Leksands IF

SHL · 27383 inlägg · 1368 ämnen
« · 740257 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2006 - 2007
Db_04:

enligt uppgift så skall Challe i värsta fall ha ådragit sig en båtbensfraktur och ev borta i opp till 8 - 9 veckor, men det tror jag inte förrän jag setr det med egna ögon!

Sv: Kom på kräftfest och hemmapremiär!
Här var det dött?!!??
Händer det nått gubbar?

Alisandali:

Db_04: Mattias har nästan aldrig några pengar på mobilen , så du får nog ringa han istället .
Fan nu ringde han och sa att jag skulle gå ut om 5 minuter ??

Jag har nästan alltid pengar på mobilen, man väljer själv vem man vill ringa =)

mattias - 74: nej vi får helt enkelt lita på Saarela och Karlberg... Morten Green kan säkert bidra lite också...... sen tycker ja inte vi dra hit några medelmåttiga tjecker igen OM vi ska ha några utlänska förstärkningar ska de vara spelare som går rakt in i nån av dom 2 första femmorna.... vi har  6 utlänska spelare nu 4 finnar och 2 danskar...sen den där fransosen som är med och tränar men han lär väll inte få något kontrakt.

Diaz:

Finns ingen med ryderklass som vill spela i Allvsvenskan. Skulle va om NHL gick i strejk igen då så vi fick Oveckin :-)

Db_04: Nej han skulle inte duga! kanske i en 3-4de line..
Vi behöver väl en riktigt målskytt? Ryderklass?

Denna man ska till sverige sägs de enligt Schweiz hockeyfans.ch

www.eliteprospects.com/player.php?player=9690

Enligt hockeycentralen är det allsvensk klubb det gäller.

Kan det vara nått för LIF?

Db_04:

Igår så var inte Vestberg med men Daniel Persson ligger betydligt närmare och den där fransosen va snabb på skrillorna =)

Fredrik Vestberg.....har han ens en chans att få stanna? han har tryoutat och vart skadad nästan hela tiden ???

Daniel Persson och Fransosen måste ju ligga före

Mora Cupen

saxat från Superstars. 

Förra årets båtresa till cupen i mora blev en succé, självklart gör vi om samma sak i år igen. Fredagen 8/9 lägger vi ut för en härlig eftermiddag på sjön och en sedvanlig dominans i FM Mattson Arena.

På båten underhåller Stefan och Jerker, precis som förra året, och det finns bar med fullständiga rättigheter samt möjlighet att köpa en tallrik pytt-i-panna för 80 kronor.

Priset för denna resa är 350 kronor inklusive biljett, icke medlemmar åker med i mån av plats och betalar 420 kronor.

Vi lägger ut klockan 16:00 och anländer till mora i god tid innan matchen. Väl i land sluter vi upp med övriga Leksingar och går, precis som förra året, genom mora upp till ishallen.

Båten tar 150 personer och platserna tog slut fort förra året, det vill alltså till att anmäla sig i tid för att vara säker på sin plats.

Anmälan görs på telefon 070-746 57 74 (telefontid 17:00-21:00) eller via mail till [email protected] senast fredag 1/9. Uppge namn och medlemsnummer på samtliga resenärer.

Observera att telefonnummret och mailadressen ovanför endast är till för anmälningar. Frågor och funderingar skickas till [email protected]

mattias - 74: hehe you never know

Db_04:

En kriminell Brynäsare helt enkelt !

65selander: tror du har pistol bakom ryggen på han :)

65selander: ser dock riktigt fejkat ut...han gillar bara checken han får varje månad ;) han skulle trivts bättre i LIF :)

Här kommer en idolbild på Bicek och junior. Märk hur glad han är över att få bära Brynäs matchtröja ;-)

Sv: Leksand-Timrå 060818
Db_04:

Saarela va osynlig, Gabbe och Mikkola bäst på planen i Leksand!!

Svårt att skjuta i PP som vanligt * SUCK *

Metal Guru: mjo kanske de... samtidigt mötte vi ett lag ja tror kan gå långt i dag...

Db_04:
Skönt för Leksand att man inte slår allt och alla på denna försäsong - så att ni har nåt att hoppas på under serien, menar jag...

4-0 Oskar Sundh 1.27 in i 3e (Powerplay)... Saarela utvisad

3-0 Oskar Sundh 9.54 in i Period 2

2-0 Björn Svensson

Kevin O Shea: 1-0 Timrå S.Lindström

Timrå är spelmässigt lite bättre men inte överlägsna... Sjöberg blåser tydligen för allt ....

Kevin O Shea: Hallå!
Heldött härinne - men ni är på matchen allihop kanske...

Leksand-Timrå 060818
Är det ingen som kan rapportera från matchen - så vi vet vad som händer?

Alisandali: ja kan ringa han lite då och då

Db_04: Mattias har nästan aldrig några pengar på mobilen , så du får nog ringa han istället .
Fan nu ringde han och sa att jag skulle gå ut om 5 minuter

Alisandali: lr så kan mattias ringa mig å berätta så lägger ja upp de där :)

Alisandali: Ett stort tack till dig.Då blir det till att hålla koll på datorn ikväll.

kungsbacka: Jag kommer att ringa Dream Team och ge han information som han sen lägger upp i Timrås gästbok .

mattias - 74: Ja det blir nog tufft för timrå.Leksand verkar starka nu på försäsongen.Men det var dom ifjol och o alla vet hur det gick sen... Jag hoppas och tror på timråvinst.Må bästa lag vinna.Är det någon som rapporterar till HS ikväll?

MrAce:

Nu bär det av, Nu skall backlund få det svettigt och Riku Hahl käka sargkant =)

MrAce: TIMRÅ har kanske nubbe med sig till knätoffseland.

mattias - 74:

Kräftor utan nubbe?

Sv: Karlberg

Challe skadad ett par veckor....inget allvarligt dock

Alisandali:

Skall bli gott med kräftor på fredag! =)

Sv: Omröstningar i Leksands Gästbok
Stigsson:

hehe jaså =)

mattias - 74: Den här gången röstade jag på "Någon annan" eftersom jag saknade ditt namn i listan Mattias.

Db_04:

Senaste omröstningen!

Vinnare är Bicek! Konstigt anser ja men men !

Vem kommer du sakna mest från 05-06 laget ?

Johan Backlund

7 röster (14.9%)

Tomas Duba

3 röster (6.4%)

Kimmo Lotvonen

5 röster (10.6%)

Jens Bergenström

2 röster (4.3%)

Oskar Steen

2 röster (4.3%)

Calle Steen

1 röster (2.1%)

DansbandsJimmie Eriksson

7 röster (14.9%)

Niklas ´´Pajjen´´ Persson

4 röster (8.5%)

Sebastian Meijer

0 röster (0%)

Jarrod Skalde

1 röster (2.1%)

Pavel Trnka

1 röster (2.1%)

Ladislav Benysek

0 röster (0%)

Jiri Bicek

14 röster (29.8%)

Sv: Brynäs - Leksand i Sandviken
zeb:

det heter allsvenskan, borde du veta eftersom Mora har harvat där också!

Falahk: men ni spelar ju i div. 1

GävleLasse: själv sa jag flertalet gånger under föra försesongen att vi behövde målskyttar, vilket vi har i årets lag(2 klar målskytar i karlberg och Saarela som kommer att producera)

så ja vi har mycket bättre dynamik i årets lag och mer uttveckling potential än föra året

GävleLasse: Jag har inte sett någon av LIF´s träningsmatcher ännu. Såg inte särskilt många ifjol heller om jag ska vara ärlig. Det lilla jag såg under fjolårets försäsong lovade inte mig nåt slutspel och jag kritiserade i ett tidigt läge avsaknaden av ett fungerande grundspel.

Det jag menar med att vi mönstrar ett bättre lag är just det - ett lag! Vi har spelare som skall koplettera varandra och avsaknaden av "fix-stjärnor" gör att samtliga spelare känner en samhörighet och ett likavärde. Jag trodde inför fjolåret varken på Jimmie E., Bröderna Steen eller för den delen Hucko. Jag ser inga direkta överhypade spelare i dagens Leksand utan många utvecklingsbara och andra med välförtjänt rutin.

Jag ser detta som ett mycket mer gediget lagbygge än vad vi hade ifjol.

Slutspel?!? Vem sa nåt om slutspel?

Jag skrek - Sparka Pirro och masken!

Falahk: mjo det går inga hockeybussar nu.... annars hade du kunnat åkt ´´hockeybuss´´ till Borlänge och åkt buss från Borlänge till Falun men nu går ju inte det...men finns säkert folk att åka med

mattias - 74: om jag skulle kunna ta mig tillbacka till falun/borlänge på nåt vis från leksand så vill jag åka up och se matchen(att komma hem samma dag är en omöjlighet om man bara har kollektiv trafiken som färdmedel)

Alisandali:

jag skall ju köra så du kan ju förse dig med alkoholen så tar jag kräftorna =)

Kom på kräftfest och hemmapremiär!
På fredag den 18 augusti tar Leksand emot Timrå (nedsläpp kl. 19.00) i Ejendals Arena.
Samma kväll blir det kräftfest i Star Restaurang
- Vi vill att säsongsupptakten ska uppmärksammas och bli festlig, därför slår vi till med en rad aktiviteter i arenan, berättar Eva Isacsson.

GävleLasse: stämmer nog ganska bra

Db_04: Tiden då Leksand och Brynäs möttes förra året låg en smula längre fram. Brynäs hade i alla fall fått spela tre matcher då, så även Leksand. Jag vill minnas att den matchen var väldigt jämn vilket styrks av resultatet 1-0.

mattias - 74: Domare i går : Tobias Suomela. :

Bissett19: shit lite tidigt för mig.... menade givetvis 11e Augusti :)

« · 740257 · »