Frölunda HC

SHL · 60875 inlägg · 3408 ämnen
« · 161392 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Seger!
Gud va skönt med seger! å själförtroendet är på topp!! hoppas att det fortsätter så här ett tag till framöver=) kul för ronnie som blev pappa idag oxå!!

Seger!
Gud va skönt med seger! å själförtroendet är på topp!! hoppas att det fortsätter så här ett tag till framöver=) kul för ronnie som blev pappa idag oxå!!

Sv: HV vs VF
Dragan 2k: Så sant, så sant. Dom borde väl fatta själva att det är dåligt.

Underbart!
Det fick räcka med ett mål av Esbjörs, men det va snyggt för två!
Kanon match av Norrena, ett par riktigt goa räddningar.
Känns helt ok.
Med Conny i laget är det nog inte ingen jätterisk för underskattning hoppas jag, på söndag é det dags att slå ssk.
Vi brukar ha lite svårt mot dom men nu tror vi på seger.
Som "svt text" Ny seriefinal, ny seger!!!

sannes: De finns bara en sak som jag ser fram emot när det gäller Hockeykväll - slutet.

Dragan 2k: Hockeykvällarna på Fyran brukar inte vara nån höjdare tycker jag, blir förmodligen samma ikväll.

Dragan 2k: ja precis, dom lär väll säkert fokusera på att djurgården har en ny svacka nu iom förlusten mot fbk.
Men som sagt, oerhört kul att se frölunda nu.

danoj: Tycker det är speciellt kul att Esbjörs fick trycka in en puck. Snyggt mål dessutom. Vilket lag vi har.!!!!

Alltid lika kul att höra kommentatorer och experter ösa beröm över Sveriges för närvarande bästa lag.

Sitter i trans igen och beundrar elitserietabellen. Man leder, har gjort mest mål, släppt in minst och har överlägset bästa målskillnad.

Ska bli intressant att se vad Hockeykväll på Fyran har för knivskarpa analyser.

skitbra insats av frölunda!
Om man bortser från ett tag i 3:e perioden då HV faktiskt trummade på bra, men dom 2 första perioderna var det inget snack vem som höll i taktpinnen.
Kul att se fredrik norrena med, han var stabil.
Som grädde på moset, carnbäck gjorde mål i kinnarps arena , och esbjörs!!
Sen grattis till sundin, pappa för 2'a ggn i morse!!

BORÅSINDIAN: Ja du, ytterligare en seger mot ett av topplagen, verkligen ett styrkebesked av grabbarna.
Det var en riktig "pärla" Joel drog på vid 1-0 målet. Han har blommat ut rejält denna säsongen, det gäller ju alla ungdomarna.
Kul att Norrena var bra i målet också.

Richter LHC: Härligt med en seger borta mot HV. Frölunda blir bara bättre och bättre, dom kommer att bli svår slagna om dom fortsätter så här. Nu blir det till att beställa hem SSK-VF på söndag.

Richter LHC: På Canal+ sa dom att Tolsa kanske är med och spelar om 10 dagar. Man kan alltid hoppas det.

Klinth: Ok, tack så mycket!

Richter LHC: Knappast före årsskiftet, det är vad jag har läst och hört. Sedan vat jag inte hur snabbt han blir frisk i förhållande till det....

Hej!
Någon som vet när Tolsa är på is igen?
Vill veta om jag ska byta ut han från mitt dream team ...

Tack!

MoK GG: Det var smäckert uttryckt :) Jag hade ju liksom hoppats att han inte var sån...; )

MoK GG: Hoppas också på Esbjörs i kvällens match det är han värd. Det kan inte vara kul att ha Jensa som motståndare. Ung, rivig och hårdare än granit.

MoK GG: jepp, tror faktiskt att vi vinner idag, kombinera anfallsspelet från senaste matchen med bra försvarsspel, då är segern vår, men då måste man spela som jag har beskrivit.
Ett litet tips, HV-Frölunda 2-4

Dragan 2k: Självkklart! Jag sade inte att VF skulle förlora idag :) Esbjörs hade vart trevligt om han avgjorde. Och Jensa sätter vi i röven på Timmy :)

MoK GG: I och för sig. Men vinst mot Hv skulle sitta fint. Frölunda har revanch att kräva för insatsen senast

Dragan 2k: Tycker vi visade i matchen att bäst i väst är VF vare sej vi vinner eller förlorar idag.

asson: Norrena skall givetvis stå nu när han är frisk. Han måste ju matchas in i tempot igen. Helt rätt!

asson: Norrena står ikväll. Dags att visa vilken klubb som ä bäst i väst

HV vs VF
Nu gäller det!
Dags att sätta dit dom en gång för alla, man vinner inte en mot "Indians" i Scandinavium ostraffat, även om man gör det välförtjänt.
Någon som vet vem som vaktar VF buren ikväll?
Hoppas Henke får fortsätta, tycker han har spelat otroligt jämt & bra, har dock hört att Fredrik ska få chansen efter sin skada.
Oavsätt vem det blir tror jag på vinst, Esbjörs får visa sin gamla klubb va hockey är och gör två mål!
hårt hårdare FRÖLUNDA!!!

Örebroare som älskar Frölunda
Ny match på canal + ikväll,förmodar jag efter de uppgifter jag fått;mot HV iKinnarps.Risk att skärpan sänks lite jämfört med drabbningen mot FBK?Hoppas inte,spelar man lika bra mot HV som man gjorde mot FBK så är tre poäng givna;gäller att fokusera på alla matcher,bara.
Tippar att Frölunda vinner med 5-4 efter straffar.
FRÖLUNDA MOT SM-GULD!!!

Sv: conny hyllar fansen.
MoK GG: För att citera en FBK spelare "-Satan, Frölunda var bra!" (Marko Jantunen skakade på huvudet utanför Färjestads buss).

Och ett citat från Conny "-Härlig PR för hockeyn." (Conny Evenssons förtjustaomdöme om matchen).

Ja där ser man hur både VFs tränare och spelare från FBK själva tyckte om matchen. Sådant är roligt att läsa när man älskar ett lag som FRÖLUNDA.

Citatena är hämtat från GT 20 nov 2002.

Men nu gäller det en ny match i Jönköping. HV har vis problem med sitt spel just nu så en VF seger ska väl inte vara orimlig men men man ska inte ta ut något i förskott då kan man bli besviken. Men jag liksom alla andra VF fans hoppas och tror på seger.

MoK GG: Det ryker i slutspelet ;-)

Linnea: Synd bara inte alla 12000 kan skrika för full hals. Hade dom gjordt det hade taket nog lyfts av. :)

rayar: Ja det är en jäkla känsla att stå där och höra 12000 fans skrika för full hals. Rysningar över hela kroppen.

danoj: får faktiskt nästan en tår i ögat =)

conny hyllar fansen.
citat från conny
"Frölunda-tränaren passar samtidigt på att hylla sina fans.
- Tänk att få spela i Scandinavium, inför 12 000 åskådare som senast. Det är helt fantastiskt, säger han."

Kan bara hålla med, senaste matchen mot fbk var det sagolikt på läktaren.
För mer info följ länktips.

Sv: Frölunda85's tråd
liepins: Med det spelet som Frölunda visade upp mot Färjestad, kan man inte bli annat än smått lyrisk. Frölunda är grymt bra i år, och så här bra har det inte set ut på många, långa år. Allt kan hända, och naturligtvis är inget klart, men slutspel känns nästan givet. Serieseger kan däremot bli betydligt tuffare. (Men varför inte, som det ser ut nu kan ju ingen stoppa Frölunda ;-)).

I slutspelet så vlir det ju en helt annan sak. Nerver och dramatik med så många matcher mot varje lag. Vad som helst kan hända...
(Men varför inte ta SM-GULD, som det ser ut nu kan ingen stoppa Frölunda ;-))

Det är just det där med..... "som det ser ut nu"....... Hoppas att Frölundas medgång består resten av säsongen, då är det klappat och klart ;-)

Sv: Frölunda85's tråd
Frölunda85: Håller med men samtidigt får man allt passa på att njuta nu. Inte ofta vi upplever sånt här i Götet:)

Frölunda85's tråd
He he..det är kul att läsa att de flesta här tror på SM-guld.
jag vill inte vara negativ..men sm guldet är långt borta. Det är mer än halva säsongen kvar..och i hockey kan allt hända. Inget är säkert i hockey,så man ska nog inte ha för höga krav. Även om Frölunda är helt otroligt bra just nu

Sv: Fasen va gött de e!
fy fan vá gött! färjestad har iallafall nästan lika bra lag som förra året, men Vf har blivt minst 3 klasser bättre! och det säger inte lite om hur bra hockey dom spelar just nu. idag har varit ännu en underbar dag i skolan. nu har jag fått mobba alla som håller på FBK både efter matchen i karlstad och efter matchen igår. Älskar hela laget! VF mot sm-guld, fy fan vad jag längtar......

indianen99: Nu är vi på gång! Ser bar ut för fortsättningen!!
Prata om att gå på moln här uppe håller de flesta på Färjested så går dagens seger kändes jävligt skönt!
VF mot SM-Guld

Annamia: Det känns att man går på moln idag!!!!!!!!!!!!!!

Fasen va gött de e!
Måste ba få uttrycka min glädje... Fy fasen va gött det känns efter man läst alla sportartiklar som pryder gt o aftonbladet ida. (O jag kan ju inte låta bli att dagdrömma lite om hur det kanske skulle kunna se ut om vi vann...sm-guld...) O självklart vill man ju grattulera Henke för att han e så himla görabra!!!

Sv: Extas
Dragan 2k: japp, sitter och kollar på matchen på video, spelade även in den igår fastän jag var på matchen, ska ta med den till jobbet nu, där har vi några fbk'are, så ska dom få sitta och se lite "riktig" hcokey i några timmar :)

Extas
Sitter här fortfarande i extas efter gårdagens fantastiska match. Man sitter nästan i trans och funderar om man någonsin bevittnat en sådan match tidigare. Svaret är nog nej.

Kommer vi uppleva något liknande i framtiden. Svaret är tveklöst ja.

Seríeledning är ett faktum, en match mindre spelad än Färjestad, ny stormatch att vänta imorgon mot HV.

Tror på Frölundavinst - man har revansch att kräva mot det enda laget som slått oss på vår hemmarink i år.

Sv: gårdagens match
Klinth: Ja men medge att det känns farligt bra nu när de för en gångs skull börjat, och fortsatt, säsongen på topp. De är vassa nu. Jag tror stenhårt på guld.

danoj: Ja, det är ett otroligt drag i grabbarna nu. Det gäller bara att orka hålla på så här ända in i det sista, vilket kanske inte blir så lätt. Den som lever får se ;-)

Vill passa på och lägga in en brasklapp, finalen blir mellan VF och Malmö!

Linnea: jo möjligt, men det spelar ju egentligen ingen roll, för vi vinner ju ändå :-)

danoj: Måste säga att jag inte tror så mycket på färjestad i år. efter gårdagen blir det svårt för dem att haka på tror jag. Visst , de är alltid bra. Men jag tror, och hoppas, på Frölunda-HV i finalen.
Det är änna dags nu.

gårdagens match
silken match igår, 12000 pers skapade en härlig inramníng i en av dom roligaste hockeymatcherna jag sett, titta på skotten i andra perioden, 23-16 !!
Måstte va nytt guiness rekord?
Märktes inte mycket att jari tolsa saknades igår med killar som niklas andersson, joel lundqvist, silka killar.
Kan nästan på förhand lova en final mellan frölunda-färjestad i år, jag sätter dock HV som en liten outsider.

Sv: Frölunda - Färjestad
svanru: jo, jag också.

danoj: Jag bara skojade om det var OK

svanru: nej, carnbäck ska det stå på ryggen, och inget annat!!

Vi kan ordna en lila och gul tröja till er som present. Går det bra om det står LOOB på ryggen.

snälla kan någon hjälpa mig me den sak.Min kille fyller 40 år nu och jag skulle köpa en vf tröja med spelarnas autografer på men hur gör jag ?alltså hur får jag tag i dessa kan någon hjälpa mig.
hälsar ulrika 070-4021452

« · 161392 · »