste man hört på fyran: Starten av förra årets tipsextra. "Matchen ni alla väntat på: Burnley-Swansea" eller vilka två obetydliga lag det var. Samma dag visade de Man United mot ett annat topplag i den engelska ligan. Hmmm.

« · 225462 · »