Frölunda HC

SHL · 60916 inlägg · 3408 ämnen
« · 244365 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Tifo!!!
F*n vad kul att dom har lagt ut vita dukar på sektionerna!!! Skulle vilja se det men har ej Canal +zap bara vanliga canal +.
Jag tycker att det är kul att dom gör lite extra för att få ännu bättre stämning!!!
Hoppas dom visar lite från det på sporten!!!

Sv: Rensning
gud: Får hoppas för båda lagens skull att det defensiva arbetet funkar lite bättre. Tror dock på ungefär samma scenario som sist. Med andra ord en stabil VF seger :)

Sv: Vad tor ni de blir???
Sylvenius: men ikväll så blir det.

Sv: NHL stämning
liepins:

Ur dagens GT...

Hockeydramatik i kväll - men Frölundas pubilk ska inte duka under.

Frölunda vill ha mer NHL-stuk på matcherna i Scandinavium. En liten vit duk ska öka stämningen på läktarna.
- Det är vad vi hoppas på, säger Stefan Larsson, initiativtagare till Frölundas nya giv.
I kvällens semifinal har Frölunda i samarbete med en rad sponsorer lagt ut en vit duk på var och en av de 12 044 stolarna i Scandinavium. Meningen är att publiken precis som i de stora NHL-arenorna ska vifta med dukarna under matchen.
- Det ser trevligt ut och gör publiken mer engagerad i matchen. Jag hoppas våra åskådare ska vara lika duktiga på att vinka, säger Larsson.

Önskar jag hade en biljett :o( Ha det gött alla som ska dit och lycka till VF.

Dragan 2k:
Hade inte heller hört det. Skoj iaf...efterlyst sånt länge.

För några år sedan..typ 7-8..så lade de ut papperslappar i VFs färger innan nån match. Blev skittufft.

liepins: Hade man ingen aning om. Kul. Lite tifo. Aldrig fel med tifon.

FreddanVF:
Här ska viftas!!! hehe..coolt

NHL stämning
Eftersom man inte har biljett så blir det Canal plus ikväll. ZAP om jag har tur annars får man se det lilla dom visar på den vanliga Canal Plus. Men enligt Stefan Larsson i Gt så ska det vara vita dukar utlagda som publiken ska vifta med för att få NHL touch. Hur många är med på detta?

RoW: Underbart när en massa supportrar, egna som motståndarens, möts upp före och efter match.

Det är bara att erkänna. Timrå har imponerat och överraskat positivt i år sportsligt. Och den vändning som skett i Frölundas ekonomi är utan tvekan en oerhörd framgång. En framgång som i sig kommer föda flera framgångar.

Dragan 2k: Sitter och längtar till lördag då vi kommer ett gäng med buss(ar) från Timrå/Sundsvall ner till Göteborg. Vet inte vilken tid vi drar, men det skulle vara underbart att hinna träffas på det där Baloo, eller vad det heter där ni brukar hålla till, innan matchen.

Hoppas vi leder i matcher då. Större under har ju skett. Vem trodde för ett par år sedan att Frölunda skulle gå 20 mille plus? Vem trodde i början av säsongen att Timrå skulle spela semifinal? Ja, SMÅLAND då, men inte så hemskt många andra (definitivt inte Nubben verkar det som enligt AB).

tellus: Jaha.. Men itte mot frölunda!!!

Dragan 2k: It's the Final Countdown :)

RoW: Hehe. Tempot i förrra matchen var inte ursinningslöst utan ursinnigt. Blev lite fel där. Det är bara att hoppas att man kan få uppleva något liknande live i kväll.

Det är match varannan dag men väntan där emellan är olidlig. Nu är det bara 4 timmar och 23 minuter kvar.

Sylvenius:
TIMRÅ har vunnit fler borta än hemma

gud: I så fall får Timrå det riktigt tufft... Eftersom det är i Scandinavium men jag tror så här... Vf har inte förlorat mot Timrå denna sesong.....Och dom är extra starka hemma...

Sylvenius:
jag tror att Färjestad tar Djurgården..men det blir tufft...
det är bra att du tror på ditt lag..men det gör jag oxå..;0)

ska du gå på matchen??

gud: Vad tror du om Färjestad-Djurgården då????

Jag är hyfsat säker på att VF slår TIK ida???

Sylvenius:
jag tror att ni förlorar...;0)
alltså tror jag att Timrå ik vinner på bortaplan...

Vad tor ni de blir???
Allihoppa: Vad tror ni om matcherna ida då???
Vi får se men jag tror så här:

VF... Vinner på hemma plan...

Färjestad... Vinner määä....

Om ni inte håller med mejj då kan ni diskutera detta med mejj...

matsby:
mondr= alnö slang för mindre :-)

gud:
se där ja,,skall bli spännande att se om ni hörs och syns..
då lär det väll kappast bli mondr på lördag då :-)

danoj:
Aha..du menar damerna...;0) det är helt ok..
du vet ju hur sången går..tjejer ni måste höja era röster för att höra...

gud: Ni kommer att ha nåra frölundare i er "klack" också, räkna med att bli överröstade ;)

gud: ... och efter att Mok GG rivit i om diskussionerna på HS började hockeyflosklerna att staplas på varandra ;-)

Förresten, Dragan 2k, vad är ursinningslöst? :-)

matsby:
vi blir minst 200 Timrå ik fans på plats...tyvärr så kommer inte alla att få stå på bortasektionen...

gud:

Nu får ni heja fram grabbarna ordentligt så att man får se matcher både lördag och måndag nere i göteborg..

Många TIK:are på plats ikväll?

Dragan 2k:
nää..precis..här är det FORZA hockey som gäller...;0)

gud: Japp. Och det finns bekräftat hos swehockey. Håller lagen tempot som senast får han verkligen jobba hårt. Tempot i första perioden var ursinningslöst. Samtidigt så spelar inga av lagen som är kvar i slutspelet "smutsigt" så den biten behöver han knappast oroa sig för.

Dragan 2k:
bara att hoppas att domaren orkar att hålla en bra nivå...
är det Lärking som dömer idag oxå??

gud: Bara att hoppas på det. Alla förutsättningar finns för att det ska bli en riktigt kul tillställning. Två lag som tycker om att lira hockey och inte enbart förlita sig vid motståndarens misstag måste innebära en riktigt rolig match. Fullt med folk och en härlig atmosfär. Kan det bli bättre?

MoK GG:
helt ok...

då börjar vi om...Frölunda Vs Timrå ik...
en tuff match senast och nu den andra
matchen...blir den lika tuff och publikvänlig
som senast..??

Rensning
Skärp till disskusionerna här inne. VI snackar hockey och inte massa annat dravell! Håll er till ämnet så slipper jag rensa så mycket.

Sv: ?
gud: Hehe. Mammaponken. Det var inte igår man hörde det epitetet senast. Det var..låt mig tänka en stund...hmmm. minst en vecka sedan.

mysmi:
klart du är snygg..men nu pratar vi i bland killarna..
och Dragan 2K körde över oss...mammaponken...;0)

hundfan
ja...va fan e det med den där hunden som strosar runt rinken...
ta bort han...han e ju helt kass!!

gud: Japp. Står utanför Guds port vid den tidpunkten.

Klinth:
Ääh..Dragan 2K drar ju in mamma i det hela..och då är vi körda..
Fegis...;0)

Dragan 2K...
vi stickar vid 16:30..är det ok??

Klinth: I mina bästa stunder kan till och med jag passera som en snygging. Det säger i alla fall min mamma.

?
Ursäkta om jag stör men jag undrar två saker....
Vems ideé va det att slänga in den tråkigate hundjäveln som går omkring o beter sej lika bedrövligt som han ser ut...va fyller han för funktion? Inte för att jag tycker att det e speciellt meningsfullt o ha en sån men såg snowy under vm o den där hunden e ju ingenting jämfört med honom....det e ju nästan så man skäms över honom....

O sen undrar jag va det e för en snygging som står nedanför klacken o dirigerar...=)

Sv: 15:e juli gränsen
matsby:
Även om hela Europa skulle ställa sig bakom skulle det inte hjälpa ändå. NHL skulle ändå göra som det behagar dom.
NHL är mäktigast i världen och agerar därför också därefter. IIHF och dess medlemar får snällt rätta sig i ledet och vara tacksamma för att man överhuvudtaget får pengar.

Själv tycker jag att NHL borde vara mer ödmjukt än man är, men som någon redan nämt (tyckte jag mig se i förbifarten iaf) så är ju problemet för NHL att om dom börjar ge för bra betalt för spelarna dom snor, så innebär det att de europeiska klubbarna får bra mkt mer pengar och på sikt då också kan konkurrera med vissa NHL-klubbar om vissa spelare.
Det ser NHL självklart som ett hot.

Skulle IIHF överhuvudtaget få för sig att ta upp kampen med NHL skulle det mest troligt bli ännu värre än det redan är nu. NHL har IIHF i sitt grepp tack vare att man är snälla nog att släppa spelare till VM-turneringarna. Den biten vågar IIHF aldrig offra.

Sv: Biljetter ikväll??
A-team: Tycker jag du ska göra. jag ringde bara biljettkassan så det är bara att lägga benen på ryggen och springa.

Linnea: Jag har biljett men har kamrater som är utan...får väl skicka ner dem till Scandinavium illa kvickt.

Sv: 15:e juli gränsen
FreddanVF: Du tycker att Bush gör rätt?!? Han är ju för fan en liten miniHitler med ett ego större än hela USA´s befolkning tillsammans. Det är förbannad synd och skam att en sådan herre får styra ett land med sådana resurser som USA har.

A-team: Men det gäller nog att agera snabbt. Det är ett jäkla tryck efter biljetter.

A-team: KOllade för en liten stund sen, och då fanns det fortfarande platser kvar, på lite spridda ställe. Så loppet är nog inte kört än=)

Biljetter ikväll??
Så nu på hemsidan att det fanns 400 biljetter kvar till kvällens match kl 10. Har ngn koll på om det finns några kvar nu klockan 12?

Sv: Hös äre vôle i vala ida???
Dragan 2k:
Äääh enkelt..till och med Färjestads fansen vet att ni är klara
så varför ens spela...:0)

Vargatjutet:
se vem som börjat yla igen...

Vargatjutet: Final? Här försöker jag med alla tillgängliga medel att få det till att vi ska slå ur underläge. Jag gör ett nytt försök.

Vi hade tur som vann i Timrå senast. Tror det beror på att TIK underskattade Frölunda. I kvällens match gäller det att rida ut stormen de första fyrtio minuterna effektiv tid. Lyckas vi med kan allt hända.

Ha. Försök nu att avfärda detta eminenta försök till att förflytta pressen från Frölunda till Timrå Gud.

Hös äre vôle i vala ida???
Hejsan hockey vänner...
Ni är på väg mot Final ni oxå.... Bra, då går det som planerat..
Vill ju som sagt se FBK - VFHC i finalen..

Ni pratar om att Foppa kommer att hjälpa MoDo till SM-Guld?! En spelare gör inget lag, visst foppa är bra men spelarna i ES är oxå bra.. Om MoDo får sin foppa så betyder ju inte det att MoDo tar guldet för det... Elitseriens backar får nog stopp på han...

« · 244365 · »