Bicek o Watt o kanske Nemecek skulle man behållt! dom skulle vara bra i allsvenskan...men deras löner var nog skyhöga! Bicek är en riktigt duktig lirare...han var den ända som kämpade på o skrek på dom andra lirarna o KS..!! om han skulle haft 2 mer dugliga lirare breve sig så skulle han haft andra förutsättningar! man kan inte göra allt själv! så ja skulle velat sätt : Bicek , Karlberg & Saarela i en femma! sheisse vad poäng det skulle blivit!
mattias - 74: Har en del sköna citat alá Golubovsky på lager... vad sägs om följande: "Coach, why don´t you let me play? I´m faster than your forwards!"
mattias - 74: knappt platsa??? han var med i förstafemman hela säsongen och vann interna poängligan..... han är dom 10 gånger bättre än Widing & Almtorp
Leksand har två nya burväktare, Joni Puurela från Finland och dansken Peter Hirsch. Under upptaktsträffen i Ejendals Arena passade Superstars reporter Mårthen Bergman på att prata lite mer med våra framtida nollor.
Var det ingen mer än jag som var upp till Leksand i Lördags ???
Var faktiskt riktigt trevligt att gå runt i hallen och snacka med alla spelarna + att det var kanonpriser i sovernishoppen . Halva priset på matchtröjor och sen hade dom "köp tre , betala för två" Så jag och två kompisar inhandlade snabbt tre nya matchtröjor . Ni som inte var där missade ett historiskt nytt Leksand , för dom har aldrig förut haft öppet hus . Enda nackdelen var väl att baren inte öppnade förän kl. 5
En (planerad) överraskning dök upp på Leksands IF:s "Öppet Hus" i Ejendals Arena i dag lördag. Den franske landslagsmeriterade forwarden Pierre-Edouard Bellemare har nämligen skrivit på ett tryout-kontrakt med Leksands IF till och med 31 augusti. Sportchef Mikael Lundström berättar: – Bellemare är en intressant forward med landslagsmeriter. En dominerande spelare i den franska ligans bästa lag, Rouen. Han var dock tumskadad vid årets VM så han var inte med där.
FAKTA PIERRE-EDOUARD BELLEMARE Forward Född 6 mars 1985 Längd/vikt: 182 cm 84 kg Skjuter: Vänster Klubbar: Nimes, Avignon, Viry Essonne, Rouen Dragons Landskamper: 14 A, 19 J Har spelat fyra säsonger i franska ligan Ligue Magnus. Gjorde 38 poäng på 29 matcher 2005-06.
nyz: Visst Brown kan jag hålla med om .... men herr Buljong vill jag inte ha me... visst han var bra å så men han var mer forward än back.....
när det gäller forwards fanns det en hel del som borde vart me typ
Tomas Forslund, Greg Parks med fler.....
Mäkitalo ....enda minnet jag har av honom var i en träningsmatch med dåvarande TEAM Falun mot Borlänge i Borlänge Ishall ... en match som Borlänge vann mot storsatsade Falun (som konkade efter bara några omgångar)
Alisandali: som sagt mina åsikter :) Greg Brown var en klassback....även han fick sluta för tidigt på grund av skador (som hälften av alla spelare av klass vi haft)
Alisandali: Spelare som man kommer ihåg (fruktade) som Brynäsare var även Roger Johansson, Per Lundell, Tomas Forslund, Per-Erik Eklund och Greg Parks....men hey! det är inte min lista ;)
nyz: Greg Brown ska absolut vara med , han är nog tillsammans med Ryder och Buillion är dom bästa tre som spelat i blå/vitt . Sen finns det ju spelare som spelat längre och gjort mera för Leksand än dessa tre herrar , men tror inte att någon av dom var/eller är bättre som hockeyspelare .
Jonas Bergqvist hann du se 3 säsonger mer... men visst J.B´s sista var väl kanske också den bästa.
Beträffande backarna så har du missat 2 av de bästa backarna i Leksand de senaste 15 åren... Francis Buillion och Greg Brown. Att ha Lodin med, men inte dessa herrar, det är svårt att begripa.
www.eliteprospects.com/player.php?player=7115