Leksands IF

SHL · 27383 inlägg · 1368 ämnen
« · 708793 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Pajkastningstråden!!
SIVASN: Va fint att du visar sån omtanke för fienden ;-) Kärlek på hög livå.

Sv: Är moderatorerna månne självplågare?
Alisandali:

Ingen är illojal mot föreningen, bara behövde få ut mig lite efter igår...

Alltid Blåvit......

znugge: Misstänker att du menar mig och mattias , kunde inte låta bli den "straffspark" som han la upp .( fast jag kanske skulle gjort det via en "bubbla" ).
Men jag kan då garantera dig att vi är eniga om att vi ska tillbaka igen , och att pajkastningen har inget med Leksands IF att göra .

Vi fyra som är moderatorer här vill inget annat än det bästa för LIF , men som situationen är så måste man få skoja lite om eländet ibland och om det går till personangrepp och övertramp kommer det att raderas .

Ber om ursäkt om du uppfattat mig som illjolal mot klubben .

BLÅVITT MOT ELITSERIEN

Kickan: Plågsam ironi i det här läget. Har lätt att hålla mig för skratt!

znugge: Ironi är väl kul? Jag villar leksingarna och deras humor.

Är moderatorerna månne självplågare?
Med tanke på vad som står längst upp i sidhuvudet på detta forum kan man verkligen undra om moderatorerna trivs med sitt supporterskap? Dags att vara lite positiva och revanschsugna snart kanske?! Om inte annat för att uppvisa en enad optimistisk front utåt.

mattias - 74: Tur att dagen är slut nurå. Ni som inte redan har spytt pga Warulfvens *kräkas igen* seger måste se till att spy ur er den lilagula sörjan Warulfven smittat er med så de förintas totalt. De borde inte existera. Att de finns är, på lulingska, Äcklitt!

Alisandali:

Käften raggardj*vel :)

mattias - 74: Aj f*n , har du gjort illa en ömtålig del på din kropp ??
För huvudet var det ju länge sen du vrickade .

SIVASN:

Denna dag är en otursdag! Guld till FBk och jag klev snett i trappen och har vrickat foten :)

mattias - 74: OK

SIVASN:

Jag lever men inte mer :)

SIVASN: Han var då vid liv alldeles nyss , som Leksing är man van med motgångar så det är nog ingen större fara med Mattias .

Leksand har fastnat i allsvenskan å Färjestad tog guld Kan nån åka å kolla om mattias - 74 lever?

Dags för lite spydigheter....

Som en god vän bubblade alldeles nyss...

Leksand åkte ur och Guldet hamnade i Helvetet...

Tvi piss och jävla skit!!

Sv: Backlund!!
Nr19:

Tiden får snart utvisa ska du se : )

Nr19: Backlund själv säger Leksand , Timrå och 1 till klubb han inte kan säga vilken de är....

Brynäs & Mora är absolut inte aktuella och tveksamt och att flytta hem känns också tveksam på grund av att risken är stor att Skellefteå blir ett bottenlag

Backlund ser ut att gå förlorad för Leksand enligt aftonblaskan är han på väg till Timrå IK. Han säger själv att han väljer mellan 3 klubbar , kan det vara Leksand , Timrå & Skellefteå tro?

Sv: Silly Season 2006 - 2007
maki: nja men me tanke på den trupp leksand just nu förfogar över så finns de inte så många lediga forwardsplatser och man saknar spelare som öser in poäng

Nr19: all denna statistik...precis det som har gjort att Leksand ligger där de ligger nu och inte lyckats med värvningarna..."Jaha, grabben gjorde 3 poäng i NHL för 7 år sedan, då är han fan bra ju". Hoppas vi har en annan filosofi vad gäller värvningar nu, genom att scouta spelarna själva och inte glo sig blinda på statistik, även om den självklart kan säga en del o spelaren, men ingenting om hur han fungerar i lag, spelstil, playmaker sniper osv...

mattias - 74: verkar då som väldigt mycket fisk.

Dessutom är det en inofficiell hemsida som är den enda källa vad gäller Koponen så.... man ska nog ta det med en nypa salt

Nr19:

Det återstår och se om det är fågel eller fisk !!

mattias - 74: 10 poäng på 31 matcher.... inte ens leksand kan väll vära en så pass dålig spelare väll ?

Nr19:

har du nån stats om honom då!!

mattias - 74:

Ryktas om Antti Koponen från Nyköping till Leksand!

Knogen:

hehe, verkar ju som om all hockeyspelare har golf och Trav som sin andra sport. Salo har väl häst tillsammans med Foppa tror jag!

Personligen har jag aldrig förtsått tjusningen med golf. Har testat några slag och jag märkte direkt att det är inte värt att slösa livet på att gå ut en promenad på 4 - 5 timmar för att slå iväg nån förbanande bolldj*vel..

Nej tacka vet jag Hockey innebandy och Fotboll... Där händer det iaf nånting...

mattias - 74:

"....men jag försöker spela lite golf också."

Hockeyspelare är så in i bomben tråkiga och förutsägbara. Finns det någon hockeyspelare som inte spelar golf? Det verkar som de tror att det är ett måste att göra det. Som att bära hjälm under match. Är man hockeyspelare så måste man lira golf på fritiden.

Tänk om man i någon intervju fick se ett orginellt svar på frågan vad de gör på fritiden/semestern för en gångs skull. Som det är nu behöver ju inte journalisten ställa frågan ens. Svaret är ju givet: "Jag ska åka och spela golf". Döööööööööhhhhh...

Jag ska personligen skicka en blomsterkvast till den ishockeyspelare som levererar ett intressant svar i stil med: "Jag och min flickvän ska åka till Peru nu när säsongen är över. Vandra Inkaleden, titta på Machu Picchu och besöka några naturreservat i djungeln, kända för sitt rika djur- och växtliv."

Alla hockeyspelare kan väl inte vara lika jävla tråkiga?

mattias - 74: höger musknapp sedan egenskaper får du fram hela länken

Nr19:

Jag hittade ingen direktlänk eller det stod ingen när jag klickade på intervjun!!

mattias - 74: va nu leksingar har för nytta av den.

här har du direktlänken

Intervju med Niklas Persson !!

mattias - 74: nu sägs de att även Brynäs rycker i Backlund.

även Skellefteå , Timrå , Hv71 och MIF har eller är intreserade av leksandskeepern...

Men frågan är om ryktet Brynäs är speciellt hett? tror inte Backlund vill öppna båsdörr en hel säsong för inte petar han honken.

Då tror ja han hellre vaktar buren i allsvenskan.

Men visst drar honken till NHL så kanske de kan va aktuellt men ja tror inte Honken får något NHL kontrakt.

Sv: slut på Mästarcupen för Leksand & Brynäs ?
mattias - 74: jasså så dom ska spela div 1 nu ???? :P

Sv: slut på Mästarcupen för Leksand & Brynäs ?
Nr19:

Kanske lika bra då Leksand vinner den turneringen kanske man åker ur AS :)

slut på Mästarcupen för Leksand & Brynäs ?
enligt AIKS hemsida så ska DOM , Danska Herning Blue Fox , Norska Storhamar och Finska Jokerit spela Mästarcupen i Norrtälje 17-20 April 2006.

Vilket innebär att Leksand & Brynäs inte kommer att åka till roslagen denna sommar ????

Sv: Leksands IF 2006-2007
Db_04: Trnka skulle vara jättebra! han håller ES-klass! skulle vilja ha 2 till
ruskigt starka backar...För backlinjen ser svag ut, man blir inte direkt
rädd när det står gratath, hultgren och andersen och ullman?!
+ 3-4 tunga målgörare! sen är ja nöjd :)

Sv: Omröstningar i Leksands Gästbok
Vilken " Buse " vill du helst se i Leksand!

Andreas Jämtin

4 röster (4.5%)

Per Ledin

5 röster (5.6%)

Emil Kåberg

11 röster (12.4%)

Sami Torkki

4 röster (4.5%)

Marco Toukko

4 röster (4.5%)

Patrik Blomdahl

7 röster (7.9%)

Tobias Holm

9 röster (10.1%)

Nicholas Angell!

7 röster (7.9%)

Johnny Oduya

5 röster (5.6%)

Ross Lupaschuk

9 röster (10.1%)

Ingen av ovanstående!!

24 röster (27%)

Sista alternativet fick flest röster fast bland spelarna vann KÅBERG!

mattias - 74: Duba var ju bara ett lån.

Db_04:

Kalla var väl lik fan.. Duba hade jag gärna sett kvar i klubben, trnka har jag sett för lite av än men kommer säkert bli viktig i AS...

Jag vill ha in en bra stabli backa till Samt 2 - 3 forwards som håller es klass trots att Leksand spelar i as.. kosta vad det kosta vill...

mattias - 74: vi tar de senare....ska prata me min kontakt i rätt land så ja får helt klart för mig vilka de är... han skulle kolla upp de... men du får veta när ja fått namnen

Db_04:

Vilka är dom där finnarna.. Ring mig !!! :)

zeb: om inte annat så verkar dom tänka lite långsiktigt i stället för att panikvärva 35 åriga gubbar som gjort sina bästa år för 10 år sedan.

Klart nu är att Tomas Duba & Jaroslav Kalla lämnat laget

Pavel Trnka kan vara aktuell för att bli kvar.

2 finnar på ingående!

Db_04: Ja det börjar bli lite gladare miner i Leksand eller

Nr19:

Kan ju inte bli sämre iallafall;-))

kanske blir lite ordning i leksand nu med en finne i båset :)

mattias - 74:

som har brorsan i borlänge

MRMILAN:

Komorsan ??

mattias - 74:

härligt att Linus komorsan markus i borlänge!!!!!

Laget kommande säsong

3 spelare har rätt att bryta sina kontrakt innan 30/4 det är Johan Backlund , Oskar Steen , Calle Steen.

1 spelare är mer eller mindre klar men har inte satt sin kråka på kontraktet ännu det är Jesper Ollas.

Målvakt
26. Johan Backlund

Backar
4. Elias Granath
7. Niclas Andersén
16. Petter Ullman
Herman Hultgren – ny från Nyköping

Forwards
6. Patrik Wallenberg
11. Mattias Ritola
14. Jesper Ollas
15. Niklas Bröms
17. Mikael Karlberg – ny från ZSC Lions
19. Magnus Hedlund
20. Oscar Steen
21. Jimmie Ericsson
24. Daniel Eklund
40. Calle Steen
Linus Persson – ny från Hammarby

Tränare
Jukka Rautakorpi

Assisterande tränare
Christer Olsson

Fystränare
Tommy Fredriksson

Målvaktstränare
Christer Hjalmarsson

Sv: GLAD PÅSK!!!
Knogen: Hehe, ja även gud kan gjöra misstag:)

Måtte han lära av dem;)

« · 708793 · »