Leksands IF

SHL · 27377 inlägg · 1368 ämnen
« · 578893 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: premiären!
mattias - 74: där tycker jag att du har fel, men det är tur att vi har olika menigar.

leksandboy:

Tycker klacken bara blir mer pinsam för varje år! Åldern sjunker och ramsorna blir mer och mer omogna för varje år. Håller mig till Expertpanelen på Läkterna :D

leksandboy: Jag kan knappt kolla på Leksand Hemma. i nya arenan.. Det e nästan hela sverige man måste åka.. men vad gör man inte för Laget?? men ändå. surt..

mattias - 74:jo det kan man väl=) men sittplats är skönt det oxå=) , lite mer stämning i klacken är min mening:D

leksandboy:

Nej i min ålder står man inte i nån klack:)

har sittplats

danne79: hehe nej , jag är säker på att leksand tar hem första matchen. men det blir en tuff andra match i jönköping. vi börjar juh med 3 borta matcher=)

mattias - 74: jaså du ja du är väll rädd att det blir spö va hehe

mattias - 74: okej, ska du stå i klacken då? jag ska på hv andra matchen också.

leksandboy: ditt men inte hem ler

Falahk:

Jag också! Skall ju på Lhc den 3:e och DIF borta den 6:E så man får spara sig!

leksandboy: ska själv stanna hemma, brist på pengar stopar mig atm

danne79: jag åker tåg från växjö så det blir lite svårt, sen har jag inte körkort heller:P men det går väl bussar?

leksandboy: jag ska men har ingen att åka med får jag åka med dej ler

premiären!
Är det någon mer än jag som ska till gävle den 26?

Sv: Ejendals Arena
Dino:

Man använde flera arenor som förebild bla Hartwall, men mest av alla Ottawas. De var över och besökte Ottawa för inspiration.

Rayman: Om jag minns rätt så använde man Hartwall Arena som förebild när man byggde LLA....

Rayman: Ölhållaren förstår jag är viktig för dej....

Db_04: Det stämmer säkert. Och precis som FBK var är Leksand i stort behov av en ny arena. Om jag minns rätt använde FBK Ottawas Corel Centre som förebild när man byggde LLA, om än dock med mycket lägre publikkapacitet. Bra att det byggs nytt i Sverige!

Grattis till nya arenan Leksand! Kommer dit den 8:e oktober o spanar in!

Rayman: de lär dröjja ett bra tag :)

På tal om arenor..ta en titt på denna.. Var där och såg J-VM i vintras. Där lovar jag att både Ejendahl, Cloetta o LLA ligger i lä.. Snyggt in i minsta detalj, både invändigt och utvändigt. Lyxiga mjuka skinn(imitation?)sitsar med gott om stoppning o naturligtvis ölhållare vid varje sits..

När får vi en sån arena i Sverige tror ni?

Rayman: Man har nog kopierat väldigt mycket av LLA de beror mycket på att Färjestads Ishall och Leksands Isstadion var väldigt lika innan dom byggdes om

mattias - 74: Verkar som om man använt LLA som förebild när det gäller det invändiga.. (precis som Linköping, härmisar!!!) Väldigt likt! Men jag får väl erkänna att Ejendahls ser bättre är fagrare utvändigt.. :)

Db_04:

Wow nice ;)

LLA kommer likna en hundkoja när Ejendahls är klar ;)

Nu är mediakuben på väg upp i taket i Ejendals Arena

Sv: Spelarpresentationer
nyz:

ja kanske är svårt att hitta på nåt som passar! jag menar, Janne går väl inte ;)

haha :)

en riktigt kul grej bland spelarpresentationerna...
Jan Srdinko´s smeknamn: ”Srdce” Öööh, va?!?

norrland: luleå kommer nog mellan 4-7!

mattias - 74: Ja det är inte helt omöjligt. Nya ögon kan behövas när ett lag inte hittar framgångar.

norrland:

Jag tror Luleå kommer göra sin bästa säsong på länge!

Jag har dem på en 4:a plats och laget har absolut porential för kanske semifinal!

mattias - 74: På tv sporten just om Luleå. Den nya tränaren vill spela en blandning av tjeckisk och kanadensisk hockey. Det kan bli kul att se hur det kommer att gå för tunga Luleå att spela så.

mattias - 74: Låter faktist Mycket rimligt och troligt.. brynäs har enligt mig tunnast trupp..

superovve:

ser bra ut men tror ändå man skall vänta en 10 15 matcher innnan man kan söga hur det går! Skall man stirra sig blind på trupperna så har enligt mig Djurgården Brynäs och Modo tunnasdt trupp!

Tror Leksand tar sig till slutspel! där kanske det tar stopp :D

superovve: Jag tror att det kan bli en kul säsong. Nu är det bara upp till bevis efter en bra försäsong.

superovve: Jag kan inte heller se alla bilder. Något är nog fel på sidan skulle jag tro. Men kul att se och läsa om alla killarna

Väldigt stabil trupp. ska bli kul att se hur dom klarar sig nu.. ser bra ut på pappret.. eller vad tycker ni gubbs?

Db_04: Okej tack.. verkar inte funka riktigt på Hemsidan? eller e det min data det e fel på för tillfället?

superovve: bild på alla spelare utom Niklas Andersen finns även på min sida :)

Db_04: Tackar.. kul att kolla på :D

Spelarpresentationer
Nu är spelarpresentationerna på LIFS hemsida uppe...med info och bild på dom allra flesta! dom resterande kommer snart

Sv: Leksand vs Mora
Diaz: haha.. sista frågan e underbarast :p

Sv: Leksand vs Mora
superovve: NAJS =) hahaha

Sv: Fågel eller fisk????
norrland: Ja.. Hoppas på Backe.. Kul med en svensk Representanti kassen.. Inget emot duba. Men backe kan nog vara Hetare.. får se när serien börjar.. vet man aldrig innan..

Leksand vs Mora
Leksands Jonas bergqvist Och moras VD Jan simons Intervju.. Se Länk.

superovve: Håller med, Hedberg var klart överskattad. Synd att behöva säga det, men så var det. Hoppas att denna säsong till allas belåtenhet. Vi borde ju klara en slutspelsplats.
Heja Leksand!!!

superovve: ja men ja tror ändå att duba är ett hetare val! =)

nyz: Bra sagt.. hedberg var ju inte så jävla bra Som man trodde.. backe var ganska jämn om Uppgiften.. eller hur .??

Db_04: Jag tror stenhårt på Backlund! Jag viker inte en tum på att han får sitt stora genombrott i år. Duba är en perfekt "sparringpartner" och tillsammans kommer dom 2 att bilda ett ruskigt målvaktsteam som räddar mången poäng åt oss i vinter... Tyckte att Backlund var jämnare än Hedberg och borde därför fått stå betydligt mer än vad han fick.

Att Hedberg stod förklarar jag endast med att han kostade mer och skulle göra skäl för lönen :)

maki: Han var nätt å jämt förstemålvakt även när Hedberg var borta....

Backe vaktade buren 20 matcher i Allsvenskan och Jokela 13....

Db_04: okejj.. jo det e rätt självklart.. Hoppas på Backe.. tror på Duba

Db_04: precis..det talar för att Duba kommer stå i premiären. Sen ska ju inte det ha ngt med saken att göra...Dessutom fick Backlund stå i allsvenskan, han var bänkad i superallsvenskan ;)

« · 578893 · »