Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 248696 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: "ankan"
ullisen: Vill hålla med dig men tyvärr så har ju Ankan rätt, det funkar så.

Sv: Bedrövligt
danoj: Ja, men det är bara förnamnet!
Här betalar folk en massa pengar för att se hockey, se serievinnarna spela mot sm guld. I dag va det precis som förra gången hemma skandal! Vad är Kallio, Nicke, Jonsson mfl.?
För att inte tala om Magnus Johansson, våga skuta människa!
Nä, Om inte Conny skäller så får hala Gbg göra det för det här é riktigt botten. Efterssom killarna verkar bli så närvösa så att dom nästan skiter på sig för att det sitter 12044 på läktarna så är det väl lika bra att elda upp sina biljetter till måndagsmatchen!
Se till att börja spela hockey, eller måste Jensa va med för att Ni skall fatta! På månd. är det bara seger som gäller annars är det snart slut. Timrå är bra men VF SKA vara bättre!

Sv: Frölunda mot Sm-Guld
frölunda85: hemma lag menar jag..

Frölunda85: Då skall de inte heller spela en sm-final som du resonerar.... tror mycket väl att de pallar trycket. Det som ligger i fatet på erat lag Frölunda är att alla hade dem som Sm-mästare innan serien drog igång. Det är inte lätt att bli korad som vinnare innan serien började ens.

Kalle Koskinen....Vicken lirare!
Gud vad ja e glad ida.....Tack frölunda för kampen........Kalle koskinen sänkte er idag....KUL

Älska Timrå IK ALLTID SM-GULD 2002-2003!!!

Sv: Fy fan...
Amb-41: Du kan inte ärligt säga att ni är bättre än oss i helhet??Visst att Timrå har varit väldigt bra, och det ska ni verkligen få beröm för, men ni är knappast i helhet bättre än Frölunda.

Frölunda85: ja men det mesta sitter nog i huvudet...dem går nog inte in med 100%,,dem vet att dem var seriens bästa borta lag men det straffar sig..men det blir ju inga mer matcher nu scandinavium mor timrå denna säsongen...det kanske e bra...;)

ribba9: Det e klart att vi KAN vinna över Timrå i Scandinavium, vi är mycket bättre än Timrå, felet ligger inte där. Det e helt enkelt så att det sykiska förstör för oss, Frölunda spelarna blir nervös och tydligen pressade, de är tydligen inte så erfarna att de pallar trycket

Sv: "ankan"
ullisen: Han e ju i alla fall bättre än Pärlskog och gänget på fyran..

danoj: Jag håller med dig!!!

"ankan"
E det bara jag, som kan störa mig något rejält på vad dessa kommentatorer säger ibland..
Då Timrå fått 2 spelare utvisade, säger Ankan..
- Då kommer det snart komma en Frölunda utvisning..
Som nån jävla kompensation..

Va fan, man dömer väl inte utvisning, om inte underlag för det finns? Om det andra laget fått en eller två borde inte spela nån roll. Gör man fel, blir det utvisning, oavsett vad det ena eller andra laget gjort tidigare??!!

Frölunda85: Håller med dig. Det var jävligt tungt att förlora "mot ett sådant lag som Frölunda" i torsdags. ;-)

Frölunda85: det finns det nog fler som e....

Los Lobos: nä det hoppas jag inte

Sahlander: Det vore vell konstigt om man var glad efter att ha förlorat mot Timrå(??!!) på hemmaplan två gånger i rad.

Fy fan...
Jag fattar ingenting??!!Vad är detta???PINSAMT att förlora mot ett sådant lag som Timrå.

Jag är dessutom jävligt trött på att få höra hur folk snackar om att det är så jobbigt för Frölunda att ha pressen på sig på??!!Vad fan??(ursäkta språket) Det är vell knappast press och jobbigt att spela på hemmaplan??Det är ju helt tvärtom!På hemmaplan har man ju stöd, STÖD!!!!!!!!!Då bärs man ju fram av publiken. Se tex på Färjestad, de är det perfekta exemplet på det!!!De fixar ju det jättebra.
Är det nu så på något konstigt jävla sett att spelarna känner press på hemmaplan istället för stöd, så förstår jag ingenting...då är något fel, för så ska det inte vara.

Är jävligt upprörd just nu

sahlander: Ne men det kanske finns en hel del nerver med i spelet oxå...men det är en ganska biligt ursäkt...frölunda ska bara köra över timrå om spelat stämmer fast det har ju inte gjort det på länge...

shalander: Ne men det kanske finns en hel del nerver med i spelet oxå...men det är en ganska biligt ursäkt...frölunda ska bara köra över timrå om spelat stämmer fast det har ju inte gjort det på länge...

danoj: Som vanligt är ni goda förlorare... Ni håller traditionen uppe från kvartsfinalerna. ;-) Men jag håller med om erat PowerPlay. Måste dock beundra Timrås lagmoral. Det är den som vinner matchen. Ni är duktiga men inte det LAG ni var i grundspelet.

Amb-41: visst så gjorde timrå en bra insatts.....

danoj:

Han kanske ville avlasta dem spelar som spelat tidigare...men håller med dej helt...mycket dåligt av frölunda...Dax att vinna i borgen nu...för dem kan uppenbarligen inte vinna i scandinavium mot timrå...

ribba9: Naturligtvis, jag var inne och läste lite och jag tyckte det var mycket deppigt här där förklaringen skall vara att VF är inne i en formsvacka?!! Dålig förklaring tycker jag.....

Bedrövligt
Som rubriken antyder är det just ord som bedrövligt, skamligt och pinsamt som ständigt återkommer i mitt huvud just nu, för det var just vad det här va.
Så jävla dåliga som man är i powerplay finns ju bara inte, när man dessutom får 2!! chanser i spel 5 mot 3 i över 1 minut och man får inte ens in pucken i zon.
Det är rent ut sagt skandal att högavlönade hockeyspelare inte kan prestera bättre, och dessutom har en förkärlek till att skjuta skotten längs isen, ett tips skulle ju vara att kanske testa och skjuta högt, det gjorde joel och då blev det mål.
Nu börjar jag fundera på vad detta krampartade spel beror på, klarar dom inte av att spela inför fulla hus, vi kanske ska skita i att gå och se när dom spelar, för då kanske dom vinner, vet inte vilket som är mest gynnsamt just nu.
Sen undrar jag, varför spelar dragkedjan i boxplay??????????
Dom ska användas offensivt, inte i 4 mot 5, och då var cokså här som matchen avgjordes.
Nej Timrå vann tamigfan rättvist, spelar man som frölunda gjorde idag förtjänar man inte att vinna.

PINSAMT VF!!

Amb-41: Då kan du väl starta den på timrås gb...

Mr Y: Formsvacka i semi? Nej, så amatörmässiga kan de inte vara...

Dax att byta namn på Tråden.... Timrå mot Sm-Guld kanske !!!

Mr Y: det är ju så jävla synd att vf inte kan spela på sitt max utan att spela defensivt som dem inte kan bemästra....=(

Vem fan är tomi kallio ...vem fan är tomi kallio ..för vi har kalle koski för vi har kalle koski!

Link: igenting är kört vf vinner på måndag så åker dom upp till Timrå och vinner pricis som dom gorde mot modo.

spiff: Ja tyvärr

Los Lobos:Frölunda har nu den svackan som dom inte hade under grundspelet Dom kan mycke bättre.

badger: skjut pucken högt ni... gärna över målet oxå ;-)))

Link: Risken är stor att den sista spelas i Timrå...

nu e detta helt kört!!! Om vi vinner i Frölundaborg är det nog lika bra att den sista också spelas där.

Mr Y: återigen vinner det defensiva laget.. =(

Det är bara att gratulera Timrå till en charmant genomförd match.

Nu är VF illa ute - match i Borgen på måndag och sedan tillbaka till Timrå. Är nu väldigt tveksam till finalspel - dagens match var ännu ett bottennapp. Trodde nog att VF var bättre än så här...

badger: Det första har du rätt i.

Varför har Frölunda så förbaskat svår att vinna på hemmaplan i slutspelet??

danoj: Ja nu är det dags att börja skjuta pucken högt :) (eller slå ner nån igen).

skit skit skit det är inte rättvist

kommigen nu vf klara detta

Los Lobos: ´ser du på kanal +

Mr Y: Ja?

Los Lobos:

Nu får du börja coacha Conny. Dags att bänka några av de gamla trötta gubbarna - Jonas J, Magnus J bl a....

Kom igen nu Frölunda!

Hoppas varkligen att Frölunda kan ta detta i förlägning

Kan någon förklara för mig varför Frölunda är så dåliga i power play?

Fem mot tre kommigen nu vf

Är Skit undvisning komigen nu vf

« · 248696 · »