Frölunda HC

SHL · 60904 inlägg · 3408 ämnen
« · 238922 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Biljetter?
Klinth: Match 3 och 4 i Gbg menar jag...;)
Det borde innebära den femte och den sjunde avgörande det..

Dream Team: Tredje matchen spelas ju i Timrå, den fjärde i Scandinavium..... Sedan är det väl klart, eller? Nästa match efter det spelar ju Frölunda borta i LLA....

*ASGARV*

Vi får väl se hur det går först......

Sv: Grattis Frölunda!!!
Zigge: ja...men det e ju inte så lätt att jämföras med gerber heller...=)

Cc: Till tredje & fjärde matchen då.. ;)

FreddanVF:
De släpper de biljetter som medlemar/sponsorer och seriebiljettsinnehavare INTE hämtat ut den 18/3 10:00. Till båda matcherna, dvs, 18/3 och 22/3.

finne85: 'Wallinheimo är bättre...' Min finne behagar skämta...är ju ENBART FBK's starka LAG, som hjälper Walle's statistik, annars skulle han ju vara i botten! FBK's klart svagaste punkter, målisarna!

Guld-Conny: Ja men jag är inte medlem :o( Jag trodde ju att resten skulle släppas imorgon men men. Canal + it is..

FreddanVF: Två sektioner är reserverade för medlemmar, sektion T och C. Det är bara att ringa till biljettkassan, om dessa biljetter inte också är slut vill säga.

liepins: Har dom helt slopat medlemmarnas förtur nu i slutspelet?? Jag trodde allmänhetens blijetter släpptes imorgon... Nåja det blir att bänka sig framför Canal + igen då.

Timrå-Frölunda 1-4
Frölunda-Timrå 4-3 Straffar
Timrå-Frölunda 1-2 Straffar
Frölunda-Timrå 6-3

Visst det är ju bara vinster men det har gått till förlängning två gånger i grundserien och i sudden death i slutspelet kan ju vad som helst hända. Men det verkar ju trots allt att Frölunda hittat sitt spel igen.

Jag tror Färjestad får riktigt svårt vare sig dom kommer möta Djurgården eller HV71.

finne85: 35 Kapanen, Kimmo Timrå 4 4 292:17 129 5 1,03 124 96,12 1
2 31 Hirsch, Peter MODO 6 4 256:21 158 11 2,57 147 93,04 0
3 34 Henriksson, Daniel Luleå 4 4 289:45 143 10 2,07 133 93,01 0
4 35 Lundqvist, Henrik VFHC 6 6 376:21 138 12 1,91 126 91,30 1
5 31 Gage, Joaquin DIF 6 6 371:56 182 16 2,58 166 91,21 0
6 42 Gauthier, Sean Stars 5 5 298:33 151 14 2,81 137 90,73 1
7 72 Wallinheimo, Sinuhe FBK 5 5 299:00 88 9 1,81 79 89,77 0
8 60 Liv, Stefan HV71 6 6 331:23 144 15 2,72 129 89,58 1

--------------------------------------------------------------------------------

25 Ahl, Boo HV71 6 1 40:00 10 0 0,00 10 100,00 0
34 Riksman, Juuso MODO 4 2 119:28 54 5 2,51 49 90,74 0

ja ganska överskattad

Sv: VF-TIMRÅ?
Madde: Dom hittar inte hit.... :)

Gratulerar till Semifinalplatsen.

Hur kommer ni Göteborgare att göra med resor upp till Timrå?

BlackBay: KLART DOM ÄR!!!!
FRÖLUNDA REGERAR!!!

Klinth:

Nja... det är inte bara för att Norrena är från Finland, utan vi kommer från samma ställe och har samma moderklubb o.sv.
En mycket liten klubb, IFK Lepplax, så jag känner honom genom dt. Känner och känner men du vet vad jag menar!

Och sen tycker jag Kapanen är överskattad, visst är han bra, men Norrena & Wallinheimo är bättre...
och sen finns ju Bäckström & Lehtonen i Finland... plus eventuella NHL målvakter så det blir nog inget VM för Kapanen heller.

Klinth: Ja, varför ska norrena med och nöta bänk när kapanen finns???:)

finne85: Det hörs onekligen på ditt resonemang att det finns ett Finlandshjärta i din kropp ;-)

Räcker det inte med Kapanen då? Måste Norrena oxå vara med?

Klinth:

"Dessutom ökar ju hans chanser att få åka med till Finland och VM ;-)"

- Jo, dom chanserna har han.
Däremot är Norrenas chanser att komma till VM utterst små numera.

matsby:
Det stämmer. Bokade just, lyckades få 4 biljetter till Tisdagsmatchen. Spridda plateser i sektion M, hur kul är den på en skala?
Men ej uthämtade biljetter släpps den 18:e, så det finns väl lite hopp kvar för de som är utan.

Ja då sitter man här med fyra biljetter i sin hand. Men oj vad folk där var! Oså hade de höjt biljetterna me 50 spänn också..men det e det fan värt;)

BlackBay: 9 raka förluster tyder på klass :-)

Biljetter?
Har ni lyckats komma in och boka?
enligt rykte nu helt fullbokat de två förstamatcherna

Detta blir tufft!
Måste erkänna att detta blir tufft för Timrå. Tror inte att Timrå har en chans att vinna med 4-0 i matcher ännu en gång, men kanske med 4-1. Ha det...

Klinth:
haha.... ja det kan jag tro, men passa på att ta åt dej, i år ÄR Frölunda ett lag av klass. =)

BlackBay: Men det känns ju skönt att det var Frölunda som fick epitetet "klass"..... ;-)

Klinth:
Ingen fara...... klart jag såg i hans profil att han var FBKare, kände mej bara lite less på uttalandet där bara.

Sv: Modofansen
Dragan 2k: Grattis till Semin, igår va ni bara bättre än oss!!
Lycka till i fortsättningen, även om jag håller på det andra länslaget! ;-))
Nåt Trum-förbud tror jag inte det blir, vare sig hos Er elr i Ladan.

Biljetter säljes
Biljetter säljes till SM semifinal matcherna 1 och 2 i frölunda.

skicka mail till [email protected]

Portello: Vi är intresserade att köpa båda två :-)

Klinth: Japp, kul för spelaren i fråga. Synd för klubben samt vi supportrar.

Portello: Det är en risk som man får ta ;-)

Klinth: Samt NHL :)

finne85: Jag förstod att det var Kvartsfinalmatcherna du menade. Lunkan har inte hållit samma klass som i grndserien, men inte heller haft samma support från backarna. I går fungerade försvarsspelet föredömligt, och det är en förutsättning för att målvaktsspelet skall vara riktigt bra.

Sedan har vi ju Norrena, som inte på något sätt skall ringaktas. Han håller i princip samma klass som Henke, de är bra på olika sätt.... Spelar ingen större roll vem som står, men jag tycker att det är bra med en uttalad 1:e målvakt under slutspelet, och Henke var nog rätt val. Dessutom ökar ju hans chanser att få åka med till Finland och VM ;-)

Klinth:

"Tycker som du, sluta klaga på Lunkan ;-)"

- Jag vill naturligtvis att Norrena, men det är ju en personlig åsikt.

Jag såg bara målen av matchen igår så jag kan inte bedömma gårdagens match...

Men före den matchen hade han inte varit direkt lysande.
Men inte dålig heller. Eller hur? Jag snackar alltså om matcherna mot MoDo.

finne85: Vad gjorde han igår som INTE var bra då?

Tycker som du, sluta klaga på Lunkan ;-)

finne85: Måste ju säga att han var oändligt mycket bättre än Hirsch...

"I går gjorde han en prickfri insats på nytt." //Aftonbladet om Lundqvist

- PÅ NYTT? Jaha... så bra har han väl inte varit?
Okej.. nu ska jag sluta hacka på Lundqvist.

BlackBay: Ett litet tips, kolla in folks profiler. Svanru håller på FBK men tycker om att skriva lite här hos oss. Dessutom är han stundtals riktigt trevlig. Frasen "klass slår tur" får han stå för själv.

Jag är personligen glad att det blev just Timrå i semifinalen. Inte på grund av grundseriens statistik, utan på grand av att de var just lag nummer 3 i tabellen. De var det 3:e bästa laget sett över 50 omgångar och är således ett riktigt bra lag som kommer att se till att semifinalen blir bra, spännande, tuff och framförallt underhållande.

Många har sagt, för att vinna SM-guld skall man slå alla lagen. Det är förvisso inte helt sant, det är tre lag som skall slås ut.
Utgår man från de lag som tog sig till slutspel så är det tuffast tänkbara motstånd för Frölunda i tur och ordning följande: Modo, Timrå, Färjestad. Skall vi vinna SM-guld, så skall vi göra det på rätt sätt.......

Avslutningsvis vill jag tacka alla Modofans som visat sin storhet här på Frölundas HS och gratulerat oss till segern. Tack ska ni ha!
Sedan får man dessutom verkligen ge beröm till Modos klack som i förlustens ögonblick är såpass storsinta att de faktiskt kallar in Frölunda och gratulerar dom till segern.... Otroligt snyggt gjort!!! En eloge och ett stort tack för detta!!!!

svanru:

"klass slår tur"
Tänk att vissa FORTFARANDE inte lärt sig nåt.
Du menar på fullt allvar att TIK haft TUR som kom 3:a efter 50 omg???
Du menar på fullt allvar att TIK genom TUR slog LHF i 4 raka matcher i kvarten???
"klass slår tur".... väldigt omogen replik av dej där anser jag.

För övrigt ska det bli jätteskoj att få VF i semin.... och sååå lätt får ni inte.... 2 av våra förluster mot er slutade ju i strafflotteri (det är TUR "svanru") så jättelätt har ni inte haft mot oss trots allt men bättre har ni varit, nu är det slutspel, tuffare tag o allt kan hända.

Vore kul o träffa på liepins o grabbarna om ni åker upp till sundsvall.

danoj:

Nej tack. Det kan jag inte minnas att jag lovat någon.

knaskamilla: Det är lugnt, du får gå ner till göteborg istället ;)

Instämmer i övrigas gratulationer (fast, för att anknyta till rubriken, jag gav då upp innan folk började skrika att de ville se VF...som om man inte sett dem tillräckligt på sistone! ;)).

Jag hoppas att ni går hela vägen och tar detta nu. Slå gärna ut TIK i semin, för jag vet inte om jag orkar gå från Övik till Timrå om de går till final.

samjo: Jodå, trodde nog också att det skulle bli så hårt som det faktiskt blev, var ju endast idag som siffrorna skenade iväg.
Timrå blir en hård nöt, man ska alltid vara ödmjuk inför kommande bataljer, men om jag får vara lite kaxig så tippar jag 4-2 i matcher till vf :)

Instämmer med scims hyllningar om att ni var värdiga vinnare. Men MODO gav riktigt riktigt bra motstånd och det är jag också stolt över. Som jag redan sagt tidigare, nu får ni gärna ta och vinna SM-guldet. Hårdast möjliga lottning dock i form av Timrå i semi. Jag är INTE beredd att räkna ut Timrå. Räkna med minst lika tuffa bataljer framöver :)

henrik: Njaa... det är väl så att det är DIF som försöker ta hornen av HV. Björnen sövdes dock utan pardon. Vad gäller indianer så får dom nog göra skäl för namnet i egen zon för att det ska kunna spåras och elimineras varulfvar i Timrå senare i vår.

scim: Tackar!

Gratulerar till segern idag. Ni var helt klart värdiga vinnare, vi hade inte mycket att sätta till.
Lycka till i fortsättningen.

henrik: ..blir nog nakendans till slut det...

Efter den säsong som vi har haft så räds inte vi något lag.
Varje match är en fest och festa gillar vi.
Sen så är det så att ska man gå hela vägen så varför inte ta tjuren i hornen på en gång.Eller rycka fjädrarna av indianen......

Modofansen
Saxat ur GP:

"Faktiskt var det så att Modos fans - efter att på ett imponerande sätt tackat och hyllat sina favoriter efter en väl genomförd säsong - skickade in en spejare i Frölundas omklädningsrum för att höra om inte segrarna kunde komma ju och motta publikens aktning och beröm.
Jens Karlsson, Micke Andersson, Kimmo Eronen och några till klev ut, möttes med applåder och "Frölunda, klapp-klapp-klapp".
En imponerande gest, något att ta med sig i tider då våldsmän som kallar sig fotbollsfans just sluppit undan i en uppmärksammad rättegång."

En gest av sportslighet som verkligen värmer. All heder åt Modo för en väl genomförd matchserie. Och framförallt en oerhört fin och sportslig gest från hemmafansen.

« · 238922 · »