gud: Det är alltid svårt att försvara en titel det är ju bevisat genom åren. Inte många som vunnit flera SM titlar på raken direkt. Sen har VF tappat en hel del erfarenhet som skall vägas upp av ungdomlig hunger... sen om dte räcker e ju en annan sak. Att kalla förlusten mot MIF ett fiasko är kanske att ta i, VF brukar ofta förlora mot MIF borta då deras grisspelade passar VF ofta rätt dåligt. Inget mer med det.
MoK: denna tråd började med att en av er kallade eran förlust emot malmö för ett fiasko...vill bara påminna dig om det..
TIMRÅ IK är väl ett bevis på de så kallade experterna kanske inte är så j*dra bra på att tippa...
lag som Frölunda ,Färjestad och HV 71 kommer alltid att ha favorittryck på sig...och nu är ju Frölunda Svenska Mästare så då finns det ännu mer tryck på er...
tror att ni får det svårt denna säsong att försvara titel.. men om inte TIMRÅ IK tar hem det så hoppas jag verkligen att ni gör det...
gud: Det är alltid illa att loosa spelar ingen roll mot vem eller under vilka premisser. Vissa finner det skönt att kunna lasta över favoritskapet på VF och FBK och säkerligen HV för att kunna säga... jaja vafan vi förlorade ju mot ett av dom lagen som skall slåss om SM Guldet. Skit snack säger jag bara, Dessa så kallade experter i media har ju haft ruggigt fel innan när dom tippat topp och bottenlag så varför lyssna på dom nu?
Danne_L: kan bara hålla med mike..det är värre för er att loosa emot oss än vi mor er..ni är Svenska mästare..alla säger att ni ska vara ett av dom två lagen som slåss om SM-Guldet...
Dragan 2k, Klinth: Är lite orolig. Vi kommer aldrig få in våra tips. Självklart kommer det bli 4-1! Någon fjärde part som har lust att glida in och tippa 4-1 måntro?
Klinth: Då har två tredjdelar av expertpanelen inkommit med sina tips. Jag vill givetvis inte vara sämre. Danne L tror stenhårt på 3-1 till Frölunda. Klinth något mer optimistik med sin tippning på 5-1. jag drar till med ett försiktigt men likväl fint tips på 4-2.
mike: Jag är såpass gammal att jag näst intill kan kallas för antik på detta forum, men trots detta satt jag glatt jollrande i blöja när dessa matcher ägde rum. Men jag är såpass storsint att jag gratulerar er till dessa överlägsna segrar, och verkligen unnar Timrå att sola i dess glans. Tror nog att Timrå är mer än sugen att sätta Frölunda på plats i hemmapremiären i nya arenan. Finns nog inga fel på motivationen där. Att Frölunda är lack efter bristen på utdelning mot Malmö och vill visa hockeysverige att de kan bättre, är nog inte heller så långsökt. Detta kan bara gynna oss supportrar, eftersom vi förmodligen kommer att få se en match av hög kvalitet. En rolig match med mycket vilja i. En rolig match.
Att Frölunda sedan vinner den med 1-5 gör ju inte saken sämre ;-)
Dragan 2k: Jo det är nog tur att människan är så pass anpassningsbar att man har lätt för att glömma. Det enklaste är nog att leva i nuet just idag och bara utgå och analysera max en halv säsong tillbaka;)
Här kommer mina sista klipp för natten:
"Sedan säsongen 1970-71 har Timrå IK bara vunnit två gånger i Göteborg. Timrå flög till Göteborg med chartrat plan. I planet fanns förutom laget, ett 25-tal supportrar vilka hördes väl i Scandinavium.
-Vi hade kunnat fylla många charterplan med supportrar. Intresset är jättestort, försäkrar Timrås sekreterare Sören Boström.
Ett charterplan kostar 14.000 kr att hyra men jag tror att våra supportrar gärna betalar en stor peng för att dels få se på matchen, dels få uppleva Kal & Adas stad. Det är inte ofta sådana godbitar ges.
Timrå lockar folk till Scandinavium! I 1974 års toppmöte kom inte mindre än 11.189 interesserade till hallen. Året före drygt 8000.
mike: Det var då en himla tur att man inte ens var påtänkt på den tiden. TÄnk att sitta här och analysera en sådan match med sådana siffror. Det val illa nog när Mif slog oss med de onämnbara siffror i Scandinavium för några år sedan.:-)
Så här utspelade har inte Frölunda blivit sedan 1959, då man mötte Södertälje och förlorade med 19-2, kommenterade Frölundatränaren. Frölundaforwarden, Emil Mezaros letade förtvivlat efter något positivt. -0-7 i första perioden, det måste vara det värsta jag varit med om. 12-1 till Timrå IK slutade alltså matchen, och bland alla busvisslingar från besvikna hemmasupporters, hördes Tiiiiimrå, Tiiiiiiiimrå, av de överlyckliga 25-talet Timråsupporters.
Dragan 2k: Den enda storm som kommer att dra fram genom Sverige är på onsdag när tidningarna skriver ner er fullständigt. "Kris i Frölunda" i stora rubriker. Fiasko när Frölunda vek ner sig totalt mot Timrå. Ni Kommer väl ihåg Söndagen den 26:e januari 1975. Ledning med 10-0 för Timrå efter två spelade perioder! Och två mål för Timrå i den sista perioden och ett tröstmål för Frölunda!
Dragan 2k: Skulle tro att den stormen är ganska mör när den börjar närma sig Gävle och kommer troligen att bedarra i Hudiksvallstrakten. Det är nog riskfritt att röra sig utomhus i när heten av Sydkraft Arena på tisdagskvällen. :)
Tydligen är det en storm på väg som kommer att svepa över Sverige. Enligt mina källor så kommer den söderifrån och rör sig sakta men säkert norröver och kommer slå till med full kraft någonstans i Sundsvalltrakten först den 30 september. Det är möjligt att katastrofberedskap kommer att utfärdas i området.
mike: Jo det kommer bli hett på tisdag. Måhända kan invigningen av arenan göra att Frölunda tänder till och vill bli förste lag att vinna där, men vad vet jag. Frölunda brukar ju i regel ha hyfsat lätt för Timrå borta, kan bara hoppas det håller i sig. Tror på en seger med 3-1 jag.
Danne_L: Det var nog ett par säsonger sedan vi hemmaslog Frölunda nu så pressen ligger på mästarna - som vanligt dårå. Jag tror att Frölunda får svårt att leva upp till förväntningarna i år. Timrå ska ju ligga därnere i år igen enligt alla s k experter, så jag tror knappast att TIK-grabbarna känner en sån press i den här matchen. Däremot så kanske de tänder till lite extra eftersom vi inviger nyarenan på tisdag. En rejäl fajt ska ni i alla fall få.
Jag tror på ett kryss, 2 - 2 och sedan är det rysk rolette! Timrå vinner på straffar!
Jag vill inte kalla det ett fiasko att förlora på ett sånt sätt de förlorade på. Frölunda var inte alls dåliga, de saknade bara skärpan i avsluten. Malmö spelade verkligen på toppen av sin förmåga och hade VF bara satt ett par chanser till i andra perioden hade segern varit bärgad. Så lite var det som skiljde... Och som Danne L säger så tror jag Timrå tar mer skada av att förlora än VF skulle göra. Det är alltid tyngre att förlora hemma än borta, oavsett motstånd!
Klinth: Nu ska du få en konstig formulering här. Timrå tror jag kommer ta åt sig mer av en förlust på tisdag än Frölunda skulle göra vid en förlust...hmm. Varför vet jag inte men är så helt enkelt:)
Och ja, att förlora mot MIF är fanimej nästan ett fia...ja illa är det!
gud: Det är SKIT att Frölunda förlorade mot Malmö. Det är skit varje gång Frölunda förlorar. Det är det, men det får man leva med. Även solen har sina fläckar och serien är lång. Att vinna på bortais är av gammal hävd dessutom svårare än på hemmaplan. Hur klarar sig Tmrå mot Frölunda? För vilket lag blir det fiasko? Det lär vi snart veta....
irre: Att Timrå kan bli den andra var en klar underdrift...Det är juklart att TIK bli det andra laget i år som spöar Frölunda..Och det komma ske på Tisdag inför en fullsatt Syd Kraft Arena...Forza TIK
gud: de är väl inte ett fiasko. tillfälligheter finns alltid och turen/skickligheten kan ju inte alltid vara på frölundas sida. De är vl inge konstigt att mif slog dem nån måste ju vara den första..Timrå kan bli den andra..
ribba9: klart att man reagerar att sitt favoritlag förlorar..men att börja att kalla det fiasko..då har det gått långt...skitsamma..nu har du förklarat vad du menar vad som är fiasko...
gud: men herreGUD...klart man blir sur när sitt lag loosar..blir inte du de...?ne jag tror inte vf skulle springa igenom es obesegrade..fast trodde därimot inte mif va ett av dem största hoten..
ribba9: Hmmmm..men tror du inte att det kommer finnas fler förlorare i Malmö..eller är det bara Frölunda som kommer att förlora emot Malmö denna säsong??
eller kan det vara så jävligt att du tror att Frölunda skulle springa igenom ES utan att förlora en enda match???
gud: frölunda...tippat sm-guldsvinnare iår igen.malmö tippat som bland dem sista. skjuter o skjuter o skjuter o får bara in två puckar..jag hade förväntat mej en vinst av de man fick se i torsdags...de var de nog fler som gjorde..
efter de lilla ''fiaskot'' om man får kalla mif matchen d...så hoppas jag o tror att kallio har ställt in siktet och gör första målet mot timrå...och att grabbarna kan vinna matchen med lite glans oxå ;)
Danne_L: Jag har FBK i generna ( Har gjort DNA analys) men hade ett h-vete i våras efter nästan 22 lyckliga år i GBG, minns Loobens 2 mål i samma numerära underläge med förtjusning (Usch en börjer bli gammel)
Jaha, ja då förstår jag dig, men inte tanten din;) Annars finns det alltid en hel del folk i hockeystäder som håller på ett annat lag för att trotsa polare osv...
Danne_L: Det var det militära som tvinga mig till stan 1980 sen vet du kärring ungar villa husvagn hund. Men jag är ganska nöjd ändå har 3 pöjkar som höller på FBK men en kärring som höller på Linköping (huuuh)
Danne_L: nja en annan bor änna götet men försöker förtvivlat få tag i en biljett och att åka med er vore iofs trevligt men någonstans går gränsen om inte annt så ses vi i scandinavium i november.
Svanru: Jag kan inte förstå hur du kan längta till den dan. Är det verkligen nödvändigt att titta på en match som man vet på förhand att Vf kommer att vinna? :))