Klinth: ja du ahr rätt... det va inget höjdar lag som han plockade ut... Naturligtvis så skall ES splelare stanna kvar i sina lag under ES det e ju en självklarhet!
Men en då, hela kuppen har ju varit dålig trotts att vi vann mot ryssarna...
det blir bättre när det e sweden hockey games....!
Klinth: Bäckman hade varit bra att ha som coach. Christer Abrahamssom, mannen som gav coaching i trädskor ett ansikte är visst ledig numera. Varför inte ringa honom. Jag menar det kan väl knappast inte gå sämre än vad det gör nu.
SupportVF: Visst kan man tycka att vi borde plockat Finnarna, men inte med det laget som Hardy tog ut. Det laget hade inte kapacitet till ett bättre resultat än vad det blev.
Vad det gäller status på Cuperna, så är det ju tyvärr så att Elitseriens spelschema är så tajt att det inte finns tid till turneringar, tyvärr. Det är ju därför som riktigt bra spelare tackar nej till Hardy´s landslag. De får för lite vilotid och familjetid. Sedan kan man diskutera vad som skall ingå i en spelares "arbetsuppgifter". En del påstår att Landslagsspel ingår i deras "jobb", jag håller inte med. En spelare i ett elitserielag har kontrakt med sin klubb, spelar och tränar för just den klubben. Landslagsspel ligger utanför den uppgiften.
Korta ner ES, så ska ni se att det blir bättre kvalitet på Landslaget. Byt sedan ut Hardy mot Pär Bäckman eller Conny Evenson, så ska ni få se på grejer.
rayar: Jag är säker att Pär Beckman skulle göra succe som tränare för landslaget.
En kille som peppar spelarna och är aktiv i båset. En kille som visar känsla och kräver respekt. En kille som tuggar taggtråd och som är hård, till skillnad från "hårde" Hardy den softa fjanten. Så lam som han var mot de svenska "stjärnorna" när dom föll mot vitryssland har jag aldrig sett en tränare. MESIGT!!! LAMT!!! FJANTIGT!!!
Låt "Pelle" styra i det Svenska landslaget, låt han stuva om och fixa till spelsystemet, låt han plocka in "rätt" spelare så ska ni alla få se på resultat!
Det är Pelle eller Conny som kan ta den rollen, och Conny SKA vara kvar i Frölunda...
hur fan kunde vi förlora mot finnarna! va e detta för nått! hoppas fan att det går bättre på sweden hockeygames! vissta Jari e skadad med en då... aja tur at inte den här turneringen betyder nått... värre om det va VM :)
Frölunda85: De är bra på så sätt att spelare får känna på det..men när en spelare blir skadad så att dess elitserieklubb blir lidande, då är det värdelöst.
liepins: Det är inte alls skit samma.Det är jätte viktigt att Tre Kronor får upp mer självförtroende till VM, och att de unga spelarna får spela ihop sig. Att Tolsa blev skadad..sånt händer,det var ju inte kul,men i hockey får man räkna med att en del blir skadade då och då
Frölunda85: Är ju skitsamma om Sverige vinner eller inte. Dessa turneringarna är inte värt något, dessutom blev ju Jari skadad vilket gör en sån här turnering än mer värdelös...
tjena tjena.. nu e man glaa för finnarnas skull fint lag dom har.. å ville peltonen underbar.. men j*vlar för de som hände me jari.. ajjaj. men han kommer tillbaks å hämnas :) hehe ha de bra
Frölunda85: klsrt som fan jag ska dit! jag har missat typ en match i år o det va mot malmö skule jag tro.... varför ska du inte dit då?! ska du på färjestad då?!
remes: jo du. Det kan bli väldigt svårt,men jag hoppas verkligen i mitt hjärta att Tre Kronor vinner VM-guld. De skulle verkligen behöva det,var så länge sedan. Dessutom skulle det va extra kul att ta guldet från finland i finland
SupportVF: Vi spelar mot Finland imorgon (söndag). De sänder matchen på något som heter SVT extra live. Sedan kör de reprisen på SVT någon gång vid 22.00 tiden på kvällen.
Frölunda85: Du hörde väl snacket efter macthen? alla "experterna sa att Henke var självklar i landslaget så det är nog bara en fråga om tid.....? ahn är ju inte så gammal heller....
Jari Tolsa ja man kan ju misstolka på namnet.. :)... men de där me att sverige vinner vm guld har jag svårt att tro.. :) hehe själv e man väll finne å håller där efter på lejjonen :).. Ha de bra alla frölundare
Hej på er!!!Själv är humöret på topp efter att ha sett Tre Kronor mot Ryssland idag. Tre Kronor är verkligen på gång. De spelade jättebra,dessutom var det ju grädde på moset när Jari Tolsa gjorde mål. Angående Jari Tolsa så trodde jag faktiskt att han skulle spela för Finland,hans namn låter finskt och så. Men det är ju underbart att han spelar för Sverige. Det enda som är dåligt är att Henrik Lundqvist inte får stå i Tre Kronor. Detta är skandal. Enligt mig är han Sveriges bästa målvakt och förtjänar absolut att få stå i Tre Kronor. Tycker att Hardy får tänka till lite där. Annars hoppas jag att Frölunda vinner Sm-guld och att Tre Kronor vinner VM guld!!
lillbubas: Nä du då föredrar jag VF det efterlängtade guldet!!Om man säger så här så är DIF för min del det laget jag tycker minst om av dom alla i Elitserien och naturligtvis är BIF laget i mitt hjärta sen 26år tillbaka inget kan ändra på det inte ens om dom hade spelat i lägre divisioner men det får jag väl hoppas att dom aldrig gör för jag vill se BIF i scandinavium även i fortsättningen!!VF supporter ok det var bra förklaring av dig!!Peace man!!Ha d!!!
fan vad segt det har vart nu utan några frölundamatcher, känns som att det har saknats något i veckan, jaja får hålla ut tills på tisdag. Nu blire öl, god kväll på er !
Norrenatheman: Det är många omgångar kvar glöm inte det. Och även om dom hamnar i kvalserien så betyder ju inte det att dom åker ur. Men är man inte bättre skall man tyvärr inte spela i elitserien.
SupportVF: Frölunda kommer inte ta Sm-Guld...... men dem kommer säkert vara i final..... men det är Djurgården som kommer ta hem det....... Älska Djurgårn.........
Men en då, hela kuppen har ju varit dålig trotts att vi vann mot ryssarna...
det blir bättre när det e sweden hockey games....!