A-team: Hehe. Vi är väl inte direkt kända för att vara duktiga med trådarna. Har ingen Björn VII som håller koll på trådarna här inne. Här skriver man egentligen det man känner för och struntar i trådarna. =)
HENKEBUS: Så tråden Jens - Hirsch -barn - ishockeyskolor inte är logisk
Hm... Jens har säkert gått i hockeyskola, finns det ngn från GIK som vet?? Och Hirsch är säkert väldigt barnslig som inte klararar av det norländska mörkret
Peter72: Jag tror att de måste kunna gå och helst även springa innan de får börja i Frölunda hockeyskola. Dessutom blir det nog svårt att hitta hockeyrör i riktig små storlekar :))
Linnea: Ja hon skall säkert börja spela hockey. men tror du inte att det är lite tidigt?? Ja menar hon kom ganska nyss. Tror inte att VF börjar med så små. Dom får börja med lillgrabben så länge.
Jag har fått en rejäl jättevinst. en ny frölundait. Undrar om VF har ett Tjejhockeylag. Annars vet jag inte hur det skall gå? Tur att lillgrabben är redan frölundait. Han är redan medlem trots att han bara är 3 år. JIPPI.
Dragan 2k: Ja det gäller ju för dem att inse det själva bara. Klart det är lockande om de skulle få ett förslag, men det är som du säger de är inte redo ör det nån av dem, och att slösa bort en möjlighet till bra utveckling här för farmarligan känns onekligen som ett nerköp..
Linnea: Nhl-spöket igen ja. Tycker fortfarande att det är för tidigt för någon medlem av dragkedjan att sticka över pölen. De behöver åtminstone ett år till i elitserien för att bygga upp kontinuitet i sitt spel. Annarsa blir det med störtsta säkerhet farmarligahockeyklubbar i klubbar med namn som Worchester Ice Cats.
bajenmattias: Hehe. Jag förstår att ni letar efter förstärkningar till er första kedja men har för mig att Tolsa redan är kontraktsskriven eller har jag fel?
dominator: För ett tag sedan fanns det ett rykte att Jensa var på väg bort och att både Modo och Djurgården rykte i honom. Sedan verkar det som ryktena har tystnat...efter beskedet om att Frölunda skulle förhandla med Alexander Steen och Jens när förhandlingen med Magnus J var klar (och det är nu det).
Har svårt att tänka mig att Jens vill till småstaden Ö-vik och med Pirro som tränare...så mitt tips är att Jens stannar i Götet tills han blir proffs!
Peter H vill vi inte ha som mv,inte ens om han spelar gratis. Om han längtar söderut så finns det lag lägre söderut än Göteborg, tex Ängelholm, Malmö, Tyskland osv
HENKEBUS: Jo Hirsch har agerat darrigt under större delen av säsongen. En orsak till att Modo har varierat mellan sina målvakter har ju inte vart för att dem varit bra direkt...
Jensa o VF ska snacka kontrakt när slutspelet är över har det sagts innan.
danoj: Verkligen. Karlsson är trots allt en duktig spelare. Som sagt det visar han i slutspelet och visade under juniortiden. Med rätt folk bredvid sig i kedjan så är han en giftig anfallare med ett bra skott. Tusan vilken fart det blev på honom efter Esa ankomst till den kedjan.
Sedan vill jag att man ska behålla spelare som trots allt är lokala förmågor.
tycker precis samma sak,, men de borde ta tag i jensa och fixa ett kontrakt snabbt,, tänk om någon anna(n) erbjuder honom ett kontrakt på annan ort,, då vet man ej vad som kan hända,,
Sen är fan i mej inte Hirsch darrig,, och om han nu skulle råkat va det beror det nog bara på att han är dansk och smakade på en carlsberg för mycket,, men det kan man ju ta,,
Tycker det vore tjänstefel att inte behålla karlsson, dels för att han är ung, dels för att han har gjort väldigt bra ifrån sig under slutspelet, tacklingen som rendereade i avstängningen undantaget. Nej Jensa behöver vi, så han skall ahdrian och c/o ta hand om.
"Synd om Henke, han har inte spelat dåligt, utan haft för dålig hjälp. Men som du säger, det blir lite "nystart" över det hela med en ny målvakt...."
- Hmm, det är väl snarare tvärtom, eller hur? Det handlade om en match. Medan Norrena fick stå över 8 (!) matcher, inte p.ga. att han var dålig, utan p.ga. att Lundqvist var hetare. Så nu när Henke inte varit på topp och man sätter in Norrena kan man inte säga att det är synd om Lundqvist, isåfall har det varit jätte jätte synd om Norrena tidigare på säsongen =)
Jaja... skit samma, inte synd om nån av dom, dom är hockeyproffs och tjänar mycket pengar båda två då ska man inte tycka synd om nån av dom, hehe =)
Nu ska jag sluta snacka om Norrena, för blev det ju till sist som jag förslog och ville att han skulle få chansen, och den tog han. Hoppas han fortsätter på samma sätt nu.
Tror fortfarande på Färjestad som slutsegrare. Dom har bredare trupp, det har man ju märk dom senaste matcherna, speciellt den igår att det blir lite knepigt då VF har bort några spelare. Men så är det ju förståss för varje lag.
Så JUST NU ser det ut som Färjestad har bredare och bättre trupp. Och sen har ju Färjestad lite mer slutspels rutin. Men det har ju VF oxå, så det kommer bli ruggigt jämnt. Om nu dom lagen möts i finalen d.vs.
rådbjer: Ja just det! Det är för att de skall tro att de spelar på borta plan - läst just en artikel som handlade om statistik i slutspelet, om vinster på hemmaplan och bortaplan på Hockeyligans hemsida. Frölunda vinner mer på bortais än hemma!
Slutsatsen (om skall tro statistik) är att Timrå vinner SM-guld i matcher mot FBK eftersom Timrå vinner mest av lagen på bortaplan och FBK mest hemma!!!
Fast det är sällan det buas om Frölunda leder, eller hur? :))
rådbjer: Du tror inte att spelarna i Frölunda har lärt sig det nu...det blir inte att åka in och ställa skridskorna och tro att matchen är vunnen som i Scandinavium senast utan det blir samma typ av ishockey som igår. Även om ni Timrå tycker att det är tråkigt att titta på så uppskattar vi det i Göteborg ;).