Han hoppar aldrig av Leksands IF. Lundström kan nog dock få se sig om efter nya uppdrag snart... Tyvärr, faktiskt. Jag tycker inte att det är hans fel. Han har gjort allt för att lyckas med värvningarna. Det är nog faktiskt coachningen som varit problemet de två senaste säsongerna. Kempe var nog inte rätt man att leda ett lag med elitserieambitioner.
Huokkos kommentar om återtåget står kvar på perrongen är kul..
" Tåget står på stationen å fyller på kol till på söndag. "
Vi ger aldrig upp! Chansen finns rögle hade 3 poäng efter 4 matcher i fjol. Det som talar för att LIF skall börja samla poäng är att vi har Lakers hemma , VIK borta, VIK hemma , Lakers borta och AIK i de 5 kommande. Det kan mycket väl bli 15 poäng.
Jag fick ett "erbjudande" från nån telemarketingstackare om att köpa en tavla för 4000 spänn. Det är droppen som jag ser det. Kommersialiseringen av hockeyn har alltså gått så långt. Idag verkar allt handla om pengar. Man känner sig inte som en Leksandssupporter längre utan som en Leksandskonsument. Det här är ett jätteproblem som vi supportrar måste protestera mot! Man märker hur kapitalismen och profitjakten kryper allt längre in i både huvudföreningen och i supporterklubbarna. Vart tog den ideella föreningen vägen? Vart tog supportern vägen? Håller allting på att bolagiseras? Dyra lyxarenor byggs som vi supportrar snällt får betala, biljettpriserna stiger och medlemsavgifterna rakar i höjden. Vart är vi på väg? Det här är en utveckling som är skrämmande. Är detta priset man får betala för framgång? I så fall är den inget värd. Dags att sätta stopp för det här!
Vi har hemmplan nu och där är vi av tradition starka !