Leksands IF

SHL · 27383 inlägg · 1368 ämnen
« · 751982 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Försäsongen 06
Venne: Huddinge ska vi slå utan att förta oss alla dar i veckan. Annars måste vi sänka abitionsnivån betydligt. Siktet är ju satt på ES (igen och igen och...) och då duger det inte att förlora mot t.ex. Arboga som har helt andra ambitioner. Jag tror visserligen på den nya ledningen, men imponeras inte av resultaten hittills och vill se mer av laget.

Db_04: Ja verkligen:)

Alisandali: känns betydligt bättre än torsk mot Arboga iaf :)

Laksand vann ikväll med 6 - 0 mot Huddinge , målskyttar :

Per 1:
0-1 Gabriel Karlsson (Elofsson)
Per 2:
0-2 Pasi Saarela (Karlberg)
0-3 Niko Mikkola (Wallenberg)
Per 3:
0-4 Patrik Wallenberg (Green, Österby)
0-5 Morten Green ( Huokko, Mikkola)
0-6 Pasi Saarela (Karlberg, Hedlund)

Skott: 24-38 (9-9, 10-19, 5-10)

Se länk .

Just nu så leder Leksand över Huddinge på bortaplan med 6-0 .

Sv: Bröderna Gladhockeys framfart
Diaz: nja vettetusan :)

NÅN MER ÄN JAG SOM LÄNGTAR SOM FAN TILLS PREMIÄREN DRAR IGÅNG???

Db_04: ´´Vilken är den sista spelare du vill ha tillbaks till mora ? ´´

Calle Steen , han är som en toalettstol det blir bara skit omkring han

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!

mattias - 74: ja tycker Oskar hörde till Leksands bästa spelare i fjol.....men Calle ....som en viss moring skrev

´´Vilken är den sista spelare du vill ha tillbaks till mora ? ´´

Calle Steen , han är som en toalettstol det blir bara skit omkring han

Från Tidningen Hockey nr 8 2006

Db_04:

Dawidowski skriver ju i Timråboken att de tillhörde Leksands bästa spelare förra säsongen!!! Inte vet jag vad han har tagit för tunga droger!!

Bröderna Gladhockeys framfart
52.352 minMODO20. STEEN, OscarSLASH
52.3510 minMODO20. STEEN, OscarABUSE

Så började lillebror gladhockey sin säsong

Sv: Hirsch och Puurulas masker klara
Stigsson: hehe ja du vet dessa danskar.... masken heter då ´´Black Horses Of The Night´´

Db_04: Häst, jag trodde det var en åsna.

Diaz: ja tycker jonis är snyggast.......fattar inte vart han fått den där hästen i från

Db_04: läckra masker, gillar hirsch mest :) sidorna på den var läckra :P ?

Hirsch och Puurulas masker klara

Puurula (Vänster ) & Hirsch (Höger

Sv: Jag är inte bitter
Db_04: jo det är klart!! :)

MRMILAN: nja ja vet inte :) eller så är han helt enkelt inte bättre än så....han får väll ont i nån hand lr nått snart :)

Db_04: har han inte varit skadad under stora delar av försäsongen??

Ex kapten , ex nr 23 , Ösmopojken Niklas Persson är för dagen 4e center i CLUBBÄN

Sv: Apropå matchdräkter...

znugge: som tidigare sagts så är detta bara någon form av försäsongströjjor dom kommer INTE att användas i seriespel.

Givetvis kommer inte tröjjorna vara reklamfria men jag tror dom kommer vara ganska lika fjolårströjjorna.

Apropå matchdräkter...
Varför har Lexand lirat i dom där Toronto- kopiorna till matchdräkt på försäsongen? Inte är väl tanken att dom ska spela i dom i vinter, eller? När det gäller andra lags dräkter är det intressant att konstatera att utvecklingen går åt det hållet att alla lag ska se likadana ut, se exempelvis *oras nya. Går knappt att skilja från Modos, Frölundas mfl. Dessutom tycks svart vara en riktig innefärg. Se ex. *ora, Färjesta osv. Dom enda som går sin egen väg tycks vara LIF! Å lilla Leksand, dvs. HV vill alltid apa efter sin stora förebild. Först började man med blå-gul-vit dräkt som LIF och nu när LIF gått över till blå-vit så vill HV inte vara sämre än originalet! Nåväl, snart bör hur som helst LIF byta dräkt igen, till vad spelar mindre roll, huvudsaken är att man gör det för att markera dom nya tiderna!

Leksands J20

Leksands unga (ja alla juniorer är unga , men Leksands J20 har endast 2 87or i laget) fick stordäng av Brünäs med 5-0....

Sv: Silly Season 2006 - 2007
mattias - 74: fast....ska man va ärlig så behöver laget ett par spelare till för att grejja de här

Db_04:

Nej det är nog som du säger

mattias - 74: mjo men förhoppningsvis har inte maskens värvningstaktik gått i arv hos Lundström...

Förhoppningsvis har dom koll på vad dom gör.... fast kollar man hans stats så har han ej missat speciellt många matcher nån säsong alls

Db_04:

Lite av leksands signum att värva skadade spelare de senaste åren eller?

mattias - 74: jag tycker Vopat värvningen känns ganska osäker ....tydligen problem me hjärnskakningar

Db_04:

Karlbergs syn på Vopat !! =)

Saxat från svenskan Fans!

Har du någon kommentar om senaste nyförvärvet Roman Vopat?
- Jag har faktiskt spelat mot honom tidigare. Jag hann inte se så mycket av honom eftersom han ganska snabbt blev utvisad resten av matchen, men han är en riktig tungviktare. En tuff fighter. Jag minns att vår tränare sade till oss i omklädningsrummet innan matchen att vi skulle passa oss för honom.

Sv: Leksand - Arboga

mattias - 74: kanske inte....

saxat från eliteprospects

En tvåvägsspelare som i unga år ansågs vara en riktigt skaplig talang. Hägglund är en bra rollspelare, som är mycket säker defensivt. Han sliter uppoffrande och gör sällan en dålig match. Storväxt till växten och ganska rejäl i sitt spel. Bra på att plocka bort motståndarnas bästa spelare. Offensiven är så där.

Db_04:

Syns inte att han är fostrad i övik =)

Diaz: Hägglund är me grovjobbare än poängkung

mattias - 74: men man måste väl göra poäng oxå?

Db_04:

Kul och se Hägglund igår iaf bra på rören!

Sv: Omröstningar i Leksands Gästbok

Vilket nyförvärv har imponerat mest på försäsongen?

Peter Hirsch

2 röster (6.5%)

Joni Puurula

13 röster (41.9%)

Herman Hultgren

4 röster (12.9%)

Niko Mikkola

2 röster (6.5%)

Morten Green

1 röster (3.2%)

Gabbe Karlsson

2 röster (6.5%) 

Pierre-Edouard Bellemare

3 röster (9.7%)

Johan Hägglund

1 röster (3.2%)

Johan Eneqvist

3 röster (9.7%)

MRMILAN: mmm :) de är lite lustigt de :)

Db_04:
Borlänge hockey har slagit Aroga i två träningsmatcher iår!! Borlänge är bättre än Lelsand på att slå Arboga! *ler*

Har alla gått o lagt sej eller??

mattias - 74: Hoppas att du har en lite kula som du kan se framåt i :-) Vore toppenskönt som LIF vinner AS och sedan KS.

Finns det nån som har STATS på vilka som gjort poäng o hur många under försäsongen??

Bissett19:

Ja jag står fortfarande för det trots Leksands blrka insats idag! Vi Leksingar har fått lära oss att man inte skall ta försäsomgsresultaten på allvar =)

Tror som Sagt Leksand vinner Allsvenskan trots förlust mot Arboga idag! Spets brorsa var bra föressten! Nånting för Brynäs ???

jag tycker att Pierre-Edouard Bellemare borde få mer chans för han visar jävligt mycket! att göra mål i 4linen när alla andra sviker är starkt!! Saarela verkar totalt överskattad!

Bissett19: Han kanske menade att det blir många tansporter
runt i riket... :-) men det blir nog massa tuffa matcher i årets AS.

Db_04: Ja man blir ju fundersam, spelar tydligen rätt bra mot vissa ES lag, sedan klappar man ihop mot Arboga...
Hur som helt så ska det bli kul när väl serien drar i gång. Ska bli väldigt intressant att se hur det kommer att gå.

Bissett19: haha... det får stå för han

norrland: ja du en sån här kväll kan man undra.. men nog ska vi kunna hoppas på bättre spel än såhär

wap.hockeysnack.com
Norrland:Det är nog lugnt,en transportsträcka enligt Mattias74!

Förlust mot Arboga...under just hur det kommer att gå i AS i år...??

saxat från leksandsif.se

Det blev förlust mot allsvenska konkurrenten Arboga. Leksingarna såg trötta ut men briljerade stundtals med bra spel. I slutändan lyckades dock laget inte få till det riktigt mot ett defensivt Arboga som effektivt utnyttjade sina chanser.

I slutminuterna vidtog ett massivt bombardemang mot Arbogas duktige målvakt, Mikael Bohman, men det blev dessvärre resultatlöst. Leksands målskyttar: Pierre-Edouard Bellemare och Morten Green.

Matchfakta:
Leksand - Arboga
Per 1:
Per 2:
0-1 0.23 Judd Stevens ( Joakim Leijon)
0-2 1.39 Andreas Dahlberg ( Jesse Pehn)
1-2 11.53 Pierre-Edouard Bellemare ( )
1-3 12.23 Antti Hildén (Knut Henrik Spets)
Per 3:
2-3 6.18 Morten Green (Linus Persson)

Skott: 44-23 (14-10, 16-10, 14-3)
Utv: LIF 39 min, ARB 49 min
Publik: Ca 800

« · 751982 · »