Frölundanostalgi
« Föregående · 224410 Till forumet
Sv: Frölundanostalgi
cj80: Kan du inte lägga ut den i mp3 format nånstans. Skit i om det är dålig kvalitet. Tänk att sitta och lyssna på den efter en av kommande storsegrar. (eller innan match)
Sv: Frölundanostalgi
Vf chefen: Jag vet inte hur man gör, har den bara på kassetband som jag spelat av för länge länge sedan från en EP-skiva tillsammans med Triple & Touches "VI vill se Frölunda" En riktig klassiker. eller hur!?
frölundaindian: Jag tror den heter Frölunda bara
frölundaindian: Jag tror den heter Frölunda bara
Sv: Frölundanostalgi
cj80:
Efter alla bannor mot LIFs tuffa/fula spel så kanske ni inte ska sjunga Vilda Västern. ;-)
Efter alla bannor mot LIFs tuffa/fula spel så kanske ni inte ska sjunga Vilda Västern. ;-)
Sv: Frölundanostalgi
BJ: Frölundas smeknamn är Vilda Västern med tydliga associationer till
1. Fighting spirit (på ett positivt sätt)
2. Västern - Västkusten=bästkusten
3. Indianer!!! (uga chaka)
1. Fighting spirit (på ett positivt sätt)
2. Västern - Västkusten=bästkusten
3. Indianer!!! (uga chaka)
Sv: Frölundanostalgi
Är det ngn som vet hur man fixar mp3 av ett kassetband????
isåfall fixar jag ut frölundalåten som jag reciterade förut
och Vi vill se frölunda med Triple & Touch
isåfall fixar jag ut frölundalåten som jag reciterade förut
och Vi vill se frölunda med Triple & Touch
Sv: Frölundanostalgi
cj80:
en nödlösning är att du tar bandspelaren,, tar den till datorn, tar fram micken, på med inspelning på datorn och spelar in,, det är en amatörlösning men den funkar i alla fall,,,
en nödlösning är att du tar bandspelaren,, tar den till datorn, tar fram micken, på med inspelning på datorn och spelar in,, det är en amatörlösning men den funkar i alla fall,,,
Sv: Frölundanostalgi
HENKEBUS: har ingen mick och inget program som skall spela in längre än en minut tror jag, dock inte säker
Sv: Frölundanostalgi
cj80:
Jaså, vad jag har hört så syftar det på den inte alltid så rumsrena hockeyn som VF spelade i början på 70-talet med Bownass i spetsen.
Jaså, vad jag har hört så syftar det på den inte alltid så rumsrena hockeyn som VF spelade i början på 70-talet med Bownass i spetsen.
Sv: Frölundanostalgi
Betyg:
vf:
Målvakter: +++++
Backar: ++++
Forwards: +++++
Tränare: +++++
Publik: +++++
Tradition (?) : ++
Form: ++++
totalt: 30/35
MoDo:
Målvakter: +++
Backar: +++
Forwards: ++++
Tränare: ++++
Publik: +++
Tradition : ++++
Form: +++++
Totalt: 26/35
vf:
Målvakter: +++++
Backar: ++++
Forwards: +++++
Tränare: +++++
Publik: +++++
Tradition (?) : ++
Form: ++++
totalt: 30/35
MoDo:
Målvakter: +++
Backar: +++
Forwards: ++++
Tränare: ++++
Publik: +++
Tradition : ++++
Form: +++++
Totalt: 26/35
Sv: Frölundanostalgi
BJ: För det första måste du ha ett analogt ljudkort med line in. (Det har nästan alla). Du behöver en sladd mellan din bandspelare och datorn. Hur den ska se ut beror på vad du har för kontakt på bandspelaren. Gå till kontrollpanelen/multimedia. Gå sen ner till inspelningsdelen och välj ditt ljudkort.När du kopplat ihop detta så klickar du på start/program/tillbehör/underhållning/ljudinspelaren. Starta bandspelaren och klicka på den röda knappen på ljudinspelaren.
Ovanstående beskivning gäller om du har WIN 98
Nu har du skapat en wav fil. Den ska sen göras om till MP3. Tyvärr kommer jag inte ihåg detta utantill.
Nån annan amatör hacker som kan förklara hur man gör en mp3av wav?
Ovanstående beskivning gäller om du har WIN 98
Nu har du skapat en wav fil. Den ska sen göras om till MP3. Tyvärr kommer jag inte ihåg detta utantill.
Nån annan amatör hacker som kan förklara hur man gör en mp3av wav?
Sv: Frölundanostalgi
cj80: Eftersom jag jobar på ett callcenter som sysslar med dator support så kommer jag att åtekma md efullständig lösning om en liten sund. Håll ut...
Sv: Frölundanostalgi
Vf chefen: skriv i såfall det i ett brev till mig för jag måste sticka nu och sända hockeyspecial i lokalradion (cityradion Gävle Sandviken)
You gotta love this sport
You gotta love this sport
Sv: Frölundanostalgi
cj80: Detta program är ett sharware vilket innebär att du kan göra 120 manövrar sen måste du starta om programmet.
www.goldwave.com
Man kan ochså skapa 3 st tomma enminutersinspelningar i ljudinspelaren. Spara den tomma 3 minutaren med ett namn. Sen öppnar man den sparade 3 minutaren och redigerar den= spelar in låten.
www.goldwave.com
Man kan ochså skapa 3 st tomma enminutersinspelningar i ljudinspelaren. Spara den tomma 3 minutaren med ett namn. Sen öppnar man den sparade 3 minutaren och redigerar den= spelar in låten.
Sv: Frölundanostalgi
liepins:
Han var tydligen en ganska hetlevrad herre då han i en match mot FBK 1971 rök ihop med FBKs tränare Arne Strömberg bland annat. Han fick inte stå i båset på en månad efter det. :-D
Han var tydligen en ganska hetlevrad herre då han i en match mot FBK 1971 rök ihop med FBKs tränare Arne Strömberg bland annat. Han fick inte stå i båset på en månad efter det. :-D
Sv: Frölundanostalgi
BJ:
Ja det var tider det. Sånt händer inte nu för tiden;)
Nu fick du mig att börja tänka på gamla goa hockeynamn..;)
Ja det var tider det. Sånt händer inte nu för tiden;)
Nu fick du mig att börja tänka på gamla goa hockeynamn..;)
« Föregående · 224410
Läs och njut, och kan du melodin så sjung med!!!
Allt stämmer ju nästan om man byter ut Jörgen mot Carna till exempel och grönvitt mot rödvitt, då de färgerna dominerar mer än den goa gröna nuförtiden!
Frölunda – Frölunda – Frölunda
Åh, Frölunda är våra gubbar. Åh, Frölunda som ingen rubbar
Tänk att få se ett grönvitt gäng med full poäng, Vilda Västern vi går mot SM-Guld
Åh, Frölunda är enda laget. Åh, Frölunda med rätta draget som här i Scandinavium man knappt får rum, Vilda Västern vi går mot Guld!!!
Skynda dig följ med mig och ställ dig i kön. Vi ska se nåt som ger en känsla så skön. Go gröna gänget från Sveriges väst, när det är trångt i Kålleseum mår man som bäst. Äntligen Vi é igen elitserie nått, knô dig in tanten min för nu är det brått. Sätt dig till rätta och vröla och njut när gamle Jörgen kommer loss och sätter ett spjut. É ni med? Nu börjar det!
Åh, Frölunda är våra gubbar. Åh, Frölunda som ingen rubbar
Tänk att få se ett grönvitt gäng med full poäng, Vilda Västern vi går mot SM-Guld
Åh, Frölunda är enda laget. Åh, Frölunda med rätta draget som här i Scandinavium man knappt får rum, Vilda Västern vi går mot Guld!!!
Sopa på det ska gå att bli nummer ett. Varje gäng ska få däng så örat blir hett. Visa nu gubbar var skåpet ska stå för vi har landets goaste publik som ser på. É ni med? Nu börjar det!