HV71

7183 inlägg · 782 ämnen

Semifinal 4. HV71-TIK 080330

1020558 · » Till forumet

Sv: Semifinal 4. HV71-TIK 080330
Et tu Brute: Jag tror ingen Tikare har några som helst bekymmer med att skicka ett grattis.

Tyvärr fich Liv inte uträtta några stordåd då alla skott tog i magen. Men å andra sidan visar det också att han är välplacerad i nästa alla moment.

Jag hoppas att det är du som grattar oss imorgon:)
Kommentera

Tackar för de sportsliga gesterna, som om möjligt kan göra det här till ett ställe där man kan tjafsa över laggränserna, men kanske även ha en lite djupare konversation ändå...ibland.

Äntligen något att suga på som HV-supporter i den här semifinalserien. Det får vi dock hoppas på att inte laget gör och enligt kapten Davidsson på 5:ans eftersnack, så ligger fokus redan på morgondagens match. Rätt så!

Stort plus till Falk, Petrasek och Ward som gör ett föredömligt arbete i defensiven. Framåt visar Johan att han skall in i den här matchserien på riktigt. Fredriksson jobbar kopiöst. Liv kändes inte lika stabil som vid tidigare insatser, ändå räcker det för att hålla nollan!

Kommentera

Et tu Brute: Ett stort grattis från en grymt besviken Tikare. Idag är ni bättre i allt.

Det enda positiva jag kunde se var att lillgrisen Jämtin var totalt osynlig i matchen när han förmodligen fått sig en rejäl tutning av såväl Kenta som lagkamrater. Likförbannat kunde han inte hålla käften trots att ni ledde med 3-0.

Ny match imorgon och då hoppas jag att vi kan bjuda bättre motstånd.
Kommentera

Et tu Brute:

Idag kände man igen HV lite i alla fall, men den största skillnaden mellan lagen idag var att Timrå verkar ha tagit över det försvarspel som ni hade i början av matchserien och ni Timrås som dom haft långa stunder. Det var den största skillnaden idag.
Kommentera

Et tu Brute: Grattis, idag var det inget snack om saken.
Kommentera

Et tu Brute: Grattis till en väl genomförd match mot ett gäng rädda skolpojkar. Börjar kännas som att HV visar vilket lag som vann serien med 15 p...
Kommentera

250kg kärlek:

Jag tycker inte heller att HV gör en så mycket bättre match än senast i KA. Försvaret är iaf tätare, men sen känns det som man dragit ner på tempot i andra. Typ, så som det sett ut när man lämnat ifrån initiativet tidigare. Man har fortfarande samma problem att döda matcher. Så mycket effektivitet har man ju inte visat framför Backlund. Hade man gjort det så hade det stått 4. 5-0 nu.

Får hoppas att det är som du säger, att i morgon är en annan dag för Timråspelarna efter att HV satt i trean. Annars känns det ju som att det inte behövs mycket innan detta är en match med kniven på strupen igen.
Kommentera

Vad säger man? 2-0 i HV-favör efter första med bud på mer. En del snackar om en bättre Timrå-period idag än förra i Jönköping. Jag håller inte med. Timrå ska vara glad att det "bara" står 2-0 och HV var totalt överlägset.

Idag blir det tufft att vända. Idag känns det kört. I morgon är en annan dag. Som Niklas strömstedt skulle ha uttryckt det.
Kommentera

Et tu Brute: Japp.. och det lär du snart märka!
Kommentera

McCarton:

Den största rättigheten är rätten att ha fel.
Kommentera

250kg kärlek:

Hemma har man väl inte direkt haft dom problemen. Snarare har det varit så att man slutat spela och inte dödat matcherna som man med all tydlighet haft ett rejält grepp om. Men visst är detta också saker som skulle kunna skapa frustration och dumheter.

Man kan ju också se att HV liksom andra lag i det här slutspelet inte drabbas av fler utvisningar än motståndarna när man spelar hemma. Korkade utvisningar har ju förekommit hos båda lagen när man gästar varandras arenor.
Kommentera

Et tu Brute: Nio insläppta på 79 skott/3 matcher.... lite svajig är han nog! Ikväll kommer stora raset för Liv! 6-2 till Timrå till det glada oddset 157.12 på sv.spels matchen.... spela!!
Kommentera

Et tu Brute: Jag tror Kentas förmåga att tygla dels sitt temperament men också vissa spelare avgör. Att helt enkelt sluta fokusera på skitsaker som ger negativ energi och istället koncentrera sig på vad man är duktigt på.

Målvaktsspelet är viktigt men de senaste fighterna har präglats av en ilska hos HV-spelarna som släpper fokus på själva matchen.
Kommentera

Semifinal 4. HV71-TIK 080330
Clowns to the left of me, jokers to the right. Here we go.

Idag säger jag bara Stefan Liv. Han är fortfarande det totala slutspelets målvaktskung och har till och med väsentligt bättre GAA och SVS% än LHC:s tvåa, Rastislav Stana.

Tittar man enbart till vad han åstadkommit i Kinnarps Arena så är det filmen "De omutbara" som man närmast kommer att tänka på.

På de hittills fyra slutspelsmatcherna har han ett GAA på 0.5 och ett SVS% på 98.28. Sin hittills enklaste uppgift hade han när Timrå kom på besök senast, som endast mäktade med 26 skott på mål.

Bäva månde alla om de nu inte har möjligheten att få in en direkträff med kärnvapen ;-)
Kommentera

1020558 · »