Bissett19: Ja FY FAN , trodde att Masken hade slutat i Leksand . Jag begriper då inte vad dom ser hos honom som skulle hjälpa oss nu . Jag brukar var positiv och aldrig såga en spelare innan han fått chansen att visa vad han går för , men tyvärr känns det här som en panikvärvning i "Masken" klass .
Enligt spelarbeskrivningen på WWS så låter han som en världsback =)
En spännande defensiv back som har lite kilon att sätta till när det behövs. Tomi har erfarenhet från SM-Liiga, AHL och NHL. Snart även elitserien. Värvad från NY Islanders inför säsongen 2006/2007
Den här killen är vi ganska spända på. Han har fina vitsord från Finland och från Nordamerika, och bör kunna tillföra en hel del till detta Frölundalag som på senare år har känts en aning för tunt. Fysisk back som vet hur man skall utnyttja kilona, men har också enligt uppgift ett mycket bra skott. Låter mycket Sami Salo, eller hur, så där vet ni vad ni har att vänta.
Ok blir en utmaning för honom då men Leksands tränare tycker tydligen han har potential eftersom de har varit i samma klubb tidigare. Skallbli oerhört intressant och se..
Han är stor, men använder sin storlek väldigt sällan. Skulle han hänga med lite bättre i tempot så är nog storleken en positiv egenskap. Men i övrigt har han varit riktigt dålig under sin tid här. Av det jag sett här har jag tyvärr inget positivt att framhäva...
Danne_l: han passar nog bätttre på dom mindre rinkarna när man inte behöver röra sig lika mycket...har sätt mer stora backar med dessa problem! Ja i AS kommer han dominera!
Hehe, kul att det verkar finnas någon som är intresserad av hans tjänster. Fast å andra sidan kan han säkert dominera i en lägre division, för i elitserien hänger han inte med.
mattias - 74: Där ser man. Många av oss trodde eller tror fortfarande att han skulle vara omöjlig att bli av med. Då får vi tacka Leksand så mycket och bjuda igen på något sätt i framtiden.
LA Kings: Jag håller med både dej o Mattias....som ja skriv i min sammanfattning, detta är skit! vi ska ligga o kriga längst upp... dom visste att dom hade det kravet på sig! och dom ska vara där! Nej inga juniorer har tagit chansen, då är dom väl inte värda att få spela.. så alla som tjatar om dessa jäkla junisar kan sluta...o detta med att vi bara ska ha spelare från byn börjar ja tycka är bullshit oxå! det har väl inte blivit bättre sammanhållning för det!?!?
Så som ja sa! 3 forwards = RYDERKLASS 2 backar = BULJONGKLASS 1 målvakt = HEDBERGKLASS...då kanske vi har en chans...
Men sen då? vad finns på marknaden..inte mycket...vad finns bland våra kära juniorer? NADA...Vad finns från vår by? NADA...
Kvalserie eller ej, Leksand går inte opp detta året tyvärr... Vi har för dåligt lag helt enkelt. Saarela och Vopat räcker inte mot lag som Mora eller Djurgården i Kvalserien! Vill se att de öppnar plånboken och skaffar en rejäl sniper ala Ryder.. Kostar vad det kosta vill!!
De har ju en 2 årsplan att ta sig tillbaks så man får hoppas att de får behålla spelare som Saarela och Vopat mfl över nästa säsong också om de skall ta sig tillbaka!
Karlberg ser jag gärna slutar efter denna säsong, Han har inte tillfört ett skit !!
26 av 45 matcher spelade. Över hälften alltså. Och tycker någon att det verkar som att LIF blivit bättre och bättre och är på god väg mot elitserien? Troligen inte.
Vad beror det på då? Har vi för dåliga spelare? Kan inte tycka det. Jämför man med lag som Rögle, Västerås, Björklöven, Växjö så tycker jag att vi har väl så bra spelare som dem. Dessutom har vi kunnat krydda med ett par nya spelare under säsongen (Vopat, Siklenka, Bergenström). Är egentligen bara Södertälje som mäta sig med LIF spelartruppsmässigt och framförallt resursmässigt.
Vad är det då som är felet? Jag ser inga tydliga linjer i Leksands spel, jag ser inga spelare som spelar bättre än förväntat, jag ser inga unga spelare som kliver fram och får ett stort genombrott. Jag ser däremot ett lag som visar dålig inställning och inte jobbar 100%-igt varje byte, som ideligen tar onödiga utvisningar och ett lag där utlånade spelare plötsligt spelar klasser bättre i laget de är utlånade till. I mina ögon ligget detta ansvar på våra tränare och coacher i båset (Jukka Rautakorpi och Christer Olsson). Och när man ser vad Bobo Simensen/Peter Johansson gör med Rögles trupp (ärligt, vilka hade blivit överlyckliga om Pär Arlbrandt dykt upp i Leksand och lanserats som en "jättevärvning") eller vad Johan Tornberg gör med en trupp som Västerås (hade någon ens hört talas om Patrik Berglund innan säsongen?).
Kanske har vi inte rätt personer vid rodret? Eller har vi bara otur som vanligt? Eller är jag bara gnällig och borde låta mig lugnas av att "det är i kvalserien i vår som vi ska vara som bäst"?
den enda matchen vi vann idag var på läcktaren (som vanligt!?)
okej det ända bra i leksands lag idag var Bellemare, hans solonr till mål nr 1 var otroligt vackert o kyligt o han kämpar på o är jätteduktig! resten av spelarna är under all kritik... Siklenkas skott var en kanon men han slarvar otroligt mycket o hela backlinjen är totalt kass.... Vi verkar inte heller ha nån bra målvakt! Puurula släppte in 3 simpla mål o de fjärde var ett stort backmisstag, sista målet i öppen bur.... Vart var huokko idag? skulle behövts... Vi måste fixa minst 2 riktigt bra backar, o snacka inte om junisar nu för det är ja trött på...
Så hur ska vi sammanfatta detta? 1. Leksand förtjänar tyvärr inte att gå upp i ES för dom spelar så långt ifrån den klassen man kan komma... 2. 3 klass forwards minst 2 klassbackar samt 1 stabil målvakt (hedbergklass) behövs om vi ska lyckas med nånting...
Dessa galna utvisningar..Visst det var rejäla tacklingar som fick Västeråslirarna att se stjärnor...men det är totalt onödigt, vopats 10 tyckte ja inte var så farlig som den var...det var en helt normal takling bara att spelaren låg kvar...Siklenka fick några galna tokryck...
Aja tycker ändå om Vopat som lirare! han ger 100% hela tiden!
Idetta fallet hade jag inte läst kommentaren då är det svårt att inte veta :)