Frölunda HC

SHL · 60875 inlägg · 3408 ämnen
« · 154608 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: va i hela HAAAAANS
Klinth: ja du ahr rätt... det va inget höjdar lag som han plockade ut... Naturligtvis så skall ES splelare stanna kvar i sina lag under ES det e ju en självklarhet!

Men en då, hela kuppen har ju varit dålig trotts att vi vann mot ryssarna...

det blir bättre när det e sweden hockey games....!

Dragan 2k: Nähä, gjorde du!?! ;-)

Klinth: Bäckman hade varit bra att ha som coach. Christer Abrahamssom, mannen som gav coaching i trädskor ett ansikte är visst ledig numera. Varför inte ringa honom. Jag menar det kan väl knappast inte gå sämre än vad det gör nu.

PS - Jag skämtade givetvis om Abrahamsson.

SupportVF: Visst kan man tycka att vi borde plockat Finnarna, men inte med det laget som Hardy tog ut. Det laget hade inte kapacitet till ett bättre resultat än vad det blev.

Vad det gäller status på Cuperna, så är det ju tyvärr så att Elitseriens spelschema är så tajt att det inte finns tid till turneringar, tyvärr. Det är ju därför som riktigt bra spelare tackar nej till Hardy´s landslag. De får för lite vilotid och familjetid. Sedan kan man diskutera vad som skall ingå i en spelares "arbetsuppgifter". En del påstår att Landslagsspel ingår i deras "jobb", jag håller inte med. En spelare i ett elitserielag har kontrakt med sin klubb, spelar och tränar för just den klubben. Landslagsspel ligger utanför den uppgiften.

Korta ner ES, så ska ni se att det blir bättre kvalitet på Landslaget. Byt sedan ut Hardy mot Pär Bäckman eller Conny Evenson, så ska ni få se på grejer.

MoK GG: vi borde ha tagit finnarna tycker man.... visst gör dom det med det kunde varit något större...

SupportVF: Hur vi kunde förlora mot finnarna?`Tja vi var sämre helt enkelt. Sen betyder alla turneringar nått dom är inte meningslösa.

rayar: Jag är säker att Pär Beckman skulle göra succe som tränare för landslaget.

En kille som peppar spelarna och är aktiv i båset. En kille som visar känsla och kräver respekt. En kille som tuggar taggtråd och som är hård, till skillnad från "hårde" Hardy den softa fjanten. Så lam som han var mot de svenska "stjärnorna" när dom föll mot vitryssland har jag aldrig sett en tränare. MESIGT!!! LAMT!!! FJANTIGT!!!

Låt "Pelle" styra i det Svenska landslaget, låt han stuva om och fixa till spelsystemet, låt han plocka in "rätt" spelare så ska ni alla få se på resultat!

Det är Pelle eller Conny som kan ta den rollen, och Conny SKA vara kvar i Frölunda...

skulle gärna sett Bengt åke i färjestad som landslags tränare om de nu är möjligt :)

rayar: A. du har väldigt stor anledning till Nillson som coach... men men vad ska man göra åt det just nu?!

är fortf. skeptisk till hardy nillson som coach.

va i hela HAAAAANS
hur fan kunde vi förlora mot finnarna! va e detta för nått! hoppas fan att det går bättre på sweden hockeygames! vissta Jari e skadad med en då...
aja tur at inte den här turneringen betyder nått... värre om det va VM :)

Sv: Sverige-Ryssland
Frölunda85: Jari Tolsa e halv finne.. båda hans föräldrar är från Finland.

Sv: Sverige-Finland
sannes: japp, det hoppas och tror jag med=)

sofia: Jag är helt säker på att Evensson och Co har en bra lösning på det, huvudsaken är ju att Tolsa blir frisk och pigg så snart som möjligt.

liepins: mm, men hoppas truppen är frisk mot FBK om typ en vecka! Annars blir det mos av oss säkert....fast mann ska ALLTID hoppas på det bästa!!

sofia: Den som lever får se, har ingen aning hur de tänker göra där=)

liepins: det är ju hemskt att han blivit skadad! Vem ska hoppa in i den kedjan nu då? Kommer vi gå ner på 3 femmor oxå eller?

Frölunda85: De är bra på så sätt att spelare får känna på det..men när en spelare blir skadad så att dess elitserieklubb blir lidande, då är det värdelöst.

liepins: Det är inte alls skit samma.Det är jätte viktigt att Tre Kronor får upp mer självförtroende till VM, och att de unga spelarna får spela ihop sig. Att Tolsa blev skadad..sånt händer,det var ju inte kul,men i hockey får man räkna med att en del blir skadade då och då

Frölunda85: Är ju skitsamma om Sverige vinner eller inte. Dessa turneringarna är inte värt något, dessutom blev ju Jari skadad vilket gör en sån här turnering än mer värdelös...

Sverige-Finland
Hur kunde Sverige förlora mot Finland????Hoppas att de skärper sig i Sweden hockey games...annars börjar man bli orolig

SupportVF: Jag ska bort då. Men på Färjestad matchen kan jag nog gå

Suomi - Ruotsi
tjena tjena.. nu e man glaa för finnarnas skull fint lag dom har..
å ville peltonen underbar..
men j*vlar för de som hände me jari.. ajjaj.
men han kommer tillbaks å hämnas :) hehe
ha de bra

Sv: Findland - Sverige
rayar: jag kan inte se vad osm händer... vad händer?!

Sv: Findland - Sverige
rayar: Tolsa är borta mellan 2-6 veckor, förhoppningsvis ca 2 veckor. Tur i oturen så kunde det faktiskt ha varit värre.

Sicket knepigt svensk mål det blev, Söderström reducerade till 2-3.

Findland - Sverige
vad sysslade svenskarna med ?? aja iaf faan att Tolsa är skadad!!!! jävla finnar pajjar för oss i seriespelet :(

Frölunda85: klsrt som fan jag ska dit! jag har missat typ en match i år o det va mot malmö skule jag tro.... varför ska du inte dit då?! ska du på färjestad då?!

LOVE THE VF

ja för fan. de borde väl endå varje sann frölundait veta =)
pratar ju mest göteborgska av alla i det laget :)))))

Frölunda85: Henke skall få chansen inom kort. Hardy har själv sagt att han i dessa turneringar skall testa lite olika killar.

Sen måste du väl ändå veta att Tolsa är svensk??:)

SupportVF: Nej,kan tyvärr inte gå då. Ska du dit eller??

Frölunda85: ok.. bra... skulle du på VF - LHF!?! den 12/11

Mats H: Klart somfan att vi vinner över Luleå det e ju ingen tvekan :)

bara vi inte gör som vi gjorde mot linköping i 2 P....

VF T SM_GULD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

remes: jo du. Det kan bli väldigt svårt,men jag hoppas verkligen i mitt hjärta att Tre Kronor vinner VM-guld. De skulle verkligen behöva det,var så länge sedan. Dessutom skulle det va extra kul att ta guldet från finland i finland

vffan: Jo,jag hörde det. Jag tror faktiskt att Henke kommer att spela i Tre Kronor snart. Han är ju så otroligt bra,så honom kan de inte undgå

SupportVF: Vi spelar mot Finland imorgon (söndag). De sänder matchen på något som heter SVT extra live. Sedan kör de reprisen på SVT någon gång vid 22.00 tiden på kvällen.

Frölunda85: Du hörde väl snacket efter macthen? alla "experterna sa att Henke var självklar i landslaget så det är nog bara en fråga om tid.....? ahn är ju inte så gammal heller....

Frölunda85:

Jari Tolsa ja man kan ju misstolka på namnet.. :)...
men de där me att sverige vinner vm guld har jag svårt att tro.. :)
hehe själv e man väll finne å håller där efter på lejjonen :)..
Ha de bra alla frölundare

SupportVF:
VF kommer att krossa Luleå Gay bears på tisdag.
Säger bara en sak VF mot SM-guld!!!!!!!!!!!!!!!

Frölunda85: ja men det va synd att vi fick pisk av Tjeckien... när o vicka splerar vi mot nästa gång?!

|_|_| |_|_|

|_|_|

Frölunda85: Jari Tolsa är ju svensk så det är ju inte så konstigt=)

Sverige-Ryssland
Hej på er!!!Själv är humöret på topp efter att ha sett Tre Kronor mot Ryssland idag. Tre Kronor är verkligen på gång. De spelade jättebra,dessutom var det ju grädde på moset när Jari Tolsa gjorde mål. Angående Jari Tolsa så trodde jag faktiskt att han skulle spela för Finland,hans namn låter finskt och så. Men det är ju underbart att han spelar för Sverige.
Det enda som är dåligt är att Henrik Lundqvist inte får stå i Tre Kronor. Detta är skandal. Enligt mig är han Sveriges bästa målvakt och förtjänar absolut att få stå i Tre Kronor. Tycker att Hardy får tänka till lite där. Annars hoppas jag att Frölunda vinner Sm-guld och att Tre Kronor vinner VM guld!!

Sv: Hjärtat på rätta stället?
lillbubas: Nä du då föredrar jag VF det efterlängtade guldet!!Om man säger så här så är DIF för min del det laget jag tycker minst om av dom alla i Elitserien och naturligtvis är BIF laget i mitt hjärta sen 26år tillbaka inget kan ändra på det inte ens om dom hade spelat i lägre divisioner men det får jag väl hoppas att dom aldrig gör för jag vill se BIF i scandinavium även i fortsättningen!!VF supporter ok det var bra förklaring av dig!!Peace man!!Ha d!!!

fan vad segt det har vart nu utan några frölundamatcher, känns som att det har saknats något i veckan, jaja får hålla ut tills på tisdag.
Nu blire öl, god kväll på er !

Norrenatheman: Klart som fan att vi kommer att ha det skoj på den matchen för vi ska ha SM guld i år!!!!!!!!!!!!!

..: VF 4 EVER :..

Sv: Brynäs?
MoK GG: Lite IFK känsla över Brynäs. Fast Brynäs har ju fortfarande realistiska chanser...

Sv: Brynäs?
Norrenatheman: Det är många omgångar kvar glöm inte det. Och även om dom hamnar i kvalserien så betyder ju inte det att dom åker ur. Men är man inte bättre skall man tyvärr inte spela i elitserien.

Brynäs?
Vad är det som har hänt med brynäs?
Vad håller dom på med?
Dom kommer ju att åka ut i år och det tycker jag är synd!

SupportVF: jag håller med dig.....HV mot VF!
Det kommer ju inte bli så kul för HV men för oss frölunda fans kommer det att bli skoj!

lillbubas: hehe... jo man kan ju alltid drömma eller hur?!....

nej jag e lessen att göra dig besviken men jag tror på HV vs. VF i fanalen och Johnsson eller Carnbäck som gör avgörande målet....

SupportVF:
Frölunda kommer inte ta Sm-Guld......
men dem kommer säkert vara i final..... men det är Djurgården som kommer ta hem det.......
Älska Djurgårn.........

« · 154608 · »