Martin S: Frölunda får de bästa spelarna även i år.
Joakim Andersson och Theo Andersson var två 89:or som dominerade i TV-pucken, ett år yngre än de övriga. Theo är redan ifrån Göteborg, medan Joakim Andersson är kusin till Fredrik Johansson och är ifrån Munkedal(precis som Kalle Olsson). Frölunda lär dessutom ta de spelare man vill ha utifrån också.
En annan väldigt intressant spelare är ju Thomas Enström som är lillebror till elitseriebacken Tobias och Tommy Enström i MODO(som ligger trea i poängligan i J20 SuperElit). Thomas skall också vara lite vassare än bröderna i den åldern. Jag vet inte om det stämmer. MODO lär plocka in ett par utifrån från Västerbotten om jag skulle gissa på något. En annan spelare som kanske plockar kan väl vara Daniel Molin som är ordinarie i division 1 laget Bräcke i Jämtland.
Leksand och Södertälje lär väl tampas om Stockholmarna, även om Djurgården nu säkert får stommen sedan deras nysatsning.
Om jag inte missminner mig så brukar sista datum att söka hockeygym vara någon gång i November månad, har detta datum passerat? Om så är fallet vilka har sökt vart?
Ovan finner ni de spelare som har blivit uttagna till elitlägret för U16.
Martin Signal-Bergius och Thomas Enström antar jag går hockeygym i Övik precis som spelarna med Frölunda som klubb väljer Göteborg.
Det finns ett antal spelare från Hammarby, Spånga, Nynäshamn och andra Stockholms klubbar, vilket lag väljer dom? Fortsätter Leksand att plocka från den regionen?
Två backar från Öjebyn och Kalix, väljer de Luleå som är det geografiskt mest logiska valet eller?
Bland forwards så är Munkedals Joakim Andersson den kanske mest intressante, är han klar för Frölunda?
Simon Hjalmarsson från Gislaved, väljer han samma väg som Daniel Åhsberg?
Spelarna från Timrå, Brynäs och Färjestad, väljer de att stanna kvar i sin klubb?
Frågorna är många och frågan är vem som har svaret.