Jag skiter väl i hur många poäng vi tar eller inte men huvudsaken är ju att ni moringar inser att ni har långt kvar till ni kan titulera er Storebror..
ni har mindre fans? Mindre tradition? Mindre hall :) mindre ekonomi mindre jaaa Allt.... utom att ni är bättre tabellmässigt....
mattias - 74: Förstår inte att ni gapar om era 3-sm guld som kom till innan ens ES startade, vad har hänt på de senaste 30åren......jo en sm-final runda som slutade med torsk för 16 år sen. Skrapar ni inte ihop mer än 39 poäng i år så kommer ni att vara det etablerade elitlaget som tagit minst p i ES......VIK hockey är sämst just nu med sina 39.
Majoriteten verkar överens om Leksand och SSk i Kvalserien och som det ser ut så är jag beredd och hålla med trots att jag röstade på Leksand och Brynäs :)
Vadå kalla dom för Lillebror ?De må vara bättre än oss nu men om de skall titulera sig Storebror måste iaf åtminstone ta 3 st SM guld och skaffa sig flea fans runtom i Landet vilket jag tror blir svårt ;)
Jo men jag har en känsla av att denna tråden inte kommer snacka så många resultat.. Få se vemsom blir den första moringen som piper om att bli kallad lilebror :)
Diskussionen har inte mycket med ämnet att göra längre varför jag avslutar nu. Om nån känner behovet av att "munhuggas" vidare - skapa då ett nytt ämne!
mattias - 74: Dessa jävla spelare... dom lurar en till att börja hoppas, sen hinner verkligheten ifatt och med brallorna nera finner man sig med 0 och intet poäng igen. Hockey kan vara så in i h-vete surt ibland! Rättar mig själv - mest hela tiden är det surt.
Lite spelare i dom finska lagen.... Vet inte om nån kan bli tillgänglig...
Jokerit Steve Passmore , Målis Kari Martikainen , Back Kevin Kantee , Back Matti Järventie , Back Toni Virta , Forward Marko Jantunen ,Forward Tomek Valtonen , Forward Toni Dahlman , Forward Petri Pakaslahti ,Forward Tomi Santala ,Forward Petri Varis ,Forward Roman Vopat ,Forward Ilari Filppula ,Forward Hannes Hyvönen , Forward ??? Vet ej om han är kvar
TPS Marko Kiprusoff , Back Kimmo Eronen , Back Antti Aalto , Forward Joni Lius , Forward Kai Nurminen ,Forward Mika Alatalo ,Forward Jari Kauppila , Forward Daniel Widing , Forward Andreas Jämtin , Forward
Lukko Marku Paukkunen , Back Tuuka Mäkelä ,Back Marko Tähtinen ,Forward Pasi Saarela , Forward
Kalpa Kimmo Kapanen , Målvakt Tomas Kurka ,Forward
Pelicans Sami Helenius , Back Kimmo Pikkarainen , Back Erik Kakko , Back Toni Koivunen , Forward Toni Sihvonen , Forward Tomas Santavouri ,Forward Markus Paulsson ,Forward
Lagen 7-10 ha ja för mig att dom får spela nå slags playoff om dom 2 sissta slutspelsplatserna.... 11-14 har spelat färdigt ........Pelicans och Kalpa ser ju ut att va något avhängda ...
de står mellan TPS , Jokerit och Lukko om sissta platsen i Playoff....
Och i TPS och Jokerit finns de nog en och annan av ganska bra klass.....Jokerit blev väldigt hårt drabbade av att Tim Thomas stack precis före seriestart...sen har dom tappat en del tunga namn...så ja tror TPS håller undan...
Storebror är vi i alla avseenden utom ett och det är storleken på supporterklubben...