Leksands IF

26756 inlägg · 1367 ämnen

Leksand - Malmö

« · 695804 · » Till forumet

Sv: Leksand - Malmö
Tubest: Kul att du säger så.
Kommentera

Dalmas1:

Man vann skotten i varje fall... 

Kommentera

Dalmas1: han kan ju bilda klubb me pajjen ´´aj aj i fingret´´
Kommentera

Db_04:
Läste precis DD:s intervju med Calle Steen.
Han är allt bra rolig den killen - kan någon köpa honom en spegel eller visa en Leksandsmatch på video.
Kommentera

250kg kärlek: Det krävs nog trots allt mindre än man tror för att pendeln ska svänga över åt rätt håll igen. Titta på det krisstämplade SSK, som gått kräftgång i ES hela vårsäsongen. Dom bytte tränare, fick utdelning direkt, och vips så var laget fyllt av självförtroende! Positiv energi i form av ett okuvat stöd, oavsett prestation är nog melodin. Då får man bita ihop trots att man åker på jobbiga förluster.
Kommentera

norrland:

Tror nog inte att så många njuter, de flesta vill nog ha LIF kvar i ES bland både spelare och andra lags supportrar.

Men det som sker nu med att både Masken och Jonas drar vidare kan vara början på ett nytt LIF.

Kommentera

norrland: bra många ... speciellt brynäsarna tror ja...tror tillåme dom njuter mer än våra grannar i norr
Kommentera

Db_04:

Skellefteå 9 p
malmö 9
södertälje 7
rögle 6
leksand 3
bofors 2

det är kört
Kommentera

mattias - 74: Ytterligheter finns i varje supporterled. Det som skiljer är väl i hur stor utsträckning detta sker. De minnen jag har av Leksandsfans är väl i huvudsak de massor som vallfärdade till Globen för några säsonger sedan. Plus att man hamnade väldigt i fokus den första gången som LIF åkte ur ES. Är det på den nivån nu med? 

Jag minns de MIF-supportrar som TV4 visade upp i "Hockeykväll med 4:an" som åkte land och rike runt för att stötta sitt lag. Detta trots att laget låg jumbo i ES. Missförstå mig nu inte här. Jag ville bara ha ett svar på vad som kunde tänkas räknas då det gäller att visa support för ett lag. För egen del var jag på alla Timrås hemmamatcher under säsongerna 1988-2003. Bortaresandet var jag inte alls lika noga med, så där går jag bet. Men jag kan hur det än är förmodligen inte påstå att jag är mer Timråit än en supporter som började se matcher när laget återkom i ES 2000. Det hela har väl också att göra med hur man väljer att visa sitt stöd.
Kommentera

mattias - 74:

Undra hur många som njuter nu när vi är på väg bort från ES.
Kommentera

Db_04:

Han har lång erfarenhet både som spelare och tränare och ett stort kontaktnät, så jag tror absolut på honom.

Danska spelare i Es har väl många ggr vart rätt lyckade värvningar, bättre än många andra importer.

Kommentera

Alisandali: ja men vi får väll bröderna true på 37+ eller liknande
Kommentera

Tubest:

Ja men jag har tårar i ögonen.. man får vä bara inse at det är kört åter igen.

OM Lundström vet jag inte så mycket men den primära målsättningen måste vara att få tillbaks leksand direkt oavsett laget dom får kommande säsong. men men vi ger aldrig upp, men snart har jag fått nog av detta...
Kommentera

Db_04: Är nog inte helt fel att ha Danskar i laget , Kim har ju gjort 3 mål på Leksand ikväll .
Kommentera

mattias - 74: Ja vem kunde ha trott detta.
Men jag säger bara en sak, vi tar inte några 18 poäng som är kvar. Jag har gett upp nu.
Bara att vänta in AS serien till hösten.
Kommentera

Tubest: vettetusan om de ja... vi får väll halva danska landslaget här snart
Kommentera

mattias - 74:

Det är ju inte kört än, men det krävs nog vinst i resten av matcherna nu om det ska bli ES nästa säs.

Vore ju synd om Lundström fick börja om i AS igen, han kommer att bli ett lyft för LIF.

Kommentera

Alisandali:

spelar ingen roll. karln uttalade sig så konstigt att han borde fått en smocka :-)
Kommentera

mattias - 74: Antagligen hade jag också visat mitt missnöje. Men inte som ni nu gör - att vända laget ryggen.
Ett lag bestående av så pass bra spelare behöver inte mer nederlag, utan mer en dunk på axeln. Kom igen, kämpa, jobba, är det som behövs. Inte "värdelöst", "så jävla dåligt", o.s.v.

Naturligtvis känner du laget bättre än mig, dock vill jag ge dig ett par goda råd inför fortsättningen.
Kommentera

mattias - 74: Det hörde jag senast igår av en kille som naturligtvis håller på färjestad ( vilka gnäller annars ) varför har ni inte fullt på era matcher nu i ks då sa han .. jävla medgångssupportrar.. jag hade lust att nita karljävlen.

Hur skulle du göra då Lillen , var han mindre än dig ??
Kommentera

norrland:

3 p på 4 matcher.. vem hade trott det ?? inte jag inte du inte ens nån moring. nej nu tar vi dom 18 p som är kvar så kanske vi fixar det .-)
Kommentera

Ville bara säga en liten sak.

FAN!

Spelar dom hockey så här så kan dom spela i Div 2 istället. Kass är ordet.
Kommentera

250kg kärlek:

Det hörde jag senast igår av en kille som naturligtvis håller på färjestad ( vilka gnäller annars ) varför har ni inte fullt på era matcher nu i ks då sa han .. jävla medgångssupportrar.. jag hade lust att nita karljävlen.
Kommentera

Metal Guru:

Jag har ett förslag. Sparka tränaren och byt ut 80% av truppen till nästa år. Det brukar funka....eller hur var det nu egentligen...

Sätter en leksandshalsduk på att Bergkvist, Masken och Eklund lirar i förstafemman nästa match.
Kommentera

250kg kärlek:

skulle vilja se hur era egna fans hade gjort om ni varit i samma situation år efter år som leksand ?? förmodligen hade ni på ett eller annat sätt visat erat missnöje också eller hur `?? detta är bara enligt mig en naturlig reaktion efter några år av fiasko inom leksands hockeylag
Kommentera

mattias - 74: Snälla du, vem har påstått att Leksands fans är medgångsupportrar??
Kommentera

håller nog med  mattias - 74:
De medgångsfans som fanns, sorterades nog bort under grundseriens inledning. 

Kommentera

Dream Team:

folk som ställer opp för sitt lag i princip varje match. tom tar ledigt från jobbet eller sjukanmäler sig för at åka och se på hockey. att kalla leksands fans för medgångssupportrar visar bara hur stor idiot man är...
Kommentera

Dream Team:

bortsett från det, 1-5. 

Kommentera

mattias - 74: Efter kvällens drabbning hoppas jag att Timråfans aldrig kommer att jämföras med Leksingar.
Kommentera

mattias - 74: Vilka kriterier använder du dig av för att bedöma kvalitet på supporterskap?
Kommentera

nyz:

Dom är bara avundsjuka på att deras eget lag inte har fans som Leksand, men nu när tom supportrarna vägrar komma ut på isen s sågas vi och framställs som medgångssupportrar m.m. Förr eller senare så kommer droppen som får bägaren att rinna över för Leksingarna också...

Den dagen timrå har fans som kan jämföras med Leksingar skall jag applådera dom...
Kommentera

nyz: Att visa laget ryggen när de som bäst beöver stödet visar hur mycket ni bryr er, eller förstår.
Jag är övertygad om att ni skänkt all det stöd man tänkas kan. Dock är jag förbluffad hur ni kan vända laget ryggen när de som bäst behöver stödet.
Kommentera

Stigsson:
Vinna med fyra mål är poppis i denna serie...

Kommentera

Nu är det sådär kul att lyssna på ett referat med Leksand igen. "Sopsec....Magsec.....Slemsec, tillbaka till Magsec. Skott!"

Kommentera

250kg kärlek: Lägg av att såga Leksands supportrar... sättet vi ställt upp på de senaste 5-6 åren liknar inget annat. Vad har vi fått för det?

Nångång måste måttet bli rågat. Nu kanske inte var det bästa tillfället, men det var som jag ser det försent redan efter omg.10 eftersom IF´s ledning vägrade inse det många supportrar sett i ett par års tid.
Kommentera

Metal Guru: Visar sitt missnöje med att vägra komma in på arenan (även om de flesta kommit tillbaka).
Kommentera

250kg kärlek:

vad gör supportrarna? 

Kommentera

250kg kärlek: ne ja ser de ....
Kommentera

Db_04: Sannerligen gör inte Leksands s.k. supportrar saken bättre.
Kommentera

Metal Guru: Nu är det väl näst intill klart att vi får åtminstone ett nytt lag i elitserien nästa säsong.I slutändan tror jag att SSK,Skellefteå samt Malmö gör upp om de två platserna.
Kommentera

Dalmas1: ne vi kör nya grejjer
Kommentera

Dalmas1: eller som min gamle tränare skulle ha sagt ´´´vaf*n håller ni på me ungj*vlar , ni går bort er´´ :)
Kommentera

Dalmas1:

1-4 STAAL.

Kommentera

Dalmas1:

1-4 ridå.

Starta ångloket!
Kommentera

Hmmm - verkar som ståplatsklacken lämnat arenan. Märkligt sätt att stötta sitt lag i så fall. Man brukar säga att man behöver tröst som mest när man förtjänar det som minst.

Klacken borde ta i som aldrig förr för att väcka spelarna - nu tror jag man får motsatt effekt.

Glasklar analys av P Ross: "Man säger att Leksand viker ner sig. Det kan ju faktiskt vara så också att Leksand inte är bättre just nu. Spelarmaterialet räcker helt enkelt inte till. "
Kommentera

...och nu visar supportrarna sina känslor. De som står på ståplats vägrar bege sig dit. Om det är så man bevisar sitt stöd till laget kan jag inte annat än att beklaga.
F-n, stå upp för laget, ställ upp. Jävla dravel!
Kommentera

Metal Guru: Grattis allsvenskan Leksand är tillbaka
Kommentera

Metal Guru: SAIK-Bofors numera 3-0 .
Kommentera

SSK-Rögle 4-0.
SAIK-Bofors 2-0
Leksand-Malmö 1-3

Kommentera