Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Det blir Hammarby och Sävehof som jag får se på lördag i Scandinavium, vem som vinner spelar ingen större roll, bara jag får se en trevlig och underhållande match.
Fast det klart, det känns som Sävehof skall dra det längsta strået.
Vilken suveränt bra handbollsmatch jag har sett ikväll på SVT24, Hammarby vann borta mot Skövde.
Det var oavgjort och matchklockan visade att andra halvlek var slut, men Hammarby hade då ett frikast kvar, och vips så hade de vunnit. Imponerande av den unge Båverud (tror han heter så) att stega fram och vräka dit bollen.
Vräka och vräka förresten, den nuddade på en Skövdespelare i muren och gick i mål.
Men det var verkligen en kanonmatch, och grymt bra målvaktspel av båda målvakterna.
Skall bli kul att följa den avgörande matchen på måndag om vilket lag som går till final.
Första omgången av semifinalerna spelades förra veckan.
Skövde slog Hammarby borta med uddamålet och Sävehof vann hemma över Lugi med tre bollar.
Kan det bli Sävehof och Skövde i final? Det hoppas jag litegrann på, men samtidigt skulle det vara kul om Hammarby tog sig dit också.
För övrigt sitter jag och funderar på om jag skall köpa biljett till SM-finalen som spelas den 6 maj i Scandinavium. Då är det även damfinal.
När det gäller dam handboll så är jag pinsam dålig på det, kan desto mer om herrarna. :)
Då har lagen valt sina motståndare i kvartsfinal spelet, så här blev det:
Sävehof - Lindesberg
Hammarby - Ystad
Lugi - Drott
Skövde - Redbergslid
Den match som på papperet känns tuffast är den mellan Lugi och Drott, skall bli kul att följa slutspelet.
SVT24 sände matchen mellan Drott och RIK idag, det var två forna storlag som man såg spela, de kämpar om att ta sig till slutspel. I och med att Drott vann idag så känns det som de är klara för slutspelet, men det kommer att bli tufft för RIK att ta sig dit.
Lindesberg fortsätter att överraska tycker jag, seger borta idag mot Alingsås, fast när jag tänker efter så är det ingen överrasking att slå just Alingsås även om det kan hetta till rätt så ordentligt i Nolhagahallen, publiken som finns där är fruktansvärt otrevliga.
Sverige får möta Island i play-off spelet för att ta sig till VM nästa år i Tyskland. Första matchen spelas i Sverige den 10 eller 11 juni, och så är det retur helgen efter på Island.
Det känns som det inte är en helt omöjlig uppgift för grabbarna att klara av, hade varit betydligt värre om man fått möta Ryssland.
.....på säsongen i och med finalerna idag.
Tyvärr så såg jag inte matcherna, men när jag läser resultaten så känns det som om båda matcherna var enormt spännande.
Jag tycker lite synd om Skövde, som än en gång snubblade på mållinjen. Men jättekul att Sävehof klarade av att vinna igen. Det var iallafall de två bästa lagen som gjorde upp om SM-bucklan.
När det gäller damhandboll så har jag nollkoll, så jag vet inte om det var rätt lag i finalen.