Om man jämför med alla andra tippare, var väl jag ändå ganska generös med en 10e plats? Mitt tips står kvar, jag ändrar det inte efter första omgången. Har jag fel så har jag.
OskarB: Ett rätt i allafall att HV toköppnar men mer blir det tyvär inte, Timrå har en ruskigt bra defensiv och komer att trycka ner HV i hörnen och sedan vända därifrån och göra mål.
Sorry men det var en bra historia du hadde hittat på, kanske kan det bli film någon gång ;-)
HV toköppnar och gör ett tidigt mål efter ett skott från blå som tar på skridskon på en Timrå back och ställer Kapanen helt. Timrå tvingas nu upp i banan för att försöka kvittera, man kan inte längre sätta defensiven främst. HV får göra det man är bäst på - ställa om snabbt och kontra. Första perioden slutar dock 1-0. I andra lyckas HV göra 2 mål efter 2 mot 1 lägen innan Timrå i slutet av perioden för 3-1 i power play. HV avgör definitivt matchen halvvägs in på tredje perioden med 4-1 målet efter ett friläge. Efter detta dör matchen och spelas bara av utav båda lagen.
Jaha nu sitter man här igen och längtar till matchstart. Handsvetten har inte börjat ännu men den kommer var bara lungn. Hur ska det gå?? Jo det ska jag berätta en tuff och välspelad match blir det Hv71 kommer att föra spelet men Kapanen står i vägen och när hv blir desperata så kontrar Timrå och pytsar. Slutresultatet blir 2-4 sista målet i tom bur..
Dysso: din lilla räka..(psykning) det är en 1 timme och 10 minuter kvar...;0) nu är sanningens ögonblick nära..en stackars HV fan ska åka i en bil med bara TIMRÅ IK fans...stackars jäkel..;0)
En halvtimme till resan börjar, suget efter hockey bara växer...
Hoppas det blir fullsatt/bara något 100tal tomma platser ikväll. TIK/LHF brukar ha svårt att dra publik i JKPG jämfört med övriga lag, men nu när TIK leder serien tycker man intresset borde öka. Trots allt är det seriefinal mellan de två lag som faktiskt imponerat mest i inledningen av serien!
Fast man kanske inte ska klaga om det "bara" blir 6000 på matchen... :)
Nu har jag skådat in i kristallkulan igen... ni kanske minns vad som hände sist jag gjorde det!? Började bar för att sedan inte alls bli en storseger mot Luleå.... Nå ja skit samma för det jag har på känn nu är att Hassinen äntligen finner nätet. Han kommer att göra inte mindre än 3 (ja du läste rätt, TRE!) mål. :)
Särskilt poängen mot Färjestad i LLA imponerade på mig. Där spelade ju Färjestad ändå riktigt bra. Det är just det som oroar, att även om HV spelar riktigt bra imorgon så riskerar den där Kapanen stå ivägen för allt. Ungefär som det kändes att möta FBK förra året... Välkommen till KA! :-)
OskarB: segrarna mot Södertälje och Modo kändes som att dom skulle vi ta..men för mig iallafall var dom sex poängen mot Färjestad och Djurgården en kraftig bonus..
så det blir en rolig match i morgon och det skall också bli kul att få ett ansikte bakom nicket OskarB...;0)
Ja, jag har i alla fall inte tagit ut något i förskott. Eran svit skrämmer rejält. Ni måsta ha ett fruktansvärt medlut, och sådant är ofta svårt att rå på. Jag hoppas på en bra match med fart och fläkt värdigt ett toppmöte. Sen är ju inte 3 pinnar fel heller...:-)
Jag tror HV är förvarnat. 4 raka inspirerar, och vem vill inte vinna en seriefinal och dessutom stoppa det andra lagets svit? Motivationsproblem tror jag inte HV kommer ha imorgon.
Danne: AIK mötte två nykomlingar samt ett svagt MIF sedan började man tappa, TIK har mött 1-3 från ifjol samt ett upphaussat SSK och spelar ett mycket bra försvars-spel samtidigt som man går väldigt rakt på mål. Man spelar inte lika tamt i powerplay som t.ex SSK igår. DIF i gårdagens match hamnade mest i sarghörnorna medans TIK skapade mängder av vassa målchanser.. Bara bra dock om även HV71 inkl fans tror att det bara är att ställa ut skridskorna mot TIK... Lycka till................
gud: Men hallå...elitserien har ju bara börjat. Kommer ni ihåg förra året efter 3 omgångar...AIK i topp, och vart tog dem vägen? Jo, ner till Allsvenskan, så det är liksom ingen fara, dem kommer också att få en formsvacka.
Lite synd att domarn var lite orättvis igår, annars hade det nog gått vägen, det mest positiva var väl att Stefan Liv verkar har hittat formen igen, och så poängen förstås, som kunde ha varit tre, men men, seriefinal på torsdag då, gött, jag funderar på att gå på matchen, det kan bli skoj, hehe.
erkiperki: låt oss TIMRÅ IK fans få njuta av denna segervåg...som OskarB skrev i ett tidigare inlägg så är serien lång..och det kommer att gå upp o ner..
vi TIMRÅ IK fans vet också att TIMRÅ IK kommer att få kämpa med näbbar o klor för att få stanna kvar i elitserien..
KONSTIGT...........