Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
znugge:
"Det krävs mer än motivation för att slå Leksand."
Var det inte just motivation som Rögle använde för att slå Leksand?
Jag skulle inte vara så säker på seger imorgon, tror det kan bli tufft men ingen skulle bli gladare än jag om LIF vann,
Leksand vinner. Dels för att dom kommer att spela bra, dom kan ju inte göra en så dålig match som senast en gång till! Eller? Dels är SSK ett krislag just nu med två inledande förluster samt tränarbyte. Det krävs mer än motivation för att slå Leksand. SSK har inte längre nerverna under kontroll. 3 poäng till LIF.
SSK har ju verkligen kniven på strupen imorgon, förlust och de är i stort sett borta. Vid vinst är det helt plötsligt helt öppet igen, såå...usch vad kvalserien är hemsk!!!
Tränarbytet kan ju även det bidra till att saker ändras, både negativt och positivt. Det blir verkligen en spännande match att följa och resultatet är verkligen ovisst.
Men de hoppas jag att Leksand är också.
SSK har bytt tränare, Leif Strömberg (sparkad från FBK) är i båset nu. Fördel/Nackdel för LIF? Vi får hoppas att Strömberg-effekten uteblir!
Jag tippar 4-1 till Leksand!
Han är väldigt populär i Ängelholm efter hans 2?!? säsonger i RBK.
Antar att han är ännu mer poppis nu ;-)
Tyvärr så drar han på sig en del jävligt dåliga utvisningar, men det är ju många spelare som gör det.
Jag lovar han är välkommen 7 dagar i veckan ;-) ... den här vintern hade han t.o.m kunnat åka skoter där nere, vilket han saknade sist ;-)
Nej verkliegn inte, men han ätr 10 ggr bättre än österby.. Jag kan inte med karln
Limpan från Karlbo då .... som numera bara sitter på läktaren är han bättre ;-)
Karln är pinsam. Har aldrig sett sämnre back sedan Stefan Bergkvists dagar :)
"Jenny tar Österby hand om :)"
Japp det gjorde han redan efter 8 sek .... o efter 12 sek hade Kung Kenny skjutit knätosarna i sank ;-)
Älskar Österby du är välkommen ner när som helst :)
karlberg-Metropolit-tenkrat
lotvonen-brett hauer
wallenberg-pajen-ollas
benysek-ullman
steen-steen-bergenström
österby-granth
ericsson-hedlund-(nån av redan nämda juniorer)
andersén-christoffer norgren
Backlund(lundström)
ev ta in trika eller än annan klass back istelet för antigen andersén eller ullman
nåt åt det hållet skulle iaf jag försöka värva om jag fick bästäma(kommer läga up mer intresanta namn på min sida senare)
Någon har sagt att skadeglädjen är den enda sanna glädjen, håller inte med men...
Rögle klacken tyckte säkert det var skrattretande när lif klacken sjöng: Ni har sämre klack än Malmö till dem. De svarade väldigt bra med ramsor som: Ni har sämre klack än Mora, Mora i slutspel och leksand åker ur och leksand tar man inte på allvar.
Bilden stora stöddiga folkkära leksand suddas ut mer och mer
Vi vinner
21 röster (58.3%)
Suddenseger
0 röster (0%)
Oavgjort
2 röster (5.6%)
Suddentorsk
1 röster (2.8%)
Torsk
12 röster (33.3%)
Skalde gav en tjuvsmäll rakt i ansiktet, troligtvis så var det visiret som orsakade blodvitet. Fult iaf. Rögle spelade smart och LIF såg fruktansvärt frånvarande ut. Dom blixtrade till någongång men RBK styrde ut dom mot kanterna. Jönsson x 2 i RBK var grymma.
Vet inte jag såg inte matchen själv men det är ju inte första gången han får matcstraff.. Skall han dra på sig ett sådant får han väl åtminstone ta nån med sig i det andra laget också :)
mattias - 74:
Leksand var skrämmande uddlöst.Det var som vi var i koma, suckar coachen Curre Lundmark i Sportexpressen.
Nej det verkar ju som om de underskattade rögle vilket jag trodde. Skrev det i Malmös gb!
mattias - 74:
Visst, men det är väl ingen ursäkt. Bara en större anledning att tända till rejält.
De måste ju veta att de inte kommer att få något gratis i denna KS
mattias - 74:
Nej, men vad har laget för inställning?
Det är ju bedrövligt att ligga under med 2-0 efter knappt 2 min spel.
Kommer bli jobbigt detta för ert LIF
Det måste väl vara bättre att falla ihop som ett kort hus, än som ett långt hus. Det sistnämnda känns ju som det kan föra lite mer väsen av sig ;-)
Såg inte matchen men av utvisningarna att döma så var ju Leksand inte 5 man på plan nån gång typ. Skicka hem den där Skalde nu! Verkar vara nåt för Färjestad och deras hockeyfilosfi...
tur nog ser det ut som att ssk trillar ur och vi har antaglien bara saik att oroa oss för(och dom brukar ju falla ihop som ett kort hus i slutet)
McJay: Inte för att jävlas men har inte du lärt dig något dom sista åren?
Felet i kväll är att dom drar på sig en jädrans massa onödiga utvisningar.
Rögle vann för att Österby blev utvisad efter 8 sekunder