HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Semifinal 2. HV71-TIK 080326

1018430 · » Till forumet

Sv: Semifinal 2. HV71-TIK 080326

Vilken jävla pajas han är Janne Gunnarsson. Det han anklagar spelarna för är i grund och botten rätt. På den här nivån skall man inte vara dyngrrak på påskafton, när det är match så tätt inpå.

Det är inte mer än rätt, att spelarna visar det ansvaret för sin klubb. Men som proffstyckare och amatörjournalist har man tydligen inget ansvar alls.

Anklagelserna faller platt i och med att både Petrasek som Melin, anslöt till truppen redan på långfredagen och sedan tränade laget tillsammans hela påskhelgen.

Däremot var både Petrasek som Melin nere i Malmö och såg kvalseriematchen Malmö-Leksand, på onsdagen, alltså fyra dagar innan påskafton.

När Gunnarsson konfronteras med detta faktum, väljer han istället att påstå att han hört fel från sina källor, vilket innebär att Gunnarsson suttit och spytt andrahandsuppgifter.

Vägra att be om ursäkt gör han iaf. Han anser att hans kritik stämmer ändå. Vilket i Gunnarssons värld innebär, för dyngrak är inte direkt överensstämmande med verkligheten heller, att man inte kan gå ut och äta och dricka lite gott SEX dagar före match.

Det finns nämligen en policy inom HV71, där man inte torrlägger någon vare sig under grundserien eller slutspelet. Alla har frihet under ansvar. Att Petrasek och Melin underkastat sig det visade de med all tydlighet eftersom de nu dök upp på långfredagen i ett skick som inte backar upp Gunnarsson påståenden.

Det som är riktigt penibelt i den här affären är att Gunnarsson alltid utmålat sig som stor HV-supporter. Det är han inte, hans hjärta klappar enbart för NTO-rörelsen. Det finns nämligen andra källor som påstår att om Melin och Petrasek delat en flaska vin till en köttbit ett decennium innan matchen mot Timrå, så hade det i Gunnarsson ögon ändå varit ett decennium för tidigt inpå match.

Jävla postordersupportrar. Ner med dom i en säck och sänk dom i Östersjön fortast möjligt. 

Kommentera

mattias - 74: det sägs att han är törsdig
Kommentera

evert_38:

Jaja
Kommentera

mattias - 74: Ja Melin kom just förbi :)
Kommentera

evert_38:

Redan ?? Klockan är 1252 :-)
Kommentera

skål då grabbar
Kommentera

JimmyH:

Precis! Det tror jag är den enda vägen att gå. Hade det på något sätt varit ett misslyckat koncept ur klubbens ögon, hade det säkert gått att få till en ändring fortare än kvickt. HV:s mission är ju knappast att ha så glada och nöjda bortasupportrar som möjligt, även om de nu helst ser att det är på det sättet ändå. Fast man prioriterar säkert en del andra saker före det.

Bortastå borde kunna vara flexibla eftersom dom är typ fula ankungen. Sådana lösningar fick man ju fram i Globen. Vart och ett av lagen kan knappast ha så svårt för att planera för vilka matcher man skall möta efterfrågan på en större bortasektion.

I övriga matcher kan bygga om det till sittplats, i den mån det finns efterfrågan. 
Kommentera

Et tu Brute: Bortastå är ju en läktare som väldigt sällan fylls i någon hall. En ful ankunge typ.

Men överlag så är trenden att placera dem på samma sida som hemmaklacken där det på förhand får beställas platser av supporterklubbar annars så säljs de till hemmapubliken.

För att en ändring ska ske i KA så känns det väl nästan som att ett högre beslut behöver komma, från Hockeyligan. En slags regel över hur och var en bortaklack ska placeras i en hall.
Kommentera

JimmyH:

Absolut så är det så att placeringen är urusel när det gäller klackarnas möjlighet att skapa stämning.

Eftersom hemmastå varit utsålt sedan starten, tror jag knappast att man kommer att dra ner på den för att ge till en bortapublik som oftare än inte lyser med sin frånvaro. Finns säkert en del säkerhetsaspekter som skulle lyftas långt över rimlighetens gräns också av vissa.

Sedan är det ytterligare ett problem. De två bortasektionerna är ju långtifrån fullbelagda av bortafans mer än vid några enstaka tillfällen. Oftast fyller man ju bara den delen som är uppemot ELMIA. Ändå säljer man oftast ut den andra sektionen ändå, med folk ifrån stan eller trakten. Bortsett från att det inte är någon stämningshöjare, så ser man hyfsat bra. Därför säljer man ju ut skiten ändå.

Jag såg en lösning för ett par år sedan, men den gick tydligen i graven av någon anledningen. Då skulle det skapas en tårtbit där pressläktaren är nu (det har varit mycket gnäll om den också), snett ovanför den bortasektion som ligger mot sydöst. Ungdomsektionen som nu har den norra delen av hemmastå skulle få era platser medans pressläktaren skulle byggas om på ungdomssektionens plats.

Men, tyvärr, tyvärr...    
Kommentera

Et tu Brute: Det finns ingen elitserieklubb som behöver ha den bortastå ni hade första åren av KA.

Det är inte antalet platser som är problemet med er bortastå utan snarare placeringen av den. Den är inte särskilt sportslig.

Då tycker jag att en omformering av er nuvarande hemmastå som gör den mer rektangulär än triangulär utan att minska sittplatser och sätt där in en bortastå så klackarna får samma möjlighet att höras.
Kommentera

Harman:

Jag uppfattar dig inte som speciellt gnällig i en jämförelse. Alla har väl rätt att visa lite engagemang och ventilera sin åsikter.

HV:s bortastå är ingen hit. Ingen bortastå idag är lika bra som den som fanns i KA innan ombyggnaden. Det betyder att det egentligen inte finns någon höjdarbortastå någonstans i Sverige. Möjligtvis Axa undantaget (har inte varit där sedan ombyggnaden)

Business rules. HV:s gamla bortastå stod nästan helt tom i 80% av matcherna. Arenan hade en beläggning på 96%, men fortfarande en hög efterfrågan på sittplatsbiljetter.

Ombyggnad med 1 000 nya sittplatser medan 300 försvann på bortastå. Och sedan en smidig lösning nere i grishålet.

Värdelöst javisst! Men hur får man ledningen att ändra sig när ombyggnationen inneburit att man nu haft en beläggning på över 99% i fyra år.

Men går alla supportrar ihop kanske man skulle höras om vi vill ha en standard i hela Sverige (ES). Gärna flexibel så att det går höja både stämning och publikkapacitet under slutspelen.
Kommentera

Harman:

Ja det var i någon blaska jag läste det i. Sedan att Falk säger en sak under intervjun på matchen och sedan en annan sak i tidningen är nog med för att försöka psyka lite med vad jag tror i alla fall.
Kommentera

Cyklob: Vart läste du det? I AB el. var det Expressen, så upplevde självaste målskytten Falk att han inte skulle protestera om målet inte godkännts. Men det är som du säger, jag är färgad men försöker att vara subjektiv i alla lägen även fast det är svårt.
Kommentera

Et tu Brute: Kinnarps är en fantastisk arena som borde kunna erbjuda ett bättre alternativ för borta-fansen än den som finns idag. Ber om ursäkt för om jag uppfattades som gnällig i mitt inlägg, men jag vart så besviken då jag för första gången besöker Kinnarps arena och får en känsla av att hamna på "skithuset"! HV´s borta stå är enligt min mening inte värt namnet! Men jag kommer att vara på plats även under Semi 4. 500 platser vore något, men jag är tveksam för våran del då resan är väldigt lång mellan Sundsvall/Timrå och Husqvarna/Jönköping. Grattis till den välförtjänta segern igår. Nu hoppas jag på Timrå seger, för annars tror jag att det blir tungt för vår del.

Älska Timrå i med och motgång
Kommentera

Harman:

Rönnmark missade mycket i spelet igår åt båda hållen det håller jag med om helt klart. Men vid målet så står han perfekt placerad av vad man kan döma av tv-vinkeln. Men läste någonstans att Challe tyckte det var regelrätt mål med så jag har inte en aning. Men alla har ju alltid delade åsikter.
Kommentera

Harman:

Trevligt men någon som kan föra sig någolunda och argumentera för sin sak utan att det bara liknar spypåse.

Tråkigt att din frånvaro i framtiden inte kommer att påverka HV-ledningen då det gäller bortastå. Det är ju alltid fullsatt ändå.

Tänk om alla supportrar kunde gå samma i ett gemensamt krav då det gäller ståplatsstandard för bortasupportrar. Kanske till och med flexibla lösningar som skulle kunna erbjuda 500 platser i slutspelen.
Kommentera

Cyklob: Jag är inte säker på att Rönnmark hade koll på någon situation under hela matchen. Var själv på plats i Kinnarps och måste säga att Herr R var bedrövlig åt båda hållen. Enligt min syn på det hela så borde målet inte godkänts, men våra killar gnäller aldrig och accepterar domarens beslut i alla lägen. Respekt! Sjäv tycker jag att det är rent pinsamt å se HV´s stjärnor gnälla på nästan alla domslut, samt hur de försöker få de våra utvisade med filmningar i värsta Persbrandts andan. Om jag inte är helt ute och cyklar så får inte domaren använda sig av kameran för att avgöra om det var spark el. inte, utan bara för att avgöra om pucken är inne el. ej. Det var första gången jag besökte Kinnarps och förmodligen den sista som bortasupporter, Hoppas aldrig att Eon i framtiden kommer att erbjuda bortalagets supportrar en liknande "pissläktare"! Helt bedrövligt värdelös, skäms Jönköping! Dessutom vart jag grymt besviken på den uteblivna stämningen i hallen, Kinnarps kändes dött! Med tanke på den stora HV-klacken, samt att hallen var fullsatt så vart ljudnivån i hallen bedrövligt låg. Älska Timrå i med och motgång. Vi grejar detta, jag lovar!!!
Kommentera

Lacka_64:

Nu har jag inte sett situationen tillrcäkligt bra för att avgöra av vad jag tycker är rätt eller fel. Men herr Rönnmark står ju parkerad alldeles brevid och borde väll ha ganska bra koll på läget ?. Verkade ju inte heller vara allt för stora protester av timrå spelarna efter målet och om så varit fallet så hade nog Rönnmark ringt på situationen.
Kommentera

Ni var det bättre laget sett över hela matchen. Men fy fan vilka skitmål!!! Sparken var snyggast.
Kommentera

Et tu Brute: Kommer ni upp med någon klack på fredag??? Och grattis till segern.
Kommentera

Et tu Brute: Svårt att få nån favorit i denna maschserie. Timrå spelar å ena sidan roligare hockey, å andra sidan... Man möter ju hellre Hv i en eventuell final! Helt klart två mycket kompetenta lag i alla fall.
Kommentera

Så var man uppe på banan igen, även om det satt långt inne. Delmål ett är uppfyllt och man har fortfarande kvar chansen att avgöra via hemmasegrar. Fast bespara oss gärna från det, då det med de senaste årens resultat i färskt minne kommer att tarva en hel del psykofarmaka.

Defensiven upp ett snäpp i denna match. Lösningen ligger längre upp i banan och där var det verkligen ett fall framåt.

Ward gjorde comeback och spred defensivt lugn kring sig redan i första bp där han rensade förtjänstfullt. Kan han hålla den här nivån blir han en tillgång framöver.

Nu är det dags att bevisa att man är Sveriges bästa bortalag också i slutspelet. En vinst uppe i Timrå och det något krampaktiga anfallsspelet kanske kunde nå tidigare höjder.

Två mål i spel 5 mot 5 idag. Faktiskt dom första i denna semi.  

Kommentera

Cyklob: Ja de va på håret där på slut-tampen! Grattis till Hv som vann idag...
Kommentera

Får väll vara först in och skriva grattis till en välförtjänt seger idag. Fast på slutet vart det ju riktigt spännande. Sedan måste jag passa på att ge lite ros till Ward idag, han spelade riktigt bra försvarsspel idag. I mina ögon helt klart bäst försvarsmässigt på banan.

Kommentera

Snoop:

Det är ju slutspel och då är det ge och ta som gäller, fast jag håller med om att det gick till viss överdrift förra matchen. Men det ska smällas det ska tjaffsas det ska bli gruff osv då är det slutspel :).
Kommentera

ajon: Jo men spelar hv likadant ikväll utan att domarn tar ut dom så kommer vi slasha tillbaka, vi kanske inte har mest gangsters i vårt lag men vi står endå upp för röd vitt !!
Kommentera

Et tu Brute:

Ja det är väll HV som leder den, så var i alla fall sist när jag kollade det där :).
Kommentera

Förresten är det någon som vet vilka som leder Fair Play Cup i slutspelet?

Kommentera

ajon:

Det är slutspel så klart det kommer smälla på isen idag :), dock får vi ju hoppas att det inte blir nån allvarlig skada på någon spelare. Men när det är slutspel så ska det smälla på isen och vara riktigt fysisk hockey.
Kommentera

Snoop: vi får hoppas att HV spelarna håller sej lite lugna ikväll då. Så att det inte bli nån Skada på nån Timrå spelare.
Kommentera

Snoop: Antar att Jämtin var inblandad.
Kommentera

Fysisk hockey: Ja den första semin var ful då hv spelarna slog mot huvudet på liggande timråspelare och även bentacklade och slogs 2 mot 1, mycket manligt lag de där Hv71.
Kommentera

Här var det lite het stämning. Var den 1:a matchen tuff, fult spel?
Kommentera

Et tu Brute: Man undrar vilka som tar rollerna för Mr. Blonde och Mr. White den här gången..?
Kommentera

Semifinal 2. HV71-TIK 080326
Clowns to the left of me, jokers to the right. Here we go. 
Kommentera

1018430 · »