Frölunda HC

SHL · 60875 inlägg · 3408 ämnen
« · 159196 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Påhlsson
Klinth: fan vad jag längtar tills imorgon, man fördriver bara en massa dötid nu, jag vill ha tisdag nu!!!

MoK GG: Det kan man ju lugnt säga, och i det här fallet så handlar det, enligt Pålsson själv, om en visit hos en bekant (Jan-Axel Alavaara) och han har inte pratat med någon annan från Frölunda.

Förmodligen ännu en media-historia utan grund, men man kan aldrig vara 100% säker.

I morgon piskar VF upp Färjestad,
I morgon går VF upp i serieledning,
I morgon är det hockeyfest!!!

remes: Jo mycket kommer aldrig till media sen har media en förmåga att förstora upp saker....

Klinth: Okej, tack.. ja vem vet va som händer bakom dom stängda dörrarna. De e mycket som inte kommer ut i media.!
ha de bra Frölunda mot SM-guld!

remes: Läs i Lumber Jack´s länktips så får du läsa en intervju med Pålsson. Som jag uppfattar det så är det inte troligt att hans kontrakt upplöses, vilket innebär att han knappast kommer till Frölunda. Han vill helst spela i NHL, men kan tänka sig spel i Modo. Men vem vet vad som händer bakom kulisserna?!?

hur vart me de me påhlsson? läste nån stans att han stannar i amerika.. :( lr? ha de

Ur dagens ÖA.

Sv: "Go Gubbe" eller Dracula?
Et tu Brute: hahaha, grym bild.

Påhlsson
Hoppas Påhlsson går till Frölunda för då kommer dom att bli ännu farligare än va dom redan är !!!!!

MoK GG: håller med dig! Påhlsson behövs, så han är bara välkommen om han vill spela hos oss=) tycker jag iaf

coma: VF ligger ju faktiskt back en center eftersom Ikonen inte är ersatt och dom pengarna finns men VF har sparat dessa för tt inte ta vilken dussin lirare som helst. Sen är det väl bra att kunna köra runt på 4 hela 5:or. Sen vad gör vi om en center blir skadad en längre tid??

Sv: slutsålt?
easy: jepp, det har vart slutsålt sen några veckor tillbax, blir väll en 12000 på tisdag. Så det lär bli en härlig inramning, dom 2 blivande finallagen (tror jag iaf).

slutsålt?
Hej alla VF-fans!

Har hört ett rykte om att det varit slutsålt inför VF-FBK ett tag nu. Stämmer det? Kul om det skulle bli en härlig inramning kring förhandstitten på den kommande SM-finalen. ;)

Lycka till på torsdag, ser fram emot en bra match!

coma: Vem skulle tacka nej till en spelare av Påhlssons kaliber?
"Inga direkta skadeproblem"..nej, men den dagen de kommer är det bra att ha back-up.

Fattar inte VARFÖR VF är så intresserade av Pålsson. VF spelar bra just nu och har inga direkta skadeproblem. Dessutom har VF redan tre bra centrar i Joel Lundqvist, Mikael Andersson och Jonas Johnson. Ska Pållson gå in som fjärde center? Lägg därtill att Vf har ganska taskig ekonomi. Kanske vore läga att hålla lite i slantarna??

Björn VII: Nä riva kontraktet lär de inte göra men mycket möjligt är det ju att de lånar ut honom, för att sedan kunna plocka tillbaka honom om han går bra.

tillten:

Om Anaheim är kloka kommer de inte att sätta ett prejudikat för spelare som är missnöjda med sin situation att det är ok att bara lämna klubben och åka hem, något kontrakt kommer inte att rivas. Punkt slut.

larsmark: om nu anaheim e kloka nog så river de kontraktet å gör upp så blir det frölunda som får honom....han e värd att komma till ett lag som spelar mästerligt...

Påhlsson
Hejsan!

Okej, så här är det. Om Anaheim bryter kontraktet helt med Samuel Påhlsson får han gå vart han vill (det har dock aldrig hänt tidigare). Ett annat alternativ för Anaheim är att låna ut honom, och då får de endast låna ut honom till sin gamla klubb enligt Ishockeyförbundets regelverk, alltså MoDo och inte Frölunda.

Så det känns ganska kört för er att få honom, vilket är tur för oss, vi behöver all hjälp vi kan få!

Sv: Seger igen
danoj: Vissa andra e ju så begävade så man köper säsongsbiljetter så slipper man oroa sej för att jaga plats i Scandinavium sen vet man vart man sitter varje match :) Stabilt!

Frölunda85's tråd
Slår vi Färjestad ligger vi etta!!!Det skulle vara riktigt skönt!!Då ligger vi där vi hör hemma,på första plats

danoj: ok, du e smart du=) kanske ska beställa till nästa färjestadmatch redan nu då=)

sofia: japp jag har skitbra biljetter på sektion C , bokade dom redan för 1,5 månad sen iof :)
Visste att denna matchen skulle bli utsåld rätt så snabbt.

danoj: har du bra biljetter då? jag har 2st ganska långt upp! typ 27:e raden på E så det är ju inte sådär jättebra, men man kan ju alltid gå ner å sätta sig i trappan eller stå nån annanstans...men det ska bli jättekul!

sofia: jag har också biljetter, hihi, hela 5 st!!
kommer äga på tisdag! :)

SupportVF: jag har oxå biljetter! Ska bli skitkul, å knökfullt blir det! Vilken stämning det måste bli!

Sv: VITTNEN!!
SupportVF: Ok, ska komma ihåg det=) min klasskompis har lovat att bada i poseidon-fontänen om vi vinner=)

nått som är väldigt skönt är att jag har fått VIP biljetter t matchen den 19/11! så jag kan beundra när vi vinnar över Färjestad! men jag tror att dom kan vara lite sura med tanke på att dom förlorade över brynäs =)

Biljetter köpes
Ger 700 svenska kronor för 1 st biljett till VF-FBK, ej gröna platser annars allt av intresse.

Du som är intresserad av att sälja eller bara tjäna lite pengar - maila mig på [email protected] snarast.

MVH Johan

VITTNEN!!
Jag lovar och svär på min heder som VF älskare att om VF vinner Sm denna säsong så kommer jag att Tatuera in Indinen samt datumet i min vänstra arm! och det kommer att bli min första tatuering!

Sv: Bästa tatueraren i stan?
Party: jasså du säger det... jag tror att det kan påverka att tolsa e borta men du såg ju att det gick bra mot luleå o modo så vi klarar oss nog... phålsson e väldigt duktig men han kommer som sagt inte kamma hem väldigt mkt poäng med tanke på att han e ny i VFs spel teknik men han kommer nog göra bra ifrån sig...

det finns en väldigt duktig tatuerare som kallas för Dansken och äger "american art tatoo and piercing" på andra långgatan i Göteborg... han har vart eller e fortfarande en av sveriges duktigaste tatuerare....

Sv: Reflektioner över landslaget
Party: Jodu Party, för många cuper är det ju under ES säsongen för det kan ju inte finnas nån som tar dessa på allvar.

Hardy tycker jämt att ES-lagen inte låter juniorerna spela matcher i sina klubbar. Jag tycker Snälle Hardy borde rata de spelare som jämt blir uttagna men alltid tackar nej p.ga än det ena eller det andra.
Sätt en åldersgräns under låt oss säga 2 landslags säsonger, på spelare som skall tas ut till dessa meningslösa matcher sätt den på typ 23 år och sen får resultatet bli som det blir.
Ungtupparna får bra träning i internationella och täta matcher och detta kommer att främja utvecklingen för svensk hockey.

Sv: I dag landar han hos Frölunda
rayar: Mannen i fråga är ju snarare en defensiv, än en offensiv forward, och kommer väl inte att prestera enormt mycket poäng. Kommer dock att vara grymt effektiv defensivt, och ett underbart tillskott till ett redan grymt lag, om han nu kommer till Frölunda....

Sv: Reflektioner över landslaget
in å rösta på vem som har dom snyggaste tröjjorna i elitserien på www.aftonbladet.se , sport sektionen, det är ju självklart frölunda!

Reflektioner över landslaget
Har under några dagar diskuterat en sak med polarna samtidigt som jag har grunnat lite på egen hand.

Kommer ni ihåg vad Hardy sa för några dar sedan? (5/11)

För mycket derbyn!

Som jag och mina polare ser det kan man inte få nog av derbyn.
Vilket väger egentligen tyngst: Derbyvinst eller en landslagsvinst i en cup ingen kommer ihåg?

Det är för mycket cuper på internationell nivå som knappast drar något större intresse till sig, utom för den arrangerande staden.
Potatiscupen i Alingsås, Koskenkorva Cup i Helsingfors, Nudelcupen i Shanghai.........

Nej du Hardy, det är dags att våran liga tas på det allvar den förtjänar. Skall vi bli den bästa ligan utanför NHL måste vi sluta upp med alla internationella småkupper "mellan" elitserieomgångarna.

Nej du Hardy, det är inte för många derbyn, det är en fråga om DIG och DITT ego.

Tack för ordet

Bästa tatueraren i stan?
Stabilt! Och på tisdag ändrar tabellen karaktär.....
Kanske,,,,kanske blir jag tvungen att infria ett gammalt löfte när säsongen är slut.
Jag har en gång lovat att tatuera in klubbmärke och datum när Frölunda blir svenska mästare....kanske det blir till våren.
Uppehållet och förlusten av Tolsa verkar inte påverka, så vad kan påverka?
SM-GULD???? Ja vem vet, men aldrig har vi varit så nära så tidigt på säsongen.

Nå, kan någon rekomendera en tatuerare som är ruskigt duktig?
Skall jag "gadda" mig igen måste det bli ruskigt bra.

"Svävar man inte på moln nu har man inte ens haft en pirrande känsla i maggropen" (Motorprofil)

pappin: han sa till mig att de skulle ta 2 veckor till.

Tar ju visserligen ett tag för han att anpassa sig till vårt spel isf. så OM han nuy kommer så förväntar kjag mig inga direkta poänrekord direkt faktiskt, men en så väl meriterad center är ALLTID välkommen :)

modo-vf
Vad härligt att piska modo uppe i kempehallen, det är det inte så många lag som mäktar med, och tydligen gjorde vi det på ett mycket bra sätt, härligt!!
Bäddar för seriefinalen nu på tisdag inför fulla läktare, ånyo nytt publikrekord att vänta?

FORZA FRÖLUNDA!

remes: ok jag fick veta dte i morse hur dte gick o jag blev lite fundersam när jag läste om phålsson t VF

remes: det hade inet varit helt fel å få phålsson t VF... det blir ju som dom säger i aftonbladet :
"Skulle Påhlsson hamna i Frölunda till slut, blir ett redan bra lag ännu bättre."

SupportVF:
6-3 vann vi me! starkt gjort uppe i kempis!

vann vimed 4-6 eller 3-6?! på afton bladet stpr det 4-6 och på en annan sida i aftonbladet stod det 3-6....

I dag landar han hos Frölunda
Samuel Påhlsson kanske på väg te frölunda...
läs länktips:'
//remes

Samuel Påhlsson
Läste på Aftonbladet att Påhlsson hade landat i Göteborg och att han var nästan klar att skriva på för Frölunda..Fin värvning för er i såna fall...

Sv: Framtiden
Dragan 2k: Ja,du. Vad manar han mad detta uttalande tro?

Har inte hört ett knyst om något liknande, så jag har ingen aning om varifrån det kommer. Kul om det stämmer iofs ;-)

pappin: Det sades efter skadan att han skulle vara borta 2 till 6 veckor. Skulle tro att han kommer tillbaka efter Jul, tyvärr....

SupportVF: ok...

pappin: jag har för mig att någon sa att det va oklart när han kommer tbax...

« · 159196 · »