Frölunda HC

SHL · 60875 inlägg · 3408 ämnen
« · 157509 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Seger igen
När kommer tolsa tebaks?

Sv: Ur Aftonbladet
rayar: Vi ska vara stolta över vårt kära lag! nu e det våran tur att få guldet... vi har kämpat väl... men det roligaste e ju att brnäs vann över Färjestad :) snacka om natt o dag!

Sv: Frölunda J20
Wewillwintoday: kanske det, men conny tänker lite längre frammåt och har redan nu börjat fostra juniorer med a-lags träning etc men självfallet blir det ju svårt för de "nya" dagisbarnen att ta över när de andra börjar i förskolan :)

Sv: Ur Aftonbladet
SupportVF: *stolt* :)

tillten: jörgen jönsson är iofs en viktig spelare i färjestad utran han så har vi ju bra mkt större chans att vinna. men såklart att vi vinner med minst 5-2.

rayar: det spelar ingen roll om han e med för frölunda har ett så bra lag ändå...det kommer bli en seger med 5-2 inför ca: 12000 åskådare.....

Ur Aftonbladet
– Jag har ett härligt lag, säger Conny. Men ibland handlar det lite för mycket om unga Frölunda. Titta på mina äldre rutinerade spelare också.
Som Jonas Johnson, 32, Niklas Andersson, 31, Mikael Andersson,36, Patrik Carnbäck, 34.
Alla i tongivande roller i går.
Inget lag har chockat Modo på hemmais som Frölunda gjorde i går. 3–0 efter 9.48, då hade man 8–1 i skott.

FY FAN.. JAG GRÅTER NÄSTAN *LER*

Framtiden
"Frölunda har motsvarat alla förväntningar och nu verkar landslagscentern Samuel Påhlsson hamna i Göteborg, vilket gör ett bra lag bättre.".

Detta skriver Mats Wennerholm i dagens Aftonbladet. Se länktips. Spekulerar han vilt?

rayar: Japp, då får ni chansen av att känna av hur det känns att tappa sina bästa unga spelare till NHL varje år, som för oss(modo).

får tolsa ett bra kontraklt nästa år lär vi inte se röken av han iaf, detsamma kan gälla både lundqvist och kahnberg

BORÅSINDIAN: nej det gäller endast den matchen om han fick ett lindrigt matchstraff

svanru: Kommer Jörgen Jönsson vara avstängd på tisdag? han drog på sej ett match straff, efter att ha tjatat på dommaren.

Att man som trogen FBK:are skäms är ett kraftig underdrift. Men jag hoppas att matchen på tisdag blir roligare men är mycket tveksam. Vi får höppas på bra underhållning vi syns i scandinavium.

indianen99: Nu ser jag framemot mötet med Färjestad på tisdag, skall bli mycket spännande.
FBK skäms litegrann skulle jag tro, för deras två senaste matcher har ju inte varit nån höjdare direkt, Jörgen Jönsson fick matchstraff idag (igen).

indianen99: Det blir nog en svår match på tisdag mot FBK men men vi slår dom

sannes: Säger det samma!!!! Nu närmar vi oss till 1:a placeringen.... Och Färjestad förlorade mot jumbon Brynäs, jag tror dom skäms i Karlstad.....

Seger igen
Vad härligt att grabbarna lyckades att vinna borta ikväll. MODO är ju ingen önskemotståndare men idag har grabbarna visat att de klarar av MODO också.
Jag har tyvärr inte hört så mycket av matchen ikväll men det verkar som MODO kom rätt nära ett tag innan boysen drog ifrån igen.

Underbart med ytterligare tre poäng.

Sv: Frölunda85's tråd
1-4. All right. Håll nu detta Indians. Mot SM-guldet

Sv: Frölunda85's tråd
3-0 redan, härligt frölunda!!!

Frölunda85's tråd
Ikväll tar vi MoDo!!!!!!!!

rayar: Jaja..då säger vi väl så då:) Men nu fattar alla vad jag menade...

rayar: Ja, det har du ju rätt i ;-)

Det är i alla fall en väldigt bra tillförsel av duktiga spelare från juniorleden nu. Det känns jättekul!!!

Behövs väl dessutom för risken är ju stor att Frölunda tappar en del av sina unga lovande spelare de närmaste åren. NHL bara suger åt sig bra spelare ju...

de beror på hur man ser det hela. jagser det trådvis ni ser det inläggsningsvis isf.

rayar: Chefen hade två inlägg på rad, svarade på bägge samtidigt:)
I det första nämnde han Henkes statistik och det andra J20.

rayar: Kolla inlägget innan inlägget om J20 ;-) Då blir det lite mer logik i det hela....

Sv: nu är vi där!
gud: Och det tänker jag göra, om du kan se till att vi slipper möta Modo under slutspelet ;-)

Sv: VF-LHF
sannes: det blir en svårt att axla den manteln för steen, även om han är en rapp och kvick kille, så kärvs endå de där extra kilona och längden.

liepins: pratar inte vfchefen om J20 ? lr ja hänger inte med va du snacka om där :)

Vf chefen: Du har rätt i dina tankar och funderingar. Enligt statistiken skall det räcka för VF att göra två mål...då Henke står.
Å andra sidan ligger väl Norrena inte heller helt illa till?

Frölunda J20
Jag kollade lite på swehockey på J20 laget. Det man ser där ser ju mycket lovande ut för framtiden. Bla så är det 9 Vf spelare på dom 12 första platserna i +/- ligan. Tittar man vidare i tabellerna så står det VFHC överallt i toppen av tabellerna. Efter att ha sett Jönfeldts statistik så skulle jag nog inte bli så orolig om han var tvungen att hoppa in i a-laget.

Bra jobbat av er allihop i j20 om ni skulle råka läsa detta.

Chefen (inte eran chef men nån annans)

Sv: MoDo - Frölunda
Om jag inte minns fel så har väl inte henke släppt in mer än 2 mål mer än mot håve. Minns jag rätt? Med andra ord så räcker det att vi gör 3 mål så vinner vi. Snitt på henke enligt swehockey är 1,24 mål per match så egentligen räcker det om vi gör 2 mål.

Klinth:
du kan fortsätta att be till mig...;0)

Sv: va i hela HAAAAANS
danoj: Nej,det var aldrig det jag ville göra,du missupfattade nog mig.
Jag tycker inte illa om dig,men jag tycker att några grejer du har sagt är väldigt oseriösa.
Jag tycker ändå att vi har diskuterat på en bra nivå,man måste ju kunna snacka om grejer,det är ju därför gästboken finns. Och alla tycker ju inte samma sak. Då kan man diskutera det.

Frölunda85: Felet med dig är att du försöker pracka på folk dina egna värderingar, och det kan du aldrig lyckas med.
Sen får la du tycka hur du vill om mig, men håll det för dig själv.

Modo-Frölunda 1-3

Klinth: Jo jag vet att det här ett gäng starka lag men vi ska ta dom... det måste vi för annars kommer jag och gråta o det vill jag inte... sisst när vi va i final mot Luleå 96 eller 97 o vi förlorade så fälda jag många tårar... Och vi är faktiskt värda Sm-guldet denna säsongen.. mm det stämmer att MoDo har en egenskap att vinna med små marginal, Och som sagt jag ber till gudarna att vi får vårat välförtjänta sm guld! Grabbarna har kämpat hårt hela säsongen...

SupportVF: Ja, det ser ju onekligen lovande ut, men det finns många bra lag som kommer att vilja stå ivägen, och beröva VF deras efterlängtade SM-guld.

Jag ber till gud att vi INTE ska behöva möta Modo under slutspelet. Det är ett enormt spöke, och det slutar (nästan) alltid med att Modo vinner på det ena eller andra sättet. Något som jag aldrig glömmer är hur ett skott studsade på Wernbloms röv och in i mål, och det innebar att VF åkte ut! Modo är riktigt svåra i slutspelssammanhang.

Sedan har vi ju Färjestad, som har ett riktigt bra lag i år oxå. Det blir inte lätt att rubba på dom.

Djurgården och HV 71 är två andra lag som kan strula till det.

Men visst, Frölunda har ett grymt lag i år, och förmodligen deras bästa chans på många år, så det är nu det gäller...
SM-guld nummer två!!!

Klinth: Själv så tycker jag inte att jag drev honom till det,men men..
Visst vi behöver inte diskutera det,men jag kan som sagt inte förstå era åsikter om Tre Kronor,och jag håller absolut inte med er. Men jag får acceptera vad ni tycker.Även om jag inte förstår era åsikter.
Självklart är det ju viktigt att koncentrera sig på Frölunda nu.

nu är vi där!
ni som inte har uppfattat att VF ligger tvåa så ska jag säga det nu

VF LIGGER TVÅ!!!!!!!!! FY FAN VA GÖTT!!!!!!!!!!! PÅ G T SM GULD!!!!!!

...jepp jag är både glad och stolt över vårat älskade VF som är värda SM GULD i år...

Frölunda85: Klinth är nog den perssonen som är mäst seriös och vettigast på detta forum.. men jag antar att den vilda debatten mellan dig o Danoj är över.. så om du bara vill släppa taget så kan vi nog gå vidare utan att detta behöver upprepes... som klinth sa till mig tidigare idag att visst akn det vara kul att sådant här händer... mrn min åsikt är att när man debbatterar om vem det e som är dum i hövvet en längre tid så blir det tjatigt... jag och MokGG gaggade ett atg förut med det var max 5 min o det räcker...

Frölunda85: Jag kan hålla med om att danoj blev otrevlig mot slutet av eran maratondebatt, men i mina ögon så drevs han till det av dina inlägg. Sedan tycker jag att även han kan hålla igen lite, eller helt enkelt inte fortsätta diskussionen om han anser att den inte leder någonstans.

Summa summarum så var ni båda två goa kålsupare i slutet. (Sen kan man ju fundera på vad jag har med det att göra, och det beror på att jag var väldigt aktiv i den debatten innan ni drog igång. Mina åsikter om VM stämmer rätt så bra överens med danoj´s)

Detta behöver vi inte diskutera vidare, utan vi kan kocentrera oss på Frölunda, och den kommande matchen borta mot Modo. Sedan är det en riktigt kul match mot Färjestad på Tisdag, det blir en stor värdemätare.......

Klinth: hmm..om du verkligen har läst allt borde du förstå att det var Danoj som inte visar respekt. Han accepterar inte att jag har andra åsikter än han. Att han dessutom sedan säger att han aldrig mer ska diskutera med en person under 18, är både dömande och idiotiskt.
Jag tar inte det du skrev som ett påhop,för du verkar vara seriösare än Danoj.

Modo kanske inte har spelat bäst i år men har fortfarande en farlig krigarinstinkt samtidigt som weinhandl var en alldeles för stor förlust för MoDo.

Mitt tips är 3-3 och sedan går det hela till straffar där Modo vinner.

Notera att jag INTE gillar straffavgörande.

Nån skrev att Wernblom blir målskytt. Tyvärr är det nog så att han inte kommer att spela imorgon :( Han dras med en sur muskelskada. Men ... man vet aldrig med den mannen :)

Det enda man vet är att det, som alltid (senaste mötet undantaget), kommer att bli en kul match mellan två lag som verkligen försöker spela positiv hockey.

Ha det gott allihop.

jag sa tidigare idag till klinth att jag körde på 3-1 t vf men jag har tänkt om lite granna :)

MoDo - Frölunda 2-4

danoj: Du e la kul, det hade jag ju redan sagt tidigare ;-)

Då är vi två på resultatet 1-3.

Wernblom, Acke, JJ och Nicke blir de glada målgörarna...

Modo - Frölunda 5-2

Jenza: ok, då vare dags att tippa spektaklet för imorrn.
Modo - Frölunda 1-3

danoj: Det lär bli en målrik match iallafall. Det verkar som Hirsch och Lunkan ska stå... Vad gäller kempehallen så är det på gång med en ny arena i Ö-vik. Någonting liknande Löfbergs Lila Arena. Det blir bra det, den lär vara klar lagom när Foppa och grabbarna kommer hem. Då blir det lekstuga...

Klinth: hehe, jag tar det med en klackspark, hellre ett plåtskjul i storstan än ett torp ute i renmarkerna.

« · 157509 · »