Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 226334 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Domarna i slutspelet
rådbjer: Vilken tur du har! =)

Dragan 2k: Ja, jag vet! Ingen falsk blygsamhet här inte!

Faktum är att jag är lik honom :))

rådbjer: Härligt! Du behövs!!

Dragan 2k: Inte jag iallafall :))

Domarna i slutspelet
Då har Peter Andersson utsett de domare som kommer att döma under slutspelet.

Följande finns med:

Tomas Andersson
Stefan Danielsson
Christer Lärking
Lars-Johan Ryhed
Ulf Rådbjer
Ulf Rönnmark
Patrik Sjöberg

Detta innebär att man slipper både Ulrik Lindh och Marcus Vinnerborg. Det känns skönt då jag tycker ingen utav dem har varit bra i år.

Men vilka andra domare blev bortsållade? Någon som vet?

Sv: Frölundas skyttekung mystiskt SJUK!
förkylningar kan va mystiska....

Sv: Frölundas skyttekung mystiskt SJUK!
frölundaindian: Det stog i GP också. Han var febersjuk och man visste inte om han kommer till spel imorgon, tyvärr

Frölundas skyttekung mystiskt SJUK!
stog deti en artikel i expressen han ej läsa igenom den, såg bara en skymt, är det någon här som vet om det är Sant? Det verkar ju som dom syftar på NICKE,A. Hoppas det är ett överdrivet skvaller!.

Sv: Hockeykväll på reklamavbrottskanalen
Med tanke på TV4 så vill jag framföra en åsikt som Claes Eriksson har som jag delar starkt. Stod i gårdagens GT.

TV4 är inte intresserad av att göra bra TV utan att sälja tvättmedel. Tycker jag sammanfattar den kanalen ganska bra.

Gamla goda tiden med hockeykväll i 1:an och 2:an med Arne och Ankan. Det var tider det. Men nu prioriterar ju hockeyförbundet pengar föra popularitet. Men men.

Sv: AMERIKANER
HENKEBUS: Visst vore det kul med en sån lirare men det var värvningsstopp den 31 Januari så det är omöjligt.

Sv: Segt
Vf chefen: Jag bryr mig inte om GJ gillar VF eller ej, det är inte det saken gäller. Mitt inlägg var enbart tänkt som motvikt i debatten om den påstådda 08-fixeringen i Hockeykväll. Det är nog tur att programmet gör i Stockholm och inte i t ex Karlstad.

Mats GBG:

gunnar är bara avundsjuk för att mif inte kan spela som VF,, Har sett att han bara tjurar och gnäller på domare,,

Han skulle passa perfekt som tränare för HV så att de blir ännu sämmre!!!

Los Lobos: tror han sa Kapanen och Gauthier, men jag hade ingen tolk så jag kan ha hört fel. ;-)

Los Lobos: Precis. GJ tycker inte om Vf.

svanru: GJ sa nästan ingenting som inte hade med FBK att göra. Dessutom pratar han så endast FBK-fans kunde förstå. Hörde inte vad han sa angående målvakter - han nämde Kapanen i Timrå och någon annan - inte Henke - och det skulle inte förvåna mig om det var Vallenheimo eller vad han heter. Henke hade han inte mycket till övers för.

Los Lobos: 2 hörntänder kanske....

HENKEBUS: "...med 2 framtänder ..." - den typen av spelare har absolut inga framtänder... ;))

HENKEBUS: det lät skitkul tycker jag.....särskilt om han har 156 dagars skäggstubb :)))))

Sv: Favorittrycket
svanru: Tyvärr läser jag NWT ganska regelbundet. Jag har nog sett alla dessa bilder redan. Men ni har väl GT i Värmland med?

Vf chefen: Jag rekommenderar annars NWT imorgon. Bilder från alla SM guldtillfällen, statistik, profiler genom tiderna och idag etc etc. Allt detta för att ni kan få känna på guldatmosfären. Lycka till imorgon mot pappersbruket. ;-)))))))))))))

AMERIKANER
vore det inte kul om vf letar med blåslampa under varenda sten i usa eller kanada efter någon ny publikfavorit,, någon broström typ som kan både teka och veva framför mål..

Någon skön kanadick med 2 framtänder och 156 dagars skäggstubb skulle va bra i det läget vf är i nu,,

Imorgon har GT en hel bilaga om Frölunda. Carnbäck med krigsmundering på framsidan.

Becka:

Nytt om VF idag,, conny: -Jag slutar efter nästa säsong, helt säkert!!

Läste igår i sporten till Aftonbladet att dom under och inför slutspelet ska skriva om Frölunda! Jag tycker inte att det är bra att dom skriver så mycket om hur länge sen det va VF tog guld mm!!

Det gäller att Frölunda försöker att inte tänka på det för mycket dom får ju ett jäkla tryck på sig!! Hoppas att dom klarar av det!!

Frölunda har absolut inte vunnit guldet än!! Det är nu allt börjar och allt kan hända!!

Älska VF

inför matcherna 3:e och 7:e...
Är det någon som vet om det är någon rejäl uppvärmning ( lämpligen på någon bar) innan matcherna hemma,, framförallt den 7:e,, fredagsmatch är ju inte fel,,

,,

ribba9: Vilka experter skulle det vara? Tycker det verkar i media nästan som om Frölunda redan vunnit guldet.

danne147: men det snackas ju fortfarnade att fbk är favoriter med sin rutin...det är störande att alla säger så att fbk oxå har hvönen som är bäst enligt experterna...

Favorittrycket
Överallt tjatas det om Frölundas favorittryck. Ska de palla för trycket eller inte?

I den här frågan tycker jag att det är tränaren som är viktigast. Är det någon som kan göra något bra av favorittrycket är det Conny och Janne. Med det laget vi har, samtidigt som vi har Sveriges bästa tränarduo kommer vi komma långt i slutspelet. Det är vad jag tror i a f.

Los Lobos: Var det för att han trodde på FBK. Challe borde isåfall bli hedersmedlem i VF.

Peter72: Om programmet hade bestått av Rådbjer och Challe så hade det nog varit mycket roligare att titta på. Kolla in länktips

Inför första kvarten mot Modo
Hm. Det verkar som om febersjukdomen som vår gode vän Nicke Andersson drabbats av vägrar ge vika och spel på lördag är tveksamt. I varje fall enligt GP. Men.men. Det kan vara ett sätt att mörka.

Peter72: Det stora skämtet är ju Gunnar Johansson...

finne85: Benämningen på rykten innan säsongen börjar - dvs spelare som ryktas gå till en klubb eller annan.

Peter72: Jo du tack sopper =)

Peter72:

fan, höll på att missa dt.
hejdå..

nu är det hockeykväll på TV4.sicket skämt

Peter72: Om vi ska ta hit alla spelare får vi bilda en fema till ja ja gå runt på sex femmor det vore nått det =)

Dragan 2k:

Silly Season? har jag missat nåt eller är jag bara dum?

Jo: gärna det. kan aldrig skada med två utav NHL´s mest uppskattade spelare. Lika bra att ta med Bäckman också. han får ju aldrig spela i ST. Louis. inte om deras tränare ändrar sig

Peter72: Ja han är så välkomen så =) Också kan han ta med sig Pebben i samma veva =)

Jo: Det är klart att Alfie är en av NHL´s bästa spelare. Han är från samma stad som oss. det kan inte bli bättre. Han kommer tillbaka till VF när hans sejour i Ottawa är klar

finne85: Ibland är man för snabb helt enkelt. Perfekt om du bor i Finland. Då kan du kanske hålla koll vad som händer i Frölunda väg under Silly Season.

Los Lobos: Kan inte riktigt hålla med dig där. I storleksordning i förhållande till folkmängd är vi lillebror. men till sans, vett och humor finns det ingen i hela detta avlånga land som slår oss. Alla trivs med folket i Göteborg och jag kan bara instämma( Ja jag är partisk)

Los Lobos: Det har inte med lillebrors komplex att göra det är bara det att alla kan inte bo i Stockholm som dom tycks tro

Peter72: Affe är en av NHLs bästa spelare

Dragan 2k:

Jo, jag hade just menat påpeka det att jag skrev fel...
fast du hann före =)

Lillebrorskomplexet blir tydligen bara större och större.
Pinsamt...

förressten det kan bli en kul natt i natt. Mats Sundin kan bli förste svensk att komma över 1000 poäng i NHL. Synd bara att han var DIF. man får vara glad över att Alfie är också en lagkapten och en j..el till spelare

finne85: Hm. Det är Färjestad som antagligen kommer att dra nytta av hans tjänster - inte Frölunda.

Peter72: Det är som jag alltid har sagt i Stockholm bor det bara två typ av folk bögar eller nötter =)

« · 226334 · »