Frölunda HC

SHL · 60904 inlägg · 3408 ämnen
« · 239940 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Match ikväll
matsby: Varför skulle bara 20 Frölundaiter kunna åka med??Det handlar vell knappast om avståndet till Stockholm??

Frölunda85:
Varför då? så att 20 frölunda supportrar kan åka med på bortaresor ;-)

Dragan 2k: DJURGÅRDEN!!!!!!!!Jag vill ha Djurgården och Frölunda i final

Dragan 2k: lika bra att slå på stort :)

Match ikväll
Jaha då var det hockey ikväll igen. Rätt skönt, konstigt som det låter, att Frölunda inte spelar dock.

Då är frågan. Ska man heja på Dif eller HV?

Först och främst gäller det dock att dra till Systemet och köpa lite öl, till affären och inhandla livsviktig proviant (chips) och dra fram tutan. Ikväll ska det bli stämning i TV soffan.

Äh, vad tusan. Jag drar fram trumman också.

Sv: Silly Season Part 2
SaraS: Ingen aning. Vet bara vad jag hört...

Sv: hockeyfans...
MoK GG:
Tackar,,jodå, tror inte att något av lagen spelar tillknäppt i allafall..

FreddanVF: Låter inte så kul för oss... Om det stämmer är det ju rätt dåligt att han och agenten nekade i sten att det var nått på gång där. I allafall gjorde Lindman det.

Hoppas att det bara är Silly Season, men som sagt, sällan är det rök utan eld.

FreddanVF: Tidningsanka som folk inte har vett att strunta i.
Det är säkert lika populärt hos er VF:are att läsa om Magnus Johanssons ev. spel nästa säsong, mitt under pågående slutspel. Låt lagen få fokusera på nuet och slippa försöka reda ut problem som pengahungriga tidningar orsakar...

FreddanVF:
jag tror nog att det ser ut så här i många lag just nu, mycket förhandlingar, hur många har ni själva som står under kontrakt nästa säsong?

Lindman har blivit placerad ibåde FBK och frölunda av medier, trotts att han själv dementerar det hela.

Hur ser det förresten ut på målvaktsidan hos er då?

SaraS: Antingen radiosporten eller nyheterna. Det var iaf P4.

FreddanVF: Vilken radio?

Dream Team: Jasså? Hörde det på radion häromdan att han var klar för Färjestad.

MoK GG: Jag tror och hoppas det blir roligare än mot Modo. Men jag hoppas det blir lika roligt som i Kempehallen senast ;o)

Man borde kanske kalla Frölundas slutspel för Slaget Mot Norrland.

FreddanVF: Lindmanaffären är än så länge bara ännu en groda från skittidningen Expressen...

matsby: Man tackar du är så välkommen ner till Kålleseum du med! Vi vill helst bara ha 2 matcher i Timrå och avgöra senast i 5:e matchen hemma :) hahah men först skall vi dit med. Blir nog roligare matcher än mot MoDo iaf...

matsby: Ser ut som om rätt många blir utan kontrakt i Timrå. Jag menar "free agents" eller vad man ska kalla det i elitserien.

matsby: Jaha.. jaja.. men jag tänkte eftersom Lindman skulle till FBK. :o)

Så här är läget i vår trupp.

MV Kimmo Kapanen 3 år

B Sanny Lindström 1 år
B Kalle Koskinen 2 år

F Markus Matthiasson 2 år
F Robert Carlsson 2 år
F Niklas Norgren 2 år
F Valeri Krykov 1 år
F Christian Sjögren 1 år
F Toni Koivunen 1 år

T Kent Johansson 2 år

FreddanVF:
Glöm det, han skrev på nytt kontrakt för någon månad sedan på två år till..

Någon som vet nåt om nya eventuella spelare? Personligen skulle jag vilja se Niklas Nordgren från Timrå i VF. Någon som vet hur han har det kontraktsmässigt?

Sv: Borgen
ribba9: Hade seriebiljett ett år när dom hade seriematcher i Borgen. Det ska inte vara några problem... Dom lägger nog undan biljetter till alla med seriebiljett.

Sv: VEM VINNER OCH VEM FÖRSVINNER?
ribba9:
du har helt rett vi skall inte
ta bort timrå

Borgen
Vet någon hur det blir med säsongsbiljetter när frölunda spelar i borgen??

matsby: nej det får vi inte hoppas..................=)

MoK GG:
Måste då passa på att säga välkommen då till de tappra,,skall själv ner till götet på två matcher,,hoppas på fler där nere också :-)

matsby: Jo på en lördag eller söndag borde ju GG annordna en resa till Timrå eller MoDo men icke. Långa restider skylls det på samt dyra priser. Men men vi åker som sagt. 6 bokade men vi har 14 biljetter så vi får se hur många vi får ihop. Ruggigt dåligt om det inte kommer mer folk här nerifrån tycker jag.

asson: men vi ska ju inte underskatta timrå som är ett mycket bra lag.....men detta ska vi ta hem...=))

Tror absolut inte det blir som vissa tror, 4-0 i matcher till vf.
Vinner man som Timrå med klara 4-0 är man ju inte direkt dåliga, Luleå e ju inte heller något dåligt lag, en riktig kampvilja, särskillt i slutspel. Givet tror jag på seger för vf men tror också det kan bli riktigt tufft. Vill till att slå dom direkt på söndag annars kan det sluta hursom helst.
Mycket rykten nu, Jens Karlsson, Mangnus Johansson mfl. Hade hoppats vi kunde behålla samma mannskap, förutom dom som sticker utomlands. Nä nog borde vf ha råd att ha kvar ex. Magnus, hur skulle det se ut om inte han varit med denna säsong.
hoppas!

Knylan: varför deltar du då i dena otråligt dåliga gästboken??

Knylan: Då passar den väl dig ganska så bra då.....

Inte många gästböcker med lägre nivå än denna.

matsby:
Är sex platser bokade just nu till söndagens match. Förhoppningen är nog två bilar.

Frölunda mot SM-GULD 2003!!!
Frölunda vinner ju klart SM-GULD 2003!!!!

jeppsson: Klart jag har!!!

Sportboy:

ja du har helt rättt

R10: Frölunda kommer att vinna och Timrå kommer att försvinna

MoK GG:
All heder åt er i Bad Boys som reser, såg att Goa Gubbar inte planerar någon resa, (står inte på hemsidan i allafall) det är bedrövligt av en officiell supporterklubb, tycker jag i allafall,
Borde väl åtminstonde fixa resa på en söndagsmatch,
I vår kvartsfinalserie mot luleå så hade vi två bussar + bilar till helgmatchen och 1 buss mitt i veckan, fast vi är ju ioch för sig inte bortsämmda med slutspel...

Hur många Bad Boys kommer det till Timrå på Söndag då?

Mange bort från Frölunda?
Det här ser ju inte speciellt lovande ut, nu får Ahdrian se till att öppna upp plånboken så att inte radarparet Mange/Sundin splittras.....

matsby: Det verkar inte så, men kolla in länktipset, det är Goa Gubbars hemsida.

MoK GG:
OK..Goa gubbar ordnar de en egen resa till timrå?

matsby: Glömde svara men 500 skall vara resa + biljett.

matsby: Goa Gubbar är ju Frölundas officiella supporterklubb vi i Bad Boys ville åka på fler matcher och åker alltså själva hela säsongen för att kunna se så mycket som möjligt. Vi får alltså jaga biljetter själva men det har inte strulat hittills.

R10R:
Leksands if
har ju försvinnit
och FBK har ju vunnit

Klinth:
Ja det är en stor buss, skulle tro att det blir ca 50 pers, sedan har ju våran 08 sektion och 031 sektion resten av biljetterna.

Vi kommer att åka direkt och det är inget annat än resan, mat kommer utöver detta.

När vi åkte till luleå så kostade resan 230 kronor plus inträde, det är detta alla nu gämför med, skillnaden är ju milmässigt bara 38 t.o.r men jag har en känsla av att skillnaden nu är att denna sträcka kräver tre stycken chaufförer istället för två som till luleå.

Är Bad-boyz den officiella klubben som får era borta matchbiljetter och ordnar resor?

matsby: 675 kronor totalt då. Men detta baseras på en hyrd buss för 50 personer och att 50 personer åker med då eller? Tycker inte att det låter så farligt. Ingår det mat och boende i detta eller åker ni direkt som Bad-Boyz?

Jag vet inte riktigt hur upplägget är med Bad-Bayz, har tyvärr inte haft tillfälle att åka med än. Om man läser deras reseskildringar, som brukar vara riktigt bra skrivna och en underhållande läsning, så verkar det vara en mindre grupp som dessutom åker med egen bil/van. Då är det ju "bara" soppapengar och biljett som kostar.

Klinth:
anledningen till att jag frågar kanske du förstår om du läst i TIK :hs det senaste dygnet där det protesteras villt mot priset på frölunda resan,,475 kronor plus biljett 200..

matsby: Bästa sättet är ju att kontakta "Heda" via mailen och fråga, men jag tror att det är så upplägget är.....

Klinth:
Tack..
försökte läsa på hemsidan men det stod ingenting där..

matsby: Brukar vara "all inclusive". Det är bara mat och dryck som tillkommer....

« · 239940 · »